Az első 100ashoz ajánlom a 1:25 ös arányú keveréket (szintetikus olajat hanyagold ) 800 kmig szoktam járatni, 100-800 km ig 35ös keverékkel MAX. És egy jó hanem érezzed a motort, és hallgassad a reakciójátanács..ne a fordulatszámmérőt bámuld, t. Ha pedig susogó hangot hallassz a blokk felől..akkor STOP! És még 1 jótanács. Bejáratásnál célszerű szivatóval "leállítani" (lefullasztani) mikor megállsz. Így jut egy kicsit nagyobb mennyiségű hűs keverék a rendszerbe .Szereti.
Üdv mindenkinek!
Nekem az lenne a kérdésem, hogy frissen fúrt Etz-ét milyen arányú keverékkel kell bejáratni? (úgy halottam max 4000-ig szabad forgatni) és hogy érdemes e full szintetikus olajjal járatni?
a segítséget köszönöm
Széles utat!
Bizonyos keretek között a te dolgod, de egy adott felnire nem tehetsz akármiylen gumit, illetve egy guminka megvan az ideális felnimérete, nemm sok játéktér van.
Szerintem ne legyen vita tárgya az, hogy milyen méret van elöl, vagy hátul, az az én dolgom. Az alapvető kérdésem arra irányult hogy magáról a gumiról mi a vélemény. Azon már túlvagyunk. Ha egy betonkemény 3.00 STOMIL 1000 éves gumival elkoptattam egy lábtartót..szerintem nem fog különösebb hátrányt egy új guminál hogy nem 3.25 vagy 3.50 Csak ennyit akartam.
Az a jó a simsonban, hogy marha könnyű az MZ-hez képest. Egy nádszál pilótával társítva meg szinte nincs az a gumi ami megcsúszna kanyarban.
Még az MZ előtt én Rigával jártam. Na azon a gyári betonkemény gumi is elég jól fogott kanyarban. Na jó, nem azt mondom, hogy térdelősen vettem a kanyarokat , de azért akadt olyan, hogy a közép sztender vagy a kipufogó 1-2 x karcolta az aszfaltot kanyarban. Mindezt annak köszönhetően, hogy a riga is pehely könnyű, ráadásul akkor még valahol 70 kiló környékén jártam én is, nem úgy mint most (92 :D).
Ja még annyit a jó orosz gumiról, hogy egyszer kaptam egy első defektet. Lusta voltam megcsinálni és vagy 2 hétig nyomás nélküli első gumival jártam. Szinte fel sem tűnt, annyira kemény ez az orosz gumi, főleg, hogy már több, mint 25 éves.
Szóval szerintem kell az MZ-re a rendes széles gumi, hogy kanyarba bírja a súlyt is.
ETZ 250-em forgalmi szerint 158 kg
+
Én teljes menetfelszerelésben kb 97 kg
=
elöl 3.00 x 18 k65 vagy 90/90 x 18 k44
hátra 3.50 vagy 4.10 x 18 k36 vagy k65
Az eredeti felni 1,5 ös, arra nem mindegyik 80/xx/16 os jó, a k63 például eléggé összehúzódik rajta, ahhoz jobb egy 16 os MZ felni, ami asszem elsőkerék eredetileg.
Előre tettünk már 70/80 asat is teljesen jó (a mi szintünkön:)
Nálunk a zöm mitas m06 tal tolja, mert az elég olcsó (volt:)
Nekem az egyig csótányon k65 van 18as hátsókerékkel 3" széles, azt soha sehol nem bírtam megcsúsztatni, magyarul az már feleslegesen sok.(és nehéz is)
SZóval nekünk simán elég a gyári felnire való szélesség, erősebb biciglire meg 1,7-1,8as felnin valami 90es hátra, ennél tutira nem kell több sehol.
Nem azért, de ha a széles felni van hátul neki, akkor azon szerintem már túlzottan kifeszülne ez a gumi. Ha a keskeny, akkor arra tökéletes, de kérdés, hogy kanyarban mennyire bírja hátsóként.
Ti a cimconyokon mekkora gumikat használtok?
A 125-ös ETZ-n gyárilag 16"-os kerék van hátul.
Neked ki van cserélve 18"-osra?
Amúgy hátra szerintem kicsit sovány az a 3.00-ás, asszem a gyári 16"-os keréken 3.25-ös gumi van.
A 250-es 18"-os hátsóján meg 3.5 széles.
Semmi:)
A simsonokból is sok fut szélesebb gumival mint ami jó neki.
Nekem az lenne a kérdésem, hogy frissen fúrt Etz-ét milyen arányú keverékkel kell bejáratni? (úgy halottam max 4000-ig szabad forgatni) és hogy érdemes e full szintetikus olajjal járatni?
a segítséget köszönöm
Széles utat!
nem érdekelne esetleg valakit egy MZ TS 125ös moci?
http://www.motor.hu/hasznaltmo...
most akciós áron adom.
(téli kedvezmény)
Még az MZ előtt én Rigával jártam. Na azon a gyári betonkemény gumi is elég jól fogott kanyarban. Na jó, nem azt mondom, hogy térdelősen vettem a kanyarokat , de azért akadt olyan, hogy a közép sztender vagy a kipufogó 1-2 x karcolta az aszfaltot kanyarban. Mindezt annak köszönhetően, hogy a riga is pehely könnyű, ráadásul akkor még valahol 70 kiló környékén jártam én is, nem úgy mint most (92 :D).
Ja még annyit a jó orosz gumiról, hogy egyszer kaptam egy első defektet. Lusta voltam megcsinálni és vagy 2 hétig nyomás nélküli első gumival jártam. Szinte fel sem tűnt, annyira kemény ez az orosz gumi, főleg, hogy már több, mint 25 éves.
Szóval szerintem kell az MZ-re a rendes széles gumi, hogy kanyarba bírja a súlyt is.
ETZ 250-em forgalmi szerint 158 kg
+
Én teljes menetfelszerelésben kb 97 kg
=
elöl 3.00 x 18 k65 vagy 90/90 x 18 k44
hátra 3.50 vagy 4.10 x 18 k36 vagy k65
Nekem ez vált be.
Az eredeti felni 1,5 ös, arra nem mindegyik 80/xx/16 os jó, a k63 például eléggé összehúzódik rajta, ahhoz jobb egy 16 os MZ felni, ami asszem elsőkerék eredetileg.
Előre tettünk már 70/80 asat is teljesen jó (a mi szintünkön:)
Nálunk a zöm mitas m06 tal tolja, mert az elég olcsó (volt:)
Nekem az egyig csótányon k65 van 18as hátsókerékkel 3" széles, azt soha sehol nem bírtam megcsúsztatni, magyarul az már feleslegesen sok.(és nehéz is)
SZóval nekünk simán elég a gyári felnire való szélesség, erősebb biciglire meg 1,7-1,8as felnin valami 90es hátra, ennél tutira nem kell több sehol.
Ti a cimconyokon mekkora gumikat használtok?
Neked ki van cserélve 18"-osra?
Amúgy hátra szerintem kicsit sovány az a 3.00-ás, asszem a gyári 16"-os keréken 3.25-ös gumi van.
A 250-es 18"-os hátsóján meg 3.5 széles.