Sajnos az idei túrázásnak vége részemről, megtettem a tervezett távokat. Voltam a B.szemesi BBW találkozón és egy barátommal ellátogattunk Szigetbecsére. Ezek kb. 700 km körüli távot jelentettek. A szabadságom is elfogyott, max. ha pont arra a napra lesz szabadnapom akkor talán elmegyek.
Sziasztok! Augusztus 25-én szervezzük az első kymcos balatoni túrát! 50 köbcentivel 50 km/h-val! Persze nagyobb motorral is lehet jönni,csak max lassabban jöttök! Részletek a Kymco Klub Hungary oldalon!
Na, halad a hibafeltárás, most beszéltem a szerelővel, hívott. Elektromosan teljesen rendben van, átcserélgette az elektronikákat, működött a másik Xciting, az enyém nem. Megmérte a kompressziót, 11 bar fölötti volt. Veszteség nem volt, szív rendesen. De azt mondja, hogy hallásra olyan, mintha szorulna valami benne, mert olyan nyögvenyelősen pörög. Önindító kizárva. Én mondtam neki, hogy lehet esetleg a szabadonfutó, lehet bármi odabent, ami megszorított valamit. X. Mondta, leveszi az oldalát és elkezdi onnan detekciót.
A lényeg, hogy nem elektromos hibának tűnik, inkább mechanikainak. Folyt köv.
5 lehetséges hiba ok szokott elő fordulni 1 cdi megdöglött 2 gyújtó transzformátor 3 gyújtás jeladó 4 ha van oldal támasz biztonsági kapcsoló kontakt hibás 5 test hiba
Hali!
Szerintem ha nincs szikra egyáltalán, de a gyertyapipa és a kábel nem hibás, akkor a legjobb megoldás, ha elviszi az ember a motort egy autovillamossági szakihoz. Ott néhány perc alatt megtudható, hogy hol a bibi. Hozzáteszem, hogy ha aksi nélkül ment huzamosabb ideig, akkor bezony az előttem szólóknak valószínűleg igaza van, és megsült a gyújtótrafó. Persze induljunk ki a legjobb eshetőségből, hogy csak a biztosíték ment ki, és mondjuk nem az elektromos panel.
Egy kis érdekesség: Írtam régebben, hogy a motorom magas fordulatszámon néha befullad, mintha visszaszabályozna. Mióta nem tankolok MOL-nál, csak SHELL-nél, azóta ez megszűnt. Ez durva?
Akksi nélkül berúgtam aztán mentem. A szivató az jó mert ha nincs bekötve akk nem indul a gép. Délután összeomlott az elektromos rendszer: nincs gyújtásom, bár mit csinálok nem ad szikrát semmire. Ha leveszem a gyújtást ("lekapcsolom a motort") akkor ad egyetlen 1db szikrát. Ez mitől lehet, és mit lehet tenni ilyenkor?
Szivató jó. Honnan tudod?
Karbi tiszta. OK
Nincsen benzin. Miért, gázadásra sem enged be semmit?
Nincsen szikra. Ez sem OK, kivetted a gyertyát és földelve nem adott szikrát?
A felállás a következő: tegnap ki lett pucolva a karbi, a levegőszűrő elég koszos volt így az is kapott 1 pucolást. Ma reggel indultam vele kb 1,5km-re jutottam, dolgom végeztével aztán nem indult. 1 fél nap után pedig újra pöccre indul. A szivatónak jónak kell lennie mert télen megdöglött az aksim, kb 2 hónapig anélkül ment, ezután megdöglött a fesz.szab. Kapott új aksit új fesz.szabot, és most itt tartok. Jelenlegi felállás azt mutatja hogy hiába rúgom vagy indítom önindítóval a gyertyám csont száraz valamiért nem kap benzint. Szerintem vmi belemehetett a karbiba megint, hozzá teszem nem teljesen rendeltetés szerint van használva.
Na, akkor gratulálok neki. Én ilyenért biztos elküldtem volna a fenébe.
Szívatót általában állíthatóra csinálják, ha meg alapból rosszat szerelt bele, akkor verd le rajta. Látom, máshol is lazán és sajátságosan értelmezik a motorszerelés fogalmát.
Hát akkor első körben ki kellene tisztítani a karbit, kivenni a szivatót és megnézni hogy miként működik, satöbbi. Ezeket nem csinálta meg a szerelő a motorgenerál és 3 év állás után?
új a dugattyú meg fel lett fúrva a henger(nem volt benne víz).
Hol kapnék én hozzá szívatót mert keresgéltem, de nem találtam, vagy egyszerűbb lenne egy új karbit venni bele, mert 3 évet állt a motor szárazon.
Azt írtad, hogy úja dugó benne. Miért?
Ez motorgenerál, utána kell szelepeket beállítani, porlasztót bütykölni.
Ha meg ráadásul a szívató rossz bele, akkor nem kell csodálkozni azon, hogy nem jó a gép.
A helyzet az hogy a szívatóm rossz volt és szerintem nem ehhez a típushoz valót hozott, a szelepeket állította a gyári értékre de azokkal nagyon hangos volt a motor, karbinál nem állított be semmit se.
Sajnos az idei túrázásnak vége részemről, megtettem a tervezett távokat. Voltam a B.szemesi BBW találkozón és egy barátommal ellátogattunk Szigetbecsére. Ezek kb. 700 km körüli távot jelentettek. A szabadságom is elfogyott, max. ha pont arra a napra lesz szabadnapom akkor talán elmegyek.
A lényeg, hogy nem elektromos hibának tűnik, inkább mechanikainak. Folyt köv.
Szerintem ha nincs szikra egyáltalán, de a gyertyapipa és a kábel nem hibás, akkor a legjobb megoldás, ha elviszi az ember a motort egy autovillamossági szakihoz. Ott néhány perc alatt megtudható, hogy hol a bibi. Hozzáteszem, hogy ha aksi nélkül ment huzamosabb ideig, akkor bezony az előttem szólóknak valószínűleg igaza van, és megsült a gyújtótrafó. Persze induljunk ki a legjobb eshetőségből, hogy csak a biztosíték ment ki, és mondjuk nem az elektromos panel.
Egy kis érdekesség: Írtam régebben, hogy a motorom magas fordulatszámon néha befullad, mintha visszaszabályozna. Mióta nem tankolok MOL-nál, csak SHELL-nél, azóta ez megszűnt. Ez durva?
Nagy a valószínűsége annak hogy a gyújtótrafó purcant ki. De akku nélkül tényleg ne használd a motort.
Mértem szakadást de még nem találtam a hiba forrását. Átnézem az egészet még egyszer, aztán majd csak lesz vmi.
Nézd át a kábeleket, érintkezőket. Lehet, elszállt a trafód.
Karbi tiszta. OK
Nincsen benzin. Miért, gázadásra sem enged be semmit?
Nincsen szikra. Ez sem OK, kivetted a gyertyát és földelve nem adott szikrát?
Mi az, hogy 2 hónapig akku nélkül jártál? Hogyan?
Szívatót általában állíthatóra csinálják, ha meg alapból rosszat szerelt bele, akkor verd le rajta. Látom, máshol is lazán és sajátságosan értelmezik a motorszerelés fogalmát.
Hol kapnék én hozzá szívatót mert keresgéltem, de nem találtam, vagy egyszerűbb lenne egy új karbit venni bele, mert 3 évet állt a motor szárazon.
Ez motorgenerál, utána kell szelepeket beállítani, porlasztót bütykölni.
Ha meg ráadásul a szívató rossz bele, akkor nem kell csodálkozni azon, hogy nem jó a gép.
Akkor szivató lesz ezekszerint