sokan még mindig azt hiszik az a jó ha vastagon áll rajta a cucc, olaj, spray, bármi
és nem képesek felfogni hogy az olajzásnak szinte csak az a szerepe hogy az o-x-stb gyűrű nedves legyen(plusz a görgők alá is jusson egy minimális mennyiség hogy ne nyikorogjon) és emiatt nem kopik el olyan gyorsan a csap így nem lesz láncnyúlás
A tiéd is elég, csak a lustaság tart vissza, holnap menek befújtam szinte alig ugye csak megmutattam az Afam spréét de így is lesz mocsok ami megtapad itt-ott. Ha kevesebbet fújnék akkor már elő se venném... a flakont!
Ha fröcsöl az olaj, akkor rengeteget raktál rá. A lánc nem lehet szemmel láthatóan olajos, mert akkor fröcsöl. Csak vékony olajfilm lehet rajta. A görgő matt, O-gyűrűk fényesek, semmi több.
CApitanE
A motorolaj túl híg. 80W90-es hajtómű olaj kell, az a tuti lánckenésre, azt nem csapja le.
A másik, hogy nem kell tocsognia. Én egy olajba mártott ronggyal szoktam áttörölni a láncot, így a kosz is lejön róla.
Lánc spray dolga az hogy ragacsos legyen. Addig jó amíg ragad, ha már száraz, akkor kell fújni. 200-500km közötti távot bír a körülményektől függően. Én tankolás után szoktam kezelni.
Mosni csak ha már látványosan gusztustalan, de maga a kenőspray is tisztít, szóval ilyen ritkán van.
Sziasztok. Eddig motorolajjal kentem, csakhát az mindent összekoszolt és a tisztítás is körülményes volt. Nemrég beszereztem Motul C1 lánctisztítót és Motul C2 Road Plus lánc sprayt. Fujás után érezhető egy finom olajréteg a láncon de nagyjából 200km után észrevettem, hogy ragacsos lett az egész lánc. Úgy írja, hogy 500 kilóméterenként kéne fújni a láncot. Olajzót csak a jövőben tervezek, motorváltás alkalmából. Használhatom így nyugodtan és tisztítsam gyakrabban a láncot?
kidobtam a motorból a félautomata láncolajozóm, és betettem a robogóba a benzinszelepet a vákuumos benzincsap helyett
szóval ismét a cukorpótló flakonból csorgatom az olajat a láncra
Összességében, meg idegennek miért adnám csak úgy oda? Más tészta, hogy nincs pénzem, mert az egyáltalán nem érdekel, ezért nem is foglalkoztat. Bár sokan ezen meglepődnek. Tudnék róla mesélni, hogy mennyire viccesek az emberek, de ez nem ide tartozik. Én így nőttem fel és ez így is marad.
Nem de köszönöm szépen! Így van ha nincs meg a 20ezer simán elfut persze a feszesség ellenőrzésével akár a dupláját is (év) gond nélkül persze a gyári szíjakkal!
Van pénzem szervizre köszönöm, és az ország egyik ha nem a legjobb Ducati specialistája tartja karban a drágámat.
Talán kell??? (Barátaimat már megkérdeztem, nekik nem kell ajándékba!)
Akinek Ducatija van, annak akad pénze szervizre. Épp a minap voltam a szervizben és volt egy bácsi, alkudozott a szervizessel, hogy " mé 140.000.- a láncszett?", meg hogy ki lehetne tolni a vezérlés szervizét a multisztrádá-n picit, mert hogy sokalta a munkadíjat.
Helló!
Ha érdekel valakit, van 3 liter Motul 5100-es 15W-50 olajam. 4 literes flakon, tehát egy liter hiányzik. (Én bontottam ki, de a motoromhoz nem éreztem jónak!)
Csere vagy pici pénz, hogy ne kelljen kidobnom. (Balaton déli partján elérhető vagyok.)
Szilvától 1x volt szökőkút a seggemből, kissé éretlen volt, szomjas voltam aztán tetszett az íze és bezabáltam kegyetlen, na utána nem kellet nyögni
Szederből bármennyut ettem sose volt baj, áfonya meg nem sok van
Na én ilyeneket nem merek - kényes a belem: ahányszor próbálkoztam, mindig cifra f***s lett belőle. Habár tisztító kúrának pont jó. Mint a Spuri a karburátornak....
és nem képesek felfogni hogy az olajzásnak szinte csak az a szerepe hogy az o-x-stb gyűrű nedves legyen(plusz a görgők alá is jusson egy minimális mennyiség hogy ne nyikorogjon) és emiatt nem kopik el olyan gyorsan a csap így nem lesz láncnyúlás