én is egyetemistaként fogtam bele... de valóban sok segítséggel, és nem kis fejtöréssel jutottam hozzá.
amerikai modell, alkatrészt az ebay-en nagyon olcson rendelhetsz, nem tudom h hogyan, de ott minden héten eldobja vki és tele alkatrészekkel a piac... amúgy a kawa dealerek is hoznak csak néhol drágán (pl a 250-es hátsó lengéscsill. helyett szeretnék betenni az 500-as teljesen kompatibilis lengéscs.-t, h 2 személlyen ne üljön le és ne nyírja a gummát: 15e alaktrész itt 120e !!!)
azért ne add fel, nézz körül cégek körül, akik japán belpiacos zzr-eket hoznak...
Énis azért szeretnék 250-es gépet, hogy megtanuljak rajta motorozni. Amit leírtál, az alapján nem érdemes magamfajta hétköznapi egyetemistának motorbehozatalon törnie a fejét:). Sajna ismerős meg nincs...
Úgyhogy kénytelen az ember min. fél millát kiadni egy feleannyit érő gépért:(
Amúgy alkatrészt lehet találni ehhez a típushoz itthon?
először is, ma, hogy tudom mivel jár behozni usaból motort lehet nem fognék bele...
magam intéztem mindent, lehet ha jobban utánanézel találsz céget aki behozza, intézi az importot és üzembehelyezést.
Nekem is ott pattant el az agyam, amikor megláttam egy Honda Jade 10 éves rozsdásodó, 20e km(ne gondoljuk h nem pörgetik vissza, v vesznek új műszerfalat), szóval öreg motor 520 e-ért.
Ekkor néztem utána és találtam rá usában erre a 250-esre, ami újonnan 3000 dollar, azaz kb 600 000 Ft.
Használtan 2 éves 900 mil (!!!) volt az enyém 2000 dollar. A srác aki eladta, túl kicsinek találta... hm.. californiában autópályán lehet lemaradt a 3000es autók mögött, amerikaiak kényesek ezekre...:)
Usaban ismerős dobozolta be és adta fel hajón amsterdamba, onnan konténerben jött Bp-re.
kb 100 000 Ft+ a Bp kezelés, mert nálunk mindenért kétszer fizetsz!
Ezt követően Pécsre hozattam vámkezelésre kb 50 000 Ft.
A vámkezelés a problémás ügy, mivel van egy tv arról, hogy a vámkezelő nem köteles az adásvételi árat vámalapúúl venni: magyarán ha úgy gondolja hogy egy 2 éves motor 400 000-Ft-nál többet ér, joga van egy listáról árat meghatározni. esetemben ez 850 000 Ft lett volna, de erre nem került sor (szerencse:)).Vám 18%, regadó 75e, +mindennek, a motor értékének, a szállítási díjnak(remélem érezhető:az áfás szállítási díj mégegyszer áfázva) a 25%! ezt bankba befizetni, plussz a vámügyintéző cégnek 15e a jó megérdemelt munkáért (! de tényleg).
Ezt követően üzembehelyezés: amerikai motor ezért a belügyminisztériumnál kell kérni, hogy vegyék fel a listára a típust. Eredetiségvizsgálat, műszaki vizsga, papírok. kb 1 hónap, és 50e forint.
Ja és a motort még át kell kicsit állítani (porlasztó) az európai klímára, ja és a szériagumi (dunlop k635-Mo nem importált)nagyon lágy, hamar elkopik- most cseréltem Metz Lasertec-re és naggyyon jól megy vele.
Nemtom, segített-e? Kérdezz, ha van mit...
Mindenestre sztem megérné a nagy cégeket felvilágosítani arról, hogy érdemes kisebb motorokat is importálni, ha másért nem, de a folyamatosság sok életet mentene meg. Ma Mo. nem tudok igazán jó kezdő 125ös, vagy 250-es új motort mondani.
mintha miondenki 600-ra született volna.
USA-ból te magad hoztad be, vagy ismersz valakit, aki ezzel foglalkozik?
Én keresek már egy ideje valakit, aki behozna nekem kintről mocit, de mostanság mindenfelől azt hallom, hogy nem éri meg a behozatallal küszködni, mert nagyon drága és macerás...
Neked ebből a 700000-ből mennyi volt a motor ára, és mennyi ment a behozatalra?(nem szeretnék indiszkrét lenni, de nagyon érdekelne )
Itthon használtmotor hirdetések "96-os gépeket ajánlanak 5-600ezerért, ami sztem nevetségesen sok, de sajna új mocira meg nincs 900 rugóm...
Az én kawa gpx 250- esem 2004-es modell, usából hoztam össz kb. 700 000 Ft. volt.ez a modell gyakorlatilag "88 óta változattlan müszaki paraméterekkel gyártják. Usában nagy a keletje, mert olcsó- ott vannak páran akik még 95, 96-os modelleket hajtanak, és 40 000 km fölött járnak vele.
Hogy megéri-e? Olcsón fentartható, város-országuton jól használható, kiegyensúlyozott koncepció.
az én szempontjaimnak megérte!
Én is sokallom
Főleg, hogy sztem talán már 92-ben sem gyártottak GPX-et, de ennek azért nézz utána
Amúgy én is tudok egy idős szakitól egy eladó RG 250-est, lényegesen olcsóbban, vagy inkább a korának megfelelő áron (~150ezer)
Ajánlottak nekem egy Kawasaki GPX 250-est! A tulaj motorszerelő, egyik haverom! 40 év körüli szal biztos nem volt hajtva és foglalkozva volt vele! 380.000ft-re mondta! Friss műszakival, új akksival, új olajjal! Azt hiszem 92-es vagy 94-es! Ennyiért megéri??? Én sokallom!
sracok segitseg kene! FZR alkatreszt hol lehet szerezni?lehetoelg hasznaltat,egy kis idomrol volna szo,de ujonnan csillagaszati arakat mondanak. mar neztem hazai bontok nagy reszet, ebayt,jpana yahoot,mindent,de vagy magas a zar,v nem tudok kommunikalni veluk,v nincsen. az idom a ket ules kozotti idom lenne egy 3LN es FZR 250-hez. minden segitseg jol jon,akar az is,ha vkiet lemasolhatom. a 17-es alkatreszrol lenen szo.
Na hát ez csodálatos. Ahogy veszek nagymotort egyböl kitalálnak rá egy rakás adót hogy fizessek. Mert összel engem megnyugtattak hogy 351cm3 alatt nemkefélni. Nem is igazábl azzal a 4000-el van bajom, hanem azzal hogy fölöslegesen tömöm a pesti kormányzati nagymenök +annak rokonai zsebét, mert tuti hogy ezután is 1 max 2 évenként cserélhetem le a telószimmeringet.
jajj szori: hétvégén kirobbantottam a suffniból a motort mentem vele egy karikát, mert tök jó idö volt. menet közben vettem észte hogy az olajvisszajelzö lámpa villog ugyhogy csak min gázzal mentem nehogy besüljön a dugó . Kiértem a városból kis lejtö, nagy kanyar, mondom döntögetek egy kicsit 110-el. jah de a lejtö alján van egy keresztezödés 60-as táblával, sehol senki, hát beleföffentem. rá 700méterre 4 zsaru. Szentségelés + minden, satuzok 60. És akkora mákom volt hogy nem trafiztak hanem csak nézelödtek az út mellett, söt még meg sem állitottak. mák.
Amúgy 250-esnél azt hiszem csak a biztositást kell fizetned ami 7500ft kb évente. 350cm3 fölött a biztosítás olyan 11-12000ft + súlyadó ami annyiszor 300 ft ahány KW-os a motorod, évente.
Amúgy meg tök elavult az egész jogszabály rendszer a motorokra Kezdve ott hogy 350cm3 feletti motorokra kell súlyadót is fizetni meg ott van a kategóriaváltás. Nincsenek is 350-es motorok! a jawanak volt azt hiszem régebben ilyen, aztán annyi. Nekem pl egy 250-es kétütemüm van haveromnak meg 400-as 4T. Mindkettö 60Le körül van (normális esetben...) és ö egy rakás pénzt perkál én meg alig...
A jogositvány is ilyen. aki nem akar totyakodni az 50-es robeszokkal az leteszi az A1-et. jobb esetben az Ak-t mutassatok olyan 25-ös gépet ami 13KW, vagy mennyi az A1 felsö határa. Igen a nyolcvanas évek elején a MZ 125. De azóta váltotott egy kicsit a kinálat. ugyanez van az Ak-nál is. Igy meg mindenki félhet hogy a yard bele ne kössön ha megállitanak. Tiszta szivás!
Egy 400asra sokkal több biztosítást fizetsz. Azthiszem 300, vagy 350ccm-nél van a kategória váltás. Én 21 évesen, friss jogsival, úgy hogy a nevemen van a motorom, 11200HUF-ot fizetek évente biztosításnak. Nagyobb kategóriában ez olyan 30-40ezer lenne úgyemléxem. Ha tévednék valaki javítson ki:)
én is egyetemistaként fogtam bele... de valóban sok segítséggel, és nem kis fejtöréssel jutottam hozzá.
amerikai modell, alkatrészt az ebay-en nagyon olcson rendelhetsz, nem tudom h hogyan, de ott minden héten eldobja vki és tele alkatrészekkel a piac... amúgy a kawa dealerek is hoznak csak néhol drágán (pl a 250-es hátsó lengéscsill. helyett szeretnék betenni az 500-as teljesen kompatibilis lengéscs.-t, h 2 személlyen ne üljön le és ne nyírja a gummát: 15e alaktrész itt 120e !!!)
azért ne add fel, nézz körül cégek körül, akik japán belpiacos zzr-eket hoznak...
Üdv