Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezt a marhaságot honnan vetted?
Hello!
Castrol power1 racing 2T olaj eladó, full szintetikus, alegjobba 2T olajak közül. Akit estleg érdekel az irjon!
Sziasztok! Érdeklődnék van-e valakinek ezzel a láncsray-vel valamilyen tapasztalata?
Van-e számottevő különbség a hagyományos kékdobozoshoz viszonyítva? (tapadás, tartósság stb)

Köszönöm
Dehogy bántaná! Számos BMW-nek (autónak) Nikasilos a blokja, és soha nem hallottam még olyat,h a metabond, vagy prolong bántana bármit is!
A névről itélve ez nikkel-kadmium-szilícium ötvözetet jelölhet, és szerintem nem okozhat problémát, de mivel az összetevője titkos, így csak a tapasztalat lehet az, ami kimondja róla a végső ítéletet. Hiszen nemcsak a fémekkel érintkezik ez az anyag, hanem a tömítésekkel, szimmeringekkel is. De ezekhez a kérdésekhez nem értek sajnos, csak találgatok.
Ha már elméleti síkon mozgunk..:)
Ha autóba nikasil-os blokkba tennénk Metabondot vagy Prolongot az "bántaná" a felületet?
Kutya köszi. Nekem is valami hasonló volt az elképzelésem.
Mondjuk én sem, csak puszta kíváncsiságról van szó, semmi többről.
Dot 3-ba csak azt!
Dot 4-be simán mehet 5.1!
Mivel a prolong (és általában a felületnemesítők) a súrlódás csökkentésén alapulnak, így olajfürdős kuplunggal szerelt motorokon ( a vasak 99% -a ilyen ) nem alkalmazható.
Vagyis igen, de csúszni fog tőle a kuplung.

Kivétel a száraz kuplungos v. különálló kuplunggal szerelt vasak ( Ducik, H-D stb )
Én autóba se tennék...
Körkérdés: Ha valakinek van tapasztalata a Prolongról, kérem, írja le. Motorban is használható vajon?
Bocs, hogy csak most, de írtam emailt.
Értem, köszönöm szépen. Csak úgy gondoltam hogy új év, új gumik, új fékbetétek, új fékolaj, új bukó ami már megvan és egy új ruha (motorolajcsere már megvolt).
szerintem elviekben minedgy, mert egy bizonyos szabványak mindkettőnek megkell felelnie,,,
mindekettő régóta vagy a piacon, szoval egyikkel se jársz rosszulsz
megkérdezem még akkor pár helyen... DE Motul vagy Valvoline?
ha enynire nem hiszel, kérdezd meg bármelyik szerelőt! 5.1et nyugodtan tehetsz bele!, annyi a különbsg a dot 4 és 5.1 között hogy 5.1nek magasabb a forráspontja!
nyugodtan tedd bele, tényleg neked lesz jobb csak
Jobbat nyugadtan tehetsz bele!
Csak te jársz vele jól!
Nem szoktam pályára menni... Csak érted, rá van írva a tégelyre hogy DOT4 ONLY
pedig 5.1 el jobban jársz főleg ha szereted nyuzni a féket ,vagy pályázol netán
én tavasszal cserélem valószinű motult veszek kb 2600ft
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne hozzátok hogy szerintetek milyen márkájú fékfolyadékot érdemes venni? DOT4et veszek mindenképp, mivel a kis bödönre az van írva hogy azt tegyek bele.
Na mármost eddig 2 olajat néztem ki. Az egyik a Motul a másik a Valvoline. Szerintetek melyik a jobb vagy tök mind1?

Köszi előre is
A motor revüben olvastam (nem mostani sztori, pár éves) ha jól tévedek két Tenerével mentek, és egy kiegészítő benzines indítóberendezést is vittek magukkal, amire végül alig-alig volt szükség.

Poén: amíg ezek High-Tech cuccokkal élesztgették a túrázók a ledermedt vasakat reggelente, a helyiek az IZS-ekkel meg Dnyepr-ekkel vadul elindultak harmadik rugásra, csak mint rendesen...
Kemény lehet, de szívesen beneveznék egy ilyen Bajkál túrára.
Hol van erről valami infó?
Én Pro 4-gyel járok, a többiek a ZZR klubban sima 10-40-es MC -t használnak.

Nem tudom más motorokban hogyan viselkedik, de a Kawában hibátlan, csak ajánlani tudom - újkora óta ez van a ZZR-ben, eddig 30.000-et mentem vele, 5. csere, olajfogyasztás semmi, hidegindítási jellemzők tökéletesek ( kuplung működés, mechanikus zajok stb.) csak ajánlani tudom.

A Pro 15w-5o-et bő 3.ooo.- ért meg lehet már venni, a legjobb ár/érték arányú olaj amit eddig próbáltam.

( A lentebb írt tél vs. 15w50 problémát nem tapasztaltam: és elvileg nem is szabadna. A 10w-s és 15w-s olaj közti különbség kizárólag - 24C fok alatt (!) szabad hogy kijöjjön, mi meg jellemzően nem motorozunk akkor.
-30 alatt meg már mindegy is: a Bajkál túrán, ahol -42-ben mentek a Yamahákkal, már 5-30-as olaj és gázolaj 1:1 keverékét használták... )
Azonos viszkozitású, és minőség szintű olajokat lehet keverni bátran. Motor- és váltóolaj esetében is.