Én azért kételkedem ebben,de ugyanakkor nem értek hozzá - sajnos
szerintem az a biztos ami új, de igazán azt se tudjuk meg soha ,hogy az 5000/l olaj miből van meg a 799/l miből van
nemtom mi kerül a rep.gépekbe.
nemrég műegyetemen voltam 1 tanfolyamon,ott egy ismert előadó prof-igazságügy szakértő mesélt pár érdekes esetet,amit szakértett. Ő nem mondott márkát,melyik volt,csak JamesBond adaléknak hívta (sejthető melyik az )
A lényeg: 1 jó olajat felesleges adalékolni,mert benne van minden ami szükséges. Ez az én vleményem.
Egy olajmérnök úgy magyarázta: vannak pl az olajban olyan molekulák,amik a szennyeződéseket kötik meg.Beleöntöd az adalékot,és a molekula egyből tapad az adalék molekuláihoz,mert szennynek érzi azt.,így a szennyeződés vígan úszkál az olajban.
Nekem is furcsa ,de aki viszi el tőlünk a fáradtolajat talán az öko2000 kft asszem
mindegy beszélgettem a sráccal, azt mondta, hogy először leszűrik,aztán centrifugába kerül
és megvan a "kotta" ,hogy X fordulaton mi csapódik ki a fáradt olajból és állította ,hogy nem lesz rosszabb minőségű mint az új olaj
Az adalékok sz..rt se érnek.
Egy ratyi olajba önthetsz te bármit.....sz@r marad.
Sokan nem fogják fel,mer a teccsós is 10-40-es és 3000 ft (nem literje,4! liter).
csak nem tudják,hogy regenerált fáradtolajat vett.
persze,de mutass olyan autót,amit 10000-ént szervizelni....
a laikus melyiket venné: amire 10e-ként költesz 30000ft-ot,vagy amire 30e-ként.
ezért mindenki emeli a kilométert.Jó,a mai korszerű gyártási technológiák elvileg jobb minőséget eredményeznek,de 1 dízel autó,amiben van 3 liter olaj,nem szabad,hogy 30000-et elmenjen. SZERINTEM.
Igen, tudom, csak én ezt nem szeretem, lehet,hogy én vagyok konzervatív
Van olyan W124-es 200d merci amít szervízelek taxi az is volt anno németo-ban 560000!km
van menne 8-10000 ként jön olajcserére, biztos nem olyan mint újkorában de megy
Aha,30 ezret írnak elő,de le van írva a kezelési könyvekben: ha hóban,sárban,porban,városban,országúton,stb használod indokolt a sűrűbb csere.
Miért ennyi a kilométer? Mert el akarják adni a terméküket. Én is autós oldalon vagyok.Adott típus,ami 2005-ben 20.000-kénti intervallummal bírt,2007-ben 45.000-re emelkedett.A motor,a kenőanyag nem változott.
pl ha az olajba grafitot teszel jár egy darabig és leengeded az olajat tök sokáig elmegy még...
és ez csak egy pár forintos grafit....
vannak ettől jobb anyagok is
tehát a bemutatóktól nem kell hasra esni..........
Köszi, sok igazság van abban amit mondasz! Nem lehet, hogy amit elmondtál a kenőanyagokról, pont az elmondható az adalékokról is!? Ezzel csak azt akarom mondani, ahogy a kenőanyaggyártó cég fejlesztett, és kutatott, pont ugyanezt tehették az említett adalékot gyártók is, fokozva esetlegesen a „hatásfokát”.
Egy kenőanyagokat forgalmazó gyártó cég szakemberét megkérdezed, szinte biztos, hogy azt mondja, nem kell bele semmilyen adalék, és ez fordítva is igaz, mármint ha az adalékgyártó céget kérdeznéd. Mi van, ha annak következtében, hogy betiltották azt a bizonyos összetevőt (egyébként fogalmam sincs mi az!?), még ha el is érték a velük szemben támasztott követelményt, nem tudja pont ugyanazon a „hatásfokon” teljesíteni. Biztos megvan az említett 100%, de mi van akkor ha ennél több is lehet!? Lehetne, kitudja, beleszólhat az üzletpolitika és a marketing is, és ahogy mondtad a környezetvédelem. Vajon mennyien vásárolnának 10e/l olajat? Miért van az, ha elmegyek egy autószalonba, és veszek egy új autót, 30e kilométert ír elő a gyár, egy olajcserére, persze az általa is támogatott, és a követelményének is megfelelő kenőanyaggal. Szerinted ez reális? Mondhatnánk igen, de ki tudja mi a cél. Tudom kicsit elcsavarodok, nézzük meg a műszaki cikkeket, a mai csúcs szuper tévéket, és a 25 éveseket. Nem hinném, hogy ezek is ennyit fognak bírni.
Nem teljesen vettem ki a szavaidból, szerinted akkor hagyjam az egészet, ne tegyek bele? De most komolyan?
Bocs,hogy én is így ismeretlenül beleszólok...
Az én személyes véleményem,hogy nem raknám bele az enyémbe, nem tudom elhinni, hogy csak ott rakódik le ahol kell,de aztán lehet olyan mint az inteligens mosópor
nem is ez a lényeg, ha esetleg beletöltesz ilyet akkor érdekelne ,hogy mi lett az eredmény
kösz
Szevasz!
Bocs, hogy beleszólok így ismeretlenül, de mielött bármit beleönt az ember a motorolajba, nem árt megkérdezni egy szakembert (tribológus). Bármely kenőanyag, az adott kenési hely követelményei szerinti tulajdonságokkal bír, erre van kifejlesztve. Azért, hogy ezeknek a követelményeknek megfeleljen, bizonyos recept szerint előállítják, ez az összetétel felel meg az adott kenési hely által megkívánt követelményeknek. Ha ezt az összetételt vesszük 100%-nak akkor ebbe az anyagba bármi egyéb anyagot beletesz valaki, az olaj tulajdonságait alapvetően megváltoztatja. Bármelyik komoly kenőanyaggyártó cég szakemberét megkérdezed, azt fogja válaszolni, hogy nem kell az olajba adalék.
(Persze csak, ha őszinte.) Az általad említett anyag összetevőit sokáig használták a kenőanyaggyártásban adalékanyagként, de betiltották a használatát környezetvédelmi okokból. Természetesen, hogy az olajok továbbra is tudják teljesíteni a velük szemben támasztott követelményeket, ezért ezeket az anyagokat más anyagokkal helyettesítették.Így jön össze az a bizonyos 100%. Talán nem árt átgondolni, tudom látványos a bemutató, latványosak Copperfield műsorai is, mindennek van magyarázata, akkor is, ha Te esetleg nem ismered. Üdv!
Köszi.
Kipróbálom majd! Ismerem egyébként, a kocsimba évek óta használom, bemutatót is láttam már, az egyik haverom Faterja forgalmaz, és mindig megnézem újra és újra amikor mutatja valakinek.
Elvileg nem szabadna meg csúsznia neki mert azt mondták hogy ott hat ahopl fém a fémmel érintkezik!Ezt egy olyan metabond forgalmazó mondta aki zzr1.1 be használja évek óta!Akkor lehet gond a kuplungnál ha már nem valami fasza amúgy sem!
Én autóba használom!De láttam bemutatót és nem semmi!Csak bele kéne rakni a gépbe mert nagyon sokat használ!
szerintem az a biztos ami új, de igazán azt se tudjuk meg soha ,hogy az 5000/l olaj miből van meg a 799/l miből van