Tisztában vagyok vele, h nekem elég lenne a DOT4, de barátom csinálja majd a fém fékcsöveket a sajátjára és 5.1es -et vett hozzá. Ami abból megmarad az lesz az SV-ben. Valszeg csak az elsőbe lesz elég, a hátsó fékbe DOT4es megy.
Brembonál és Bendixnél az aranyszínű (rézben dús) hátsó szinterbetétek csökkentett súrlódási tényezővel készülnek a könnyebb adagolhatóság érdekében. Nehezebben blokkol meg velük a hátsó kerék de jobban is kell taposni és többet (tárcsa jobban hevül és belilul).
Nekem jó volt, bár nálam is volt némi elszíneződés a tárcsán, igaz én aberrált módon sokat használom a hátsó féket. Igazából az a 6ekm-e élettartama zavart, azóta egy organikus BREMBO van benne, fékhatás erősebb, adagolhatósága jobb mint a gyári betété (az szinte azonnal blokkolta a farát a legfinomabb odalépésre is) de nem éri el a szinter hátsó BREMBO-ét. Élettartamra már most látszik hogy jobb mint a szinteres BREMBO.
Nekem egy ilyen nyári húzós lefelében féktárcsa is lilult rendesen. Pedig már kikúráltam a szorulást is a munkahengerből,,, majd 7 pénzért vettem valami arany színű (amúgy nagyon jól harapó)fékbetétet,és igaz ugyan,motorfék híján,de csak nem az igazi. Viszont a kék motorral sosem fordult elő ilyen...
Érdekes. Nekem a tavalyi tréningen megégett a fékbetéten (hátul) a festék, de a fék nem puhult vagy levegősödött be. Pedig számítottam rá.
5.1 3x-os árban van a DOT4-hez képest. Persze a biztonság az első.
Azt el is felejtettem hogy egy S4-en sokkal jobban kell taposni-húzni a féket az alig kétező motorfék miatt mint egy V2-n. Ha ezen egyet visszarúgsz kanyar előtt a féket minimálisat kell használni. Ha nincs szerencséd és kicsit keményebben kezelted a kuplungot simán megriszálja a farát. Igaz annyira azért nem durván mint egy egyhengeres 4T.
Nekem meg minden (keményebb) nyári Bükközés lefeléjében bepuhult a pirosnak a hátulja,pedig már abban is 4-es van egy ideje,asszem,idén erősítek ilyen téren én is.
Pályahasználat kicsit más mint az utcai.
Friss olajnak nem szabad felforrnia utcai használat mellett. Csak sokan nem cserélik le időben. Cimbi vett egy olaszból hozott KAWA-t. Abban konkrétan olyan fékfolyadék volt mint valami üszök dízelautóban a csereérett motorolaj.
C1800-as elöl 3 dugattyús integrálfékébe is DOT4-es olaj volt gyárilag, 400 kiló önsúly, vezető+utas+csomagok közelítették a 600kg-ot. Soha fel nem forrt pedig volt igénybevétel mert az már tud menni is. Mondhatni kár bele. Egy márkásabb fékbetét meg egy fémszálas fékcső többet ér.
Felesleges pénzkidobás DOT4 helyett (kétévente szigorúan csere!) DOT5.1-et belerakni. Hacsak nem áll szándékodban pályázni a mocival. Közúton nemigen lehet úgy megkergetni az SV-t hogy fölforrjon a DOT4 ha az kétévente ki van cserélve frissre. A DL fékrendszere durván azonos csak nem 17-es hanem 19-es kerék van benne elöl és még soha nem forrt fel pedig olykor meg van kínálva tisztességgel a gép a Bükkben.
Fékfolyadék DOT cserélgetésével tessék vigyázni: http://en.wikipedia.org/wiki/D...
A DOT5 nem keverhető és nem önthető olyan rendszrbe ahol DOT3 vagy DOT4 az előírás. Oda esetleg DOT5.1-et lehet tenni.
csak az én régis azronmánl, amikor még cisnálták nem hiszem hogy elterjedt volt az 5ös olaj, és a gumi karmanzyút nehogy megbántsa, de már két éve benne van úgyhogy mehet bele az ötös. mikor megkérdeztem utánna leesett hogy mehet bele mert nekem sem csinált gebaszt
az miért lehet baj? Nem úgy van, h az előírtat vagy annál jobbat lehet bele tenni, csak rosszabbat nem?
már csak azért kérdezem, mert SVeet .... DOT4 van ugye írva de én is 5.1est készülök bele tenni.
LC4 be alap. csak veszek többet mert a csáppörbe is le akarja fater cserélni, meg a hidraulikus kuplungba is. gondoltam akkor már jobb ez. de mondjuk az LC4 be is 4es kéne és luki 5öst adott pócson és nem ette szét a gumit azóta
Nekem jó volt, bár nálam is volt némi elszíneződés a tárcsán, igaz én aberrált módon sokat használom a hátsó féket. Igazából az a 6ekm-e élettartama zavart, azóta egy organikus BREMBO van benne, fékhatás erősebb, adagolhatósága jobb mint a gyári betété (az szinte azonnal blokkolta a farát a legfinomabb odalépésre is) de nem éri el a szinter hátsó BREMBO-ét. Élettartamra már most látszik hogy jobb mint a szinteres BREMBO.
5.1 3x-os árban van a DOT4-hez képest. Persze a biztonság az első.
Friss olajnak nem szabad felforrnia utcai használat mellett. Csak sokan nem cserélik le időben. Cimbi vett egy olaszból hozott KAWA-t. Abban konkrétan olyan fékfolyadék volt mint valami üszök dízelautóban a csereérett motorolaj.
http://en.wikipedia.org/wiki/D...
A DOT5 nem keverhető és nem önthető olyan rendszrbe ahol DOT3 vagy DOT4 az előírás. Oda esetleg DOT5.1-et lehet tenni.
f@ssssom lehetne már péntek este
már csak azért kérdezem, mert SVeet .... DOT4 van ugye írva de én is 5.1est készülök bele tenni.
Énis 5.1-et tettem a kicsibe előre-hátra, és azon is DOT4 van írva gyárilag.