A 2 nyelvű adásvételi a német tulaj és a magyarországi gazda közötti szerződés (nincs köztes tulaj).
Közben 4 okmányirodába telefonáltam, és 3 helyről jelezték, hogy a vagyonszerzési illetéket ekkor is meg kell fizetni. 1 helyen nem jelezték. Nem kérdés, hova fogok menni... ennyire egységes az ügyintézés kishazánkban! Vicc az egész.
te vagy a magyarországi 1. tulaj?
Mert ha nem, akkor én úgy tudom, átíratásnak minősül és kell fizetni ccm-enkként is. Nekem az külföldi tulaj és köztem volt adásvételi, és nem kellett, vagyonszerzésit fizetnem.
Emberek! Már párszor volt szerencsém intézni külföldről behozott motor papírozását.
Az okmányirodában most vagyonszerzési illetéket is akarnak fizettetni (esetemben 24ft/cm3 azaz 12840Ft). Persze a forgalmi+törzskönyv (12000Ft) rendszám (5500 Ft), címke (asszem 580 Ft) mellé!
A korábbi leírásokban nem látom ezt az összeget. Röhej az egész...
Valaki aki frissen csinálta végig a folyamatot kérem jelezzen, mi a helyzet. Kikészítő, hogy hétről-hétre változik mire mennyit kell fizetni!
nálam okosabb emberek mondtak olyat, hogy megszüntették a körözést, de a nemzetközi listáról elfelejtették levenni....
ja és okirat hamisítás szagoltak és ez miatt is faggattak(a részletekbe nem szeretnék belemenni)
Hát igen, erre nincs válasz. Ez giga szopás és tényleg nem értem, hogyan történeht ez meg. Amikor én vonattam ki, ellenőrízték a számítógépes rendszerben először a gépet, majd utána adták csak ki a papírokat. De nyílván csúszhat hiba a rendszerbe (ami mondjuk 75Euro-ért pofátlanság)!
azért hibák csúszhatnak be:
Olasz motor, ACI papír, eredeti forgalmi, 2 nyelvű adásvételi....
elkezdtem a forgalomba helyezést, okmányiroda bent fogta a papírokat, mert körözés alatt állt a motor!
Még aznap este jöttek lefoglalták a motoromat a rendőrök....
2 hónapig náluk volt, aztán visszakaptam: "az eredeti tulaj nem tart már igényt a motorra" ez volt az olasz hatóság visszajelzése.
a lényeg: a kőrözés dátuma régebbi volt, mint a kivonás dátuma, sőt egy eladás is történt a körözés kiadása után....
Ki hibázott? Ki nem vonta vissza a kőrözést? Vagy akkor mi van? Vagy csak valaki jó fejsége miatt(nem kérte vissza a tulajdonát) nem buktam a motort?
2 hónap motor nélkül plusz elég sok idegeskedés, kihallgatás....
Rikiren: A szükséges papírok tekintetében mindenképpen! Egyébként elvileg a kivonás szükségességéről megoszlanak a vélemények, nekem az okmányirodában azt erősítették meg, hogy mindeképpen érdemes, mert ez biztonság az eladónak és a vevőnek is (kivonsákor kiderül, hogy lopott, vagy körözőtt-e?). Az itthoni rész ugyanaz, bármilyen EGT-s országból hozod.
Hello! A kérdésem a következő lenne. Ha szeretnék új motort kintről akkor annak az áfáját itthon vagy a származó országban kell befizetni. Azaz kinti 19%-os vagy itthoni 25%-os at kell fizetni, ill. milyen idős, vagy mennyi km.ig számít újnak hogy vissza lehessen igényelni az áfát.
Mivel én is nehezen szedtem össze az információkat a netről, gondoltam összefoglalom tapasztalataimat röviden:
Mivel a hazai kínálat nagy része Olasz és svájci import, gondoltam megpróbálok magamnak újítani egy bringát kintről. Az oldalak, amiket nézegettem: www.moto.it (ez a jobb sztem), www.motousate.it.
Sok hetes folyamatos monitorizálás után rátaláltam néhány szimpatikusra. Olasz rokonok bevonása a buliba, a megadott számokat felhívogatták nekem, majd alkudozás, végül összeszervezés (találkák, helyszínek, árak). Ez elég komplikált, olasz tudás (vagy türelmes olasz rokonok) nélkül szerintem esélytelen összehozni. A lényeg:
Ha valami csoda folytán sikerül összeszervezni, akkor szükséges mindenképpen kétnyelvű adásvételi, amit ki kell tölteni értelemszerűen, majd a gépet ki kell vonatni a forgalomból kint, amit pl. az ACI (automobile Club di Italia, vagy valami ilyesmi) kb. 10 perc alatt elvégez 75 Euroért. Itt természetesen jelen kell lennie a tulajnak (mármint eladónak). Így kapunk egy forgalmi lepecsételve, miszerint exportra előkészítve kivonták a motort az olasz rendszerből, valamint egy szép hologramos papírt, ami igazolja a származását a motornak. Ha ez megvan, motort fel az utánfutóra (vagy be a furgonba), jól lekötni és irány haza. Ha utánfutóval megyünk számítsunk rá, hogy az autópályadíjat a 3-as kategória szerint számolják, ami kb. 1,5-szerese a normál tarifának.
Itthon motort letisztítva és átnézve be kell jelentkezni a helyi NKH-nál, egyedi üzembe helyezést kérvényezve. Én ezt a Mozaik u-ban tettem, műszakvezetőt kell keresni, aki átnézi a hozott (fent említett) papírokat, majd átküld a másik épületbe, ahol kitöltik a kérvényt ill. időpontot adnak vizsgára. Közben (mindenképpen az okmányiroda előtt) biztosítást kell kötni a bringára, csak alvázszámot megadva, rendszám részt kihagyva. Itt ajánlom mindenki figyelmébe a Wabard biztosítót, aminél újra lehet kötni és olcsóbban, mint bármelyiknél. Az igazolást (ajánlat néven fut) kinyomtatni és magunknál tartani, az okmányirodában kérik majd.
A vizsga szemlével kezdődik, ellenőrzik a számokat, majd a lámpatesteket (vigyázat, csak E betüs lámpákat fogadják el, ezt le is fotózzák, még a „macskaszemet” is!), dudát. Elvileg kérhetik az elsősegély csomag bemutatását is. Ezután tovább a fékpadra, mérés, ha rendben akkor tovább a papírozáshoz, végül vissza az irodába, ahol megkapod a műszaki adatlapot és a többi sallangot. Mindez 27.300,-Ft-ba kerül. Nekem (kezdésre mentem, reggel 6-ra) másfél órát tett ki az egész.
Tovább a helyi vámhivatalba, ahol igényelni kell VPID számot, (vinni kell az adókártyát) amihez ki kell tölteni egy adatlapot (adja magát). Ezt beadva kb negyed óra után megkapjuk a VPID számot. Ennek birtokában kérni kell a regisztrációs adó megállapításáról szóló kérvényt, amit ki kell tölteni két példányban a műszaki adatlap alapján.
Ezt be kell adni a másik ablaknál, majd várni. Ekkor kérik a hozott dokumentumok (forgalmi, műszaki adatlap, kivonási papír) másolatait, amit persze helyben pénzért megcsinálnak (50Ft/oldal, inkább megéri előre lefénymásolni). Később megkapjuk a határozatot, rajta az összeggel, ezzel be kell menni a meghatározott közeli bankba, ahol leróva az összeget plusz 840 Ft-ért kiadják az igazolást, hogy eleget tettél jó állampolgári kötelességednek. Ezzel vissza a hivatalba, ablakon beadni az igazolást, majd ismét várni. Nekem gyorsan ment a dolog, mert nem voltak sokan. De nyugodtam számoljunk min. 3 órával!
Ha ez is megvan, irány tovább az okmányiroda (persze előtte célszerű időpontot foglalni), ahol papírok beadása után szembesülünk azzal, hogy kapunk 3 csekket és egy nyilatkozatot, amivel irány a posta. A papírokra rá sem néztek nekem elsőre. Az ismételt fizetés után (5500Ft- rendszám; 12000Ft - Forgalmi+törzskönyv; 585Ft -matrica) vissza az okmányirodába (Van ahol az irodán belül van), újra sorszám (nem kell mindenütt, nekem kellett), papírok bead, vár, aláír és kb. 15 perc múlva boldogan távozik a rendszámmal és a forgalmival.
Nekem megérte behozni, mert 1. dízel autóm van, 2. voltak rokonok kint, akiknél alhattam visszaút előtt, 3. rugalmas munkaidőm van, ráértem őrlődni a bürokrácia malmaiban. Egyéb esetben alaposan végig kell gondolni a dolgot!
Sziasztok. Lenne egy kérdésem ami ugyan nem motoros viszont hasonló témakör. Van egy totálkáros autóm aminek csak a kasznija sérült és az alvázat-kasznit szeretném egy az egybe kicserélni egy másikra. Ezt tudja valaki milyen feltételekkel lehet? Vagyis milyen okmányok kellenek ahoz, h át tudjam iratni hivatalosan az "új" kasznit. A bökkenő a donorral van persze. Mert Bécsi reptéri autó volt és ugyan újonan vették annó, de soha nem volt forgalomba helyezve mert nem vett részt soha körúti forgalomba, így amit megvennék kaszni forgalmival nem rendelkezik. Valaki otthonos a témában? Tudja a pontos jogszabályt?
Köszi, Péter
sziasztok egy kis segitség kimegyek olaszországba és milyen papirokat kell ahhoz szereznem hogy magyarországon forgalomba tudjam helyezni a motorkerékpárokat "" csak azok válaszát várom akik már jártasak ezekben a témákban """ előre is kösz
Én amúgy ma voltam a műszakin, nem vergődtek sokat a mocival. A fékeket nézték, meg a világítást. (+CO mérés, nem tudom minek?) (szegedi NKH-ban)