A motor valószínű tiszta de, hogy nem tudod se lemüszakiztatni se semmi legálisat az bizti.
Csak az eredeti papírjaival lehet, tök mindegy, hogy magyar vagy külföldi. Sima adás vételivel nagymotort nem tudsz üzembe helyezni.
Ez macera...elvileg nála kéne hogy legyen az a papír amit adtak amikor kivonták az adott országból...Abban az van benne,hogy nincs a motor abban az országban körözés alatt,bla,bla,bla...de szerintem így is le lehet papírozni...menj be abba az okmányirodába ami közigazgatásilag hozzád tartozik és kérdezd meg...ha gázos,szerintem állj tovább
hello tudnátok segiteni...
Motort szeretnék vÁSÁROLNI de semmi papirja ..a srác azt mndta nem lopott.adásvételit is mutatott h ö is igy vette.velem is irna.. a motor jo árbaN lenne utánnanéztem 80körül kijönne a müszaki is..de semmi papirja ..
ALVÁZSZÁMOT MOTORSZÁMOT ideadta h nézzek utánna ha NEM HISZEK NEKI....tudnátok ebben segiteni?V VALAKI MEGTUDNÁ NÉZNI? igy nem merem megvennni ameddig nem tiszta,,
üdv
milyen értékben vennél motort?
nekem Ktm Lc4 duke 5900km es.. karcmentes állapotu..2006os évj csak pályán használt forgalomba nem helyezhetö.adásvételivel vettem én is..
crossozni szeretnék ezért eladnám v elcserélném..
én 34200 regadót számoltam avval a kalkulátorral amivel korábban 18at számoltam magamnak, és a vámnál is 18at számoltak, tehát szerintem hiteles. Úgy számoltam hogy 2001. 06.15 kor helyezték forgalomba, és te most január 15.-én fogod. Persze plusz minusz párezer forint lehet hogy lesz.
Na most arra figyelj hogy a vámnál 2e ft-ot biztos legombolnak rólad, amiért adnak űrlapot és lefénymásolnak mindent. Én mindent lefénymásoltam és kitöltöttem, kb alig volt dolguk (csak az hogy ami regadó adatlap fent van a vám honlapján az régi, és ehelyett adnak újat) A Pest megyei vámhivatalnál senki nem volt előttem, így is az egész tartott vagy 2 óráig (adatlapot kitöltése, kell VPID szám is, ha először hozol be motort, regadó befizetése a tescoban az unicreditnél, vissza, igazolás elhozása.
Szerintem kb mindenre 1 napot szánj, mert nekem a vizsga is volt vagy 3 óra.
És okmányirodázás előtt köss kötelező biztosítást, mert az kell.
amivel én szoptam, az az hogy a motor ALVÁZSZÁMA elején minden papírra odaírtam, hogy HM...., mert ez az alvázszám. Aztán kiderült h ez nem kell bele. Mivel a hornet is honda, ezért szerintem annak is így kezdődik. Fontos hogy a vizsga után a műszaki adatlapon úgy legyen rajta, hogy a HM nincs ott. És a kereskedelmi megnevezéssel
is voltak gondok. Nekem CB750 SEVENFIFTY-t írtak rá a műszaki adatlapra, az okmányirodás utánanézett, és CB750-et kellett volna. Szóval újra mozaik utca, adatlap javítás, újra budaörsi vámhivatal, és a regadó lap javítása is kellett.
Nekem vámnál nem kellett sorba állni, vizsgáztatást mással csináltattam, okmányirodában direkt a központiba mentem, mert a gödöllöibe is elmentem két ünnep között (dec 28) és ilyen ügyekre időpontot kellett kérni. Első időpont január 9. (azaz ma :) ) Központiba meg sorbanállással lehetett. Rohadtsokan voltak, megijedtem, de szerencsére csak én voltam az egyetlen balfék aki külföldi motort akart forgalomba helyezni így senki nem volt előttem. Azért így is vártam 1 órát kb, és ugye csomó minden nem stimmelt. De ezután kb még 3szor voltam az okmányirodában, az ügyintéző csajszi mindig hívott mikor valami történt, és mindig soron kívül mentem be. Szóval ott akármikor lehet, és viszonylag gyors...
Egy nap alatt megvan ha kérsz/foglalsz időpontot a műszakinál és az okmányhivatalban.
Én februárban zongorázom végig az enyémre Mondjuk én csak felpattanok rá rendszám nélkül és úgy viszem(Pegával is így csináltam) Pont a 3 hivatal között lakom, így ha megint mázlim lesz akkor rendőr nem nézi a seggem
Sacc 76.000FT lesz összesen névre írva, 2 év műszakival.
"egyedi forgalomba helyezés" ugyanaz mint egy sima vizsga, csak nincs még rendszáma a motornak. Így lesz 2 évre vizsgád a motorra, viszont drágább is (összesen ugye 27160). Aztán utána go a vámhivatal: 33.800Ft az vám rá(februári üzembe helyezéssel)
Utána irány a lakóhely szerinti okmányiroda, vagy a központiba, befizeted a forgalmi (6000)+törzskönyv(6000)+rendszámtábla(5500)+vizsga érvényességi matricát (585)
A motor olasz papíros A motor 2011 09 27.-én lett kivonva véglegesen a forgalomból a magyarországi szállítás miatt meg ugye 13 éves fuh remélem hogy annyi amennyit számoltál reménykedek nagyon holnap bemegyek a vámhivatalba és megkérdezem
naigen, ezt elfelejtettem. Én olasz forgalomból kivont motort vettem, kivonási papírokkal, eredeti olasz forgalmival adásvételivel. Úgy tudom, hogy EU országból vett motorra nem kell eredetvizsga, és tulajdonszerzési illeték, viszont kötelezően kell vizsgáztatni, de nem akárhogy, hanem ez az "egyedi forgalomba helyezés" névű dolgot kell csinálni. Ugyanaz mint egy sima vizsga, csak nincs még rendszáma a motornak. Így lesz 2 évre vizsgád a motorra, viszont drágább is (összesen ugye 27160). Cserébe, ha itthon vennél magyar rendszámos motort, kéne rá eredetvizsga (kb 17e azt hiszem), illeték (24 ft/ccm azthiszem), plusz ha a vizsga is nemsoká lejár akkor azis, (18e körül van talán...) Így ha EU-s országból van a motor akkor lehet jobban megéri, mint itthonit venni.
Akkor nemtudom mivan ha nem EU-ból van. Akkor lehet kell ÁFA (?), meg eredetvizsga. Illeték talán akkor sem, de ezekhez baromira nem értek sajnos :)
Okmányirodát kell megkérdezni, ők biztos tudják.
jajj nagyon szépen köszönöm a segíséged még 1 kérdeésem lenne mit jelent az hogy egyedi forgalomba helyezés? mit tartalmaz? nem kell fizetni eredet vizsgálatot?
Veszprém és környéke.
06 20 521 84 99