Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szerintem a ti sok sületlenségetek mellé azt írok amit jónak tartok, és lehet nem pont te leszel az akire hallgatni fogok!
Hogy is volt a van pl a szervizkönyv ajánlása a lánckenéssel kapcsolatban??? Véletlen nem hajtómű olajat ír kenésre? Kérek bárkitől szépen egy ajánlást ahol láncspray-t ír a szervizkönyv!

Aki fogékony a téma iránt tudja, hogy a szervizkönyv egy útmutató, de nem szentírás. Mennyi alkatrésznél írja a javítás nélküli cserét? Neked mi a hobbid? Csak nem az , hogy pont ezeket megbontod és megjavítod???

Szóval akkor hogy van, nem használtad, de tudod nem jó?! Köszönöm!

Szerintem itt semmi "tényszerű, kézzelfogható dolog" dolog nem hangozott el a másik oldal részéről.
Ha ö valóban mérnök lenne, akkor tisztában lenne a fejlesztési szakaszokkal egyes termékek életében, teszteléssel, toleranciákkal, követelményekkel, és nem írna se, azok ilyen baromságokat, hogy mérnökök azt jobban tudják. Miért, mert a fejlesztés kapcsán egy csoport dönt az irányról, a tesztelésre fordítható munkaórákról, erőforrásokról, és nem fognak nekiállni adalékokkal még egy 15. motorpadot 1000 órán át futtatni, csak hogy nektek jobb legyen..öt nem érdekli, hogy 60 vagy 160 ezeret fog elmenni a motor, ez nem kritérium. Tudnia kell a paramétereket teljesítményben, emisszióban, és a garanciális időt túl kell élnie, de ha több az nem baj...

Itt is az a baj, hogy valaki festett egy képet a "mérnöki munkáról" , de valójában nagyon kevesen tudják, hogy mi folyik a fejlesztéseken.
Mondok egy példát. Elektromérnökként kifejlesztettem, egy új pozicionáló szerszámot, mellyel nagyfokú automatizálás megvalósítása lett volna megvalósítható, legyártattam a szerszámokat, elkezdtem a teszteket, számoltam szórásokat eloszlásokat, mértem a pontosságot...aztán a megrendelések visszaestek, nem kellett a heti nagyobb darabszám, így ment minden a fiókba... Jobb lett volna termék minősége, mint a emberi beavatkozások sorát felsorakoztató 15 éves régi technológiának? Nyilván különben nem nem fogtunk volna bele. Mi kellett volna hozzá? megrendelés, meg pénz!

Azt szoktam mondani, hogy én nem szeretem a tökéltess dolgokat, azokat meghagyom a hiszékenyeknek, mert olyan csak szerintük van! Viszont szeretek mindent egy kicsit mindig jobbá tenni...hol ezzel , hol azzal. Nem kell követni, de nehogy már befőtt rakja el a nagymamát.
Régóta használom a láncolajzót egyet értek, olajzót az használ aki nem akar órákat szopni a takarítással, hanem mosás közben már a nagyja letisztul, utána át törlöd tisztára és kissé bekened a láncot hogy míg utol éri magát az olajzó, addig meglegyen a kenés. 2 éve használom azóta csak mosolygok a spret használó kollégákon. Senkinek nem szoktam ajánlani, akinek megjön az esze úgyis felrakja magától. Eleinte kell vele szopni egy keveset de utána, szinte kardános motorod lesz, és szinte élvezet a lanccal foglalkozni ha néha kell....
Azért mert tövig szét kopott a huhuki
Az egy dolog hogy ő az ebayről akarja rendelni, mondjuk nem értem miért mikor van hivatalos magyar képviselet, és oldal...
A gyár előírt valamiféle sportdobot, vagy fém fékcső, jobb olaj stb használatát, akkor pl te is csendben maradhatsz itt..
Az nem rossz technika. Nekem van egy picike flakonosom. benne van az ülésben. Épp hogy elfér. Annyi meg elég ha netalántán véletlenül több 1000 kilométert mennék tudjak olajozni. Otthon meg megküldöm 2-3 hetente azt csókolom. Dzsuvás mindig de kiszáradva sosincs. Mondjuk jövő héten alapos mosást kap rajta minden mert jelenésem lesz vele. Még a láncot is ki vikszolom mint az állat.
nekem csak azért van az olajozó mert fillérekből összehoztam, ami olaj benne van ingyen van nem kell cipelni kínlódni a spray-vel
igaz nem automata mert gombnyomásra nyit a szelep és csepeg az olaj
Ini teljesen igazad van. Egyszerűen én ódszkodom a dologtól. De ezzel semmi baj sincs ha mindenki egyformán gondolkodna akkor elég lenne 1 fajta motort gyártani mert mindenkinek az kellene.
Én valószínűleg nem vállalok be egy ilyen automata olajzót soha de ettől nem állítom hogy szar hiszen többször bebizonyosodott hogy nem az de az ellen érzetem akkor is megmarad ez ügyben. Viszont senkit nem fogok erről lebeszélni a jövőben sem.
Soha nem is tagadtam a kezdeti kételkedést, viszont vettem a fáradságot és megépítettem pl. az olajozót, és aztán nyilvánosan elismertem a tévedéseimet, majd galériát is készítettem róla. A xado-t az elsők között próbáltam ki, félretéve a kuplung és egyéb alkatrészekkel (pl a henger hónolása) kapcsolatos félelmeimet. A spuri pedig egy olyan állandó problémától szabadított meg még a CB400 idejében ami miatt 2havonta kellett szétszedni a karbit. Eddig csak olyat ajánlottam amit előtte ki is próbáltam, mégis értek támadások, emlékszem micsoda kételkedés volt amikor a CB-1 leömlőit festettem, két éves volt már a festék de nem hitték el hogy azóta nem fújtam újra, mert igazán tartósra senkinek se sikerült, nekem meg olyan volt mint a kerámia... ott se a festékkel volt baj hanem a leömlő előkészítésével és a hőálló festék edzésével, persze könnyebb volt azt mondani hogy szar a festék. Ettől függetlenül szerettem akkoriban ezekről a dolgokról beszélgetni, csak azóta sok minden változott, valószínűleg én is mert bosszant amikor egy félresikerült fogalmazásba (mint pl. a mikrobarázda, amit az ember szeme nem is láthat) kapaszkodik valaki, amikor egyértelmű hogy látható dolgokról esett szó.
Gyűjtsön mindenki tapasztalatokat, vagy kérdezzen olyat akit elismer és még akkor is megvan a választás szabadsága hogy megfogadja-e a tanácsot, a piszkálódás értelmetlen és ráadásul sehova nem vezet, részemről legyen ez a zárómondat.
ez a forgó alkatrészes dologhoz
az tény hogy nem terveztek oda semmit, de bármi odakerülhet
egy utcai motoron ritkábban de egy terepmotoron elág sűrűn felszed a lánc ezt-azt
aztán egy injekciós tű , esetleg mellé egy kis benzincső az semmi , ledarálja úgy hogy észre sem veszed
de ahogy nézem a gyári fejeket is mind műanyag, ezeket a dolgokat ledarálja a lánc kényelmesen
Én sem vagyok híve ennek az automata láncolajzásnak. Én ugyan lusta vagyok ez a láncon is látszik de kenem rendesen. Sajnos a hely ahol lapom nem segít sokat (Tiszta por meg dzsuva az utca és rendes aszfalt sincsen benne így egy kissé szélmalom harc. Azonban ez automata téma azért nem tetszik mert nem tartom egészséges dolognak hogy egy gyorsan mozgó illetve forgó alkatrész mellé egy eredetileg nem oda való mármint a lelkiismeretes motor tervezők nem tervezték oda. Én meg oda csavarozom. Pici gond a felszerelésénél és már köpi is ki az egészet a lánc tokkal vonóval mint nagymama a protézist. Ahhoz nekem semmi kedvem. Azonban teljesen megértem azokat akik felszerelik és nincs azzal sem semmi baj. Arról nem beszélve hogy az olaj tartályt meg az egyebeket fogalmam sincs hova tudnám beszerelni. De kinek a Pap kinek a Papné.
Nem meggyőzni kellene, csak a tapasztalatszerzést megosztani. Ha visszanézed más topikokban Te is ugyanolyan kételkedő voltál mint más.
Hali!

A minap olvastam valahol egy cikket a lánc olajzós dologról,ahol volt egy kép is felrakva! Nos a képen szereplő hátsó kerék olyan dzsuvás volt,hogy aki ezt látta biztos nem fog felszerelni egy olajzós cuccot! Nem akarok senkit megbántani,de a véleményem szerint olajzót az tesz fel a motorjára aki lusta tisztítani a láncot! Én ezzel úgy vagyok,hogy szeretem annyira a motoromat,hogy amikor kell akkor módszeresen letisztítom a láncot és amit még kell! Lehet,hogy mazochista vagyok,de én szeretek molyolni vele,mint ahogy azt is szeretem ha makulátlan tiszta mindig a vasam! Tudom most jön az,hogy többet mentek el az olajzós cuccal felszerelt láncal! Nos én 60e-nél cseréltem le a gyári láncomat,és a szerelőm még azt mondta tegyem a polcra,mert van még benne bőven! Kizárólag MOL-os spray-t használok. Sok fajtát kipróbáltam a spray-k közül mire ennél horgonyoztam le! Szerintem a MOL nagyon eltalálta ezt az anyagot! Nem dobálja le,nagyon jó kenést biztosít! Folyamatosan figyelem hogy mennyit megyek el egy fújással,nos nekem 4-500km-t simán kibír ideális körülmények között! Nem freckázza össze a felnimet,mert erre is kényes vagyok! Végül....én maradok a hagyományos módszernél,petróval mosom,száraz rongyal törlöm,MOL sprayvel fújom! Mert én így szeretem!
Még eszembe jutott valami István, egyszer az egyik barátomnak ajánlottam a spurit, az első tank bekevert benzin se fogyott el amikor megállt a masinája. Persze az első reakció az volt hogy biztosan a spuri miatt... eléggé kellemetlen volt, legalábbis én nagyon szarul éreztem magam mert nem akartam neki rosszat. Aztán kiderült hogy a spurinak semmi köze nem volt a hibához, amiben én egyébként biztos voltam a tünetek alapján. Azóta óvatosabb vagyok, szerencsére az oldal megújulása óta az össze adalékkal kapcsolatos fotóm eltűnt az oldalról, legfeljebb nagyon közeli ismerősökkel szoktuk ezeket a dolgokat megosztani.
Mikrobarázdái...
Gondolom felrakta, meg visszacsiszolta a gyári méretre a veztengelyt(bár nem írtad, h a bütyköket vagy a siklócsapágy felületeket újította fel a cucc).
Érdekes, h nekem nincsenek mikrobarázdák, pedig 91e km van a motoromban, és nem használtam sose ilyen dolgokat.
Pont erre gondoltam
Szerintem sem kell bele raknod ilyet. A gyári ajánlás/meghatározás sem tartalmaz semmiféle adalék használatát. Ettől nem fogod "óvni" a motort.
Főleg nem az ebay-ről...
Ez pont olyan mint a motorblokk mosó folyadékok, amivel ki lehet mosni a belsejét...
Nincs jó tapasztalatom igazán egyik féléből sem. A kenőanyag adalékot csak az idősebb motoroknál érdemes bevállalni. Cimborán Diversioján segített beépült a megkopott résekbe. És tényleg szemlátomást szebb lett a felület. (Szét volt szedve előtte és 1 év után újra látható volt a különbség) Azonban egy újabb motornál teljesen felesleges. Finomabbak az illesztések és koránt sem annyira kopott mint egy 90-es évek elejéről származó 600-as Diversion amiben több mint 100.000 Km van
Spuri. Hasonlót használok én is de nem állandóan. Tél utána ébredéskor el szoktam használni egy adag injektor tisztító adalékot (Az olyan 2-3 tankra elég) de sima 95-ös benzin mellé hogy a télen esetleg "betaknyosodott" Benzint kiszedje az apró furatokból fúvókákból és injektoros fejből. De állandóan nem használom. Nekem szokott segíteni. Idén év elején elmaradt és a malac olyan hibát produkált hogy meleg motor indításakor nagyon rövid ideig 4-5 méteren keresztül füstölögtem. Vélhetően a meleg motor + enyhén eltömődött injektor együttese béna égést produkált. Megküldtem injektortisztítóval és a jelenség megszűnt azóta meg vígan motorozom. Sokak ezt nem injektor tisztítóval hanem mondjuk 100-as Shell vagy más extra minőségű benzinnel játszák el.
De minek is egy 11e km-es motorba?
De miért is tetted fel azokat a kérdéseket? Barna leírta tényszerűen a dolgokat. Te nem azt tetted, hanem megkérdőjelezted.
Tehát, te vagy az aki megint ész osztóban van.
Ír bármiféle adalékot egy gyári szervízkönyv, vagy kezelési kézikönyv?
Sztem itt maradj csendbe.
"Viszont én nem tudok beletörődni, belenyugodni..., és látom hogy Te sem, mert akkor most sem írtad volna ezt ide!!!"
Ebben tévedsz, pedig valamilyen szinten ismersz már régebb óta, sőt ha még emlékszel az elején voltak nekünk is parázs vitáink.
Másabb most a világ mint Luther idejében, nekem többet ér az a kevés szabadidős nyugalom vagy kényelem, minthogy kihívásokat keressek egy virtuális térben.
Köszönöm Laci.
Az okfejtések azoknak szólnak akiket érdekel. Az hogy valaki ide jár gúnyolódni, "megsértődni", meg világgá kürtölni ismereti hiányát, az ma a látottak, olvasottak szerint érdem, sőt ma már dicséretet is elvárnak, hogy veszik a fáradságot, hogy alaptalan véleményt alkot. Ezzel mint tudjuk nem is lenne nagy baj, hiszen mindenki úgy korlátozza a saját tudatát ahogy akarja az elméje alkotta "tűzfalakkal". Bosszantóvá ott kezd válni az egész, mikor másokat is a saját "tűzfaluk védelmébe" akarnak részesíteni. Vagyis arra "ösztönzik" a bátrabbaknak, hogy meg ne próbálják, mert akkor aztán annak kiszámíthatatlan körülményei lesznek...
Ennek a tudományos leírására ezt találtam és már pár hete is csatoltam egyik posztomhoz (de sajnos kevesen ismernek magukra)
"Cognitive dissonance: melynél van egy hitünk a világról, magunkról, vagy egy szituációról, és kitartunk mellette. Ès ha olyan információt vagy tapasztalatot szerzünk ami ellentmond hitünknek vagyis "ha ez igaz, akkor a hitrendszerem nem lehet az", és akkor csinálod azt, hogy kitalálsz magadnak hihetetlen történeteket, hogy meggyőzd magad, hogy ez nem lehet igaz, hogy ezzel megvédd a hitrendszeredet.-Kognitív disszonancia jó dolog is lehetne, ha az a nyugtalan érzés arra ösztönözne, hogy megvizsgáld a hitedet az új információknak, vagy tapasztalatoknak tükrében, módosítsd a hitrendszeredet ezeknek megfelelően . Mindezek ellenére a legtöbb ember megpróbál kitartani a hitrendszere mellett."

Azt is felvetettem a múltkor, hogy a bárányokból álló nyáj annyival magasabban van "működésben " hozzánk képest, hogy ott szükség van juhászkutyákra, meg a pásztorra, hogy egyben tartsa a nyájat, és az egyedek ne kóboroljanak el, de ha 100 fele futnának, az "őrzőknek" esélye se lenne őket megint összeterelni... ezzel szemben ez a "gyönyörű, civilizált" megvezetett néptömeg annyira jól be lett idomítva, hogy nekünk már juhászkutyák sem kellenek, mert saját magunk, mi bárányok gyűjtjük be az "elkóborolt" társakat.
"Mintha ülnél a börtönben és megtalálnád a kivezető utat, ahelyett hogy egy börtönőr kapna el a cellatársad ugrik rád!"

Viszont én nem tudok beletörődni, belenyugodni..., és látom hogy Te sem, mert akkor most sem írtad volna ezt ide!!!
"Az ember nem azzal mérettetik meg, hogy mit tesz nyugalom és kényelem idején, hanem azzal, hogy mit tesz problémák és kihívás idején." M.Luther King
Engem nem kell meggyőznöd. :) Pusztán érdekel a dolog. Esetleg privát üzenetben elküldhetnéd.?
Megvannak, de én már nem szeretnék meggyőzni senkit.