Azt nem tudja valaki hogy a kilóméterspirál csigája az első keréknél(erre csatlakozik a spirál lent a keréknél) megegyezik-e a 93 előtti/utáni tipusoknál? Esetleg valakinek eladó?
Ne akard egyengetni! Inkább cseréld egy bontottra, ezeknek az arcoknak a multkor volt zzr cuccuk, Celldömölkön van, nincs annyira messze Győrtöl.:30/9475135
Teló, ha csak szimmering nem nagy gond, én most cseréltem 8 eur a Louisnál. Ha magad megcsinálod akkor kb 2 óra meló, ha még nem csináltál ilyet akkor jobb ha szerelőhöz viszed, könnyen lehet nagyobb kárt csinálni mint hasznot.Én pl az előző motoromon megszívtam, mert a f*szkalap aki előttem szétszedte SATUBA(!) fogta az állócsövet.Mondanom se kell, a króm rétegnek azonnal annyi lett, mehetett cserére a cső.
A görbülés már nagyobb gond, bár valaki itt is egyengetőt keres, de szerintem egyengetni TILOS csak csere jöhet szóba. 200-nál már nagyon nem jó ötlet egy ferde/görbe/szoruló teló. Az hogy a szimmeringet is kikészíti pár száz km után, csak egy dolog.
A görbültség viszonylag könnyen ellenőrizhető, egy aluszelvény darabot több irányból ráfektetve nem billeghet és a teljes felületen fel kell feküdnie hézag nélkül.
"olajat nem köpköd a kipufogón(két darab sportkipuff), csak ha szabályzás környékéről elveszem a gázt." ?
Mi az hogy csak akkor köpköd olajat? Ha egyáltalán bármikor köpköd az már tuti nem jó jel, a kipuffogóba nem kerülhet olaj normál esetben.
Ha esetleg arra gondoltál hogy némi füst jön ha nagy gáz után elveszed, akkor az a szelepszárszimmering hibájára utalhat, rossz esetben itt még némi olajat is be tud szívni(ez okoza a gázelvételnél a füstöt).Ennek az anyagköltsége (16 szimmering+hengerfejtömítés) már húzósabb is lehet, a cseréhez pedig le kell venni a hengerfejet, és kivenni a szeleprugókat(speciál rugóösszenyomó nélkül elég gáz, és balesetveszélyes is), szóval itt már a munkadíj se kevés.
Hi jakuza81,tombat,andrash!
Ha valamelyikőtöket érdekel 600-as is, szóljon.Nekem is 400-as zizi v. az első.Ugyan az a súly,kasztni,egyforma a vezethetőség.A 400-as gépen is nagyon észen kell lenni,mert az is megy mint állat.Normális áron eladnám az enyémet.
tudtok valakit aki ki tud egyengetni egy első telót persze sűrgős lenne mert 12-én megy műszakira a moci bár ha nem veszik észre nem olyan fontos sajna ezzel a dologgal elúsztam az összeszereltetéskor mert rossz szervízbe vittem szegény kis zizit, helyette viszont igen rossz állapotba hoztam el onnan.
és egy drága tanulsággal hogy a szfvváron a szervízbe nem értenek a motorokhoz és nem is csinálják meg.
tehát ha valaki tud egy gyors és olcsó telóegyengetőt azt megköszönném.
bal telobol csopog az olaj. talan eleg a szimmering csere, de lehet hogy a telo el van gorbulve es hiaba csereled a szimmeringet, az olaj egy ido utan ugyanugy folyni fog belole. ha teheted nezelodj tovabb! nem tudom hogy milyen aron van amit nezel, de hasonlo aron siman talalsz jobb allapotut. az szerintem nem oszt, nem szoroz hogy 1-2 evvel idosebb esetlegesen.
nem szabad leragadni egynel, mert biztos van szebb is, meg jobb is.
motorikusan nem szokott baj lenni ezekkel a modellekkel. szerintem elpusztithatatlanok
Hi Standby!
Jól beszélsz!Általában bele van alkudva az árba.Egyébként ne oda vigyétek amit az eladó ajánl, hanem akit te ismersz, vagy te találtál nehogy az ő embere legyen.(Az eredetvizsgásokban sem kell teljesen megbízni.)
Picit pontosítom a kérdésem!
Nézegetek egy 400as zizit, 97-es, 48 000 kilóméterrel. a bal telóból csöpög elég rendesen az olaj,
először nem akart indulni, mert érintkezési hibás volt a biztosítéknál. menni szépen megy, kompressziót majd még nézünk rajta.
Szerintetek mennyire lehet egyben a blokkja (csörgés-zörgés nincs, még kawás se!)
olajat nem köpköd a kipufogón(két darab sportkipuff), csak ha szabályzás környékéről elveszem a gázt.
Ez lenne az első komolyabb mocim, minden tippet örömmel fogadok!
az eredetvizsgalat az ELADO reszortja. nem a VEVO fizeti, bar manapsag az lett a szokas, hogy belealkudjak a vetelarba. de gondolj csak bele, hogy megveszed a motort, kicsengeted a soksok penzt erte, aztan az eredetvizsgan meg elhasal... megszivtad
nekem 95os zizim volt es azon mar volt elol legbeomlo, szoval 95tol biztos... a profilomban van is rola kep
Jakuza81!
Aya mindent jól leírt, max annyit lehet finomítani, hogy mindenek előtt csináltassatok 1 eredetvizsgálatot. Ott még kiszűrhetnek v.mit mielőtt kifizeted az egész vételárat.
Üdv.
Örömmel látom, hogy van zzr fórum, ugyanis alig egy hónapja, hogy megvettem életem első saját motorját - egy 400-as Zizit - és rengeteg kérdésem lenne, amit biztos meg tudtok válaszolni, mint ZZR tulajok.
Az első és legfontosabb az a szervíz könyv lenne - mert persze ilyenem nincs és mégiscsak jobb lélekkel vinném a szerelőmhöz a motort, ha még némi útmutatót is mellékelhetnék - igaz megette a fene az egészet ha nem ért hozzá!
Aztán jöhetne egy kis csere-bere, vagy épp adás-vétel, ugyanis két szép nyitott Mastek dob van a gépen - na nekem ez nem annyira nagy öröm, mert olyan hangja van, hogy nyomkövető rendszer nélkül is simán beazonosítják mikor merre járok - szóval ha van valakinek gyári dobja zzr 400-ra, vagy bármi ami csendesebb, vagy ötlet merre keresek azt szívesen fogadom.
hi ...
-adásvételit írtok...netről tölthetsz le formanyomtatványt....kapod a motorral a
forgalmit,törzskönyvet,biztosítás csekket (ez fontos , amíg nem kötsz sajátot !)....
-ezután elvileg 15 napod van átiratni ...
-elsöő lépés biztosítás kötés egy tetszőleges biztosítónál ...
-innen irány az eredetiségvizsgálat... (olyan 12-13000 péz)
-ezután okmányiroda sort vársz ...az adásvételivel , forgalmival ,biztosítással a kezedben ...
-itt csekket kapsz amit a közeli postán befizetsz (aszsem 18ft/cm3+6000 az uj forgalmi +6000 az uj törzskönyv)
-a csekkel visszarohansz megkapod a forgalmid és hallelúúúja!
-törzskönyv később jön postán ...
aszsam mindent leírtam...
az összegekben nem vagyok biztos de majd javítanak az okosabbak ...
Tényleg most, hogy zajlik egy ilyen adásvétel? Milyen dokumentumokat kell megkapnom a mocival kapcsolatban? Törzskönyv, forgalmi egyéb? Eredetvizsgálatot mikor kell végeztetnem? Valaki ha le tudja irni a pontos menetét a hercehurcánra szájbarágósan annak nagyon hálás lennék (meghívom egy sörre majd egy találkozón :)
Nehogy azt gondold mert nem az exem kell, de a festes nekem is furcsa, nincs sehol egy matrica sem (zzr, kawasaki ...), meg a farkan sem. Szval ez ujra lett fujva, nem mondom szepen csillog csak nem eredeti, a fekcsovek is le lettek cserelve latom, szines vegukre.
Ha a moci normailsan zajos akkor nem lehet neghyobb gond, ezek nagyon jol osszerakott gepcskek.
A telokra tett megjegyzesek, az elottem megszolaloknal, nagyon jo tipp, erre igen is oda kell figyelni.
Ezert jo ide "bekerdezni" :) (hmmm de elotte is visszaolvasni ).
Ja, es talan meg annyi, ne sokatt habozz, ha beleszeretsz akkor vedd meg.
De aztan ovatosan ! Ez mar fegyver !
95ös a kicsike sérülést egy grammot nem láttam rajta. Semmi horzsolás- vagy csúszásnyom az idomokon vagy más alkatrészeken, szépen karban van tartva megitélésem szerint. Egyedül az egyik gyári dob csereérett. Holnap meglássuk, hogy muzsikál a drága.
sleeper: szerintem csak a fényhatások miatt látszik mattnak a fényezés. Bepacsmagoláson mit értesz?
alkesz: emailemre meg tudnád irni a szervíz címét?
nem vagyok szagértő, de annyit még meg lehet próbálni, hogy üresben felpörgeted 10e. fölé és
elengeded a gázt. ha nagy a zörgés mikor lepörög, akkor vezérműlánc-csere érett...
úgyanígy, gurulj üresbe, vagy told egy kicsit, ha be van kenve a lánc, de morog, akkor az is csere.
a motort nem nagyon tudod lecsekkolni...viselkedjen normálisan a masina.
a váltó ölég hangos, az 1-es tényleg csattan
telót nézd meg, nem folyik-e, ha kis barázdás csíkok vannak a telószáron, akkor ereszt a szimering,
illetve csekk az alsó idomot belülről, hogy nem csöpög-e az olaj. elfogadható réteg lehet a dekni alatt
minimális szivárgás ilyen korú gépeknél szükségszerű jelenség...
kicsit hajtsd meg, és ésszel menjél.
féket próbálgasd intenzívebben, ha nem érzel változást sok fékezés után, akkor jó. a felmelegedés miatt egy nagyon kicsit elnyúlhat, ne keményedjen fel, mert az gond lehet.
Hali!
Nagyon szépo a kiszemeld mocid! Én csak annyiban tudok segíteni, ami a kawáknál normális dolog, hogy váltásoknál kicsit hangosabbak. Az egyest meg némelyik úgy veszi, hogy azt még a szomszéd utcában is hallják, de az normális.
Nézd meg, hogy egyesben jól kihuzatva nem e dobja ki a sebességet.
Egyenes gurulásnál engedd el a kormányt, hogy a motor egyenesen gurul e magától. Ha valamelyik irányba húz, az nem nagyon szerencsés.
Ez hanyas évjáratú zizi?
Na, ennyit az én részemről, de ezek már szerintem közismert megfigylések.
Noh annyiban módosult a helyzet, hogy állapotfelmérés nem lesz tekintettel arra, hogy minden felhívott szerviz közölte, hogy motorba nem kukkantanak bele igy teljesen felesleges. Azt tanácsolták, hogy figyelje furcsa csörgésre meg hangokra a próbakör alatt (tök jó tanács eltekintve a ténytől, hogy marhára nincs tapasztalatom még e téren). Néhány tipp jól jönne pl. váltó, kuplung terén mit kéne (vagy nem kéne hallanom).
Sajna tHUNder nagyon úgy néz ki, hogy nem a te kis exzizid lesz a befutó. Amit ma néztem sokkal jobb állapotban volt, eltekintve az egyik gyári dobtól. (Szóval majd nekem is kell vennem ) Valószínűleg a héten egy állapotfelmérés után meglesz a gyönyörűség :) (persze csak ha motorügyileg is toppon van).
Tudtok ajánlani vmi jó szervízt ami gyorsan tudna egy ilyen állapotfelmérést csinálni és megbízhatóak?
A görbülés már nagyobb gond, bár valaki itt is egyengetőt keres, de szerintem egyengetni TILOS csak csere jöhet szóba. 200-nál már nagyon nem jó ötlet egy ferde/görbe/szoruló teló. Az hogy a szimmeringet is kikészíti pár száz km után, csak egy dolog.
A görbültség viszonylag könnyen ellenőrizhető, egy aluszelvény darabot több irányból ráfektetve nem billeghet és a teljes felületen fel kell feküdnie hézag nélkül.
"olajat nem köpköd a kipufogón(két darab sportkipuff), csak ha szabályzás környékéről elveszem a gázt." ?
Mi az hogy csak akkor köpköd olajat? Ha egyáltalán bármikor köpköd az már tuti nem jó jel, a kipuffogóba nem kerülhet olaj normál esetben.
Ha esetleg arra gondoltál hogy némi füst jön ha nagy gáz után elveszed, akkor az a szelepszárszimmering hibájára utalhat, rossz esetben itt még némi olajat is be tud szívni(ez okoza a gázelvételnél a füstöt).Ennek az anyagköltsége (16 szimmering+hengerfejtömítés) már húzósabb is lehet, a cseréhez pedig le kell venni a hengerfejet, és kivenni a szeleprugókat(speciál rugóösszenyomó nélkül elég gáz, és balesetveszélyes is), szóval itt már a munkadíj se kevés.
Ha valamelyikőtöket érdekel 600-as is, szóljon.Nekem is 400-as zizi v. az első.Ugyan az a súly,kasztni,egyforma a vezethetőség.A 400-as gépen is nagyon észen kell lenni,mert az is megy mint állat.Normális áron eladnám az enyémet.
tudtok valakit aki ki tud egyengetni egy első telót persze sűrgős lenne mert 12-én megy műszakira a moci bár ha nem veszik észre nem olyan fontos sajna ezzel a dologgal elúsztam az összeszereltetéskor mert rossz szervízbe vittem szegény kis zizit, helyette viszont igen rossz állapotba hoztam el onnan.
és egy drága tanulsággal hogy a szfvváron a szervízbe nem értenek a motorokhoz és nem is csinálják meg.
tehát ha valaki tud egy gyors és olcsó telóegyengetőt azt megköszönném.
széles utat mindenkinek
nem szabad leragadni egynel, mert biztos van szebb is, meg jobb is.
motorikusan nem szokott baj lenni ezekkel a modellekkel. szerintem elpusztithatatlanok
Jól beszélsz!Általában bele van alkudva az árba.Egyébként ne oda vigyétek amit az eladó ajánl, hanem akit te ismersz, vagy te találtál nehogy az ő embere legyen.(Az eredetvizsgásokban sem kell teljesen megbízni.)
Picit pontosítom a kérdésem!
Nézegetek egy 400as zizit, 97-es, 48 000 kilóméterrel. a bal telóból csöpög elég rendesen az olaj,
először nem akart indulni, mert érintkezési hibás volt a biztosítéknál. menni szépen megy, kompressziót majd még nézünk rajta.
Szerintetek mennyire lehet egyben a blokkja (csörgés-zörgés nincs, még kawás se!)
olajat nem köpköd a kipufogón(két darab sportkipuff), csak ha szabályzás környékéről elveszem a gázt.
Ez lenne az első komolyabb mocim, minden tippet örömmel fogadok!
nekem 95os zizim volt es azon mar volt elol legbeomlo, szoval 95tol biztos... a profilomban van is rola kep
Aya mindent jól leírt, max annyit lehet finomítani, hogy mindenek előtt csináltassatok 1 eredetvizsgálatot. Ott még kiszűrhetnek v.mit mielőtt kifizeted az egész vételárat.
Üdv.
Örömmel látom, hogy van zzr fórum, ugyanis alig egy hónapja, hogy megvettem életem első saját motorját - egy 400-as Zizit - és rengeteg kérdésem lenne, amit biztos meg tudtok válaszolni, mint ZZR tulajok.
Az első és legfontosabb az a szervíz könyv lenne - mert persze ilyenem nincs és mégiscsak jobb lélekkel vinném a szerelőmhöz a motort, ha még némi útmutatót is mellékelhetnék - igaz megette a fene az egészet ha nem ért hozzá!
Aztán jöhetne egy kis csere-bere, vagy épp adás-vétel, ugyanis két szép nyitott Mastek dob van a gépen - na nekem ez nem annyira nagy öröm, mert olyan hangja van, hogy nyomkövető rendszer nélkül is simán beazonosítják mikor merre járok - szóval ha van valakinek gyári dobja zzr 400-ra, vagy bármi ami csendesebb, vagy ötlet merre keresek azt szívesen fogadom.
Köszi üdv Tamás
-adásvételit írtok...netről tölthetsz le formanyomtatványt....kapod a motorral a
forgalmit,törzskönyvet,biztosítás csekket (ez fontos , amíg nem kötsz sajátot !)....
-ezután elvileg 15 napod van átiratni ...
-elsöő lépés biztosítás kötés egy tetszőleges biztosítónál ...
-innen irány az eredetiségvizsgálat... (olyan 12-13000 péz)
-ezután okmányiroda sort vársz ...az adásvételivel , forgalmival ,biztosítással a kezedben ...
-itt csekket kapsz amit a közeli postán befizetsz (aszsem 18ft/cm3+6000 az uj forgalmi +6000 az uj törzskönyv)
-a csekkel visszarohansz megkapod a forgalmid és hallelúúúja!
-törzskönyv később jön postán ...
aszsam mindent leírtam...
az összegekben nem vagyok biztos de majd javítanak az okosabbak ...
addig is napos időt ....
Ha a moci normailsan zajos akkor nem lehet neghyobb gond, ezek nagyon jol osszerakott gepcskek.
A telokra tett megjegyzesek, az elottem megszolaloknal, nagyon jo tipp, erre igen is oda kell figyelni.
Ezert jo ide "bekerdezni" :) (hmmm de elotte is visszaolvasni ).
Ja, es talan meg annyi, ne sokatt habozz, ha beleszeretsz akkor vedd meg.
De aztan ovatosan ! Ez mar fegyver !
tH
95ös a kicsike sérülést egy grammot nem láttam rajta. Semmi horzsolás- vagy csúszásnyom az idomokon vagy más alkatrészeken, szépen karban van tartva megitélésem szerint. Egyedül az egyik gyári dob csereérett. Holnap meglássuk, hogy muzsikál a drága.
sleeper: szerintem csak a fényhatások miatt látszik mattnak a fényezés. Bepacsmagoláson mit értesz?
alkesz: emailemre meg tudnád irni a szervíz címét?
A motorom egyik első telójából folyik az olaj, kb mennyibe kerülne megjavítani?
meg 50000 km-el mennyire lehet egyben a blokk?
Ha gondolod tudok olyan szervízt ahol megnézik frankón. Kb: 5-10 ezer körül.
Ráadásul a faszi kawában nagyon otthon van :)
elengeded a gázt. ha nagy a zörgés mikor lepörög, akkor vezérműlánc-csere érett...
úgyanígy, gurulj üresbe, vagy told egy kicsit, ha be van kenve a lánc, de morog, akkor az is csere.
a motort nem nagyon tudod lecsekkolni...viselkedjen normálisan a masina.
a váltó ölég hangos, az 1-es tényleg csattan
telót nézd meg, nem folyik-e, ha kis barázdás csíkok vannak a telószáron, akkor ereszt a szimering,
illetve csekk az alsó idomot belülről, hogy nem csöpög-e az olaj. elfogadható réteg lehet a dekni alatt
minimális szivárgás ilyen korú gépeknél szükségszerű jelenség...
kicsit hajtsd meg, és ésszel menjél.
féket próbálgasd intenzívebben, ha nem érzel változást sok fékezés után, akkor jó. a felmelegedés miatt egy nagyon kicsit elnyúlhat, ne keményedjen fel, mert az gond lehet.
Nagyon szépo a kiszemeld mocid! Én csak annyiban tudok segíteni, ami a kawáknál normális dolog, hogy váltásoknál kicsit hangosabbak. Az egyest meg némelyik úgy veszi, hogy azt még a szomszéd utcában is hallják, de az normális.
Nézd meg, hogy egyesben jól kihuzatva nem e dobja ki a sebességet.
Egyenes gurulásnál engedd el a kormányt, hogy a motor egyenesen gurul e magától. Ha valamelyik irányba húz, az nem nagyon szerencsés.
Ez hanyas évjáratú zizi?
Na, ennyit az én részemről, de ezek már szerintem közismert megfigylések.
Az újabb kinézett gép festése eléggé matt-nak tűnik sztem nem eredeti...
ráadásul az egészet bepacsmagolták...
Jah igen ő a kiszemelt
Bármilyen segitséget szivesen veszek a téren.
Tudtok ajánlani vmi jó szervízt ami gyorsan tudna egy ilyen állapotfelmérést csinálni és megbízhatóak?