Sőt, a nyári melegben egy perc/csepp ősszel hűvös időben a hidegebb olaj magasabb viszkozitása miatt felmegy a cseppenési idő 70-80 mp/ cseppre, az sem baj.
Ezért is fontos az, hogy inkább folyamatos nagyon pici adagolás, mint szakaszos, de akkor több. Az "akkor több"-bel van az, hogy akkor tud fröcsölni, miközben hordaná szét. A fapados a városban kicsit többet, városon kívül kicsit kevesebbet adagol, viszont a kettő szépen kompenzálja egymást.
Igen eut olvastam én is hogy szemmel nem látható de kézzel érezhető legyen az olajfilm réteg. 27 csepp. Annál sokkal többet ráadásul nehezen levakarhatót dob szét a spray.
Ha a cseppszám úgy be van szabályozva hogy a láncon szemmel nem látható az olaj -csak akkor derül ki hogy olajos a lánc ha ujjheggyel hozzáérsz- akkor nem lesz minden olajos. Kizárólag egy túlolajozott lánc fröcsög. Akkor sokat kap. 3 tank benzin után (kb 800-900 km) egyszer nem voltam rest és megszámoltam a motoromon lévő apró pöttyöket. 27 db-ot találtam rajta ( villa, belső sárvédő, rendszám tartó, index, doboz alja). Másodpercek alatt eltüntettem.
Csodakra ne szamits! Ha olajos rendesen a lanc, akkor minden olajos lesz. Ha meg kicsit csopogtetsz, akkor meg szaraz a lanc. A spray is ilyen mondjuk, csak azt nehezebb levakarni mindenrol. A kevesbe ragados lancolaj jobban frocsog viszont.
Az olaj viszkozitasa valtozik a hidegben, maskepp csopog nalam is. Telen jobban ratekerek, nyaron kevesbe. A Scottoilerbe lehet mas olajat is tenni majd, ezert is jo, hog allithato.
Relativ. Nekem tartaly, az uzemanyagszelep, a csovek, a szabalyzo szelep, a tu, stb kb 7-8 rugo volt. Oke, maszek, jatszani kell vele, de olcso es konnyen modosithato, ha nem valik be az adott helyen mondjuk.
A kislanckerek a legjobb, mert ott nem latszik a cso, a porlado olaj ott okozza a legkisebb dzsuvat. Sot kipucolja a lerakodott koszt onnan.
Hatul jobban veri szet, olajos nalam a kerek, a lengovilla, meg minden. Mondjuk engem nem hat meg, nalam hasznalati eszkoz a motor, nem himestojas, amit evi 10x hasznalok...
Hatul konnyebb rogziteni a fejet a lengovillahoz. Elol nagyobb szivas rogziteni, de ott van a jobb helye szerintem.
A maszek uzemanyagszelepes edition sem bonyolult, ott is a csovezes es a fej rogzitese a legnehezebb.
Igen vannak úgy mond profi cuucok
De mivel ez egy próba a részemről nem szánok rá közel 100.00-forintot!
Ha ez legalább valamennyire bejön,mondjuk 70%-ba, akkor majd nézek egy komolyabbat.
Meg van a megoldás! Városban alapjáraton járok hatodikban,pályán meg harmadikban csutkagázon!
Van olyan automata olajzo, ami GPS alapu, az a csucs. Illetve a levegonyomas hatasara mukodo is jo, mert a sebesseg hatasara negyzetesen no a legellenallas es egyre jobban ken.
A szivocsore kotott cucc nem pontos, mert aki visittatja, annak nagyon ken, aki meg 3000nel kis gazon elvalt, annak meg kevesbe. A sebesseg meg lehet ugyan az.
Nekem maszek uzemanyagszelepes van, ez nem tokeletes, de nekem megfelel, tobbet nem foglalkozok a lanccal.
No ezektől amiket írtál én is tartok! De ahogy mondani szokták: puding próbája az evés! Max. egyel több haszontalan kütyü lesz a garázsban a polcon!
Egyébként úgy tervezem elhelyezni a tartályt,hogy kényelmesen a motor ülve is elérhető legyen! Akkor meg tudom tekergetni!
Meg amit én kinéztem vákumos cucc! Valamennyire szabályozza a gázkar állása is!
Ezek tukreben azt mondom, hogy fasza dolog az automata lancolajzo. Folyamatosan ken, a koszt lemossa, olcso fenntartani a kenest. A tisztitasa is egyszeru, mert nem ragacsos az olaj. Fektisztitoval neha a lengovillat es a felnit at kell nyomni es torolni. A lancot meg csak torolni kell ronggyal.
Ami a lancolajzo ellen szol, hogy ronda a csovezes es sokszor nem a megfelelo utemben csopog. A varosban tul olajos a lanc, autopalyara meg keves a kenes...
A modern O es X gyurus lancoknal a gumigyuru tomit es a csapok gyari kenozsirja nem megy ki ezert. Azonban a gumi eloregszik es emiatt megszunik a csapok zart zsirzasa, innentol kezdve be tud menni a kosz a gorgok belsejebe es kopast okoz. A kopas pedig maga a lancnyulas oka.
Ha olajzod a lancot, akkor az olaj kondicionalja a gumigyuruket, ezert azok tovabb tomitenek. Tovabba a lanckerek es a lanc kozotti surlodast csokkenti a kenoanyag. Igy kisebb a keletkezo ho es a teljesitmenyveszteseg.
Ha mar egyszer kipotyogott a lancbol a gumi, akkor a lanc elete meg van pecsetelve. Folyamatos olajzas es tisztitas mellett mukodhet a dolog egy darabig, hiszen vannak eleve olyan lancok, amikben nincsen gumigyuru. De jellemzoen ekkor mar par ezer km-rol beszelunk.
Sokan mondjak, hogy igy vagy ugy kell lancot fujni. Miutan a gorgo porog es a spraybol mindenhova megy a ragacs, kb mindegy, hogy a belso felet vagy a kulso felet fujod e. 100 meter motorozas utan, egyeneletesen ragad majd az egesz. Nekem ez tapasztalat. A lanctisztito meg draga cucc, aki allandoan buzul a lanccal tobbet fizet, mint amibe egy uj lanc kerul...
Ha az o-gyűrű funkcionál, és a tömítőajkak zárnak, akkor oda hogy megy be "kenőanyag"?
A láncon levő görgőnek viszont az említett külső és belső felületén nincs megoldva a kenés, pedig igen komoly szögelfordulások vannak az ott egymáson elmozduló felületek között.
Ès ugye elvileg egy o-gyűrűs tömítésnél ki van találva deformálás mértéke, ami biztosítja a tömítettség, de nem akkora, hogy megegye a felületet, és hogy idő előtt elkopjon. Az odakerülő koszos massza a sprayval viszont elnyomja, elfeszíti a tömítőfelületet, megszűnik a tömítés részlegesen, vagy véglegesen. Az olajjal ez elég nehezen fordul elő.
Én eddig úgy tudtam a kenés amit mi felviszünk,és ezen esetben most tök mindegy hogy az olaj,vagy spray,az azért kell hogy kenje a gumigyűrűket! Mivel azon belül gyárilag meg van oldva a kenés.Ami csak akkor jön onnan ki,ha sérül a gumigyűrű.
De a kérdésem nem is ez volt az elején,elkanyarodtunk a dologtól!
Már karbantartásról,tisztításról írogatunk,amikkel mellékesen én is tisztában vagyok.
Természetesen köszönöm a válaszod,a segítséged!
"Egyel azért mondjuk úgy vitatkoznék! "
Szerintem meg ne vitatkozz vele...
A legtöbb esetben a srpay teszi tönkre a gyűrűket. Az ott tartott abrazív masszával, és nem is igen engedi be a az újonnan felvitt kenőanyagot. Egyenetlen az eloszlása, túlmelegszik a lánc, és kifekszik a belső kenőanyag is, hamarabb degradálódva, mely szintén növeli a hóterhelést.
Akartam olyan tesztet végezni, hogy leszakadt, de még nem szakaszosan kopott láncot olajozok, de egyik motoromon sem jött elő ez a jelenség, pedig van amelyiken már 50 ezer felett vagyok, de pl a 86-os sr 500 gyári 30 éves lánca is sok év állás után is újra rendesen funkcionál o- gyűrű veszteség nélkül, hogy olajjal van kenve...( spray is funkcionálhatna, de a "felhasználók" 99% azt se tudja mit kell fújni, és nem takarítja a le az elöregedett szennyeződéses kenőanyagot..., mert nem titok vannak akik spray használattal is 50-60 ekm használnak egy láncot, csak van aki egész évben nem buzizza annyit a motorját , mint amit ezért a "teljesítményért" nekik csak a lánccal kell foglalkozni. Nem beszélve arról, hogy pl aki a Nagykörúton tartja az erkély alatt a motort nem biztos, hogy van helye, lehetősége a járókelőt kereszttüzében hajlongani, és ilyet a szervizek sem igen vallanak be.)
Aha! Kezdem kapzsgálni!
Egyel azért mondjuk úgy vitatkoznék!
A kenésnek nem pont az a célja,lényege hogy minél később kopjon meg,veszítse el a tömítettségét a gumigyűrű?
Ha már nem tömít rendesen,vagy egyáltalán,akkor jön a baj. Akkor már tök mindegy hogy olajjal,vagy spray vel keni az ember!
A kislanckerek a legjobb, mert ott nem latszik a cso, a porlado olaj ott okozza a legkisebb dzsuvat. Sot kipucolja a lerakodott koszt onnan.
Hatul jobban veri szet, olajos nalam a kerek, a lengovilla, meg minden. Mondjuk engem nem hat meg, nalam hasznalati eszkoz a motor, nem himestojas, amit evi 10x hasznalok...
Hatul konnyebb rogziteni a fejet a lengovillahoz. Elol nagyobb szivas rogziteni, de ott van a jobb helye szerintem.
A maszek uzemanyagszelepes edition sem bonyolult, ott is a csovezes es a fej rogzitese a legnehezebb.
De mivel ez egy próba a részemről nem szánok rá közel 100.00-forintot!
Ha ez legalább valamennyire bejön,mondjuk 70%-ba, akkor majd nézek egy komolyabbat.
Meg van a megoldás! Városban alapjáraton járok hatodikban,pályán meg harmadikban csutkagázon!
De majd telen raerek.
Egyeduli hatranya az ara, ami pofatlanul magas.
Egyszer kell jol es szepen megcsinalni es akkor nincsen ra gond.
A szivocsore kotott cucc nem pontos, mert aki visittatja, annak nagyon ken, aki meg 3000nel kis gazon elvalt, annak meg kevesbe. A sebesseg meg lehet ugyan az.
Nekem maszek uzemanyagszelepes van, ez nem tokeletes, de nekem megfelel, tobbet nem foglalkozok a lanccal.
Egyébként úgy tervezem elhelyezni a tartályt,hogy kényelmesen a motor ülve is elérhető legyen! Akkor meg tudom tekergetni!
Meg amit én kinéztem vákumos cucc! Valamennyire szabályozza a gázkar állása is!
Ami a lancolajzo ellen szol, hogy ronda a csovezes es sokszor nem a megfelelo utemben csopog. A varosban tul olajos a lanc, autopalyara meg keves a kenes...
Ha olajzod a lancot, akkor az olaj kondicionalja a gumigyuruket, ezert azok tovabb tomitenek. Tovabba a lanckerek es a lanc kozotti surlodast csokkenti a kenoanyag. Igy kisebb a keletkezo ho es a teljesitmenyveszteseg.
Ha mar egyszer kipotyogott a lancbol a gumi, akkor a lanc elete meg van pecsetelve. Folyamatos olajzas es tisztitas mellett mukodhet a dolog egy darabig, hiszen vannak eleve olyan lancok, amikben nincsen gumigyuru. De jellemzoen ekkor mar par ezer km-rol beszelunk.
Sokan mondjak, hogy igy vagy ugy kell lancot fujni. Miutan a gorgo porog es a spraybol mindenhova megy a ragacs, kb mindegy, hogy a belso felet vagy a kulso felet fujod e. 100 meter motorozas utan, egyeneletesen ragad majd az egesz. Nekem ez tapasztalat. A lanctisztito meg draga cucc, aki allandoan buzul a lanccal tobbet fizet, mint amibe egy uj lanc kerul...
A láncon levő görgőnek viszont az említett külső és belső felületén nincs megoldva a kenés, pedig igen komoly szögelfordulások vannak az ott egymáson elmozduló felületek között.
Ès ugye elvileg egy o-gyűrűs tömítésnél ki van találva deformálás mértéke, ami biztosítja a tömítettség, de nem akkora, hogy megegye a felületet, és hogy idő előtt elkopjon. Az odakerülő koszos massza a sprayval viszont elnyomja, elfeszíti a tömítőfelületet, megszűnik a tömítés részlegesen, vagy véglegesen. Az olajjal ez elég nehezen fordul elő.
De a kérdésem nem is ez volt az elején,elkanyarodtunk a dologtól!
Már karbantartásról,tisztításról írogatunk,amikkel mellékesen én is tisztában vagyok.
Természetesen köszönöm a válaszod,a segítséged!
Szerintem meg ne vitatkozz vele...
A legtöbb esetben a srpay teszi tönkre a gyűrűket. Az ott tartott abrazív masszával, és nem is igen engedi be a az újonnan felvitt kenőanyagot. Egyenetlen az eloszlása, túlmelegszik a lánc, és kifekszik a belső kenőanyag is, hamarabb degradálódva, mely szintén növeli a hóterhelést.
Akartam olyan tesztet végezni, hogy leszakadt, de még nem szakaszosan kopott láncot olajozok, de egyik motoromon sem jött elő ez a jelenség, pedig van amelyiken már 50 ezer felett vagyok, de pl a 86-os sr 500 gyári 30 éves lánca is sok év állás után is újra rendesen funkcionál o- gyűrű veszteség nélkül, hogy olajjal van kenve...( spray is funkcionálhatna, de a "felhasználók" 99% azt se tudja mit kell fújni, és nem takarítja a le az elöregedett szennyeződéses kenőanyagot..., mert nem titok vannak akik spray használattal is 50-60 ekm használnak egy láncot, csak van aki egész évben nem buzizza annyit a motorját , mint amit ezért a "teljesítményért" nekik csak a lánccal kell foglalkozni. Nem beszélve arról, hogy pl aki a Nagykörúton tartja az erkély alatt a motort nem biztos, hogy van helye, lehetősége a járókelőt kereszttüzében hajlongani, és ilyet a szervizek sem igen vallanak be.)
Egyel azért mondjuk úgy vitatkoznék!
A kenésnek nem pont az a célja,lényege hogy minél később kopjon meg,veszítse el a tömítettségét a gumigyűrű?
Ha már nem tömít rendesen,vagy egyáltalán,akkor jön a baj. Akkor már tök mindegy hogy olajjal,vagy spray vel keni az ember!