Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nézd meg a képeket és mondd, hogy összevissza fröcsköl mindent a stihl olaj. Ezek egy 4400 km -es túra során készült képek. Mosva természetesen nem volt a motor egyszer sem közben.
Gőzöm nincs, vettem egy láncfűrészt és mondtam rakják mellé a szükséges üzemanyagokat is :)
Zöld színű :)
De amúgy írja is hogy szórnia kell, ha üresen odahúzom neki. Gondolom az öntisztulás miatt ez előnyös.
Kb 40e nél cseréltem,szerelő szerint még volt benne szusz bőven.
600-1000 km mol trutymo,3-4000 enkent petro-ecset-undor combo mosasilag.
Bevált.Most kipróbálom az s100 white-ot.Csak mert az van mini túra kivitelben és attoltheto 400 asbol.
Rövid tapasztalat hogy van olyan mint a mol.
Oké nekem tökéletes!
Szintetikus vagy az ásványi?
Hát nekem a Stihl olaj csak úgy fröcsög, és kifejezetten híg. A szükséges olajmennyiség rajta marad a láncon, de motor láncra semmiképen nem használnám, mert mindent összeken.
Pont az a szar.
Az az jól emlékszel a sárga kupakos nagyon gyenge permikével szoktam befújni ecsetet nem is használok dolgozik a kémia egy 15 percet majd víz azt ismétlem párszor...
Van egy verzió ami vizes alapú..................asszem.Nem biztos.
Én a sárga kupakossal (gyengébbikkel) pucolom persze nem extrém mód és jó pár ezer km-ként.
A brigéciol a gond.
Van egy ismerősöm, vett egy R6R-t, de sem tisztítani, sem fújni nem volt hajlandó a láncot. Néha valaki befújta neki. Semmi gondja nem volt. Én 1000-ként legalább brigéciolban vagy petróleumban kimostam a láncom és tankolásonként fújtam, aztán hamar szar is lett!!! Szóval ezt sem értem.
Nekem nincs O gyűrűm! Csak sima szutyok lánc!
Ha fényes a lánc akkor kevés.
Ez a kép 1500km-es túra után készült.
Hol van az a határ hogy kevés? Mert a gyári szervizkönyvbe több motornál is olvastam 500-1000km ként elég a 0 gyűrűknél olajozni. Akkor ha 5-10 percenkén cseppen se kevés, vagy nem?
Teljesen mindegy milyen gyártó én Romániában vettem egy benzinkúton jó a 80w-90 is a lényeg, hogy vastag legyen.
Első körben az olajat kicserélni és kezdésnek 0,45/12mm tű, a cseppszámmal ne foglalkozz a lánc legyen olajos,ha esetleg kevés lesz akkor lehet 0,5-ös tűvel próbálkozni.
[#5365401] 2017. 07. 24. 18:21
Volt benn tűszelep és azzal állítottam 2.5 percre.
Na akkor még egy nekifutás. (Értem én, hogy nem jó az olaj!)
Mekkora tű?
0.45/12mm

Milyen olaj?
90w hajtómű

Milyen gyártótól legyen az olaj???
A terepeshez én is a láncfűrészhez valót használom,és jobban rajta marad,mint a 85-90-es...
Valószínű láncfűrészolajból is több féle sűrűségű van. Amit én próbáltam nagyon híg vólt, le is verte a lánc. Most egy másikat tesztelek, ez látszatra jobb, de nem mentem még csak 2-3százat.
Ehhez képest nézd meg a Csabu adatai alapján elkészült láncolajzómról megosztott képes beszámolómat! Láncfűrészhez való olajat használok, az eredményt láthatod.
A láncfűrész olajnak éppen jó tapadásképességgel kell bírnia!Mivel ott elég nagy a láncsebesség.Ezért nyírják ki sokan a láncot,és a vezetőt,ha mindenféle maradék olajat locsolnak bele...
Túl jó olajakat próbáltál.
Mindegyiknek alacsony a viszkozitása.
Legolcsóbb hajtómű olaj minden szempontból jobb mint ezek.
Azon felül hogy ezeket könnyebben ledobja a lánc, a szintetikus, meg általában a motorolajak a magas üzemi hőmérsékletre, és a minimális illesztési hézagokra vannak kitalálva, nem egy időjárásnak és pornak kitett, durva lánchajtáshoz.
A láncfűrész olajon meg jót röhögtem. Az már egy fokkal jobb, mert annak feladata kenni a láncot is, de nem utolsó sorban a vágóél könnyebb siklását biztosítja, vagyis alapból az is úgy van kitalálva, hogy lecsapja magát a láncról.
Hondám kézikönyve 80W90-et javasol a láncra. Ez némileg hígabb mint a 90W-s, de nem csapja le.
Persze a sűrűbb sem baj, csak ez a viszkozitás elterjedtebb.

Más. Nem lenne célszerűbb az olajcsőbe berakni egy szelepet és akkor egy csavarral be lehet állítani a mennyiséget.
Lustábbak szereznek egy infúzió szereléket, abban a mágnesszelepet leszámítva van minden ami kell, és nagyon pontosan beállítható a mennyiség azzal a csőszorítóval.