Kis segítséget szeretnék kérni.
Egy hete vettem egy ETZ 125-t.
Olyan problémám lenne, hogy mikor a tompított fényszóró fel van kapcsolva, nem ég az index. De viszont mikor a helyzetjelző van felkapcsolva csak, akkor villog. És ez menet közben elég rossz sajna, mert így nem nagyon lehet indexelni. :(
Van-e ötletetek, hogy mi lehet a hiba oka, az index relét tervezem persze cserélni, mert az index kell mindig. :)
Szia!
(Henger térfogat+hengerfej térfogat)÷Hengerfej térfogattal=sűrítési arány
(272ccm+29ccm)÷29ccm=10.37 95-ös benzinhez én ezt ajánlom (én is ezt használom)
Üdv! Attila
Dinamós, megszakítós akkumlátoros gyújtásrendszer. Maga a gyújtás akksiról működik, ezt tölti a dinamó. Az alábbi kapcsolási rajzon látható a bekötése. A feszültség szabályzó (fényes doboz az akksi fölött) 51-es pontját kösd az akksi pozitívra, a 61-es pontját egy kis izzón (talán 3W) keresztül a gyújtáskapcsoló közbeiktatásával (15-ös pont) szintén akksi pozitívra (30-as pont). A D- megy testre, fontos a biztos testcsatlakozás a blokkal (dinamó D- pontja)! DF megy a dinamó DF csatlakozására, a D+ pedig a dinamó D+ csatlakozására.
Ha ráadod a gyújtást, a kis izzón keresztül előgerjesztést kap a dinamó, ez ahhoz szükséges, hogy a motor rúgásra is induljon (alacsonyabb fordulat), ne csak tolásra. Ha a motor beindult, a dinamó elkezd áramot termelni, megjelenik a 61-es ponton a pozitív, így mivel a töltésjelző izzó mindkét oldala pozitívot kap (egyik oldala az akksiról, másik a dinamóról), kialszik. Innen lehet tudni, hogy van töltés. Ekkor megindul az akksi töltése a szabályzó 51-es pontján keresztül.
Maga a gyújtás a dinamó bekötése nélkül is működőképes, de az akksinak jónak kell lenni, mivel arról működik, és természetesen lemeríti azt. A gyújtás bekötése (szintén látható a rajzon). Gyújtótrafó 15-ös pontja gyújtáskapcsolón keresztül (15-ös pont) megy akksi pozitívra (30-as pont). A trafó 1-es pontja megy a megszakítóra, melynek a másik pontja testen van. Ezzel párhuzamosan csatlakozik a kondenzátor (kis fémhenger). Gyútókábel gyertyára, és kész. Fontos a pontos gyújtási időpont beállítása is, ennek gyári értéke: 3 mm-el a felső holtpont előtt.
Ha valami nem világos, kérdezz!
Helló, Sógorom előszedte a pajtából az MZ-jét el szeretné adni, de előtte életet kell leheljek bele. Ha valaki felismeri erről milyen gyújtás ez és ért hozzá az írja meg légyszi, hogy mit hova kell kössek, ez egy barkácsolt cross nincsenek kapcsolók direktbe megy, szikra legyen... Illetve szükséges-e az akksi ahhoz, hogy legyen szikra? Összesen 5 kábel jön ki a blokkból, 1 külön és 4 összefogva
Sziasztok!
ETZ csatos karbihoz tudnátok leírást adni,hogy hogyan kell beállítani?
Sajnos nem a klasszikus alapjárat beállító csavar + levegő csavar megoldás van,hanem valami elvontabb.
Ha a végéből kivetted a 8 as csavart vedd le a toldatot ami a megszakítót mozgatja és akkor látni fogod, ha jól emlékszem 10 csavart betekersz és az lehúzza. Kúpon van.
Kis segítséget szeretnék kérni.
Egy hete vettem egy ETZ 125-t.
Olyan problémám lenne, hogy mikor a tompított fényszóró fel van kapcsolva, nem ég az index. De viszont mikor a helyzetjelző van felkapcsolva csak, akkor villog. És ez menet közben elég rossz sajna, mert így nem nagyon lehet indexelni. :(
Van-e ötletetek, hogy mi lehet a hiba oka, az index relét tervezem persze cserélni, mert az index kell mindig. :)
Előre is köszönöm!