Még az jutott eszembe hogy a kopott fémfelület nagyítva hasonló egy holdbéli tájhoz, ezen a tájon lévő ,hegyek" csúcsai elnyírják a kenőolaj film rétegét!A metabond a hegyek csúcsai közé rakódik be!Saccperkábé így működik!Az olaj csere periódus ettől még ugyan annyi marad!A grafitra rátérve az meg változtatja az olaj tulajdonságait (ellenben a metabondal ami a felületet nemesíti) így
kedvezőtlenül hat rá!Tehát az elején még lehet hogy jobb de később inkább árt mint használ! Amúgy én nem akarok senkit meg győzni erről az anyagról,csak láttam egy bemutatót élőbe kb 2 méterről és engem meg győzött!Előtte én sem hittem az ilyen csoda szerekben az autómba csak azért raktam mert kaptam egy flakonnalDe mióta láttam a hatásfokát azóta azt mondom kéne ilyet rakni a motorba mert azért azok jóval magasabb fordulaton üzemelnek mint egy szgk. !
Amúgy ez a cucc nem újkeletű dolog!Rendszerváltás környékén kezdték el behordani kamionosok feketén!
Én autós szakmában dolgoztam és nem hallottam róla még rosszat!
Amúgy mindenkinek a saját meglátása hogy mit önt bele!( Fűrészpor,méz,stb)
Én csak ajánlani tudom!
cementálásról találtam egy nagyon rövid leírást:
Alatt azt a műveletet értjük, melynek célja a fémeket oly gáz vagy por (cementálópor) jelenlétében izzítani, mely az illető anyag technikai tulajdonságait annak megömlése nélkül is megváltoztatja. Ha a vörösrézdrótot öntöttvas edénybe teszik, melynek fenekén granulált cink és kevés szalmiák van, az edény izzításakor a cink elgőzölög és a vörösréznek fölszínén cinkréz ötvényt v. sárgarezet alkot. Ha a kovácsvasat szénpor közé ágyazva zárt kemencében izzítjuk, acéllá (cement-acél) lesz, míg az öntött vas vasoxidporba ágyazva és hasonló eljárás alá vetve kovácsvassá (lágyított öntött vas) változik. A kovácsvas felszíni megkeményítésére (acélozására) nitrogén tartalmú anyagok (bőr és szaru), konyhasó és tengeri só keverék használatosak; ebbe a keverékbe ágyazott kovácsvas-tárgyak fölszíne izzítás és azt követő gyors lehűtéskor megkeményedik. Ha a vörös melegig hevített kovácsvasra kéksavas kálit vagy sárga vérlúgsót hintenek, akkor is megkeményedik.
Szevasz!
Látom értesz az olajokhoz, és a fémekhez is.Valószínűleg tényleg halkabb lett az autód a "kezelés "után, ahogyan vártad csökkent a surlódás az acél felületek között. Tudod azt, hogy hat az anyag a színesfémekre? Jó az, ha alacony surlódás mellett "megeszi" a csapágyat? Kérdezd már meg SZAKEMBER-től, hogy mi ez az anyag?, mire hogyan hat?, esetleg a hőingadozás, páraképződés, lecsapódás, hatásaira mivé alakulhat a motorodban, és ezek az anyagok jók-e a motorod alkatrészeinek.
Ha ezekkel az információkkal bírsz akkor csak gondolkozz logikusan és döntts a tudás birtokában.
Üdv
Szia!
Te döntöd el, hogy teszel-e bele bármit. Én nem tennék, ha kárt nem tesz a motorban, akkor legjobb esetben is pénzkidobás. Abban van igazság, hogy a vasfémekkel lép kapcsolatba, de a motorokban nincsenek színesfémek?
( blokk, csapágyfémek)Ezekre, hogy hat? Az ollajokat minősítik, és ami ennek a minősítésnek megfelel, azt lehet használni, addig amíg a gépgyártó erről nyilatkozik. Nem az a takarékosság, ha tovább használod az olajat valamilyen "trükkel". Minden olajtöltet egy bizonyos mennyiségű kopadékot, kormot, port, egyebet tud kezelni, többet nem, így például az egyik hozzászólásban írt grafit hozzáadás is ront az olaj állapotán.
Üdv
Erre ne vegyél mérget, sok olajat a reklám ad el, és azért is kerül 2x annyiba mint más, és egyáltalán nem az a jobb olaj aminek nagyobb a marketingje!
Ja, de lehet hogy Repsol lesz, mások is próbáltak lebeszélni az igolról, ráadásul a repsolt ahogy néztem nem is olyan drága... Nem sajnálok semmi jót a motortól, sőt... Egyébként ha oylan jó lenne az igol akkor több helyen komolyabb reklámai lennének, mint mondjuk a repsolnak...
Ha valóban 10W-40 az olaj viszkozitása, akkor az nagy valószínűség szerint csak fél szintetikus olaj (ásványi alapú + szintetikus adalékolás), elméletileg az is jó a Banditba, de ha kihasználod az összes pacit - ergo gyakran használod a piros tartomány közelében, netán pályázol - akkor jobb, ha 10W-50 teljes szintetikus olajat használsz, mert annak jobbak a nagy terhelésnél nyújtott tulajdonságai ("nem ég meg")! Az Igol nem tartozik éppen a komoly olajtársaságok közé (tudtommal) bértöltést végeztet, én nem tenném a mocimba. Vannak minőségibb, elérhető áru márkák is: Q8Oils, Repsol pl. (a Castrol, Motul is jó, csak sokkal drágább - indokulatlanul!). Remélem segítettem vmit.
azért a fimol-t nem kell leírni....
apámnak van egy motoros permetezője ( valami japán gép 35ccm) 78as évjárat
tavasszal beüzemeltünk de valahogy nem pörgött úgy mint régen....
fimol-os benzinnel hallhatóan magasabb volt a fordulata pedig a fimol lehetett vagy 10 éves vagy több, még a simsonos korszakból maradt....
amúgy a véleményem az az olajadalékokról, ha egy neves motorolajgyártó cég sok-sok milliót költ fejlesztésre, hogy a "csúcskategóriás" olaja kitűnő legyen akkor biztos bele tennék azt az "extraszuper" adalékot is
Egy olyan kérdésem lenne Felétek, hogy IGOL olajat bele merjek-e tenni az 1999 es 400 as banditomba? Igen olcsón tudnak nekem hozni 3 litert és emiatt elkezdett érdekelni a dolog. Amit az olajról tudok: 10w40, szintetikus.
Metabond téma!
A Metabondnak a működési elvét a cementáláshoz lehet hasonlítani a legjobban!Tehát nem inteligens mosópor!Én bele raktam a 2.0 ccm es TDI autómba amibe közel 300e km van és azt vetttem észre hogy hideg indításnál sokkal de sokkal finomabb a járása és csendesebb!Sokan abba a hibába esnek bele,hogy azt hiszik 20al többet fog menni a gjm meg csak a felét fogja fogyasztani!De az adalékoknak ill. ennek nem ez az elsődleges célja!A grafitos Fimol meg ilyen szarok említésre sem méltóak!A szemléltető bemutatón ugyanazon anyag (tűgörgő) 4 oldalát tesztelték szárazon,olajjal,+metabondal,és megint olaj nélkül!Természetesen mechanikus óra mutatta a az erökar nyomatékát és a forgató villanymotor áram felvételét!
Az olaj gyártó vállalatokés az autó gyártó és forgalmazó cégek persze ,hogy azt mondják ,hogy nincs szükség +adalékra!Ennek az az oka ,hogy komoly bevétel csökkenést okozna nekik!
Nem vagyok Metabond forgalmazó csak a személyes véleményemet mondtam el!Aki pedig 1 évre vesz autót vagy motort (mert pl úgy is elviszi a bank ) azt meg megtudom érteni hogy nem rakna bele mert úgy tényleg semmi értelme neki!De akkor ennyi erővel olajat sem kell cserélni mert nem fog leálni az a gjm. ha dupla annyit elmegyünk azzal az olajjal!
Ja dieselre vissza térve!Ha van vele foglalkozva 450-500 e km-t elmennek!
Olajoknál pedig nem csak azt kell nézni hogy pl 10w40es hanem az acea osztályozást meg az api besorolást!
Ennyi!
ha a kawákra gondolsz,nem tudom miért nem üzemórában adják meg a szervizelés időponját.
ezek a gépek sokkal jobban igénybe vannak véve,mint 1 utcai motor.valószínűleg ezért.
Nekem lenne még egy kérdésem. Ha a motorom szervizkönyve 1000km ciklusokra írja az olajcserét, azzal most mi van. Mármint, ez is a fogyasztói társadalom csapdája, +szervizdíj, +olaj. Vagy a gyárilag előírt olaj ennyit bír , esetleg a motor szerkezetileg ezt megköveteli. Vagyis miért kell 1000km-enként olajat cserélni? Szerintem 5000km a minimum amit egy jó minőségű olajnak kikell bírnia, de még többet is. Ezt nem értem…
ha szintetikus csak más márka akkor nem baj de szerintem jó a castrol meg ha azzal is használták
van Act Evo 2t kb 2500-3000/l VBagy kicsit húzósabb power1 racing 2t 3500-4800
nem mindegy hol veszed.
Nekem amikor 2T volt, és más márkájú olajat töltöttem bele, megvártam míg már kevés maradt a tartályban, és arra töltöttem rá. Lehet túl agonizáltam, és felesleges volt.
Magyarán akkor azért „fejlesztették” ki a JamesBon adalékot, hogy még x összeget lehúzzanak a fogyasztókról?
Az adalékokat nem olajmérnökök fejlesztették ki? Csak nem egy cukrászt kértek meg, hogy kotyvasszon valamit.
De jó, óké, meggyőztetek! Legalább olcsóbb az olajcsere, jobb a motornak, és környezetnek!
kedvezőtlenül hat rá!Tehát az elején még lehet hogy jobb de később inkább árt mint használ! Amúgy én nem akarok senkit meg győzni erről az anyagról,csak láttam egy bemutatót élőbe kb 2 méterről és engem meg győzött!Előtte én sem hittem az ilyen csoda szerekben az autómba csak azért raktam mert kaptam egy flakonnalDe mióta láttam a hatásfokát azóta azt mondom kéne ilyet rakni a motorba mert azért azok jóval magasabb fordulaton üzemelnek mint egy szgk. !
Amúgy ez a cucc nem újkeletű dolog!Rendszerváltás környékén kezdték el behordani kamionosok feketén!
Én autós szakmában dolgoztam és nem hallottam róla még rosszat!
Amúgy mindenkinek a saját meglátása hogy mit önt bele!( Fűrészpor,méz,stb)
Én csak ajánlani tudom!