Van e olyan modern, késes biztosíték tábla, ami egy az egyben beépíthető ETZ 250-be, vagy mindegyiket faragni-hegedülni kell? Jöhet link, fénykép, bármi.
Sziasztok 125/150 es etz t keresek állapot mind 1 csak menyen ha nem megy ne legyen nagy baja papíros nem kell csak ha nagyon olcsó .
Borsod megye Mád környékén . de ha szálitani tudod akkor jöhet a válasz :) aki meg talál előre is köszönöm neki .
Ha nem érsz el itt akkor tel számom: 06306346001
Szia!
Jó a döntésed! :)
Véleményem szerint kell a 110, ergo 3,50 széles legyen hátul. Igaz a keskenyebb abronccsal sokkal hamarabb be lehet dönteni, de bizonyos sebesség felett bizonytalanná is válik.
Ha túrásra veszed a figurát akkor tökéletes a k36, ha sportosabb akkor én ajánlom Neked a k65-öt. A rémhírekkel szemben nem kopik olyan gyorsan, hogy felesleges pénzkidobás lenne.
Versenyzésre a k65-öt használjuk csak az rsw változatot, na az kopik rendesen:)
Etz 250-nél: elől:3,00*18, hátul: 3,50*18
Sziasztok!
Van egy etz 150 em, hatul valami barum gumi lehet de olyan kemeny, hogy az eletbe tobbet kopni nemfog, fekhatas 0. A teteje egyenesre van mar kopva. Ezt szeretnem lecserelni olvastam wikin hogy heidenau k36 az ajanlott sokak szerint
En hiszek nektek elfogadom. :) De engem is mint sokan masokat is elbizonytalaniott teljesen ez a topik :D
Ti milyet ajanlotok pontosan akkor meret szerint? Irtatok hogy 110 es a gyari meret ugye de inkabb 100 as mert a 110 az szeles. Viszont en szeretem.kicsit dontogetni es felek hogy a 100 as keskeny lenne, vagy rosszul gondolom?
Esos idoben is szeretnem hasznalni
Sziasztok, hollander időszakos letekeredése mivel orvosolható Etz-n? Hiába húzom meg, kb. 100 km után fellazul önkényesen, szívesen mellékelném már az erre az esetre bekészített fogót a táskámból. Ragasztani nem gondolom, esetleg vegyek másikat rá?
Jónak néz ki fotó alapján, az ára is korrekt, de nyilván látni kell.
Első telók ne legyenek szétkopva. Levegőben előre hátra megrángatva ne kopogjon, mert akkor cserés...és nem olcsó a jó. Esetleg ha van gépműhelyes ismerősöd akkor esztergáltathatsz bele teflon vagy hasonló csapágyanyagból csúszógyűrűket, ami megoldja a kopás okozta gondokat, de normál gépműhelyes ilyet, pénzért nem nagyon vállal.
Kormánycsapágy ne legyen beverődve, tehát ha lassan forgatod a levegőben ne akadjon....mondjuk ezt olcsó cserélni, mert szabvány mélyhornyú csapágy megy bele.
Váz, hátsó lengő ne legyen görbe. Egy túlfeszített lánc is képes elhúzni, szóval még esni sem kell vele. Sokan azt hiszik a blokk izomból húzta el a vázat, mert túl erős de csak a láncfeszesség nem volt a helyén.
Primerhajtás láncos. Ha csattog nyomaték váltáskor, akkor szénné van nyúlva. Kapásból cserés. Amúgy nagyon sokat elmegy, ha nem biliacél tajvani. Primerláncnak az eredeti CZ lánc (ezt is hamisítják) a legjobb. Lánckeréknek a gyári DDR. akár bontott, kevésbé szétkopott is jobb mint egy új tajvani. Ha cserélni kell akkor szegecseket is vegyél hozzá, mert a kuplungon úgy lehet cserélni a lánckereket. Nem komplikált, egy műszerész kalapács, acéltüske és egy satu kell csak hozzá.
Km. és fordulatszám mérő működjön, ne zörögjön és ne ugráljon. A blokkban lévő fordszám kihajtás elkopik, akkor az utángyártott vackokkal soha nem lesz jó, és tönkre tudja tenni a berúgó racsniját is, mivel ahhoz kapcsolódik.
Kuplung még a gyenge pont. Nem bírja az kis ETZ nyomatékát igazán, főleg ha durván használják. Szóval ez is normálisan működjön.
Természetesen a váltó is működjön. Álló helyzetben nem tudod kivenni üresbe az nem hiba, de menet közben finoman és pontosan működjön.
Gyújtás igazából teljesen jó és megbízható a gyári. Főleg az elektronikus. Nekem megszakítós TS125öm van. Gyakorlatilag szezon elején beállítom csak a tisztesség miatt és nem kell vele foglalkozni. Persze sok a vacak utángyártott megszakító, azokkal van csak gond. Na meg a rossz minőségű trafókkal.
Igazából mindenből a gyári DDR a legjobb. Vagy valami modernebb minőségi alkatrész. 12V-hoz szerencsére van választék.
Hajtókar tűgörgős legyen!!!! erőltetik a bronzcsapágyast, hogy az csendesebb, de itt vége is az előnye. Főleg azért csinálják mert olcsó, és rendes hajtókart nem tudnak gyártani. A minőségi tűgörgős jóval tartósabb és kevesebb olaj elég neki, (1:70ig biztonságos szintetikus olajjal) ami csak kedvező hatással van a motorra. Még az élettartama sem csökkent nálam.
Főfékhenger is egy gyenge pont. Ha valami robi főfékhengere van fent az jó. A gyári esetén a szivárgásra különösen figyelj, meg arra, hogy ne kelljen pumpálni a felkeményedéshez, mert mindkettő arra utal hogy szétkopott. Persze a karmantyúk is elég silányak, de attól még lehet jó, de inkább arra utal hogy a henger elkopott és akkor azt csak az leginkább váll felett eldobós. Utángyártott MZ főfékhenger nem ér sokat. Akkor már inkább a bontott robogóét kell rátenni, és ha már úgy is gyártatni kell fékcsövet, fémet érdemes abból is.
MZ jó motor...volt. Sajnos manapság nehéz jó alkatrészeket vadászni hozzá. Pl bowdeneket ne is akarj a boltban venni, mert normálisat nem lehet kapni. Kizárólag gyártatni érdemes.
Ha normális állapotban akarsz tartani egy MZ-t akkor nagyon utána kell járni a jó minőségű alkatrészeknek, amik viszont nem olcsóak.
Olyan már nincs, hogy érintetlen gyári és jó állapotú MZ, amit használsz 10 évig még gondoskodás nélkül, mielőtt szétesik.
Szóval ha a megbízhatóság a fontos, akkor jobban jársz egy újabb japán géppel. Azokat sem drágább fenntartani, és szerelni is lehet házilag.
Sziasztok!
Most csinálom B125 ös jogsimat, és elsőnek egy 125-ös ETZ-t néztem ki. Simsonokat javitgatok hobbiként, már jópár generálon és teljes restauráláson túl vagyok, ez meg nagyon hasonlo hozzá. De ha nem probléma akkor kérdeznék párat a biztonság kedvéért :)
Mikre figyeljek oda vásárláskor?
Papirozás kb mennyibe fog kerülni?
Egyenlőre ezt néztem ki, használtautón egyik sem nyerte el tetszésemet, ez meg kicsit meg lett fiatalosítva. https://www.kepesmotor.hu/mz-u...
Vélemények? Szerintem igényesnek éz ki, nem egy lerugott vasnak.
Barátnőmmel szeretnék majd hosszab túrákra elmenni vele(először 200, majd több km), szóval a legelső szempont a megbízhatóság. Ezért gondolom ha gyári gyújtás van rajta akkor már felejtős is.
Én ezeket az utángyártott könyököket még utána szoktam síkolni, plusz ha a kúp nem túl meredek akkor összerakás előtt mindent eltakarítok, kipufogópasztával rakom fel, és utána húzom le.
Egy régi titok a meghúzásra a "nagy" öregektől: van a kipuff minden bilincsel, csak érintőre húzva, meghúzod egyből fixre a könyökcsövet, majd haladsz hátrafele. nem értem én se, hogy így mért nem, de általában mindenki utoljára húzza le a könyököt. Ha így próbálod akkor nem fog kifújni. Gyárilag nem volt tömítés.
Köszönöm a válaszod, olyat szeretnék még kérdezni, hogy a kipufogó könyök és a henger közé van -e a kis alumínium gyűrűn kívül más tömítés? Vettem bele nem rég újat, mégis ugyanúgy nyomja ki az olajat..
Én anno a Futármotorosboltban vettem az Mz-etz elektronika mappában van neki késes. Az faragás nélkül belement, viszonylag megbízható alkatrész.
Van e olyan modern, késes biztosíték tábla, ami egy az egyben beépíthető ETZ 250-be, vagy mindegyiket faragni-hegedülni kell? Jöhet link, fénykép, bármi.
Borsod megye Mád környékén . de ha szálitani tudod akkor jöhet a válasz :) aki meg talál előre is köszönöm neki .
Ha nem érsz el itt akkor tel számom: 06306346001
Jó a döntésed! :)
Véleményem szerint kell a 110, ergo 3,50 széles legyen hátul. Igaz a keskenyebb abronccsal sokkal hamarabb be lehet dönteni, de bizonyos sebesség felett bizonytalanná is válik.
Ha túrásra veszed a figurát akkor tökéletes a k36, ha sportosabb akkor én ajánlom Neked a k65-öt. A rémhírekkel szemben nem kopik olyan gyorsan, hogy felesleges pénzkidobás lenne.
Versenyzésre a k65-öt használjuk csak az rsw változatot, na az kopik rendesen:)
Etz 250-nél: elől:3,00*18, hátul: 3,50*18
Van egy etz 150 em, hatul valami barum gumi lehet de olyan kemeny, hogy az eletbe tobbet kopni nemfog, fekhatas 0. A teteje egyenesre van mar kopva. Ezt szeretnem lecserelni olvastam wikin hogy heidenau k36 az ajanlott sokak szerint
En hiszek nektek elfogadom. :) De engem is mint sokan masokat is elbizonytalaniott teljesen ez a topik :D
Ti milyet ajanlotok pontosan akkor meret szerint? Irtatok hogy 110 es a gyari meret ugye de inkabb 100 as mert a 110 az szeles. Viszont en szeretem.kicsit dontogetni es felek hogy a 100 as keskeny lenne, vagy rosszul gondolom?
Esos idoben is szeretnem hasznalni
Ezeket neztem:
https://www.mofaker.hu/termek/...
https://www.mofaker.hu/termek/...
Egyeb masokat is szivesen varok.
Normális állapotú tárcsafékes Etz első villákot keresek megvételre. Nem vagyok rest megfizetni a jót, csak sajnos abból tudom kevés van.
Ts 250 gyújtást (forgórészt elsősorban de komplett is érdekel) hat voltos kivitelben keresek.Ha van valakinek jelezze.Köszönöm.
Első telók ne legyenek szétkopva. Levegőben előre hátra megrángatva ne kopogjon, mert akkor cserés...és nem olcsó a jó. Esetleg ha van gépműhelyes ismerősöd akkor esztergáltathatsz bele teflon vagy hasonló csapágyanyagból csúszógyűrűket, ami megoldja a kopás okozta gondokat, de normál gépműhelyes ilyet, pénzért nem nagyon vállal.
Kormánycsapágy ne legyen beverődve, tehát ha lassan forgatod a levegőben ne akadjon....mondjuk ezt olcsó cserélni, mert szabvány mélyhornyú csapágy megy bele.
Váz, hátsó lengő ne legyen görbe. Egy túlfeszített lánc is képes elhúzni, szóval még esni sem kell vele. Sokan azt hiszik a blokk izomból húzta el a vázat, mert túl erős de csak a láncfeszesség nem volt a helyén.
Primerhajtás láncos. Ha csattog nyomaték váltáskor, akkor szénné van nyúlva. Kapásból cserés. Amúgy nagyon sokat elmegy, ha nem biliacél tajvani. Primerláncnak az eredeti CZ lánc (ezt is hamisítják) a legjobb. Lánckeréknek a gyári DDR. akár bontott, kevésbé szétkopott is jobb mint egy új tajvani. Ha cserélni kell akkor szegecseket is vegyél hozzá, mert a kuplungon úgy lehet cserélni a lánckereket. Nem komplikált, egy műszerész kalapács, acéltüske és egy satu kell csak hozzá.
Km. és fordulatszám mérő működjön, ne zörögjön és ne ugráljon. A blokkban lévő fordszám kihajtás elkopik, akkor az utángyártott vackokkal soha nem lesz jó, és tönkre tudja tenni a berúgó racsniját is, mivel ahhoz kapcsolódik.
Kuplung még a gyenge pont. Nem bírja az kis ETZ nyomatékát igazán, főleg ha durván használják. Szóval ez is normálisan működjön.
Természetesen a váltó is működjön. Álló helyzetben nem tudod kivenni üresbe az nem hiba, de menet közben finoman és pontosan működjön.
Gyújtás igazából teljesen jó és megbízható a gyári. Főleg az elektronikus. Nekem megszakítós TS125öm van. Gyakorlatilag szezon elején beállítom csak a tisztesség miatt és nem kell vele foglalkozni. Persze sok a vacak utángyártott megszakító, azokkal van csak gond. Na meg a rossz minőségű trafókkal.
Igazából mindenből a gyári DDR a legjobb. Vagy valami modernebb minőségi alkatrész. 12V-hoz szerencsére van választék.
Hajtókar tűgörgős legyen!!!! erőltetik a bronzcsapágyast, hogy az csendesebb, de itt vége is az előnye. Főleg azért csinálják mert olcsó, és rendes hajtókart nem tudnak gyártani. A minőségi tűgörgős jóval tartósabb és kevesebb olaj elég neki, (1:70ig biztonságos szintetikus olajjal) ami csak kedvező hatással van a motorra. Még az élettartama sem csökkent nálam.
Főfékhenger is egy gyenge pont. Ha valami robi főfékhengere van fent az jó. A gyári esetén a szivárgásra különösen figyelj, meg arra, hogy ne kelljen pumpálni a felkeményedéshez, mert mindkettő arra utal hogy szétkopott. Persze a karmantyúk is elég silányak, de attól még lehet jó, de inkább arra utal hogy a henger elkopott és akkor azt csak az leginkább váll felett eldobós. Utángyártott MZ főfékhenger nem ér sokat. Akkor már inkább a bontott robogóét kell rátenni, és ha már úgy is gyártatni kell fékcsövet, fémet érdemes abból is.
MZ jó motor...volt. Sajnos manapság nehéz jó alkatrészeket vadászni hozzá. Pl bowdeneket ne is akarj a boltban venni, mert normálisat nem lehet kapni. Kizárólag gyártatni érdemes.
Ha normális állapotban akarsz tartani egy MZ-t akkor nagyon utána kell járni a jó minőségű alkatrészeknek, amik viszont nem olcsóak.
Olyan már nincs, hogy érintetlen gyári és jó állapotú MZ, amit használsz 10 évig még gondoskodás nélkül, mielőtt szétesik.
Szóval ha a megbízhatóság a fontos, akkor jobban jársz egy újabb japán géppel. Azokat sem drágább fenntartani, és szerelni is lehet házilag.
Most csinálom B125 ös jogsimat, és elsőnek egy 125-ös ETZ-t néztem ki. Simsonokat javitgatok hobbiként, már jópár generálon és teljes restauráláson túl vagyok, ez meg nagyon hasonlo hozzá. De ha nem probléma akkor kérdeznék párat a biztonság kedvéért :)
Mikre figyeljek oda vásárláskor?
Papirozás kb mennyibe fog kerülni?
Egyenlőre ezt néztem ki, használtautón egyik sem nyerte el tetszésemet, ez meg kicsit meg lett fiatalosítva.
https://www.kepesmotor.hu/mz-u...
Vélemények? Szerintem igényesnek éz ki, nem egy lerugott vasnak.
Barátnőmmel szeretnék majd hosszab túrákra elmenni vele(először 200, majd több km), szóval a legelső szempont a megbízhatóság. Ezért gondolom ha gyári gyújtás van rajta akkor már felejtős is.
130 000 ft
Helyileg borsod megye mád
tel 06 30 6346001
Egy régi titok a meghúzásra a "nagy" öregektől: van a kipuff minden bilincsel, csak érintőre húzva, meghúzod egyből fixre a könyökcsövet, majd haladsz hátrafele. nem értem én se, hogy így mért nem, de általában mindenki utoljára húzza le a könyököt. Ha így próbálod akkor nem fog kifújni. Gyárilag nem volt tömítés.