Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

vagy mert tudták , hogy ha szétszedek valamit és összerakom , akkor mindig megmarad egy csomó alkatrész...
és inkább egy műanyag bizbasz maradjon ki mint egy csapágy ..az annyira nem is idegesítene ...egy csapágyon meg azért már gondolkodnék , hogy honnan is hiányozhat...
mi van ha csak a súly végett nem raktak oda is csapágyat? mert úgy már túl nehéz lenne?
akkor is megáll , ha a másikfele befeszül , ahol 2 csapágy van
meg akkor is ha a két alsó feszül be...

meg eleve hülyeség ez a csapágy befeszülés, mert ha csak egy csapágy is be tudna feszülni , akkor az is megfogná...

valami buzi mérnök elbaszta a rajzot , aztán így gyártották le most meg ottho röhög miközben ezeket a sorokat olvassa...
Nem erre gondoltam. Alapból a csapágyas görgők - ahogy azt a srác is leírta - használat során idővel szétterpeszthetnek és befeszül a súber, ez ha mindegyik csapágyas lenne, akkor a karbi vége lehet, ha az egyik görgő viszont laza, akkor nem tud befeszülni, leragadni a súber, mert az egyik sarka a sima görgőnél mindig engedni fog.
Ahhoz hogy levedd azt a gorgot ki kell huznod a shubert kompletten. Ha pedig kihuztad akkor mar mindegy hogy ezt leveszed vagy a csapagyrol.
Vagyis nem gondolom hogy a szereles vegett van ez igy.
Inkabb, mintha valoban az oldaliranyu hezag kiegyenlitese lenne a feladat (mivel ugye 3 pont mar adott a csapagyazott gorgokkel),es ez az egy pedig csak a tamasztogorgo.
Feltetelezes csak. Aztan ha sikerülne valami keihines szakit megkerdeznem az lenne az igazi. Csesztet rendesen hogy nem jovok ra!!
A megoldásnak?
Hello!

Tashner jó szerelő?
ennek semmi értelme
Így néz ki szétbontva. Én továbbra is a szerelhetőségre gondolok, a csapágyak akár le is ragadhatnak, ezért kel szerintem egy szögegyszerű bontható elem bele.
Szia,

Ha megnézed a képen amit linkeltél, a jobb felső görgő ( aminek a hátulja látszik) nem rendelkezik csapággyal. A másik kettőn ( bal alul és jobb alul) látszik a kis csapágy is a kis 3mmes furaton keresztűl.
Vagyis egyértelműen látszik amit mondtam ( erről a képről is), de nem adom fel, valahogy kiderítem miért van ez így! Jelzek ha jutottam valamire
Cső.
Nekem valami username oldal jön be, nem igazán szeretnék regelni fórumos okosoldalakra.
Én sem értem, mi a szerepe. Valóban támaszthatna oldalra négy egyforma csapágy.
Tanár vagyok a Mamiban.
Volt a kezemben ilyesmi Keihin nemrég, de azon négy egyforma görgő volt, mind a négy karbiban.
https://i.ebayimg.com/images/g...
http://ktmtalk.com/showthread....(cause-of-erratic-idle-)&highlight=Fcr+roller
Lecso, ha erzel hozza affinitast akkor itt talalhato par info rola:
http://ktmtalk.com/showthread....(cause-of-erratic-idle-)&highlight=Fcr+roller
Ez alapjan a 4.csapagy nelkuli gorgo az oldal iranyu megtamasztas miatt kell. Ha meg ez igy is van akkor sem ertem hogy miert ne lehetne csapagyon?
Apropo, nem kotozkodesbol kerdezem, de Te oktatokent vagy valahol nem? Lehet keverlek akkor bocs.
Nem volt a kezedben meg Keihin FCR karbi?
Gyári ajánlás szerinti Motul SAE 10W-40-es olaj van benne. Bár gondolom ilyen időben már viszonylag sűrű ez az olaj.
Kuplungkarnál 2-3mm lógás megvan.
Persze, ennyire hülye nem vagyok. :)
Csak eleinte a füstölést ráfogtam arra, hogy 2 ütemű motor, és a kenés miatt füstöl jobban.
Aztán már kezdett kissé gyanús lenni a füst, volt mikor erősebben füstölt, volt mikor kevésbé.

Még egy kérdésem lenne.
Miért nem emel ki a kuplung? Még meleg blokknál sem emel ki teljesen, van köze hozzá, hogy folyamatosan ment el a blokkból az olaj, és a kevesebb olaj miatt gyengébb lett a kenés, valami kár keletkezett belül?
Vagy összetapadtak volna a lamellák?
20 órája kapott zsír új kopókat és kuplungkosarat.
Akkor nem.
ha olajleesztőnél enged akkor attól nem füstöl...
Köszi a választ! Először az olajleeresztő csavarra gyanakodtam, szerintem ott nem ereszt, de azért rendeltem egy új gyári csavart.
Dekninél sem, berúgónál sem.
Kétütemnél két módon távozhat az olaj.

Kifolyok a tömítések mentén (vagy valamelyik szimering mellett - lánckihajtás, berúgó kar). Esetleg olajleeresztő csavar.

Megeszi.

Akárhonnan nézem az első két szimeringet (lánchajatás, berugókar ha van) egyszer
ellenőrizni.

A másiknál meg 2 db csere ja és tömítések a dekniknál kétoldalt.
Üdv, adott egy kawasaki kx 250 2 ütem. A blokkból tűnik el az olaj, és néha jobban füstöl a gép, mint ahogyan kéne. Gondolom átszívja a henger. Valami ötlet esetleg, szimering csere? Vagy mi lehet még a probléma oka?
Egyébként nemrég volt generál, kapott hüvelyt, dugót...
Hmm erdekes elmelet, lehet igy van. Nekem nincs jobb otletem erre
Én nem. Természetesen igazad van.
Egy angol nyelvű oldalt böngészve szerintem közelebb kerültem a válaszhoz is, egy CRF450X gazdája mesélte el a sztoriját. Szorult a gáz, kereste az okát és a karbinál azt találta, hogy a 3 csapágyas görgő lelazult a helyéről és szó szerint beékelődött a pályára. Kivette, összeszorította kézzel és visszapattant a helyére mind a 3 csapágyas görgő és jó lett a karbi. Ebből én arra gondolok, hogy ez ismert hiba lehet ezeknél, ezért is csinálják az egyiket csapágy nélkül, hogy ki lehessen szedni, mert ha mind a 4 megszorul, lehet csak roncsolással lehetne kivenni.
https://www.frankmxparts.com/e...

Ez az ami a 3mmes csapon van kozvetlenul, csapagy nelkul.

A tobbi pedig csapagyazva
Na mostmar mindenki hulyenek nez??
Nezzetek mar meg amit linkeltem ott is 3 egyforma 623 ZZ csapagyakon 18.8mm kulso atmeroju gorgok, az egy darab pedig ugyanugy 18.8mm kulso atmero, csak nem golyoscsapagyon hanem kozvetlenul a 3as tengelyen.
Ez minden keihin FCR karbin igy van!
Na remelem mar nem neztek hulyenek, hogy csak koptatom az ujjam es figyelkozpontussagot vagy mittudomenmit akarok