Sziasztok!
Nincs szikrám az etz motoromban. A trafót tesztelem úgy ,hogy 12V al táplálom a két bemenetét és ezt szakítom meg, de csak a csatlakozó szikrázik a gyertya nem. Ez így normális? Esetleg tipp, hogy mit mérjek/ csináljak?
Előre is köszi!
Sziasztok!
1988-as Mz etz 150-es motorom felújítása közben problémába ütköztem.
Az a problémám, hogy nincs szikra. Egyáltalán. Szét lett szedve az egész motor váz lefestve motor felújítva.
Előtte volt szikra, azt nem tudom, hogy működött-e, mert motorhibásan vettem.
Emlékeim és feljegyzéseim szerint is minden úgy van ahogy volt, de nincs szikra.
Világítás le van kötve, gyújtáskapcsoló rövidre van zárva.
Az akkumulátor 12,7 volt, más motort indít.
A gyújtás elektronikus, nincs benne megszakító.
A gyújtás "tetejéről" 3 kábel jön fel a kis dobozba, onnan kettő a trafó két bemenetére és egy test.
Jön még egy zöld fekete vezeték egy 4A-es biztosítékon keresztül a feszültség szabályzóhoz valamint 3 vezeték az egyenirányítóba.
Ami a szereléssorán változott az annyi, hogy a trafó le lett cserélve.
Kipróbáltam másik 4 trafóval, 0 szikra.
A csatolt képen látszik, hogy milyen trafóval próbálom most.
Ha valaki tud esetleg kapcsolási rajzot vagy bármi hasznos dokumentációt kérem ossza meg velem.
Zárlatot és szakadást nem találtam.
Van bármi hasznos tanácsotok, hogyan tudnám kimérni mi a probléma?
Amit eddig mértem, hogy a 12V megjelenik a trafó mindkét bemenete és az akku negatív saruja között.
A gyújtás adatlapon is van feszültség.
Köszönöm szépen a segítséget előre is!
Kérdésem lenne... az MZ olaj leeresztő csavar (gondolom, a 125-250ccm-ig egyforma) M14mm vagy M12mm ? Valamikor volt TS 250/1-m de már nem emlékszem...
Köszi! Üdv!
Sziasztok!
Mz Etz 150-es motorral kapcsolatban kérném a segítségeteket.
Hozzám került egy 88-as példány elég leélt állapotban.
A problémám az, hogy nincs semmilyen információm vagy dokumentumom arra, hogy hogyan kell a blokkot összeszerelni megfelelően.
Szerintem csak az eladásra rakták össze mert sok alátét/hézagoló volt a blokk alján épp nem ledarált állapotban.
Van valakinek valami hasznos leírása, dokumentációja vagy robbantott ábrája a szereléshez?
Minden információt szívesen veszek.
Új eredeti tömítés szettet vettem, minden csapágyból és szimmeringből kapott újat . Vettem mindenhova 0,1 0,2 mm hézagolókat is.
Az lenne még a kérdésem, hogy hova kell hézagolókat tenni? Mivel szilóval volt összerakva és semmilyen hézagoló sem volt benne nagyon akadt és szorult a váltó, de minden sebességet bevette. Léptető villák kopottak voltak ezért le is lesznek cserélve.
Előre is köszönöm mindenkinek!
Van három gerincsérvem meg egy törött gerinccsigolyám. Az mindent elmond, hogy az odaúton, amíg mentem a VTR-ért 300 km-t, majd meggebedtem a fájdalomtól, a visszaúton meg semmi bajom nem volt. Az egyenes, kényelmes üléspozíció hosszú távon szétveri a gerincemet, a csuklóra terhelő viszont kíméli. Ennyi. .
Nem . Maradt, ahol volt, mire észrevettem, késő volt. Kötegelővel raktam fel ideiglenesen, ha megveszed, rád marad a végleges rögzítése . Adtam cuccokat a motorhoz, van közöttük egy műanyag takaró elölre, amibe bele kell helyezni a dudát. Ahogy néztem, egykaros duda kell ebbe a takaróba, a mostani meg kétkaros, tehát nem eredeti. Egy-két ezresért lehet venni univerzális egykaros dudákat. Ezt a takarót olyan sikeresen eldugtam a garázsban, hogy nem találtam egy évig, csak amikor elcseréltem a motort, akkor szántam rá magamat, hogy felforgassak mindent emiatt, ez volt a fő oka a késlekedésemnek. Meg a lustaság .
Ja, van még :
gyári áttételű lánckerekek (JT) és gyári hosszúságú lánc (DID) van rajta, szintén kb. 3000 km-t futottak még. A leszedett lánckerekeket is adtam hozzá, egy kis tisztítás után vadiújnak lehetne azokat is mondani, de én nem tököltem, cseréltem mindent egyszerre. Gumik teljesen jók, tökömtudja hány százalékosak , de sokat elmennek még, az tuti. A fordulatszámmérő számlapja kaphatott a sós levegőből, éjszaka egy kicsit átengedi az izzó fényét foltosan, megpróbáltam leszedni és ki akartam cserélni, de nem jött szét, én meg nem akartam szétbarmolni. Maradt tehát így, de engem nem zavart, betudtam a motor korának és pont.
Ami hiba rajta: a horgászzsákom kidörzsölte a bal hátsó idom felső élét. Mikor a partra kiérvén megláttam, majdnem a vízbe ugrottam örömömben , plusz a dudát is rossz helyre raktam, mint kiderült, mert a fékezésekkor beleért az első sárvédő hátuljába és lekapta egy kicsit a festéket. A blokkról is lepattogzott egy kicsit a festés már, de hát csak 25 éves a motor. Ennyi .
Fogyasztása 6 liter körüli, én nagyrészt városban jártam vele.
Summa-summárum, a motor problémamentes, igazi teve, csak tankolod és mész. Guminyomásra eléggé érzékeny, ha sokat áll, hajlamos az eresztésre, de meghálálja az odafigyelést. Én 2 bar-on használtam, szerettem.
A takaróidom teljesen nincs meg . Blokkhoz nem nyúltam, nem is értek hozzá annyira, hogy magamtól belekontárkodjak. Teljesen füst-csörgés-kopogás-szelephang-miegymás mentes, porszáraz. Kompresszióval gond nincs, több Africa Twin-es cimbora is kipróbálta már, szerintük is jó erőben lévő, szépen viselkedő, hibátlan blokk. Kompressziót nem mértem, nem éreztem szükségét. Gyertyát most cseréltem egy hónapja, légszűrőt-olajszűrőt-olajat (Motul 5100 10W40) tavaly nyáron. Tavaly májusban vettem egy Africa Twin őrült cimborától, Ő hozta be Dublinból, ott dolgozott évekig, sokáig nézte a telephelyükön, hogy csak áll a motor, nem mennek vele. Megvette, azzal járt kint munkába is. Van egy olyan hülye heppje, hogy minden motorja fekete-így hát ezt is lefestette feketére....csak úgy telibe, matricákkal együtt ....azzal kellett kezdenem, hogy mindent lecsiszoltam, az előbukkanó matricákat leszedtem, blablabla. Alapozás után ment rá a gyári festés, ami teli fehér, arra a színek matricával vannak feltéve. Rendeltem tehát Angliából matricaszettet, de olyan tré volt, hogy nem kísérleteztem tovább, megcsináltam a színezést festéssel, a feliratokat meg legyártattam UV-álló, lakkálló, anyagában színezett matricából. A festék kétkomponensű akril, lakkal keverve, ha mattul valahol, egy kis polírral rámehetsz, újra ragyogni fog, nem kell külön lakkozni. A küllőket is kicseréltem, a sós tengeri levegő kikezdte a krómozást, nem volt szép. Erősített versenyenduro küllők,egy hódmezővásárhelyi csóka csinálta. Az összes csapágyat (kerekek, kormány) a cimbora kicserélte még, amikor még nála volt a motor, az öccsének kezdték el felújítani, de elfogyott a pénzük erre, tanyára költözött ki a srác és kellett minden fillér az új élet elkezdéséhez. A teleszkópokat is felújította (szimeringcsere, olajcsere), új a telóharisnya is. A vázfestés is az Ő munkája még.
Kb. 3000 km-t mentem vele, de az egy év eltelte miatt esedékes az olajcsere. Egy millimétert sem ment lejjebb az olajszint tavaly óta. Levegőszűrőt és üzemanyagszűrőt is cseréltem természetesen akkor, de az is cserés lesz azért. Raktam rá egy Marving dobot, hangosabb nem lett tőle sajnos, de mélyebb, karakteresebb a hangja. Két hónapja kapott egy MRA plexit is egy teljesen alakítható kézvédővel egyetemben. Tavalyi az üléshuzat is, meg az egyetlen gyári betegségét is orvosoltam, ami tipikus Honda bűn: a fesszab hőtűrése ezen is gyenge, így van rajta egy háromszor akkora hűtőbordájú darab, 14 V-ot ad le. Az elvetemültebbek ki szokták tenni olyan helyre, ahol éri a közvetlen menetszél, én hagytam a gyári helyén. Hátulra kapott fém fékcsövet, elöl-hátul fékbetét és fékfolyadékcsere lett elkövetve.
azt látom, hogy gyönyörűen megcsináltad. A műszerfal melletti belső takaróidom teljesen nincs meg? Mondta a srác, hogy adtál hozzá még dolgokat. Meeeeg, a blokkot mennyire nézted meg? Kuplung, kompresszió, ilyesmi... Időszaki karbantartásos dolgokat cseréltél belátható időn belül? (gyertya, légszűrő, fenetudja. kerékcsapágyak, kormánycsapágy, szokásos időrabló apróságok.) Bármi extra info jól jönne.
Nincs szikrám az etz motoromban. A trafót tesztelem úgy ,hogy 12V al táplálom a két bemenetét és ezt szakítom meg, de csak a csatlakozó szikrázik a gyertya nem. Ez így normális? Esetleg tipp, hogy mit mérjek/ csináljak?
Előre is köszi!
1988-as Mz etz 150-es motorom felújítása közben problémába ütköztem.
Az a problémám, hogy nincs szikra. Egyáltalán. Szét lett szedve az egész motor váz lefestve motor felújítva.
Előtte volt szikra, azt nem tudom, hogy működött-e, mert motorhibásan vettem.
Emlékeim és feljegyzéseim szerint is minden úgy van ahogy volt, de nincs szikra.
Világítás le van kötve, gyújtáskapcsoló rövidre van zárva.
Az akkumulátor 12,7 volt, más motort indít.
A gyújtás elektronikus, nincs benne megszakító.
A gyújtás "tetejéről" 3 kábel jön fel a kis dobozba, onnan kettő a trafó két bemenetére és egy test.
Jön még egy zöld fekete vezeték egy 4A-es biztosítékon keresztül a feszültség szabályzóhoz valamint 3 vezeték az egyenirányítóba.
Ami a szereléssorán változott az annyi, hogy a trafó le lett cserélve.
Kipróbáltam másik 4 trafóval, 0 szikra.
A csatolt képen látszik, hogy milyen trafóval próbálom most.
Ha valaki tud esetleg kapcsolási rajzot vagy bármi hasznos dokumentációt kérem ossza meg velem.
Zárlatot és szakadást nem találtam.
Van bármi hasznos tanácsotok, hogyan tudnám kimérni mi a probléma?
Amit eddig mértem, hogy a 12V megjelenik a trafó mindkét bemenete és az akku negatív saruja között.
A gyújtás adatlapon is van feszültség.
Köszönöm szépen a segítséget előre is!
Kérdésem lenne... az MZ olaj leeresztő csavar (gondolom, a 125-250ccm-ig egyforma) M14mm vagy M12mm ? Valamikor volt TS 250/1-m de már nem emlékszem...
Köszi! Üdv!
Mz Etz 150-es motorral kapcsolatban kérném a segítségeteket.
Hozzám került egy 88-as példány elég leélt állapotban.
A problémám az, hogy nincs semmilyen információm vagy dokumentumom arra, hogy hogyan kell a blokkot összeszerelni megfelelően.
Szerintem csak az eladásra rakták össze mert sok alátét/hézagoló volt a blokk alján épp nem ledarált állapotban.
Van valakinek valami hasznos leírása, dokumentációja vagy robbantott ábrája a szereléshez?
Minden információt szívesen veszek.
Új eredeti tömítés szettet vettem, minden csapágyból és szimmeringből kapott újat . Vettem mindenhova 0,1 0,2 mm hézagolókat is.
Az lenne még a kérdésem, hogy hova kell hézagolókat tenni? Mivel szilóval volt összerakva és semmilyen hézagoló sem volt benne nagyon akadt és szorult a váltó, de minden sebességet bevette. Léptető villák kopottak voltak ezért le is lesznek cserélve.
Előre is köszönöm mindenkinek!
http://www.mzclubhungary.com/i...
Samu
gyári áttételű lánckerekek (JT) és gyári hosszúságú lánc (DID) van rajta, szintén kb. 3000 km-t futottak még. A leszedett lánckerekeket is adtam hozzá, egy kis tisztítás után vadiújnak lehetne azokat is mondani, de én nem tököltem, cseréltem mindent egyszerre. Gumik teljesen jók, tökömtudja hány százalékosak , de sokat elmennek még, az tuti. A fordulatszámmérő számlapja kaphatott a sós levegőből, éjszaka egy kicsit átengedi az izzó fényét foltosan, megpróbáltam leszedni és ki akartam cserélni, de nem jött szét, én meg nem akartam szétbarmolni. Maradt tehát így, de engem nem zavart, betudtam a motor korának és pont.
Fogyasztása 6 liter körüli, én nagyrészt városban jártam vele.
Summa-summárum, a motor problémamentes, igazi teve, csak tankolod és mész. Guminyomásra eléggé érzékeny, ha sokat áll, hajlamos az eresztésre, de meghálálja az odafigyelést. Én 2 bar-on használtam, szerettem.
Pfű, egyéb kérdés ?
Kb. 3000 km-t mentem vele, de az egy év eltelte miatt esedékes az olajcsere. Egy millimétert sem ment lejjebb az olajszint tavaly óta. Levegőszűrőt és üzemanyagszűrőt is cseréltem természetesen akkor, de az is cserés lesz azért. Raktam rá egy Marving dobot, hangosabb nem lett tőle sajnos, de mélyebb, karakteresebb a hangja. Két hónapja kapott egy MRA plexit is egy teljesen alakítható kézvédővel egyetemben. Tavalyi az üléshuzat is, meg az egyetlen gyári betegségét is orvosoltam, ami tipikus Honda bűn: a fesszab hőtűrése ezen is gyenge, így van rajta egy háromszor akkora hűtőbordájú darab, 14 V-ot ad le. Az elvetemültebbek ki szokták tenni olyan helyre, ahol éri a közvetlen menetszél, én hagytam a gyári helyén. Hátulra kapott fém fékcsövet, elöl-hátul fékbetét és fékfolyadékcsere lett elkövetve.