Üdv.
Úgy vettem ki,hogy te foglalkozol Q8 olajokkal.Nekem K5 600ba kellene,10w-50re gondoltam vagy -40re.Asszem 4liter kell.Gondolom van 4literes kiszerelésetek belőle és ez mennyi lenne?hol lehetne átvenni?illetve oljaszűrőd is van?mennyiért?köszi szépen
Pali
En is az API besorolast figyelgetve valtottam (Castrol - MOL) es nem bantam meg. Kivalo a Mol Dynamic olaja, a gixxer legalabbis imadja Vettem is belole legutobb 1 raklappal
Hiányzik jónéhány lényeges adat. Itt példa(ez nálunk nem kapható) jóval teljesebb az adatlap (oldal alja), emellett a pdf-es linkre kattintva konkrét olajokhoz hasonlítják a sajátjukat (pl. motul 300V is). Hát, ez az, amit még egy exxon-mobil szintű óriás se cáfolt meg, se nem vállalkozott hasonlóra - bár mindez mellékes, a lényeg, hogy egy adatlapra ennél több kell.
Ez az olaj-téma elég jó -volna- ha olajanalízis-adatokkal is meg volna spékelve. Mert egyébként csak vak vezet világtalant típusú cseverészés. Jobb híján marad az angol nyelv: itt lehet keresgélni
Szintetikus (Group IV base - PAO) és 'szintetikus' (Group III - HC) között is van különbség: pusztán annyi, hogy az egyik valóban az, a másik meg ásványi, de a finomítási eljárás annyira fejlett, hogy -legalábbis kezdetben- a szintetikus olajok képességeivel bír.
Megint máshonnan nézve a legjobb olaj se tehet csodát, ha mondjuk az átlag olajszűrő 1 bar olajnyomás felett kinyit és szűretlenül engedi cirkulálni az olajat. Márpedig a motor kopását nem a kenetlenség, hanem az olajban úszó részecskék (és a nem rendeltetésszerű használat) okozzák.
A 10W-40 elég régóta létezik és mivel elég hozzá ásványi olaj+viszkozitásnövelő adalék, egy igazi csúcs szintetikus olaj ennél jóval többre lesz képes, így nem valószínű, hogy csak 10W-40 lesz -50 v. -60 helyett a flakonon.
Az SJ az mindenhol SJ, főleg ha van műszaki lapja is... A nevektől meg valóban nem kell hanyatt esni - ami bizonyított (egynél többször) az már valami.
Néhány együtt töltött nap, és sok párbeszéd olyanokkal, akik még nálam is többször láttak szétszedve Kawa blokkot.
Javítottak már itthon alig vagy soha nem látott Muzzykat, sőt: szerintem ettek is már ilyen motort
Plusz az a hidegindítási tulajdonság, amit a ZZR vagy ZX blokk csak ezzel az olajjal tudott.
Nekem ennyi elég: inkább bízok a megtapaszalt minőségben, mintsem hogy hanyatt essek egy Eurosportos reklámtól, vagy egy színes emblémától...
"racing szintetikus" nevű olaja nincs a Fuchs nak , és egyébként sem jön ki semmilyen jó minőségű full synt olaj 2600-ból postával.
Max. annyiért kaphatja egy nagyon jól termelő viszonteladó - de nem hiszem hogy karitatív módon ingyen adná tovább, a posta költség benyelésével
Persze, postázni tudom 2750.-/ liter áron (10 eft értékig 1490.- + postaktsg), vagy a lakhelyed szerinti viszonteladónkon keresztül tudod beszerezni...
"Gyári olaj" nincs! Ez kamu duma...akkor most hirtelen az ELF lett a Kawa gyári olaja? Mert azzal mennek a GP-ben? Ez csakis pénzügyi háttér mozgatta megállapodások kérdése gyártók és olajcégek közt!
A gyári ajánlás csak annyit jelent, hogy a háttérben komoly üzleti szerződés van a két Cég közt: jelen esetben a MOTOGP-ben Pedrossiék a gyári Hondákat Repsolba öltöztetve kergetik, persze nem kis összegekért...cserébe a Repsol kannákon olvashatod, hogy "Honda spec."! Ez csakis üzlet, a minőséget a szabványok szavatolják: API, JASO...
Igazán nincs mit, sőt én köszönöm hogy ilyen türelmesen vártál rá A továbbiakban már egyszerűbb/gyorsabb lesz az alkatrész beszerzés, kezd beindulni a dolog.
Úgy vettem ki,hogy te foglalkozol Q8 olajokkal.Nekem K5 600ba kellene,10w-50re gondoltam vagy -40re.Asszem 4liter kell.Gondolom van 4literes kiszerelésetek belőle és ez mennyi lenne?hol lehetne átvenni?illetve oljaszűrőd is van?mennyiért?köszi szépen
Pali