tudom hogy ez a topic a behozatalról szól de hátha van itt valaki aki okos és tud nekem segíteni elnézést az off hozzá nyögésemért
de mielőtt belevágok inkáb kérdezek
hali
a következő a gondom vagyis csak érdeklődöm van egy 1984 es kawa kz750r em
namost a motorja kuka találtam az édes kedves súgómotors nál egy 2004 es kiadású blokkot be szeretném építeni a motormba a két motor motorkódja ugyan az
kz750ee
mindkettőnek csak a számok másak
kérdem én ha be akarom építeni milyen papirok kellenek hozzá
SEGÍTSETEK
Motorkerékpár behozatal és regisztrációs adó hogyan?
2010 március 22. A fizetendő összegek mindig változnak , ez a pillanatnyi állapot.
Ha eu országból hozod nincs vám, és áfa. Svájc az más eset ! Nem tudom biztosan, azt hiszem ott áfát kell fizetni,
ekkor célszerű Németországban beléptetni az unióba, mert ott kisebb az áfa.
2009 november 25-én Olaszországban vettem egy 650 cm-es motorkerékpárt. Nem siettem a honosítással, mert
egyrészt tél jött, meg hátha eltörlik a regadót.
Olaszországba vittem kétnyelvű adásvételi szerződést két példányban, ezt vételkor kitöltöttük. / ha nem magadnak hozod,
akkor a te részedet hagyd üresen a leendő tulaj töltse ki./
Kaptam egy kivonási papírt, meg forgalmit.
Itthoni teendők:
Első tulajdonos lakhelye szerinti vizsgabázison bejelentkezni vizsgára. Akár telefonon is. http://www.nkh.hu/ mivel nincs rendszám bejelentkezéshez az alvázszámot kérik.
Valószínűleg reggel sokan vannak,ezért kérdezz rá, mikor érdemes vinni.
Fizetendő összegek: vizsgadíj motorra 4.360.-
egyedi üzembehelyezési díj 22.800.- ezt mindig kell fizetni, hiába itthon is forgalmazott járgányt hozol.
Eredetvizsgálatot nem kellett végeztetnem, lehet hogy ez változik attól függően melyik országból hozod.
Szemrevételezik a motort, van fékpadi vizsgálat, beindítják meghallgatják a motor hangját
nem túl hangos e, villamossági berendezéseket kipróbálják, kipufogóra vigyázni, ne legyen túl hangos.
Sárga mellényt és "A" eü csomagot nem elfelejteni vinni!
Nekem du 1 óra és 3 óra között sikerült végrehajtanom, vizsgálat kb 10 perc,
motorszám keresése fél óra, egyéb idő adminisztráció.
Ha sikeresen vizsgáztál, akkor jöhet a regisztrációs adó!
Először megnézed mennyibe fog neked fájni regadó./ Persze ezt már vásárlás előtt valószínű megtetted./
például http://regisztraciosado.info Én már vásárlás előtt kiszámoltam, 37.000.- kellett fizetnem.
Megint keresés, egy lakóhely szerinti vámhivatal. www.vam.hu felül bal oldalt címek alatt megtalálod.
Egy telefont eressz meg, hogy biztosan jót választottál e.
Ha szemüveget használsz, ne hagyd otthon!
Becsámborogsz hozzájuk, viszel pénzt magaddal. A vámhivatal előtti térben cégek segítenek kitölteni a papírokat,
de nem ingyen. Jómagam töltöttem ki, és súgták a megfelelő számokat,és továbbították a vámhivatal felé.
625.- honoráriumot kértek, még számlát is kiállítottak ez irányú tevékenységükért. Kapsz egy papírt amin kiróják
az összeget, ezzel elvándorolsz bankba amit megneveznek,kifizeted, majd ismételten kapsz egy csomó papírt.
Nekem kb. 1 óra alatt meg is volt!
Ezek után intézheted a forgalmit és egyebet az önkormányzatnál.
Első lépés: biztosítást kell kötnöd a motorra!
A legegyszerűbb a neten, mert itt automatikusan kiszámolják alegjobb ajánlatot.
például www.netrisk.hu / biztosítási alkuszcég / praktikusan mielőtt bemész az okmányokért,előtte 1-2 nappal.
Szóval megkötöd online a biztosítást, és kapsz tőlük szerződést, aláírod, visszaküldöd faxon,
majd kapsz emailban igazolást, amit kinyomtatsz, és viszed magaddal okmányirodába.
Nem elhanyagolható előny, hogy igazolásod van, fizetned később kell amikor a biztosító kiküldi a csekket.
Általában az önkormányzathoz is neten be lehet jelentkezni, ezért ha gyorsan akarsz motorozni, előre foglalsz időt magadnak.
Nem elhanyagolható szempont,hogy nem kell várnod.
Minden itthon és külföldön beszerzett papírt viszel magaddal, majd az ügyintéző elé ömleszted, aki szépen kiválogatja.
Vigyél ide is szemüveget! A végén figyelmesen egyeztetned kell az adatokat a forgalmi engedélyben szereplőkkel.
Ezt alaposan tedd, mert ha valami nem egyezik , és később derül ki, sok idöd fog rámenni.
Kapsz három csekket: rendszám: 5.500.-
cimke: 500.-
törzskönyv: 12.000.-
Befizeted, és megkapod a forgalmidat,rendszámot, meg a maradék salátákat.
Pontosan fél óráig tartott, és széles mosollyal távoztam!
Ezután bemész az első postára, és a forgalmi két oldalát elküldeted faxon a biztosítóalkusznak.
Nem felejted ráírni a hivatkozási számot, és kérsz róla számlát! Otthonról is elküldhettem volna, de így utólag
is tudod bizonyítani gikszer esetén, hogy te elküldted. Erre küldenek egy emailt, amiből kinyomtatod az igazolást
a biztosításról, és beteszed a forgalmiba.
És most jön a legszebb rész!
Felfokozott idegállapotban előveszed a fúrógépedet,meg a rendszámtáblát és felhelyezed a motorodra!
Jövőhéten hozok be Ausztriából egy mocit (BMW R1100R), kérdésem annyi lenne, hogy most pénteken vitte el a tulaj műszakira a kedvemért, amin szépen át is ment, kell-e nekem is magyar műszakira vinnem?
Neki ki kell jelentenie a forgalomból, oda elmenjek-e vele, és kérjem el a papírok fénymásolatát?
Sziasztok!Egy kis segitségre lenne szükségem!Szeretnék motort behozatni Olaszból vagy Angliából.Ismer-e valaki olyan céget aki teljesen KORREKT ez ügyben.Dél-dunántúlon lakom és itt halott minden, csak igéretek vannak.Előre is köszönöm a segitséget!
sziasztok ha külföldi rendszámú motorom van mivel ott van bejelentve csak itthon használom akkor nekem kell itt fizetnem valamit? illetve müszaki vizsga megoldahtó itt?
Az olasz forgalmi ilyen, mint amit linkeltél. Nem kell törzskönyv és nem kell ott kivonatni. A hatóságok között van átjelentés, ha itt forgalomba helyezik akkor értesítik az Olaszokat és ők kivonják. De ha van kedved kicsit olvasgatni a magyarorszag.hu-n jogszabálykeresőben megtalálod a 35/2000 BM rendeletet. A 16. számú mellékletben fel van sorolva, hogy mi kellenek a forgalomba helyezéshez. Üdv.
A következőt találtam az NKH honlapján: http://www.nkh.hu/kozuti_jarmu...
Ez azt támasztja alá, amit említettél, azaz nincs szükség származás/eredetiség vizsgálatra.
Utána olvasva más lapokon is, sokan-sokfélét mondanak, pl. törzskönyv nélkül nem szabad elhozni olaszo-ból, ki kell vonatni a gépet kint és azt be kell pecsételni a forgalmiba, más azt állítja, hogy a forglamit kint elveszik kivonáskor és csak másolatot adnak... A legjobb, hogy ahány reg. díj kalkulátor, annyi eredmény..:) Hihetetlen, van ahol 54-re, van ahol 76-ra jön ki ugyan arra a motorra a díj. (2000-es 600-as Fazer)
Egyébként van valakinek esetleg egy fényképe/tapasztalata, hogyan kell kinéznie egy olasz motor forgalminak?
Tudnátok abban segíteni nekem, hogy mi kell ahhoz, hogy forgalomba tudjak helyeztetni egy olaszból behozott 1998-2000-es Hornet 600-at?, illetve ennek mi a menete, és milyen költségekkel járna?
én egy 2009.6 havi 600 Hornetre 145 ezer regadót fizettem+ 27 az egyedi forgalomba helyezés + forgalmi +rendszám és vagyonszerzési illetéket nem tudom kell e fizetnem, de csodálkoznék ha nem...
És ha EGT tagállamból van a vas (jelen esetben Olasz tehát igen) akkor nem kell eredet. NKH onnan VPOP onnan Okmány Ja a biztosítást mindenek előtt ne feledd!
Meg tudná nekem valaki mondani hogy egy 2007/1 havi Kawa Z750-nek mennyibe volna a forgalomba helyezése kb? vagy ha ez így bonyolult akkor a regisztrációs adó mennyi lenne?
de mielőtt belevágok inkáb kérdezek