vagy mert tudták , hogy ha szétszedek valamit és összerakom , akkor mindig megmarad egy csomó alkatrész...
és inkább egy műanyag bizbasz maradjon ki mint egy csapágy ..az annyira nem is idegesítene ...egy csapágyon meg azért már gondolkodnék , hogy honnan is hiányozhat...
Nem erre gondoltam. Alapból a csapágyas görgők - ahogy azt a srác is leírta - használat során idővel szétterpeszthetnek és befeszül a súber, ez ha mindegyik csapágyas lenne, akkor a karbi vége lehet, ha az egyik görgő viszont laza, akkor nem tud befeszülni, leragadni a súber, mert az egyik sarka a sima görgőnél mindig engedni fog.
Ahhoz hogy levedd azt a gorgot ki kell huznod a shubert kompletten. Ha pedig kihuztad akkor mar mindegy hogy ezt leveszed vagy a csapagyrol.
Vagyis nem gondolom hogy a szereles vegett van ez igy.
Inkabb, mintha valoban az oldaliranyu hezag kiegyenlitese lenne a feladat (mivel ugye 3 pont mar adott a csapagyazott gorgokkel),es ez az egy pedig csak a tamasztogorgo.
Feltetelezes csak. Aztan ha sikerülne valami keihines szakit megkerdeznem az lenne az igazi. Csesztet rendesen hogy nem jovok ra!!
Így néz ki szétbontva. Én továbbra is a szerelhetőségre gondolok, a csapágyak akár le is ragadhatnak, ezért kel szerintem egy szögegyszerű bontható elem bele.
Ha megnézed a képen amit linkeltél, a jobb felső görgő ( aminek a hátulja látszik) nem rendelkezik csapággyal. A másik kettőn ( bal alul és jobb alul) látszik a kis csapágy is a kis 3mmes furaton keresztűl.
Vagyis egyértelműen látszik amit mondtam ( erről a képről is), de nem adom fel, valahogy kiderítem miért van ez így! Jelzek ha jutottam valamire
Cső.
Nekem valami username oldal jön be, nem igazán szeretnék regelni fórumos okosoldalakra.
Én sem értem, mi a szerepe. Valóban támaszthatna oldalra négy egyforma csapágy.
Tanár vagyok a Mamiban.
Volt a kezemben ilyesmi Keihin nemrég, de azon négy egyforma görgő volt, mind a négy karbiban. https://i.ebayimg.com/images/g...
Lecso, ha erzel hozza affinitast akkor itt talalhato par info rola: http://ktmtalk.com/showthread....(cause-of-erratic-idle-)&highlight=Fcr+roller
Ez alapjan a 4.csapagy nelkuli gorgo az oldal iranyu megtamasztas miatt kell. Ha meg ez igy is van akkor sem ertem hogy miert ne lehetne csapagyon?
Apropo, nem kotozkodesbol kerdezem, de Te oktatokent vagy valahol nem? Lehet keverlek akkor bocs.
Nem volt a kezedben meg Keihin FCR karbi?
Persze, ennyire hülye nem vagyok. :)
Csak eleinte a füstölést ráfogtam arra, hogy 2 ütemű motor, és a kenés miatt füstöl jobban.
Aztán már kezdett kissé gyanús lenni a füst, volt mikor erősebben füstölt, volt mikor kevésbé.
Még egy kérdésem lenne.
Miért nem emel ki a kuplung? Még meleg blokknál sem emel ki teljesen, van köze hozzá, hogy folyamatosan ment el a blokkból az olaj, és a kevesebb olaj miatt gyengébb lett a kenés, valami kár keletkezett belül?
Vagy összetapadtak volna a lamellák?
20 órája kapott zsír új kopókat és kuplungkosarat.
Köszi a választ! Először az olajleeresztő csavarra gyanakodtam, szerintem ott nem ereszt, de azért rendeltem egy új gyári csavart.
Dekninél sem, berúgónál sem.
Üdv, adott egy kawasaki kx 250 2 ütem. A blokkból tűnik el az olaj, és néha jobban füstöl a gép, mint ahogyan kéne. Gondolom átszívja a henger. Valami ötlet esetleg, szimering csere? Vagy mi lehet még a probléma oka?
Egyébként nemrég volt generál, kapott hüvelyt, dugót...
Én nem. Természetesen igazad van.
Egy angol nyelvű oldalt böngészve szerintem közelebb kerültem a válaszhoz is, egy CRF450X gazdája mesélte el a sztoriját. Szorult a gáz, kereste az okát és a karbinál azt találta, hogy a 3 csapágyas görgő lelazult a helyéről és szó szerint beékelődött a pályára. Kivette, összeszorította kézzel és visszapattant a helyére mind a 3 csapágyas görgő és jó lett a karbi. Ebből én arra gondolok, hogy ez ismert hiba lehet ezeknél, ezért is csinálják az egyiket csapágy nélkül, hogy ki lehessen szedni, mert ha mind a 4 megszorul, lehet csak roncsolással lehetne kivenni.
Na mostmar mindenki hulyenek nez??
Nezzetek mar meg amit linkeltem ott is 3 egyforma 623 ZZ csapagyakon 18.8mm kulso atmeroju gorgok, az egy darab pedig ugyanugy 18.8mm kulso atmero, csak nem golyoscsapagyon hanem kozvetlenul a 3as tengelyen.
Ez minden keihin FCR karbin igy van!
Na remelem mar nem neztek hulyenek, hogy csak koptatom az ujjam es figyelkozpontussagot vagy mittudomenmit akarok
és inkább egy műanyag bizbasz maradjon ki mint egy csapágy ..az annyira nem is idegesítene ...egy csapágyon meg azért már gondolkodnék , hogy honnan is hiányozhat...
meg akkor is ha a két alsó feszül be...
meg eleve hülyeség ez a csapágy befeszülés, mert ha csak egy csapágy is be tudna feszülni , akkor az is megfogná...
valami buzi mérnök elbaszta a rajzot , aztán így gyártották le most meg ottho röhög miközben ezeket a sorokat olvassa...
Vagyis nem gondolom hogy a szereles vegett van ez igy.
Inkabb, mintha valoban az oldaliranyu hezag kiegyenlitese lenne a feladat (mivel ugye 3 pont mar adott a csapagyazott gorgokkel),es ez az egy pedig csak a tamasztogorgo.
Feltetelezes csak. Aztan ha sikerülne valami keihines szakit megkerdeznem az lenne az igazi. Csesztet rendesen hogy nem jovok ra!!
Tashner jó szerelő?
Ha megnézed a képen amit linkeltél, a jobb felső görgő ( aminek a hátulja látszik) nem rendelkezik csapággyal. A másik kettőn ( bal alul és jobb alul) látszik a kis csapágy is a kis 3mmes furaton keresztűl.
Vagyis egyértelműen látszik amit mondtam ( erről a képről is), de nem adom fel, valahogy kiderítem miért van ez így! Jelzek ha jutottam valamire
Nekem valami username oldal jön be, nem igazán szeretnék regelni fórumos okosoldalakra.
Én sem értem, mi a szerepe. Valóban támaszthatna oldalra négy egyforma csapágy.
Tanár vagyok a Mamiban.
Volt a kezemben ilyesmi Keihin nemrég, de azon négy egyforma görgő volt, mind a négy karbiban.
https://i.ebayimg.com/images/g...
http://ktmtalk.com/showthread....(cause-of-erratic-idle-)&highlight=Fcr+roller
Ez alapjan a 4.csapagy nelkuli gorgo az oldal iranyu megtamasztas miatt kell. Ha meg ez igy is van akkor sem ertem hogy miert ne lehetne csapagyon?
Apropo, nem kotozkodesbol kerdezem, de Te oktatokent vagy valahol nem? Lehet keverlek akkor bocs.
Nem volt a kezedben meg Keihin FCR karbi?
Kuplungkarnál 2-3mm lógás megvan.
Csak eleinte a füstölést ráfogtam arra, hogy 2 ütemű motor, és a kenés miatt füstöl jobban.
Aztán már kezdett kissé gyanús lenni a füst, volt mikor erősebben füstölt, volt mikor kevésbé.
Még egy kérdésem lenne.
Miért nem emel ki a kuplung? Még meleg blokknál sem emel ki teljesen, van köze hozzá, hogy folyamatosan ment el a blokkból az olaj, és a kevesebb olaj miatt gyengébb lett a kenés, valami kár keletkezett belül?
Vagy összetapadtak volna a lamellák?
20 órája kapott zsír új kopókat és kuplungkosarat.
Dekninél sem, berúgónál sem.
Kifolyok a tömítések mentén (vagy valamelyik szimering mellett - lánckihajtás, berúgó kar). Esetleg olajleeresztő csavar.
Megeszi.
Akárhonnan nézem az első két szimeringet (lánchajatás, berugókar ha van) egyszer
ellenőrizni.
A másiknál meg 2 db csere ja és tömítések a dekniknál kétoldalt.
Egyébként nemrég volt generál, kapott hüvelyt, dugót...
Egy angol nyelvű oldalt böngészve szerintem közelebb kerültem a válaszhoz is, egy CRF450X gazdája mesélte el a sztoriját. Szorult a gáz, kereste az okát és a karbinál azt találta, hogy a 3 csapágyas görgő lelazult a helyéről és szó szerint beékelődött a pályára. Kivette, összeszorította kézzel és visszapattant a helyére mind a 3 csapágyas görgő és jó lett a karbi. Ebből én arra gondolok, hogy ez ismert hiba lehet ezeknél, ezért is csinálják az egyiket csapágy nélkül, hogy ki lehessen szedni, mert ha mind a 4 megszorul, lehet csak roncsolással lehetne kivenni.
Ez az ami a 3mmes csapon van kozvetlenul, csapagy nelkul.
A tobbi pedig csapagyazva
Nezzetek mar meg amit linkeltem ott is 3 egyforma 623 ZZ csapagyakon 18.8mm kulso atmeroju gorgok, az egy darab pedig ugyanugy 18.8mm kulso atmero, csak nem golyoscsapagyon hanem kozvetlenul a 3as tengelyen.
Ez minden keihin FCR karbin igy van!
Na remelem mar nem neztek hulyenek, hogy csak koptatom az ujjam es figyelkozpontussagot vagy mittudomenmit akarok