Nem teljesen világos minek kell ez neked, de tessék, itt van a kért fotó. 😁
De viccen kívül, nem tudom miről beszélsz, és a sok válaszból ítélve más sem.
Amit leírtál az alapján inkább karburátor alapjárat dugulásra tippelnék, de rendkívül sok féle hiba tud ilyet okozni.
Gyakori hogy az etanolos benzin belerohad, meg szétmarja a réz alkatrészeket. Alapjárati rendszer finom furatai nem szeretik.
Én ha pár napnál hosszabb időre leállítom akkor kiborítom a karburátorból a benzint.
OMW 100-as benzinnel egy fokkal jobb a helyzet. Abban csak 5% a bio összetevő, és az sem etanol, hanem a motor számára barátságosabb anyag, de jobb a békesség alapon azzal sem hagyom sokat állni. Sajnos ezek már nem a klasszikus összetételű benzinek, amivel ősszel leraktad és tavasszal 3. rúgásra indult. (MZ-nek ez a blokkja és karburátora, nagyon üzembiztos)
Amúgy meg az ES-en nincs is alapjárat állító csavar tudtommal. 😆
Persze lehet rá csinálni, és sokan csináltak is, vagy újabb karburátort raktak rá.
De alapvetően ezzel a procedúrával működnie kell: http://www.szocimotoros.hu/hu/...
Viszont úgy tapasztaltam az évek során, hogy amikor valaki azt mondja hogy "minden rendben van, mégsem megy" akkor az a szerelési, hibakeresési tapasztalatlanságra utal, nem arra hogy tényleg rendben van a motor, hiszen ha tényleg minden rendben lenne, akkor működne. Nem igaz? 😁
Szóval kitartást és türelmet kívánok. Aprólékosan ellenőrizd a működés feltételeit ha nem válik be a leírás, meg kell találni az okát.
Sziasztok
Hátha itt van olyan ember aki tud segíteni mert én elakadtam.
Mz es125/1 alapjáratát nem bírom beállítani pedig jó volt nagyon sokáig. Elvittem a motort újra kábelezni és kapott egy új fesszabályzót is és amikor elhoztam teljesen rendben is volt a motor. 2 hét állás után elővettem és azóta nem tudok alapjáratot állitani egyáltalán. Töltésem rendben van cseréltám gyertyát karbit nagyon sokszor szétszedtem kipucoltam próbálgattam már bele más fúvókát is hátha de semmi nem használ. Kb akármit csinálok vele semmi változás. Állásában elromlott szinte hihetetlen :D. Falsot szivhat esetleg vagy valahol mégis az elektromos rendszerben van hiba vagy a karbi a hibás esetleg?
Van esetleg tipp miket érdemes ilyenkor ellenőrizni ha nem tudok egyáltalán alapjáratot beállítani? csak ha nagyon kitekerem az állító csavart akkor van pici alapjárat de akkor viszont nagyon összevissza megy a motor lassan pörög fel és vissza is.
Előre is köszi a hasznos válaszokat.
A képek egy német apróhirdetési oldalról vannak. A cime szerint "original MZ ES / TS 150 250..."
de már lejárt a hirdetés...
"A másik linken látható ábrát már én is megtaláltam, de az ETZ-hez való, nem tudom, hogy a TS-é is ugyanilyen volt-e."
Bocs. Igazad van, benéztem. Ugyanakkor nem hiszem, hogy túl nagy különbség lenne, hiszem a TS-nek az ETZ kb egy "facelift" volt...legalábbis a nem emlékszem túl nagy különbségre mondjuk a keréktengelyek, kerékanyá, gyertyaméret tekintetében-> vagyis kb ugyanaokkal a szerszámokkal "szerelhetö" volt. (nyilván nem kell menet közben vázgeometriát mérni, vagy tankot egyengetni.)
De mint említettem, ha lesz idöm, megtalálom, akkor kifényképezem neked a szerszákészletet, ha részletezve van a könyvben. ( ha addig nem kapsz jobb távpontot)
Köszönöm az infókat. Az ebay-essel az a problémám, hogy szerintem köszönő viszonyban sincs az eredetivel.
A másik linken látható ábrát már én is megtaláltam, de az ETZ-hez való, nem tudom, hogy a TS-é is ugyanilyen volt-e.
A csatolt képeket holt találtad? Azok lehetnek TS-é?
Sziasztok,
Érdeklődnék, hogy nincs-e valakinek infója, listája vagy esetleg egy képe az MZ TS125-TS150 gyári szerzsámkészletéről?
Sok típushoz találok infót, de sajnos ehhez, amihez én keresek nem.
Próbálom összeszedni a gyári szerszámkészletet hozzá, de lista hiányában kicsit nehézkes 😬
Nagyon boldog lennék, ha valaki tudna segítani 😀 😀 😀
Köszönöm a sok infót, akkor az alu váznyúlványnál marad a tisztítás, festés nélkül, a vázat pedig majd még eldöntöm 😀
Lenne még egy kérdésem.
A "színes" alkatrészekhez (tank, lámpa, stb...) találtam ral táblázatot, még itt sem döntöttem,
hogy a narancsos piros RAL2002 lesz vagy a sárga RAL1003, de még ezzel bőven ráérek 😁
Viszont a sárvédők szürkéjéhez nem találtam RAL színt.
Erről van valakinek infója?
En is ugy emlekszem, hogy minden TS ilyen ezust volt es mivel 30+ evesen se voltak megfeketedve vagy kristalyosra oxidalodva foltokban, gondolom kapott bevonatot. ETZ-n meg asszem nincs is ilyen, mert az mintha full csovazas lenne.
Milyen van neked? Ha lehet akkor csak simán tisztítsd meg, gyökérkefével és mosószerrel melegvízben azt kész.
Ha ronda a felület akkor homokfújás, gyöngyözés, hőálló kályhaezüst és azt égesd be, akkor tartós és szép lesz a felület. A sima alu hajlamos oxidálódni. Bár őszintén nem tudom mennyire szőröznek oldtimer vizsgán. Engem annyire ez nem izgat. Ha egyszer kész leszek akkor elmegyek és majd írnak egy listát hogy mi nem tetszik nekik 😁
Oldtimer minősítés annyira nem szigorú mint a múzeális. Ott fontos az eredeti fényezés, meg csavarok. Oldimernél úgy tudom elég csak az eredetire lehető legjobban hasonlító is, illetve néhány módosítás ugyan lepontozást ér, de egy szintig még belefér (hogy mi ez a szint nem tudom)
Pl. ha megnézed az én felújításos albumomat, akkor látod hogy én Mercedes bézs színnel fújtam le, ami szerintem nagyon stílusos és jól passzol egy ilyen öreg gép fényezésének, de nyilván ilyen szép színnel soha nem festették, ugyan akkor létezett nagyon ronda világos fos barna színben ami viszonylag közel van ehhez. Én abban reménykedem hogy annak elfogadják.
Tuti nem szinterezett, csak elég szívós jó minőségű festék volt rajta.
Nekem még van itt fellelt eredeti állapotú váz alkatrészek, szóval minta az van, de én annyira nem ragaszkodok a muzeális minősítéshez, inkább nézzen ki jól.
Én porfestettem a fekete részeket. Lakkozni (pontosabban igényesen előkészíteni) iszonyat melós sok zegzug miatt és sérülékenyebb is egy oldószeres festék.
Persze lehet festeni, de én 2K festéket használnék.
Jaaa, hát arról fogalmam sincs. Nekem nincs pumpám az MZ-khez.