... ahogy ràszürtem, németben 2500-3000 € körül is elkérnek érte. A katonai példànyok meg ennél jóval magasabb àron mennek.
Kb 10 éve volt egy sràc ( németben) aki 1500€ ért vett MP verziòt... széttàrt karokkal àltam elötte, és nem értettem, hogy adhatott egy MZ -ért annyit. Mondjuk mikor bele kellett egy kicsit nyulnom, egyet hàtraléptem a csodàlkozàdtòl, mert Mz létére nagyon szépen volt összeszerelve, és még mintha az anyagok minösége is jobb lett volna... én meg ugye a 90-es évek "zicsijenös" utàngyàrtott fxsbòl tàkolt szarokon szocializàlodtam...
Nem kell vele csinàlni semmit, csak a kötelezö , szükséges dolgokat, de azt is csak akkor, ha hasznàlni akarod.
A piac nem fizeti meg sem a belefektetett idöt, energiàt, pénzt... olyan csak filmekben van! ;)
A gyàri fényezés még " karcosan " is jobb egy koros motor esetén mint az ùjra festett. Ha meg piacra kerül a vevö szeretné majd sajàt büdzséje és elképzelése szerint felùjítani, mert SENKI nem bizik az elözö " kontàrokban".
Sziasztok!
Véleményeket szeretnék kérni. Mai napon egy hirtelen ötlettől vezérelve elővettem az ETZ 250-met. 1985 májusi, 1991-ben járt le a műszakija, első tulaja vagyok. Kitoltam, leporoltam, lemostam. A leállítás óta 1x mostam le a mostani előtt, kb 7-8 éve. 1991-ben ment utóljára. Kiváncsiságból megnéztem, hogy a blokk átfordul-e. Semmi gond. Papírjai megvannak, csak a gyári szerszámkészletet nem találtam meg. Törve nem volt, horpadások nincsenek. Festés nem hibátlan, de teljesen eredeti állapotában van a motor, semmi változtatás nincs. Az eredeti kapaszkodó is megvan.
Kérdésem a következő lenne: melyik állapotban magasabb az értéke (nem eladásra szánom)
1. hagyom eredeti állapotban, csak a műszakilag indokolt cseréket (szimering, gumi, olaj) végzem el, és hozom használható állapotba
2. darabjaira szedve, mindent felújítva, újra festve
Megköszönném az építő jellegű hozzászólásokat. Néhány képet mellékelek a jelenlegi állapotáról.
Hansi
Az ilyen kérdéseknek mi az értelme? Neked legalább van összehasonlítási alapod! De nekünk mi legyen? Azt hogy te azt mondod, hogy szebb mint...ki hiszei el? Egy felújításnak is vannak igen szélsöséges minöségi szintjei. Sok esetben van az, hogy jobb lett volna ha nem nyúlnak hozzá, és inkább eredeti- fellelt állapotban hagyták volna. Fényezés. Le lett homokszorva, fel lett fújva minden réteg, meg visszacsiszolva-polirozva? Erdetevel azonos a szin-fényzés? Motorfelújítás. Mennyi gépmunka, menyi új jo vagy rossz minöségü, utánagyártott, vagy eredeti alkatrész került bele. Szakszerüen lett összeszerelve, célszerszámokkal vagy ...
Az veterám oldalakon elöbb kapsz rá értékbecslést, persze képekkel dokumentált esetben. Esetleg megemlítve, ha nevesebb mühely dolgozott egy két motor egy-két részletén.
Ha meg csak szorakozni akarsz, felteszed 1,6milláért, aztán hetetente engedsz rajta többet kevesebbet. Amúgy szerintme a pl a jofogáson jobban mennek az ilyen bontószökevények, mint egy hahu-n...
Akkor ott van az is, hogy a legtöbben olyat keresnek amit maguk akarnak felújítani, mert az benne a kihívás, meg a saját anyagi lehetöségük szerint akarnak belemélyedni...nem akarják kitenni magukat olcsó kölségvetesü restaurációk silány kivitelezésének. Ha meg ilyennel van dolguk inkább nyomott áron akarnak hozzájutni, mert akkor kisebb a csalódás, föleg az ilyen keleti jármüveknél, ahol eleve egy alacsony technikai szinvonallal, és alacsony anyagminöséggel állunk szemben. Személy szerint ezért is léptem tovább, és a pár felújított keleti jármü után inkább fordítom az energiám értékesebb, magasbb technikai szinvonalu és jobb anyagminöségü modellek restaurálásába.
De a lényeg, ha el akarod adni, akkor tied legyen a legolcsóbb a piacon! :)
Egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy 250-es MZ Trophy-m. Motor felújítva, teljesen újra lett fényezve pár évvel ezelőtt (fekete-piros) verzió. Gyakorlatilag amióta fel lett újítva garázsban áll. Viszont most eljött a pont amikor megválnék tőle, de nem nagyon vagyok képben az árakkal. HAHU-n darabvan eladó 600e Ft-ért, annál klasszisokkal szebb állapotban van. Szerintetek mennyiért tudnám saccper eladni?
Nagyon szépen köszönöm, végig fogom nézni ezeket amit írtál. Töltés biztosan van, azt kimértem multiméterrel. Megnézem leszabályoz -e, aztán utána a többit.
Először azt hogy van e töltés. Ha van, és le is szabályoz, a motort felpörgetve a feszültségszabályzó 7,2V-nál (lámpa nélkül) akkor vedd magad elé a kapcsolási rajzot és nézd át hogy tényleg mindent jó helyére kötöttél a feszültségszabályzó, és a dinamónál.
Mivel a dinamó vezetékei elmennek a főkapcsolóhoz, és lehet akku mentes üzemet is kapcsolni (ilyenkor tolásra indul, mert berúgásnál nincs meg a szükséges fordulat) ezen a részen jellemző hogy elkötik az emberek, de a feszültség szabályzónál is gyakori hogy összekeverik a drótokat.
Ha minden rendben van, akkor meg az indexrelét illetve a bekötését is ellenőrizd, mert azon keresztül, megy a töltésvisszajelzés, lámpája.
Nekem pl mivel elektronikus indexrelém van ami nagyon kis árammal megy, simán villog a töltésjelző lámpa. Az eredeti bimetálossal persze nem, de azzal meg soha senkinek nem sikerült még normálisan villogó indexet csinálni...mondjuk én le is szereltem róla, úgy sem ér semmit és ennyivel keskenyebb a motor.
Sziasztok,
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Most restauráltam egy TS125 -öt, összeraktam és van töltés de a töltés lámpa folyamatosan világít. Mit nézzek meg, hol lehet a gond?
A gyári feszszabályzó, gyújtás és dinamó van benne.
Ha valaki tud segíteni, nagyon megköszönöm.
Sziasztok! Egy kollégámnak rakok össze egy ts250/1.et. Szépen alakul. A problémám azzal van, hogy beszereltem egy vape utánzatot, és nem működik. Már azon gondolkodom, hogy visszaszerelem az eredeti dinamót és megszakítót. Nincs valakinek ötlete, miért nincs gyujtás, annak ellenére, hogy a gyártói ajánlás szerint szereltem össze. Vajon hol lehet a hiba? Köszönöm...
Sóder nem annyira jó, nehéz kipucolni a homokot utána, de nekem is kipucolta.
Következő alkalommal maradék csavarokat szórtam bele (lánc is jó) azt könnyebb kihalászni a végén.
Ha van betonkeverő amibe belefér, akkor ruhával beszorítva, érdemes abba beletenni és nem kell annyit rázogatni.
Én öntöttem után rozsdamarót is. A nyílásokat gumi dugóval zártam le. Az alu sapka lehet nem bírná a rozsdamarót.
Én úgy emlékszem hogy nem volt festve! Ha állt vmennyit teljesen berozsdásodott. Én úgy takarítottam ki, hogy láncot, sódert, tettem bele, és sok rázogatás után szépen kifényesedett!
Kb 10 éve volt egy sràc ( németben) aki 1500€ ért vett MP verziòt... széttàrt karokkal àltam elötte, és nem értettem, hogy adhatott egy MZ -ért annyit. Mondjuk mikor bele kellett egy kicsit nyulnom, egyet hàtraléptem a csodàlkozàdtòl, mert Mz létére nagyon szépen volt összeszerelve, és még mintha az anyagok minösége is jobb lett volna... én meg ugye a 90-es évek "zicsijenös" utàngyàrtott fxsbòl tàkolt szarokon szocializàlodtam...