Nos hát, kis karbi takarítás, egy új gyertya, s egy literes flakon belógatva jó dús keverék, mint egy infúzió. :) Ketyeg a gép, azóta csaptam is vele pár kört a kertek alatt. Sok problémája van, alapjárat nincs, hátsó lámpa nem világít (izzó jó), hátsó fék nem fog. Műszervilágítások fele kakukk, kuplung csúszik, a kuplung kart kifelé meg kell tolni hogy elkapja "az ütemet". (Hogy lehet ide videót feltenni? Nem enged se kicsit, se kicsit nagyobbat.. vagy a telefonos VID kiterjesztéssel van a baj? )
A kapálógép csak egy évet állt, a tank belseje szrrá rozsdált, pedig teletöltöttem az elmúlt évben, a benzin eltűnt csak az úszóházban maradt tele. Meg a tköm vele!!
Szerintem annál több. én kidobtam a tankot egy ilyen után, mert egy merő rozsda volt.
És a dugattyú is összerohadt a hengerrel, ha nem mozdították ennyi időn át.
Ha szerencséje van akkor a karbiban nem maradt benzin és akkor az nem rohadt szét.
Szia! Valószínűleg a tömítés van összegyógyulva a tank szájával és a tanksapkával! Kicsit kíméletesen próbáld meg fogóval tekerni de ne horpaszd össze!
Sziasztok! Van egy szép állapotú 1973-as MZ 125 ES/1-es motorkerékpárom (apámé volt). Gondoltam jó lenne beröffenteni, olyan 15 éve mentünk vele, de akkor is már vagy csak 3 kört az utcában. Most megnézegettem, első körön a tankba szerettem volna bepillantást nyerni, megnézni az állapotát, nem lötyög benne semmi, apám szerintem anno leengedte a keveréket belőle. Hát tekerném le a tanksapkát.. meg se nyekken.. Ráteszek egy rongyot úgy próbálom, csuklóm leszakad, de semmi. :D úgy gondolom elég babot ettem ebédre, de azt nem gondolnám hogy ennek ilyen nehézkesen kellene lejönnie. Nem ismerem a gépet, a gyújtáskapcsolón van vagy 6 állás, létezik hogy bizonyos állásokban zárva van a tanksapka is? Vagy csak akkora vákuumot képzett hogy az szívat. :D
Igen átíratható,a henger és hengerfej ts-é de megvan hozzá a hengerfej ami két gyertyás a lámpatartó is ts-é de megvan az eredeti is. Köszönöm a segítséget!
Üdv! Egy jó állapotú Ets 250 mit érhet meg adásvételivel, szürke forgalmival jól működő motorral,fényezése 80 évekbeli, de egész tűrhető.Köszi a segítséget előre is!
Üdv! Egy jó állapotú Ets 250 mit érhet meg adásvételivel, szürke forgalmival jól működő motorral,fényezése 80 évekbeli, de egész tűrhető.Köszi a segítséget előre is!
Nekem is ezen durrant el az agyam. Adtak ilyen vékony vackokat, normális fékbowden nem volt a boltban.
Egyszer csináltam azt hogy minden ismert MZ alkatrész boltban vettem 2darab fékbowdent. összesen 6darabom volt így. Ezekből 4 darab már a beszerelés utáni próba fékezést sem bírta ki, egynek leszakadt a feje, az utolsó a második utcasarkon áthúzta magát az állító csavaron.
Igaz ez régen volt, de ilyen vékony vackokat kerüld.
Fogod a tolómérőt, és leméred mi az ami belefér a bowden állító csavarokba.
Én valami 9-10mm-es külső átmérővel gyártattam. Még a lezáró kupakot is lehagytam róla hogy annyival is vastagabb lehessen, mert az még 1mm-ert jelentett volna.
Belsejében teflon cső van így nagyon könnyen mozog és rozsdamentes bowden, így nem kell kenni. Bowdenes szerint teherautókba szoktak ilyet kérni. A bowdent ne hajtogasd, egyetlen nagy ívben vezesd a fékhez, mert minden hajlítás növeli a súrlódást. Gyorskötözővel oda lehet fogatni, hogy ne lengedezzen, de be törd meg.
Persze reszeltem a fék kulcson, mert rossz a karakterisztikája, így most teljes tartományban egyenletesen emel a fékkar húzásával, így pedig nagyobb erővel nyomódik rá. Eredetilag az elején nagyot emel, majd egyre kisebbet. Kb. a teljesen elkopott betéttel lenne jó a fékhatás.
Puha pofákat raktam bele. A fékkulccsal érintkező alu csúszó felületre tettem acél lemezt hogy könnyebben mozogjon és megcsapágyaztam műanyaggal a fékkar tengelyét is. MInden lezsírozva szintetikus hőálló zsírral vékonyan.
Olyan határozott, finom és erős lett a fék, mintha hidraulikus lenne. Még stopizni is könnyedén lehetett vele :)
Helló mindenki.Az lenne a kérdésem ,hogy Mz ts 250/1 1979 évjáratú motoron milyen első fékbowden lehetett itt konkrétan a bowden átmérőjére gondolok /belső,külső/ mert most pont egy simson méretű van rajta de azt keveslem..vagy az a gyári mérete?Ebben kérném segítségetek köszönöm.
vehettek 3 coll széles kínai acél ráfot.36 küllős csak be kell fűzni gyári helyére és használhattok vele 120-as gumit. pl cont classik attack-ot ami ugyan az az endurance keverék mint a cr2 road attack. nem úgy fogy mint a k36 rsw.ha vki menne 24-h ra kunmadárra sztem egy hátsó elég lenne oda is.
Annak pontosan ez a hatása.
És a dugattyú is összerohadt a hengerrel, ha nem mozdították ennyi időn át.
Ha szerencséje van akkor a karbiban nem maradt benzin és akkor az nem rohadt szét.
Egyszer csináltam azt hogy minden ismert MZ alkatrész boltban vettem 2darab fékbowdent. összesen 6darabom volt így. Ezekből 4 darab már a beszerelés utáni próba fékezést sem bírta ki, egynek leszakadt a feje, az utolsó a második utcasarkon áthúzta magát az állító csavaron.
Igaz ez régen volt, de ilyen vékony vackokat kerüld.
Fogod a tolómérőt, és leméred mi az ami belefér a bowden állító csavarokba.
Én valami 9-10mm-es külső átmérővel gyártattam. Még a lezáró kupakot is lehagytam róla hogy annyival is vastagabb lehessen, mert az még 1mm-ert jelentett volna.
Belsejében teflon cső van így nagyon könnyen mozog és rozsdamentes bowden, így nem kell kenni. Bowdenes szerint teherautókba szoktak ilyet kérni. A bowdent ne hajtogasd, egyetlen nagy ívben vezesd a fékhez, mert minden hajlítás növeli a súrlódást. Gyorskötözővel oda lehet fogatni, hogy ne lengedezzen, de be törd meg.
Persze reszeltem a fék kulcson, mert rossz a karakterisztikája, így most teljes tartományban egyenletesen emel a fékkar húzásával, így pedig nagyobb erővel nyomódik rá. Eredetilag az elején nagyot emel, majd egyre kisebbet. Kb. a teljesen elkopott betéttel lenne jó a fékhatás.
Puha pofákat raktam bele. A fékkulccsal érintkező alu csúszó felületre tettem acél lemezt hogy könnyebben mozogjon és megcsapágyaztam műanyaggal a fékkar tengelyét is. MInden lezsírozva szintetikus hőálló zsírral vékonyan.
Olyan határozott, finom és erős lett a fék, mintha hidraulikus lenne. Még stopizni is könnyedén lehetett vele :)