Nem nagy dolog. bemelegíted a motort, mert így könnyebben kifolyik az olaj. A leeresztő csavart kitekered lefolyatod az olajat valami műanyag edénybe. ha lefolyt megfelelő célszerszámmal leveszed az olajszűrőt (boltban kb. 2000 Ft). Ha kifolyt az összes olaj felrakod a szűrőt (meg szokták kenni olajjal, hogy rásüljön a helyére az illesztésnél) meg a csavart visszatekered. Feltöltöd olajjal, ellenőrzöd jól meghúztad e a szűrőt és a csavart aztán már mehetsz is. Pár km után szokták ellenőrizni még a csavart, de ha jól meghúztad nem lehet vele gond.
Garanciás a vas még? Akkor szerintem szervíz, ha nem és most csinálnád előszőr akkor vkivel együtt aki már csinált ilyet....elvileg nem nagy dolog de szerintem a rutin meg az évek ugye...én hülye vagyok ilyenekhez sajnos...
A szűrőre nem találsz sok okosságok a szervizkönyvben, azt nézd meg hol árulnak Hiflofiltro-t a környékeden és kérd típus alapján! Amúgy a közelgő nyári szezonra nézz 10W50-es olajat, az nehezebben hígul el a pusztító kánikulában. Amúgy jó a Castrol Actevo 10W40 (1900/liter) is, a Repsolt én személy szerint nem szeretem. Castrol R4 10W50 2600/liter, www.olajbolt.hu
Ezek szerint "Repsol Moto Sintetico 4T 10W40 4 l" is jó lesz? Nem nagy a különbség, 10 000 Ft alatt van ennek is az ára. Vagy hülyeség lenne ennyit költeni rá?
Ha már van szervizkönyved akkor szűrőt is mondhatnál hozzá, ha nem hangzik túl pofátlanul.
ZX-9R -be milyen motorolaj kell? Repsol-t ajánlották, de nem emlékszem hogy 10W40 volt vagy mi?
Nincsen gépkönyvem, és mindent fórumon kell kérdeznem. Ha valaki gépkönyvet tudna szerezni (magyarul vagy angolul, 2003-mas évjárathoz) akkor hálás lennék.
Tehát: +5 és +50 fok közötti használatra 20W50 tökéletes, és a nyári meleget is jobban bírja.
10W30-ast ne keress már, és a legszutykabb ásványolaj is API SG úgyhogy ne félj tőle.
Nem kell csak azért szintetizálódnod mert az a menő, meg azt mondták!
Ajánlom kifejezetten az IGOL Classic 4T olaját, Fazer szereti, téli szezonra 15W40, nyárira 20W50.
Castrol GPS vagy ACTEVO 10W40-et a www.olajshop.hu-n láttam talán 1900Ft/L áron. Fullszinti olajat ne tegyél a Fazerbe mert elégeted a kuplungodat, hamar megeszi és hamar csörgőkígyó lesz belőle. A Jó öreg Thundercat blokkot ásványolajhoz tervezték. Mindjárt előkeresem a táblázatát és beteszem!
Cseréld le a szűrőt is és akkor nem marad benne "szinte semmi"
Egyébként az én személyes tapasztalatom szerint lényegesen többet "eszik" a motor az R4-ből. Én R4-ről váltottam Silkolene Pro 4 Plus 10W50-re, abból már fele annyit se fogyasztott, most pedig többek javaslatára Motul 300V 15W50-est fogok kipróbálni.
Szisztok!
Évek óte CASTROL R4-et használok a motoromba, a legnagyobb megelégedésemre.
A legutolsó olajcsere óta megtett kb 1000 km alatt viszont azt tapasztaltam, hogy a motor egy picit zajosabb és a váltó is nehezebben kapcsolható egy kicsit.
A változás egyértelműen az olajcseréhez köthető, így úgy döntöttem lecserélem a gyárilag is előírt félszintetikus 10W40-re.
A kérdésem az lenne, hogy nem okoz-e gondot a két fajta (fullszint. és félszint.) összekeveredése, hiszen a motor olajcsere mennyisége szűrővel együtt 2,8l a teljes olajmennyiség viszont 3,2l a gépkönyv szerint (Yamaha FZS600), tehát mindenképpen marad benne 4dl.
Tud valaki jó áron jó minőségű 10W40-es olajat? (Motul, Repsol,Castrol,stb...)
A motul pont olyan,mint a többi csak drágább mert többet költ reklámra. A teljes szintetikus poliészter bázisú motorolajat az amerikai Amsoil fejlesztette ki, először 1970-ben lehetett kapni 10W50-est, ami csak azért érdekes, mert majd 30 évvel ezután is sokkal ratyibb olajakat írtak elő majd 100 lóerős motorkerékpárokhoz is! (Pl Fazer: Ásványi 10W30 API SE, ha valaki talál ilyet, hát elismerésem!)
A Motul nevéhez hiteddel ellentétben a résszintetikus olaj fűződik még 1966-ból.
Azért kenik be olajjal az olajszűrő gumikarikáját , hogy NE süljön rá a fémre!
Köszi a segítséget. Közben találtam egy helyet ahol motor típus alapján lehet hilofiltrot találni.
http://www.hiflofiltro.com/17....
Ez azért jó mert így egyből az olajjal együtt a szűrőt is megvehetem online (ha megtalálom...)
Ha már van szervizkönyved akkor szűrőt is mondhatnál hozzá, ha nem hangzik túl pofátlanul.
3,8 liter API SF-SG 10W40, 10W50 résszintetikus vagy fullszint. Ez a gyári előírás.
Szervízkönyvem csak németül van sajna.
ZX-9R -be milyen motorolaj kell? Repsol-t ajánlották, de nem emlékszem hogy 10W40 volt vagy mi?
Nincsen gépkönyvem, és mindent fórumon kell kérdeznem. Ha valaki gépkönyvet tudna szerezni (magyarul vagy angolul, 2003-mas évjárathoz) akkor hálás lennék.
Laci
FZS600 98-02 Olajtáblázat:
Tehát: +5 és +50 fok közötti használatra 20W50 tökéletes, és a nyári meleget is jobban bírja.
10W30-ast ne keress már, és a legszutykabb ásványolaj is API SG úgyhogy ne félj tőle.
Nem kell csak azért szintetizálódnod mert az a menő, meg azt mondták!
Ajánlom kifejezetten az IGOL Classic 4T olaját, Fazer szereti, téli szezonra 15W40, nyárira 20W50.
Castrol Super GP jó bele?
Egyébként az én személyes tapasztalatom szerint lényegesen többet "eszik" a motor az R4-ből. Én R4-ről váltottam Silkolene Pro 4 Plus 10W50-re, abból már fele annyit se fogyasztott, most pedig többek javaslatára Motul 300V 15W50-est fogok kipróbálni.
kábé 800 km után fújom újra
jobbal még nem találkoztam
Évek óte CASTROL R4-et használok a motoromba, a legnagyobb megelégedésemre.
A legutolsó olajcsere óta megtett kb 1000 km alatt viszont azt tapasztaltam, hogy a motor egy picit zajosabb és a váltó is nehezebben kapcsolható egy kicsit.
A változás egyértelműen az olajcseréhez köthető, így úgy döntöttem lecserélem a gyárilag is előírt félszintetikus 10W40-re.
A kérdésem az lenne, hogy nem okoz-e gondot a két fajta (fullszint. és félszint.) összekeveredése, hiszen a motor olajcsere mennyisége szűrővel együtt 2,8l a teljes olajmennyiség viszont 3,2l a gépkönyv szerint (Yamaha FZS600), tehát mindenképpen marad benne 4dl.
Tud valaki jó áron jó minőségű 10W40-es olajat? (Motul, Repsol,Castrol,stb...)
A Motul nevéhez hiteddel ellentétben a résszintetikus olaj fűződik még 1966-ból.