Ok ok! Értem én! De amiről én beszélek, az az RS 4T! Ami ugye az R4 elődje! Sajna már leálltak idén tavasszal a gyártásávall! Helyette van 10W-50 drágább pénzért! Ha valaki tud valahol még régi fajtát(Castrol RS 4T piros kupakos) akkor szóljon! Köszi
Pontosabban Power 1 Racing 4T 10W50 (van 2T is), egyébként még az R4 is forgalomban van, de az új Castrol termékpalettában már tényleg új néven szerepel a régi olaj, igazad van!
Mi is forgalmazzuk a Castrol RS 10W60 olajat, és azért ne tedd motorba, mert nem abba való! Az RS egy versenyolaj autókba, pontosabban, egy nagy hőtűrőképességű viszonylag sűrű, szintetikus olaj extrém igénybevételhez! De neked olyan mocid van, ahol a motor-váltó-kuplung közös olajozású, ezért speciális kenési tulajdonságokkal kell rendelkeznie az olajnak! Ezért rendelkeznek a speciális mkp. olajak sajátos japán specifikációkkal (Jaso)! Tehát neked R4-et kellene használnod (10W50), ha a Castrolnál maradunk, de bármilyen ismert, jó minőségű, de kifejezetten mkp.-ba fejlesztett olaj ok!
Bázismotor
Itt biztosan van szűrő, én is itt veszem, Louis os cuccokat árulnak. Meg kell rendelni, legkevesebb 1 hét mire megjön, de lehet egy hónap, ha nagyon ritka darabról van szó.
Olaj a te gépedbe: 10w-50, teljesen szintetikus, ez a minimum!
Castrol Power1 racing 10w-50 API SJ : 2500-3000ft
Köszönöm a kielégítő választ! Én is ezen a véleményen voltam csak nem tudom, hogy miért hagyom magam hülyíteni! Azóta már beszéltem pár, nem óvatosan motorozó emberrel és ugyanezt mondták ők is! Ha régebben jó volt a zzr-be, zxr-be, gixer-be, meg mindenbe, akkor most miért ne lenne már jó a xx-be! Meg hát akkor még nem volt ennyi csak az RS!
Csak el kell adni az új és drága olajat is valahogy! Annyit viszont a lelkemre kötöttek, hogy csak a piros kupakos verziót tegyem bele, mert abban van kuplungos adalék!
Mégegyszer köszi!
Ha sikerült megtalálni (és gondolom elhárítani is!) a hibát, akkor miért nem cseréled le újra?
A feltöltéshez úgyis kell venned egy dobozzal, akkor én a helyedben lecserélném és nyugottan motoroznám végig a szezont friss levegőmentes fékolajjal. Cirka ~2500Ft-ból
kijön.
Blackbird!
Ne hagyd magad hülyére venni és bízz magadban! Meg a castrol rs-ben is bízhatsz, mert hidd el nem fogsz csalódni. Az olaj jó, én is azt teszem az XX-be, meg több környékbeli motoros cimborám is. 18 e. km-t tettem bele a gépbe, soha nem fogyasztott egy cseppet sem és a kuplung is köszöni jól van. Amikor 1996-ban piacra dobták az XX-et, az RS volt az olajok csúcsa. Ha akkor jó volt, rosszabb nem lett. Ennél vacakabb olaj is elég lenne, mert ásványi 10-40 -es olajat ír a gépkönyv. Amúgy ebben a melegben szerintem tökéletes. Igaz, az olajcserét eddig 6 e. km. után követtem el, de a HONDA szerint hülyeséget csináltam, nyugodtan hagyhatom 10-12 e. km.-t is.
Üdv.
Nem pont erre gondoltam. Szóval az első fékből csöpögött az olaj és elég sok elfojt, de mind nem. Csak utána kéne önteni, de fogalmam sincs milyen van benne. Nem tudom az eddigi gazdái mit öntöttek bele. Én arra lettem volna kíváncsi, hogy akkor most leengedjem mindet és felöncsem egy fajtával. Vagy ehhez nyugodtan hozzáönthetek más fajtát.
Egy kérdésem lenne! Tényleg hiba volt beletenni az XX-be a piros kupakos 10w-60-as Castrol rs-t? Régen minden motoros dicsérte és ajánlotta, most meg azt olvasgatom a fórumokon, hogy tönkreteszi a nedves kuplungot, meg hogy csak autóba jó! Régen a Gixer-be is jó volt! Most meg az van az xx-be is! A motor sokkal csendesebb tőle, de most, hogy jönnek itt sokan a kuplungos dumával nem tudom.....
Tud valaki ebben tanácsot adni?
Köszi!
Nem nagyon vágom a témát, ezért inkább írok ide:) Leonardomban eljött az olajcsere ideje legalábbis szerintem jó lenne neki egy friss olaj!:) Nah szóval kap új olajat meg olajszűrőt is, de nem tudom, hogy milyen olaj lenne neki a legjobb ugyebár 4T és eddig csak egy addressem volt amibe ful szintetikus 2T azt jóvan, de ezt nem vágom.
Xw40-50-60 ez mind a melegtűrése celsius fokban.
Nyáron érdemesebb 50-60-ast rakni bele. Mindenesetre ne a hírekből vedd, hogy hány fok van, mert ugye az aszfalt felett nem ritka nyáron a 60-70fokos levegő. Ilyenkor a 40es olaj annyira felhígulhat, hogy a szivattyú nem bírja felvenni, ergo elmegy az olajnyomás, és ez biza hazavágja a motort nagyon gyorsan.
Egyszer fordult elő velem, hogy a 40es olaj felmelegedett, és elkezdett világítani a piros lampion a műszerfalban. Miután visszahűlt, jó volt megint. Egészen hazáig (szerencsére csak 8-9km volt), amikoris olyan gyorsan engedtem le a motorból, ahogy beleraktam... 3300forint/liter áron vásárolt racing valvoline... többet soha.
Láncspré: az
Olaj: soha többet Castrol. Se Igolból, se Selenia-ból, se semmiből nem evett 5000km alatt fél decit se eddig, de Castrolból 4500 alatt megevett több mint 7 (!) dl-t. Ráadásul csörgött zörgött tőle a blokk 1000-1200km után, valami iszonyat módon. Főleg hidegen.
Szóval:
Igol, Selenia, Motul, Q8.
Mást én többet nem rakok bele az enyémbe.
ja, és Valvoline-t sem...
Én már nagyon körbejártam ezt a dolgot....
Ha nem versenycélokra használja az ember, akkor elég bele nyáron is a gyárilag előírt. Ha versenyzel, és pl ha 10-40-es van előírva, akkor is bőven elég bele a 10W-50-es, nem kell 60-as.....
azért gondoltam hogy esetleg teljesítményvesztés lép fel mert itt az oldalon valaki hozzászolásába olvastam hogy ha nagyon sürü az olaj akkor nagyobb az ellenálás és teljesítményvesztés alakulhat ki valami ilyesmi de már nem emlékszem pontosan hol olvastam.
Itt biztosan van szűrő, én is itt veszem, Louis os cuccokat árulnak. Meg kell rendelni, legkevesebb 1 hét mire megjön, de lehet egy hónap, ha nagyon ritka darabról van szó.
Olaj a te gépedbe: 10w-50, teljesen szintetikus, ez a minimum!
Castrol Power1 racing 10w-50 API SJ : 2500-3000ft
Csak el kell adni az új és drága olajat is valahogy! Annyit viszont a lelkemre kötöttek, hogy csak a piros kupakos verziót tegyem bele, mert abban van kuplungos adalék!
Mégegyszer köszi!
Üdv
A feltöltéshez úgyis kell venned egy dobozzal, akkor én a helyedben lecserélném és nyugottan motoroznám végig a szezont friss levegőmentes fékolajjal. Cirka ~2500Ft-ból
kijön.
Ne hagyd magad hülyére venni és bízz magadban! Meg a castrol rs-ben is bízhatsz, mert hidd el nem fogsz csalódni. Az olaj jó, én is azt teszem az XX-be, meg több környékbeli motoros cimborám is. 18 e. km-t tettem bele a gépbe, soha nem fogyasztott egy cseppet sem és a kuplung is köszöni jól van. Amikor 1996-ban piacra dobták az XX-et, az RS volt az olajok csúcsa. Ha akkor jó volt, rosszabb nem lett. Ennél vacakabb olaj is elég lenne, mert ásványi 10-40 -es olajat ír a gépkönyv. Amúgy ebben a melegben szerintem tökéletes. Igaz, az olajcserét eddig 6 e. km. után követtem el, de a HONDA szerint hülyeséget csináltam, nyugodtan hagyhatom 10-12 e. km.-t is.
Üdv.
Egy kérdésem lenne! Tényleg hiba volt beletenni az XX-be a piros kupakos 10w-60-as Castrol rs-t? Régen minden motoros dicsérte és ajánlotta, most meg azt olvasgatom a fórumokon, hogy tönkreteszi a nedves kuplungot, meg hogy csak autóba jó! Régen a Gixer-be is jó volt! Most meg az van az xx-be is! A motor sokkal csendesebb tőle, de most, hogy jönnek itt sokan a kuplungos dumával nem tudom.....
Tud valaki ebben tanácsot adni?
Köszi!
Üdv
Nem nagyon vágom a témát, ezért inkább írok ide:) Leonardomban eljött az olajcsere ideje legalábbis szerintem jó lenne neki egy friss olaj!:) Nah szóval kap új olajat meg olajszűrőt is, de nem tudom, hogy milyen olaj lenne neki a legjobb ugyebár 4T és eddig csak egy addressem volt amibe ful szintetikus 2T azt jóvan, de ezt nem vágom.
Nyáron érdemesebb 50-60-ast rakni bele. Mindenesetre ne a hírekből vedd, hogy hány fok van, mert ugye az aszfalt felett nem ritka nyáron a 60-70fokos levegő. Ilyenkor a 40es olaj annyira felhígulhat, hogy a szivattyú nem bírja felvenni, ergo elmegy az olajnyomás, és ez biza hazavágja a motort nagyon gyorsan.
Egyszer fordult elő velem, hogy a 40es olaj felmelegedett, és elkezdett világítani a piros lampion a műszerfalban. Miután visszahűlt, jó volt megint. Egészen hazáig (szerencsére csak 8-9km volt), amikoris olyan gyorsan engedtem le a motorból, ahogy beleraktam... 3300forint/liter áron vásárolt racing valvoline... többet soha.
Olaj: soha többet Castrol. Se Igolból, se Selenia-ból, se semmiből nem evett 5000km alatt fél decit se eddig, de Castrolból 4500 alatt megevett több mint 7 (!) dl-t. Ráadásul csörgött zörgött tőle a blokk 1000-1200km után, valami iszonyat módon. Főleg hidegen.
Szóval:
Igol, Selenia, Motul, Q8.
Mást én többet nem rakok bele az enyémbe.
ja, és Valvoline-t sem...
láncspré. castrol
Ha nem versenycélokra használja az ember, akkor elég bele nyáron is a gyárilag előírt. Ha versenyzel, és pl ha 10-40-es van előírva, akkor is bőven elég bele a 10W-50-es, nem kell 60-as.....