Tényleg érdekes. Legfőképpen amit a csereperiódusról ír.
Mindig is sejtettem, hogy a 6000 km egy kamu hasraütött érték, és bőven bírna többet.
Csak akkor ugye nem lehetne ennyi rengeteg olajat eladni..
Szasztok!Ha visszanézitek az írásaimat,olvashatjátok,hogy az olajteszteket a 2002 (decemberi?)Superbike-ban !Olvashatjátok azonos mociknál ,azonos körülmények között használt,olajcsere alkalmából leeresztett olajokról(gixxer 600 H-ringen)Itt laborban elemezték a különböző olajmárkák csúcskategóriáját!Szerintem mindenki olvassa el a maga okulására! Persze azóta már másabb olajok is vannak,de azért nem árt a tapasztalat!
Ez tényleg jó lenne, de amekkora pénz/érték van benne, biztosan lenne egy (több) gyártó, aki kellően manipulálná az eredményeket.
Mert ha én ülök fel 70ezer Km-re a motorra, lehet hogy tankolni is csak háromszor kell bele egész idő alatt , ha a Hidi Miki, akkor meg jövő héten láncszettet is cserélhetünk rajta...
Jó példa erre a francia motoros újság CB500-as tesztmotorja - azt hiszem 300ezer km körül járnak már vele.
Az olajokkal kapcsolatban nálam az körvonalazódott ki, hogy qva mindegy milyen gyártótól vásárlunk, mivel az hogy kék, piros, zöld... dobozban van attól még bármit beletölthettek, minden bontott doboznál kémiai és egyéb vizsgálatra volna szükség ahhoz, hogy biztosak legyünk az adott olaj tulajdonságaiban. Azt viszont elképzelhetőnek tartom, hogy egyes motortípusokhoz bizonyos olajok jobbak (szerkezeti kialakításból adodóan) és ez nem biztos, hogy egybeesik a motorgyártó által \"ajánlott\" olajra. Elég szubjektív dolgok pl. a halkabb lett meg jobban megy kifejezések, ezeknek az érzéseknek, lehet valóságalapjuk, de egy fékpadi mérés kézzelfoghatóbb lenne. Élettartam terén meg egy háziteszt rántaná le a leplet: zsírgazdag ember lévén (csak az a jó 5 szám még nincs meg) vennék 2 egyforma motort és 2 különböző olajjal vagy azonos olajjal,de az egyiket adalékolva 60-70.000 km utánszétkapni a blokkot. Mivel szegényember nem teheti meg, a gazdag meg szarik rá és vesz új masinát, a bizonyított \"eredmények\" talán örökre rejtélyek maradnak!
Az adalékok esetében vagy hisz az ember vagy nem, de az biztos. A jótékony hatás elképzelhető, mivel a hiper hopika szuper olajban is lehet még tartalék. Ez olyan mint a tuningolás: a gyári összetétel/beállítás a biztonságra megy nagyobb biztonsági tényezőt alapul véve. Engem olyan dolgok aggasztanak, hogy mi történik a nem fémes alkatrészekkel pl: szimeringek.
Utcára a legtöbb sportmotor gyári előírása szerinti fékfolyadék a DOT4-es. Utcára tökéletes megoldás. Ha pályára mész, a DOT 5.1 kötelező a magasabb forráspontja miatt! (4 kemény kör után nem fog beesni a fékkarod - elég sz@r érzés...)
Bocs,nem akarom lehúzni a Repsol csúcsolaját,de régebben volt egy olaj összehasonlító teszt a Superbike magazinban.Itt laborban vizsgálták az olajcsere (leeresztés utáni) olajak összes mérhető paraméterét!(Azonos körülmények,azonos motoroknál!)
Itt a Repsol az élbolyban végzett,csak egy kis bibi volt az egyik mérendő paraméternél ,mégpedig ebben volt a legtöbb fémrészecske,ami a legnagyobb kopásra utal !Persze megengedetten belül,de azért rossz szájízzel cseréltem le én is a Repsolt más olajra!(Itt direkt nem írok márkát!)
Széles utat!
99-es Cagiva Supercity motorom első és hátsó fékébe milyen olajakat tegyek?
Köszi