Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv Mindenkinek!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy ha egy motornak nincsenek meg a papírjai, akkor semmi képen sem lehet forgalomba helyezni? Mert hallottam olyan pletykákat, hogy,ha a motor nem szerepel a külföldi országok körözésében sem alváz sem motorszám alapján, akkor meg lehet oldani a forgalomba helyezését!
Előre is köszönöm a választ!
Széles Utat!
szia, mivel én most csináltam ezért nagyjából tudom az árakat.

- előszőr kell egyedi forgalomba helyezés (22800) és vizsga (4360) a mozaik utcábai telephelyen (úgy tudom egyedi forgalomba helyezést csak ott lehet. ez összesen 27160)
- Azután elmész a lakóhely szerinti vámhivatalhoz, befizetni a regisztrációs adót, ami csak autóra változott, motorra nem!
http://regisztraciosado.info/r...
Itt ki lehet számolni, én úgy néztem hogy ez neked 34200 ft.
- Aztán vagy lakóhely szerinti okmányiroda, vagy a központiba (én itt csináltam) elmész és befizeted a forgalmi (6000)+törzskönyv(6000)+rendszámtábla(5500)+vizsga érvényességi matricát (585)

Ez minden, plusz a benzin amit rá fogsz költeni a sok ideoda utazásra :)
így összesen: 79 445 ft.

Mondjuk én dec 27.-én csináltam, nemtudom mennyi változtak az árak, de ha változtak is, szerintem csak minimálisan.
Sziasztok

Van egy HONDA HORNET 600-as motorom 1999-es évjáratú 2001.6. hónapoban lett forgalomba helyezve elsőnek
25 KW tejesítményű

MENNYIBE KERÜL A FORGALOMBA HELYEZÉS ha mindennek én járok utánna ?
Kérnék részletes leírást légyszi ne iylen netről bemásoltat mert azokat már néztem
helló keresek suzuki dr800 sr 43 külföldről behozottat csak papirozható legyen kinézet állapot nem érdekes motorhibás is lehet
Sziasztok!

Tehát ha ebben a csúnya világban valaki motort szeretne venni de nincs meg rá a pénz akkor szóljatok tudok hitelügyintézésben segíteni hogy ne basszon át a bank titeket illetve h ne menjetek bele minden rosszba amit a bank ígér!

Üdv
chuwakka19@gmail.com
Igen 4T
Ez 4 ütemű?
Piaggio X9 180 Amalfi nem érdekel véletlen olasz import.Papírozható!

http://www.kepesmotor.hu/piagg...
Szerintem ki kell vonni forgalomból, rendszámot leadni. Ha lábán viszi a leendő tulaj, akkor valszleg kérni kell rá tranzit rendszámot - okmányiroda? (szgk.-nál így működik) Ha én vennék Magyarországon motort, és vinném haza -harmadik országba, EU-n kívülre, (UA), akkor kérnék még egy közjegyző által hitelesített adásvételit, mert az itteni vám kéri a belföldiesítés során.
Majd valaki kijavít, ha hülyeséget írtam volna
Tavaly előtt vettem Magyarországon import, olasz papíros motort, ami most már ukrán rendszámon fut - innen a fenti tapasztalatok egy része.
baze...

Azt eddig is tudtam hogy nekem is be kell jelentenem az okmányirodán hogy eladtam a motort, de normál Magyarországi ügyleteknél az önkormányzatok hivatalból értesítik egymást hogy a súlyadót már az új tulaj fizesse.

De ne fáradj, találtam erre vonatkozó infót:

Gépjármű-ügyintézéssel kapcsolatos tudnivalók

Tulajdonjog változása:

Bejelentési kötelezettség az adásvétel dátumától számítva 15 napon belül. Az eladót bejelentési kötelezettség a vevőt átírási kötelezettség terheli.Külföldi vevő esetén az adás-vételi szerződésbe célszrű belefoglalni, hogy a vevő belföldi használatra vagy külföldre szállításra vásárolja a járművet, mert ez utóbbinál az eladónak ki kell vonni a M. országi forgalomból, a rendszámot és okmányokat le kell adni az okmányirodán.


Már csak ez a vám/export dolog érdekelne...
baze, ha magyar nyominak adod is el, le kell jelentened
Sziasztok!

Valakinek van már tapasztalata azzal kapcsolatban, hogy ha egy magyarországi motort meghirdetek külföldi oldalakon, és ha jön rá egy külföldi vevő, akkor ennek mi a jogi háttere, eladáskor mire kell figyelni, stb?

Gondolom a kétnyelvű adásvételi szerződés alap, de hogy működik ilyenkor az átírás, tehát fogja-e valaki értesíteni az én önkormányzatomat, okmányirodát, stb hogy a motor kikerült külföldre, ne fizessem tovább a súlyadót, vagy ezt nekem kell megtenni? Kell-e valamit adózni, mert ez végeredményben exportnak számít?

Köszi a válaszokat előre is!
én most csinálom. Ami itt le van írva, az úgy is van. De azért hozzáírok még egykét észrevételt, hogy más felkészültebb legyen, mint én.

Olasz kivont papíros Honda CB750 Sevenfiftyt honosítok épp.

1. a vizsgát nem én csináltam, hanem szerelőmmel csináltattam, ezért ahhoz nem tudok hozzászólni.

2. Vámolásnál kedvesek voltak, rendesek, kb egy óráig tart (csak én elkeveredtem, ezért több volt :) ). Pest megyei lakosként Budaörsre kellett kimennem. Napersze, ezt gondoltam, amint odamentem, mondta a hölgy h gyorsan fussak ki és kövessem az egyik kollegáját, mert az épp megy arra a helyre, ahol intézik a regadót. Megbeszéltem a sráccal, hogy várjon meg, követem kocsival. Elmentünk a törökbálinti kirendeltségre (kb 5 perc onnan), mert azt ott intézik. Az egész előtt írtam egy mailt a váminfónak, hogy mit hogy és meglepetésemre MINDEN (!) kérdésemre fél órán belül válaszolt az ügyintéző december 26.-án (!) Kb egy két oldalas levelet írt. Regadó lapokat előre kitöltöttem. Természetesen rosszat, mert a vam.hu-n fent levő letölthető RAA adatlap régebbi, ami kell az sehol sincs fent :) Szóval ott ugye volt egy cég, aki segített a kitöltésben, meg fénymásolásban. Mivel én felkészültem, tudtam hogy TARIC számot kell keresni, meg VPID számot is kell igényelni, ezért csak a régi típusú regadó adatlapról kellett mindent átírni az új típusúra. Minden okmányomat otthon lefénymásoltam, eredeti forgalmit, kivonási papírt, adásvételit, mindent. Amit nem tudtam, hogy kell, az a TARIC szám utolsó 4 számjegye. Azt ott mondták el nekem. Így a papírmunkával gyorsan végeztünk, de sajnos a költségét az ügyintézésnek így is elkérték (2000 ft volt :( )
Ha valaki nem akar tintát pazarolni, akkor ne nyomtasson és fénymásoljon előre, mert ott ezt a pénzt úgyis ki kell fizetni. Legalábbis elsőre.
Mikor beadtam a papírokat, vártam vagy fél órát (pedig senki nem volt előttem), mire kiadtak egy papírt, hogy a budaörsi tescoban van egy unicredit, ott fizessem be a regadót (nekem 18e ft volt csak szerencsére). Ott is rendesek voltak, az ügyintéző még kérdezgetett is hogy "ez milyen motor, ez már komolyabb ugye? :)" Vissza a vámhoz, minden igazolást kiadtak, örültem. Már csak az okmányiroda van hátra.

3.
Elvileg a helyi okmányiroda nekem Gödöllőn van. Elmentem, akartam sorszámot kérni, kiderült hogy első forgalomba helyezésre csak időpontot lehet kérni, legkorábbi január 9. Nabumm. Megkérdeztem, mondták hogy a központi irodában is lehet intézni ilyet, ott lehet sorbanállással.
Másnap központi okmányiroda, rengetegen vannak, de szerencsére külföldről behozott gépjármű első forgalomba helyezésére csak én vártam, nem volt előttem senki. Így is vagy egy órát. Ami nem is sok visszagondolva :)
Végre, gondoltam. Odaadtam a nőnek a papírokat (előző nap kötöttem KGFB szerződést is). Már húzta a száját, hogy a műszaki adatlap halvány. Hát most én mit tudok evvel kezdeni,a mozaik utcában ilyet adtak... Odaadja a csekkeket, 12e forgalmi, törzskönyv, 5500 rendszám, 585 az érvényességi matrica. Befizetem, visszamegyek...
Most jön a feketeleves!
Azt mondja, hogy a rendszerükben csak CB 750, vagy CB SEVENFIFTY szerepel, én meg típusra CB750 SEVENFIFTY-t írtam. Hát mondom neki, CB750-ből van több féle, de minden Sevenfifty CB 750-es. Kérdi, mi van a motorra írva, úgy emlékeztem hogy az, amit én beírtam típusnak. (amúgy kiderült hogy nem, mert CB SEVENFIFTY van ráírva)
Telefonálgat, negyed órája, nem veszik fel a telefont. Hát mondja, sajnálja de nem éri el a illetékes kollegát, hagyjam itt a számom, felhív amint tud valamit. Mondom remek, most se lesz rendszámom... Ez volt egy hete. Gondolom nagyon telefonálgatott összevissza, mert én már mikor 2 napja nem hívott, telefonáltam az okmányirodának ami rendszeresen foglalt volt, írtam levelet, amire nagy nehezen válaszoltak, hogy majd keres az ügyintéző hölgy.
Igen, ma keresett. Egy hét telt el és végre sikerült elérni azt a kollegát aki ezekben jártas. Azt mondja, nincsenek jó hírei.
Nabumm. Az a baj, hogy típusnak CB 750-et kellett volna megadni, és az alvázszám rovatba nem kell beírni az első két bötűt (úgy kezdődik hogy HM.....ami honda motorst jelent. Ez nem kell bele) Kérdezem, hogy ezt most komolyan mondja, hogy az a két betű ekkora para. Mondja igen, és újra el kell menni a mozaik utcába, kijavítani a műszaki adatlapon, ezt a két hibát, majd utána a vámhoz is, és a regadós lapokon is ki kell javítani ezeket. Mondom neki (már a fejem szétrobban az idegtől) hogy ígyis kurvasok benzinnt beleöltem ebbe az egészbe, nemigaz hogy nem lehet ezt rendesen elintézni. Mi a francért kéne újra elmennem a mozaik utcába, ahol azért nyilván értenek a motorokhoz és tudják hogy mi a típusa egy motornak, és nyilván azt írják be ami tényleg a típusa. Le tudják olvasni az alvázszámot, és azt írják oda, ami a motoron van. Hát ő nem tud mit mondani, de ezt kell csinálni vagy nem lesz forgalomban a motor. Mondom, hogy nem kaphatom vissza az összes papíromat, csekkeket és akkor elmegyek egy másik okmányirodába ahol rendesen viselkednek, nem kukacoskodnak ilyen hülyeségeken, erre azt mondja hogy nem adhatja ki a csekkeket, mert már náluk kezdtem el az ügyintézést. És amúgy is az a kollega akit egy hét után végre elért, akkora mágus hogy csak 2 van belőle az országban, és akármelyik okmányirodában intézem, úgyis hozzájuk megy ez az ügy. Hát mondom akkor jóvan, legyen.

Szóval most tartok ott, hogy szinte újra kell kezdeni az egészet, remélhetőleg azért plusz költségem nem lesz (kivéve azt a 100 km-t benzinben amit újra meg kell tennem. főleg hogy 400ft a benzin...)

Ilyenekre készülni kell, hogy minden pontosan legyen ott a paírokon és egységesen.

Az már csak hab a tortán hogy a netrisktől felhívtak tegnap, hogy törölni kell az előzetes biztosításomat, mert azt 2011-es tarifával csináltam a forgalmi meg 2012ben lesz kibocsájtva. Ami amúgy nem is baj, mert a 2012-esek közt volt jóval olcsóbb is. Csak persze, hogy miután újat kötöttem, akkor utána egy órával telefonáltak az okmányirodából, és így a típust és az alvázszámot meg kellett változtatni a már új biztosításomon....

Szóval készüljetek a legrosszabra, akik ebbe belevágnak :)
Üdvözlet!
Motorkerékpárt akarok venni importból-olaszból ! Az elképzelés egy 250 ccm-es Piaggió Beverly! Remélem itt jó helyen érdeklődöm :
Foglalkozik itt valaki ezzel a dologgal?-Behozatallal?
Üdv!Belmo
helló keresek suzuki dr800 sr 43 külföldről behozottat csak papirozható legyen kinézet állapot nem érdekes motorhibás is lehet
hát inkább a 600-as érdekel,mert nem annyira tömzsi mint a 900-as. De mennyit kér a 900-asért...
nem rossz ez a gép,de engem a fordított telós érdekelne,digitális műszerfal...
900-as nem érdekel? Magyar papíros, tele extrával- Egy haverom nevére lett behitelezve, aztán a csávó nem fizette, így a nyakán maradt...
Itt van 2 hornet www.grandemoto.com
Sziasztok.

2004-2007 évj. Honda hornet 600-as motort szeretnék venni. Külföldi papírokkal,nem gond ha van rajta egy két karc csak ne legyen szarrá törve, meg mindenhol megnyomva. Ha valaki tud ilyen gépet esetleg,légyszives szóljon.. előre is köszi. Kellemes ünnepeket. istadler@freemail.hu
Szasztok!

Vettem nemrég egy Aprilia AF1 sport pro motort (125ccm). A motor 2004-ben lett behozva Olaszországból, forgalmi fénymásolata megvan meg 1-2 olasz papír, és a magyar vám papírok, hogy be lett fizetve a reg. adó és h az olasz okmányokat rendben találták. Kérdésem, az h le tudom-e itthon vizsgáztatni, ha igen mi a menete? Én attól az embertől vettem a motort, aki behozta az országba, tehát az eladási lánc teljes.
külföldről behozott motort vennék(többet is)akinek van írjon:kriszkez@citromail.hu!köszönöm
jó napot érdekelne olasz robogók nagyobb tételben!kérem írjon ha van önnek!
Vállaljuk külföldi járművek komplett honosítási, regisztrációs adóval kapcsolatos és átírási ügyintézését rövid határidővel.

Regisztrációs adó most akár 50% kedvezménnyel!

Veszprém és környéke.

06 20 521 84 99

endurobolt@gmail.com
Köszi.