Kösz az infót Pepe. Elég kommandós vagy hogy ezt kiderítetted! Kerestem én is, de semmit sem találtam a fojtással kapcsolatban. Meg fogom kérdezni!
A japánok teljesen meg lehetnek zakkanva, én ki sem birnám ha megszabnák, hogy ebböl meg abból mennyi lehet. Most legyártanak egy R6-os meg egy R1-est és mint a 2 ugyanúgy megy 180-ig. sok értelme van...
Ráadásul a japán zsaruk biztosan hatásosan tudják a fotokon kivül ellenörizni hogy ez most fojtva van-e vagy sem.
Figyi!Találtam neked egy céget,belpiacos elektronikával is foglalkoznak.(www.prop-tech.hu).Kérdezd meg őket,hátha...Amúgy azért fojtották le gyárilag némelyik típust,mert japánban úgy van a biztosítás+jogsi.A nagymotorokat (400 ccm fölött) kegyetlenül "büntetik" adó stb. formájában.(A sokszorosát fizetik.)Úgyhogy nem azért van ott ekkora kultúrája a 250-400 kategóriának mert bele vannak buzulva...ezek a motorok nagy része sohasem volt megtalálható az európai kínálatban.Haverom vett régebben CBR-750-et,180 volt a vége,megoldódott 1 műszerfalcserével.Ja,és japánban a motorok max.sebessége 180km/h lehet gyárilag.Nézd meg a RED BARON-ban,az összes R1,Hayabusa 180-ig van számozva.(szegény japcsik) Na,remélem sikerrel jársz!Helló!
Frissítettem az adatlapomat, mostár ott van.
GhostRider998: valami másfél óra múlva mentem be kocsival a városba, ott láttalak az út mellett tóltátok a bervát a benzinkúthoz. Szal nem sikerült megbarkácsolni mi?
elektronikai? jaaaaaa és ha az kilőve akkor 35%-al nő a teljesítmény? ennyi lehet? amúgy ezeknek a fojtásoknak mi értelme van? motorélettartam növelés? vagy ha kiszedem, akkor károsodhat valami (rajtam kívül ha túl gyorsan akarom vele bevenni a kanyart)?
Jah igen valami fojtás van, most konzultálok e-mailben a yamahával + rossival
a 89-es rgv-vel amikor mentem 8000-nél úgy megintult, alig birtam lenyomkodni az elejét, meg helyezni oda a súlyt hogy maradjon a földön a kereke 2-esben. A TZR-nél meg ugynakkora gáznál 2-ben meg szépen megindul, de korántsem akkora rössel. De viszont a TZR 10x jobban néz ki meg jobb hangja is van majd tényleg kell akkor valamit berhelnem rajta, hogy ez a fojtás eltűnjön.
Ja még annyi hogy nagy általánoságban mit tesz ez a fojtás, hogyan szokták alkalmazni, mi a lényege, azon kivül, hogy gyengül tőle a moci? Én még nem igazán találkoztam ilyennel, vagy nem tudok róla...
Jól éreztem én hogy nem 60 lovas a tzr-em, ma írtam 2 yamaha szalonnak, elmondtam milyen a gép, motorszám stb stb erre az 1. ezt mondta:
Véleményem szerint a gép jappán belpiacos, a gép névleges teljesítménye 33.1 kW nyomatéka 37 Nm .
Az eltérő teljesítmény adatok azért lehetségesek, mert többféle verzióban készült, svájcban pl 3 típus variáns is futott.
De ez függ attól is, nem e piszkálták meg időközben a gépet, illetve milyen műszaki állapotban van.
a 2. :
Az Ön által kért motorkerépár gyári teljesítménye: 33.1 kW /9.000 for.; forgatónyomatéka: 37.1/8.000 for.nál! Gyakorlatilag ez 45 LE teljesítményt takar!
Na erröl ennyit. Amúgy ez hogyan van? ez a 33KW most azért ennyi mert lefolytották a japánok? vagy folytás nélkül így gyártották ezt a típust? Ha meg folytásos akkor az mit jelent esetleg mivel lehet megbarkácsolni hogy kinyerjem azt a +15 pacit?
ÁHÁ!!!Hát ha úgy érzed,hogy talán másképpen kell mennie,érdemes utánajárni a dolgoknak...Nem tom hol lehet a fojtás a TZR-ekbe,de ha kideríted,szűkítheted a kört.Lehet,hogy eredetileg fojtatlan volt a gép,de kellett alkatrész (mondjuk a karbiba,bármilyen okból),és amit beleraktak,az a lefojtott verzió alkatrésze volt.Ami TZR-rel én mentem eddig,az5500-6000 körül robbant,úgy megindult.Igaz,addig a fordulatig nem sokat csinált...mint az RD.
Sziasztok barátnömnek egy Honda CB 250 Jade van 16 ezret pörög a gép és 50 lovas kegyetlenül megy 2 személyel 180 simán viszi,nehezen tudok csak lépést tartani vele
Én nem szórakozásból akarom szétkapni a motort, csak kíváncsi voltam hogy ezzel mit érdemes kezdeni. Amúgy meg a TZR-nél nincs az a rántás mint a 25-ös nsr-nél vagy egy 250-es gammánál, azokkal mentem, ez majdnem úgy viselkedik nálam mint egy 4T 3000-töl már úgy megy mint egy 1.6-os autó és lassan jön meg az ereje, majdnem egyenletesen, jó 10000-nél van benne erő de akkor is. Kezdem azt hinni, hogy a 45 lovas TZR-em van... pedig elvileg nem annak kéne lennie, föleg hogy hajlított hátsó villás olasz import, ahogy én kiderítettem, azok meg 60ló körül vannak.
Na ezért gondoltam rá, hogy a rendszerben lehet a gond, rosszabb esetben a motorjában, de annak nincs rossz hangja.
Persze.Semmi se lehetetlen.De én nem nyúlok olyanhoz,amihez nem muszáj.Szerintetek a sokdiplomás japán mérnökcsapat úgy tervez egy TZR,NSR stb. mocit,hogy számítanak arra,hogy te majd minden évben kiégeted a kipuffot,hogy jó legyen,és fenttartsad a jó menetteljesítményeket?Ugyan már. Olvastam néhány moci GYÁRI ajánlását,hogy X km-enként mit kell csinálni a gépekkel,de ilyen nem volt...Pedig a japcsik K*VA szájbarágósak ahogy észrevettem.
nekem még nem sikerült kipufogo csavart beletörni(yamahán)de ne is sikerüljön ....de ha beletörik van mühely ahol nagyon ügyesen kiszedik még a menet is megmarad (ugyanis házilag k...nehéz mert jattos anyagbol készültek+nem ma kerültek bele a töcsavarok)
Ne értsetek félre,nem okoskodni akarok,de jártam így.Még régen gondoltuk kipucoljuk haver Futura-ját,ugyanígy.Az eredmény:beszakadt tőcsavar,gépműhely,sok pénz,no motorozás.(volt csavarlazító meg minden,mégis)És a kipufogó tiszta volt!!!Ez a méreg,nem a cián.Ezek a mocik nem MZ-k(bocs,MZ-sek),hogy legrosszabb esetben veszel egy hengert "ezeröté".Meg akarlak kímélni a bosszúságtól.Csak mondom csak.
nekem az a meglátásom olajlerakodást nem tudod nyélgázzal eltüntetni,mindig marad benne(hiába száraz a csö vége)...én evente megcsinálom mindig van olaj/koksz ami csak igy égethetö ki,szerintem nem felesleges de mindenki belátása szerint cselekedjen
Na jó.De ha valami jól működik,nem eszik sokat,jól indul,húz,végsebesség gyári,mi a gond?Ha szuszog,fullad,nem megy,akkor persze szét kell szedni,meg kell csinálni.NA DE FÉL MILLIMÉTER?Annyi a 4T-ben is van.Amíg valami nem rossz,mit javítasz?Ez persze nem mindenre igaz,mert a gyertyát se akkor cseréld ki,mikor már sorba állnak le a hengerek...
Hát figyi...ez a motor amiről szó van,nem az a fajta,amivel pecázni jár az ember.Ezzel azt akarom mondani,hogy típusából adódóan nem lábujjhegyen járnak vele,HANEM AMI A CSÖVÖN KIFÉR!!!Erre találták ki.Én legalábbis így jártam az RD-vel,de nem is tudtam volna másképp,hisz annyira kívánta...nekem mindig porcelánszínű volt a kipufogókönyök,de nem azért mert levettem,hogy kiégessem .És ami kívűl porcelán,az belül is tiszta.Leveheted kiégetni,csak felesleges munka szerintem.De ha csak matatni akarsz a mocin télen,hogy ne unatkozz,hajrá,csak ne okozz kárt.A kipufogó tőcsavarok nem szeretik,ha sokat lazítják,húzzák őket.(saját tapasztalat )Én visszasírom az RD-t(pedig biztos nem megy,úgy mint a TZR),ha tarthatnék 2 mocit,biztos nem adtam volna el.Jó a 900RR,hatalmasat megy kb. ugyanakkora fogyasztással,de AZT a 2T feelinget nem adja vissza,mint az RD(vagy a TZR).
a 2T a kipuff a lelke.
az iagzán lerakodot koksznál, nyelezheted te a motort egy pest-balaton távon oda visza akkor s fog kiégni.
az igazi ha leveszed, lángal+kompresz kiégeted, ujra fested, és mintha kicserélték volna.
amúgy meg ahol látod hoyg rekadott ott rakodik le a legkevésbé, mert ott még van gázsebesség ami alrébb viszi a cumot.
A japánok teljesen meg lehetnek zakkanva, én ki sem birnám ha megszabnák, hogy ebböl meg abból mennyi lehet. Most legyártanak egy R6-os meg egy R1-est és mint a 2 ugyanúgy megy 180-ig. sok értelme van...
Ráadásul a japán zsaruk biztosan hatásosan tudják a fotokon kivül ellenörizni hogy ez most fojtva van-e vagy sem.