Sziasztok! Érdeklődnék, hogy mennyire vállalható a MITAS, mint gumigyártó? Kérdezem ezt úgy, hogy a nevesebb gyártók termékei 1,5-2x ennyibe kerülnek. Konkrétan a MC 24 érdekelne. Ez pont arra lenne való, amire nekem kellene: 70/30-as (közút/terep). Közúton is csak 90-100-zal közlekedek átlagosan a Suzuki DRZ400S-emmel. Köszi!
Ahh, köszönöm. Nem néztem mostanság. Kicsit nehezen szántam rá magam, mert hát mégiscsak balkán. De nagyon szép akár montenegroi részek, akár a bosnyák. Rengeteg képet csináltam, de élöben kell látni, hihetetlen szép a maga valóságával.
jogos...ezt én se tudom még,h mi is pontosan egy motorgumi oldalmagassága... autonál elég egyértelmü.
holnap lemérem az uj power gumikon h a 120 hogy mérve 120mm...és a per 60 hogy lesz 72mm magas...
Ja, igen. Valóban mm-ben. Kicsit sok is lenne collban. Valóban más még szemre is a mérete, cimborával egyszerre rendeltünk gumit, nekem pr3 neki meg talán angel st, mindenestre az ö hátsója szélesebb volt ránézésre mint az enyém.
Mm-ben, nem inchben. Motornál nagyon változatos, egymás mellé teszel egy 120/70-es túragumit meg egy supersportot és annak ellenére hogy ugyanaz a jelölése, teljesen más adatokat fogsz mérni
Én ehhez se értek, csak kérdezek.... ugy van megfogalmazva, hogy a futofelulet szélessége inchben az elsö szám, a per utáni a magasság annyi %-a. De ez igy akkor valamelyest értelmezhetetlen, mert a futofelület nem mindig egyformán ives viszont ugyanugy inchben mérve azonosnak kell lenmiük különbözö tipusu gumik esetében a szélességüknek. Akkor az oldalfal + ivességböl adódo magasság lesz motorgumi esetén a kapott érték? Mert ugye autógumi esetén eléggé szögletes egy abroncs, ellentétben a motorgumikkal.
Nem irja sehol hogy az oldalfal! Ezen van itt a hangsúly!
Ezért mondogatom, nézz meg ugyanazon tipus /60 és /70 gumiját felszerelve és látni fogod hogy nem az oldalfalban van a nagy különbség. Igen autóguminál az oldalfalat mondják mert ott nem íves a futófelület.
na,komolyan....ahogyan a vonatkozó szakirodalomban is irva vagyon....illusztrálva képeken...
én ugyértelmezem,hogy egy 120-60r17 gumival szerelt motor első tengelye 12mm-rel alacsonyabban van a talajtol,mint egy 120-70r17 gumival szerelt ugyanazon motoré....
itt jön az ki,hogy az egyiknek 120as futofelület 60százaléka, a másiknak meg a 70százaléka a gumi oldalfal magassága...
ettől függetlenül a gumi futofelületének az ive lehet ugyanolyan vagy ives vagy bármilyen...
ne pörögd tul... nem kell ugyanugy vélekednünk...te azt hiszed én meg ezt,mint irtam is.
de nekem aztán tényleg mind1,h peremes v lapos e v sem...felőlem sarkos is lehet ,m 1 kocka...ugysem döntögetek..:)
De miért magasabb ? ne égess már ki baszki, ha magasabb lenne az azt jelentené hogy laposabb a profil, kevésbé hegyes, vagyis inkább egy autó gumira hasonlít ami nekünk nem jó! A gumi közepén magasabb és a pereme vagy fala majdnem ugyanott van mind a kettőnek. Tegyél már egymás mellé ugyanolyan típusból 60at meg 70est.
Vagy kérem valamelyik nagy gumist hogy magyarázza el már
de magasabb...pontosan 12mm-rel....
de lényegében mind1is...te ezt gondolod én meg mást.... nem vagyunk egyformák! lényeg hogy guruljon a motor....
nekem meg aztán tökmindegy,hogy lehet döntögetni,ha ugysem teszem...kocamotoros vagyok...
Na nekem ehez nincs türelmem... nézz meg egy /60 at aztán egy /70et. Nem magasabb a fala a /70-esnek.
Hogy is lehetne könnyebben borogatni ha magasabb a fala, az azt jelentené hogy laposabb a profil... gondolkodj már!
4.-5. bekezés: A '120' a motorgumi szélességét adja meg milliméterben.
Az '70' egy keresztmetszeti arányt jelöl, ez egy százalék számítási szám, mely arról informál, hogy a gumiabroncs keresztmetszetének magassága hogyan aránylik az abroncs szélességéhez.
http://www.mitas-moto.com/inte...
szép az a balkán...
koszovo meg horvát is...
holnap lemérem az uj power gumikon h a 120 hogy mérve 120mm...és a per 60 hogy lesz 72mm magas...
Ezért mondogatom, nézz meg ugyanazon tipus /60 és /70 gumiját felszerelve és látni fogod hogy nem az oldalfalban van a nagy különbség. Igen autóguminál az oldalfalat mondják mert ott nem íves a futófelület.
na,komolyan....ahogyan a vonatkozó szakirodalomban is irva vagyon....illusztrálva képeken...
én ugyértelmezem,hogy egy 120-60r17 gumival szerelt motor első tengelye 12mm-rel alacsonyabban van a talajtol,mint egy 120-70r17 gumival szerelt ugyanazon motoré....
itt jön az ki,hogy az egyiknek 120as futofelület 60százaléka, a másiknak meg a 70százaléka a gumi oldalfal magassága...
ettől függetlenül a gumi futofelületének az ive lehet ugyanolyan vagy ives vagy bármilyen...
de nekem aztán tényleg mind1,h peremes v lapos e v sem...felőlem sarkos is lehet ,m 1 kocka...ugysem döntögetek..:)
de szinte biztos,h elbeszélünk egymás mellett...
Vagy kérem valamelyik nagy gumist hogy magyarázza el már
de lényegében mind1is...te ezt gondolod én meg mást.... nem vagyunk egyformák! lényeg hogy guruljon a motor....
nekem meg aztán tökmindegy,hogy lehet döntögetni,ha ugysem teszem...kocamotoros vagyok...
Hogy is lehetne könnyebben borogatni ha magasabb a fala, az azt jelentené hogy laposabb a profil... gondolkodj már!
4.-5. bekezés: A '120' a motorgumi szélességét adja meg milliméterben.
Az '70' egy keresztmetszeti arányt jelöl, ez egy százalék számítási szám, mely arról informál, hogy a gumiabroncs keresztmetszetének magassága hogyan aránylik az abroncs szélességéhez.