A Metabond egy benzinadalék. Keress rá a neten, olyan jókat irnak, hogy már el sem hiszem. Én beletettem, az autóba is tesszük évek óta. Főleg azért mert azt irja az útmutatója véd a rozsdától. Az meg ugye télen nem mellékes.
Miért dugod be a kipuf végét?
A szervizet most én is tavaszra hagyom. Itt a levegőszűrőcsere ideje is.
Gyertyát milyen sűrün cserélsz?
Én kiveszem az akksit, meg középállványra teszem, amit én fabrikáltam láncfújáshoz, keréktakarításhoz, stb.
Ettől függetlenül tavaly én is mentem januárban is. Ne legyen nagyon minusz, meg lucsok, oszt hajrá!
Az jó, ha ráfagysz, mert 5 perc beindítás kevés, sőt inkább káros.
Ja, még tejfölös pohár megy a kipuff végére. (Nem fűtött a lakosztálya)
A hengerbe néhány ccm olaj projektet kihagyom, mert kurvára fütsöl beindításnál.
Nem tudom milyen ez a Metabond, a surlódáscsökkentőket nem javasolják (kuplung!)
Olajat még nem tudom most összel, vagy tavasszal cseréljek.
Jövőre kipróbálom a 10, vagy 20W-50 olajat, állítolag könnyebb melegen üresbe tenni. Most 10W-40 van benne.
Hatalmas pangás van itt. Gondoltam én irok azért, remélem olvassa valaki. Lassan vége a jó időnek, biztos 1000-szer volt már téma, de érdekelne valami ötlet, hogyan teleltetek. Én nem szedek szét semmit, havonta egyszer beindítom, ráfagyok, tavaly is igy teleltettem. Most a hónap végén alapos subickolás, ápolás, főleg a krómozott részeknél.
Ti mivel állítgatjátok a hátsó rugóstagot, ha utast kell vinni?
Én nem kaptam hozzá kulcsot, és egy reszelőből csinéltam egy L alakú vasat, hogy a táskáktól is hozzáférjek.
Nem Jó !!! az autóba való olaj, mert itt ugyanaz az olaj keni a váltót is, amia motort, és a kuplung is abban "ázik"
Kifejezetten motorkerékpár 4T jelű olaj kell bele.
Én télen ki szoktam venni az akksit, mert hideg helyen áll a masinám, meg a kipuffot bedugom (nylon zacskó, vagy méretes tejfölöspohár)
Tavaly megcsináltam a gyertya ki, pár ccm olaj a hengerbe, átforgat néhányszor, és aludni küld projektet is.
Ez jó neki, de idén lehet nem csinálom, mert tavaly is elővettem januárban és mocskosúl füstölt, mikor beindítottam.
Különben is a téli leállást még ráérünk megbeszélni, még novemberben jó idő lehet. Tavaly addig jártam vele.
Én pl az autóba CASTROL Magnatec 10W-40 -t használok. Ezt beleönthetem a Virago-ba is?
Tehát ami az autóba jó az mehet ebbe is vagy valamiben különbözik az autó olajtól?
2. kérdés:
Mit kell tudni a télire való leállásról? Ki mit szed ki télire (pl. akksi) ? Illetve tavaszi kicsomagolásnál mit kell átnézni és feltételenül cserélni?
Bocsi, ha túl triviális dolgokat kérdezek, de új vagyok még a motorozásban.
Nem tudom, valahol találkoztam vele a neten, mikor bukócsövet kerestem.
Esetleg nézd meg a mucechoppers-t, a Shadow-s topicban szokták ajánlgatni a fiúk.
Én most 10W-40-es Valvolinnal járok, legközelebb lehet, hogy veszek 10W-60-ast, állítólag csndesebben vált vele.
Csere 6000-enként, az idén nem lesz meg úgy látom, csak 4000-et mentem eddig, így viszont egy év után akkor is illik cserélni. Olajszűrőt csak minden 2. olajcserénél, azaz 12 ezrenként kell, ezt írja a manual. A boltos azt mondja cseréld mindig az olajjal (neki eladó) Sőt szvsz. itt betartható a 12000-es intervallum, mert a szűrő nem öregszik, mint az olaj.
Bocsi tök új vagyok itt. Tudnátok segíteni, hogy honnan tudnék szerezni 2000-es virago 125-re egy hátsó üléstámlát? Persze nem túl drágán?
Előre is köszi
Papírforma szerint 9,5 l, ebből 2,6 a tartalék.
A tartalékot még nem próbáltam kifogyasztani, de a 2 közti különbség tényleg annyi, mert ha tartalékra állításnál tankolok, akkor kb 7 lityi megy bele.
Én úgy látom , jó, de nagy összegben nem mernék fogadni. Próbáld rá, ha lehet. Szerintem le kell venni a jelenlegi krómozott cső kapaszkodót, és annak a helyére megy fel.
Mennyi az a jó ár?
Sikerült !!!! Meg van az "A"-s jogsim !!! Lehet nektek már nem nagy szó de én nagyon örülök neki.
Szeretnék venni a mocira egy kis csomagtartót háttámlával egybe fabrikálva. Találtam is egyet, csak az a bibi, hogy ez hivatalosan az 535-re való.
Az lenne a kérdésem, hogy ez jó-e a 125-re ?
Sürgösen kellene a válasz, mert akkor megvenném, de sietni kell vele, mert alkalmi vétel!
A motorrevünek (asszem) megjelent ebben a hónapban egy kiadványa, egy motorkatalógus. Abban benne van, hogy vásárlásnál mire kell figyelni, egy csomó dolog tételesen fölsorolva. Szerintem az nagyon jó és segíthet!
Ezt motoros fórumokból gyűjtöttem, kicsit kiegészítettem, igen hasznos:
Valóban az a legtutibb ha viszel magaddal valakit aki ért hozza. Amit külsőre azonnal érdemes megnézni:
alvázszám, motorszám, gyártási évek stimmelnek.. Általános külső állapot. Oldaldekli sérült-e, tükrök, indexek, idom állapota és sárvédők állapota (ragasztva vannak-e vagy épek stb.). Leömlök, kipufogó, dob, lábtartók stb. épek-e. Rozsdásodás? Olajszivárgás (hengerfej, oldaldekli stb.)? Féktárcsákon van nyoma bemarródásnak? Fékvezetékek épek? lengéscsillapitók eresztenek-e.
Behúzott kézifékkel rángatva van-e kotyogás elől? (Kormánycsapágy, teleszkópvilla)
Első telókat, ha benyomod és kiengeded nem akadnak meg? Ha igen akkor nagyon deformált a villa, val.szeg ütközés lehetett.
Gumik állapota? Minta? Van-e kagylós kopás a gumin (rossz lengéscsillapitas)? ha kicsi a futásteljesitmény, akkor nincs rendjén ha különböző az első és a hatsó gumi.
A láncot (megnyúlt?) es a lánckerekeket (kopott?) is nézd meg, amennyire tudod, lehet nagyon is cserere szorultak mar.
Beinditjátok a motort. Hidegen könnyen indul? Kompressziómérés, ha megoldható..
Alapjaraton (melegen) nem hallani valami gyanús zajt a blokkbol? Főleg a csörgesre (vezérműlanc, és vez.láncfeszitő) figyelj. Egyenletes az alapjarat? Nem ereszt valahol a kipufogó rendszer ? Ez utóbbit érdemes túráztatás közben is megnézni amikor több kipufogógáz áramlik at a csövön. , ha vizhűtéses, akkor nem habos-e az olaj,
A váltó pontosan vált-e, nem vált-e üresbe (határozottan válts), nem dobja ki a sebesseget? Ez utóbbit sajnos mar csak menet közben lehet megnézni. A kipufogóból milyen szinű füst jön melegen? Kékes (eszi az olajat), feketés (tul sok benya, karbi beállitassal, legszűrő tisztitassal esetleg cserevel orvosolható) nem jó.
A fékek nem puhulnak föl? Próbáld ki, hogy rápumpálsz az első fékre, gurulsz mondjuk 100 métert, és megnézed mennyivel módosult az a pont ahol behuzva elkezd fogni. Ha nagyon, akkor ut a fektarcsa, jo esetben egyengetessel meguszod (szervizben megcsinaljak), extrem esetben sajnos cserelni kell (ami nem kevés penz). Milyen vele kanyarodni, nem rakoncatlankodik, nem akar kitorni, nem bizonytalan, nem remeg be a kormány? kotyogások, logások egyenesfutási bajok.. fékezesnel félrehúzás..
Ezen kivűl persze nem ártana kicsit szétszedni, de erre val.szeg megint nem lesz esélyed a helyszinen, csak miután megvetted. Gyertyak állapota (őzbarna)? A leeresztett olaj (ugye olajcserevel kezded) tartalmaz-e valami szemetet, fémtörmeleket, habos?
Nem ír konkrét csereperiódust. (???)
6000-enként ellenőrzés, hézag állítás, ha szükséges. Ha kormos vagy nagyon erodált, akkor csere.