"...a kis ZiZi 120-nál 10k-t forog.." Ezt hogy sikerült ??? Vagy a 250-esről van szó (kétlem hogy az is ennyit pörögne, a 400/600 meg biztos h nem)
Fenntartás szempontjából érdemesebb 600-ban gondolkodni: ha sokat motorozol, ugyanolyan tempónál a fogyasztás különbség akár 2-3 liter is lehet, ami egy jobb szezonban azt jelenti hogy csak az üzemanyagon 60-70 ezret buksz egy 400-assal. (autópálya, két személy+csomag: 150-nél kis ZiZi 8 liter, 600-as 5-5,5 liter)
A szélvédelem 170 centi felett tényleg nem az igazi: 20-25 körül kapsz túraplexit hozzá, és azzal már OK lesz. Az MRA szebb, a Givi meg jobban véd a széltől.
jah és még: robogóból enduróból sportmotorba? Ha még ennyire keresed a neked fekvő stílust, akkor tényleg próbálgass ki annyit, amennyit a jogsid bír. Meg ha már feribácsiról is esett szó, olyat is szem előtt tarthatsz, hogy minél kevesebb kilowatt legyen a forgalmiban. :)
Jah még vmi. 400k-ból nehezen hozol ki egy normális gépet. Átvételkor azért egy 50-est szánj rá (átiratás, olajcsere, átvizsgálás, ez-az)... inkább adjál ki érte egy picit többet, de legyen rendben a gép.
Sztm ha tudsz uralkodni a jobb csuklódon, akkor ne féljél a ZZR400/600-tól. A kis Zizi kb olyan erős, mint egy 2t-125 (36LE, ilyen korúak mondjuk 30LE, hátsókeréken 25 talán? ACIDM grafikont tudsz nézni a Red Baronban.), csak finomabban jár, plusz nem kell annyit ápolni, mint a 2t-ket.
Ami fura lehet elsőre, h a 400-as is ugyanaz a kasztni és súly, mint a 600-as. Sokkal nehezebb (tankolva 220kg), mint a tdr, meg emellé valszeg erősebb a fékje is. Ja meg drága... adóból is, megvenni is, meg az alkatrész is a 600-ashoz van méretezve.
A kis ZiZinek sokkal vékonyabb a teste, mint a nagyoknak, csak behajolva van rendes szélvédelem. 120-nál 10k-t forog . Viszont 50 kilóval könnyebb, emiatt könnyebben dönthető. Elöl csak szimpla tárcsa van, a nagyokon dupla.
Sztm menj el a RedBaronba, jó eséllyel lesz mind a 2 típus, próbáld ki mindkettőt egy kanyarra. Sőt, próbáld ki a Yamahát is, nekem valszeg R6 lesz a következő (majd vmikor), vagy cbr600f. Magadnak válassz motort, neked lehet, h más szempontjaid lesznek.
Szia Mattika!
Köszi szépen hogy írtál és nem baj hogy sok lett nagy érdeklődéssel olvastam.
Az írottak után azt hiszem meggyőztél és teljesen igazad van.
Azt a zzr600-ast nem vettem meg amiről érdeklőttem mert a motor multjában van egy két homályos dolog, így még gyűjtök egy kicsit hogy valami jobb állapotút tudjak venni amire talán nem költöm rá a gatyám.
A pénz!! Még fősulira járok és csak a nyári melókból tudom szponzorálni ezt a szenvedélyemet.
Mennyit eszik egy 600-as? Egy jobb állapotú 15 év körüli motornak sok a szerviz számlája?
Otthon elég jól felszerelt műhelyünk van, egy ilyen aszfaltszagatót nem lehet otthon "bütykölni"?
A biztosítást és a telj. adót már megkérdeztem a 600-asra.
Most a piacon a Honda cb 600-asokat nézegetem,mert nem akarok mindjárt egy szupersporttal kezdeni, meg a szupersportok marha kényelmetlenek.
Ha van még valami tanácsod vagy élményed melyből egy kezdő tanulhat kérlek írd meg, engem éredekel a tapasztaltabbak véleménye. Még egyszer köszi!!
Sajna nem a lánc,leakasztottam az első lánckerékről is a láncot és úgy járatva is megvolt a gyorsuló kopogás gázadásra. De csak sebességbe rakva,és így már tisztán lehetett hallani ,hogy a kuplung oldaláról jön a hang.Eléggé mozog a lamella ház előre hátra, remélem egy teljes lamella és rugó csere elég lesz,amúgy is már itt az ideje.A láncot meg biztos hogy cserélem mert nagyon megnyúlt.Most felraktam egy 52-es hátsó lánckereket a 48-as helyett ,lehet ha a túra elött teszem ezt,nem szenvedte volna meg a KICSIKÉM ennyire az utat.Nagyon szépen köszönöm a gyors válaszaidat és a segítséged
(az egyenletlen nyúlásról adott ötleted adta az ötletet hogy leakasszam a láncot) Még egyszer köszönöm a segítséged.
User meg mindenki,most kérdeznék ezt azt
Én most átszeretnék álni a kis 2t 125 ös gépről egy fokkal feljebb.Érdekelne valyon a zzr250 megfelelne e nekem.Olyan szempontjaim vannak hogy legyen jó nagydarab,testes,ne zabájjon sokat,nem kell hogy mennyen 230 al.nekem tökéletes lenne még a 160 is.Legfőképp városba használnám hobbyként.Viszont valahogy a gyorsulás ha megfelelne a mostani 2T gépemnek az tökéletes lenne.
Na és a megbízhatoság? Jah meg persze az ár.lenne cirka 400 ezrem,ezért két gép közül kell választanom ZZR+FZR.
Azt figyeld meg, hogy ha felváltasz akkor is gyorsul-e a hang frekvenciája, vagy felváltás után belassul?
Ha váltás közben is ugyanúgy gyorsul akkor valószínüleg nyertél egy egyenetlenül nyúlott láncot. Ha nem, akkor blokkon belüli a gáz, és az nagyobb baj...
Első és második fokozatban hallom, utána már nem, vagy a motorhang elnyomja,olyan minntha valami belendülne. Hozzá tartozik a dologhoz hogy azután kezdtem hallani hogy megmásztuk a Hochschwabot.A lánc feszítése után mintha nem lett volna annyira erős a hang.Az első lánckerék nem lóg nem kotyog.Csapágy kizárva,remélem tényleg csak a szelepek mert ha nem, akkor gáz.
Nem lehet hogy nagy fordulaton egyszerűen nem hallod ? Minden fokozatban ugyanolyan a jelenség, vagy magasabb fokozatokban másként jelentkezik ?
Általában véve, a kis ZiZi 40ezer kilométerig gond nélkül elmegy, ha hajtják akkor is. Jól kitalált blokk.
Elsőre a hengerfej környékén keresgélj (nem a legvalószínűbb, de a legkedvezőbb/legolcsóbb megoldás) a lapkák/szelephézag környékén. Ha nem segít, akkor sajna szét kell húzni a blokkot, és az nem két forint...
Sziasztok!
A tanácsotokat szeretném kérni,a zizimmel kapcsolatban.Egy zzr 400-ról lenne szó.Lassú kigyorsításnál
kopogó hang hallatszik a blokkból.ahogy gyorsúl a motor úgy gyorsúl a kopogás is, és egy idő után meg szűnik ahogy felgyorsúl a motor.Ez nem mindig jön elő,de mostanában már sűrübben.
De a kis ZiZi nem kétütemű... Sima eleminator blokk, és a abban a csopperben nem hiszem hogy 18-ig kéne elküldeni.
Kiviteltől függően 11 ill 12.500 nál adja le a 36/40 lóerőt - nem értem hogy került 18ezres mgasságokba.
(a kimondottan forgós 4kilós is tilt -ha jól emléxem- valahol 15 alatt)
na, tegnap kicsit megtekertem a kis ZiZit. Hát, mit ne mondjak elég furcsa akár csak a 400-as után is, h hatodikban 70-nél 6ezer körül pörög. Vicces, h a fordulatszámmérő és a km-óra onnantól kb szinkronban emelkedik 14k/150-ig... A végét még nem néztem meg, mert hazafelé a hetesen elég nagy oldalszél volt, na meg rutinom sincs még ennyire.
Viszont a kismotor visszafog az észnélküli gyorshajtástól, mert a hangjától megijed az ember, h mostmár hűdebiztosmilyengyorsan megyek!!! Gyors helyzetfelmérés, 85km/h . Félúton cseréltünk egy SV650-nel, azon a 140-et még meg sem érezni...
Aki kezdőként akar kismocival gyakorolni, keressen bátran :-) ugyanitt pályázós kezdő és tanító szellemű társakat keresek-keresünk, aki ráérne néha kijönni Örkénybe, magyarázni ezt-azt...
"Én úgy gondolom hogy egy 100 lovas géppel is lehet ésszel menni, az elején majd óvatosan csak kóstolgatom azt a 100 lovacskát, aztán már ha biztos kézzel tartom akkor rákapcsolok."
Hát ez elég naivan hangzik! De nem akarlak lebeszélni. Most éppen dolgoznom kellene, de mivel csak valami üres vattát érzek az agyam helyén okoskodok most egy kicsit.
Nekem most egy zzr400asom van. Előtte egy Rometem volt, azután nem ültem motoron 10 évig. Az első nagymotoros élményem az volt, hogy sikerült egy balos kanyart a szembe jövő sávban befejeznem. Ráadásul egy dombtetőn volt a kanyar, tehát azt sem láttam, hogy jön-e szembe valami. Hát elég para volt. Ez egy gpz400 volt, amit kipróbáltam - végül nem azt vettem meg -, ráadásul kapásból sikerült úgy visszaváltanom, hogy blokkolt a hátsó, és be is csóválta a fenekét (Hiába már a 400ason is van motorfék). Mindezt még 100 alatt sikerült összehozni. Ilyesztően nagynak és nehéznek tűnt. Hát ez volt kb. az első 100km-ig. Tegnap például majdnem sikerült eldobni a motort, egy mélyen bedöntős kanyarban, ahol nem sikerült egészen eltalálni az ívet, és még egy kicsit módosítani akartam rajta: pont az új ívre állás közben volt egy kis bucka az útban, ami már dobta is a motor hátulját szépen kifelé, természetesen ösztönösen tettem is le a lábam, ami nem egészen jól sikerült, és már csavarta is volna be a motor alá, de addigra újra fogott a hátsó kerék is és ráállt a motor egy új ívre. Mehettem kb negyvennel! Az eddigi legparább élményem pedig az volt, amikor beijedtem egy kanyar előtt illetve félig benne, és lassítani szerettem volna, elkezdtem húzni az első féket. Amire a gép azonnal "felállt" a bedöntött helyezetből és a szembejövő sávon keresztül célbavette a szalagkorlátot. Persze bent lehet tartani a motort a kanyarban fékezéskor is csak akkor még én is csak kóstolgattam mit is csinál a gép. Ezenkívül még mindig para nekem a szép elnyúltott kanyarokat követő szalagkorlát. Nem tudom ti hogy" vagytok vele, de mióta motorozok viszolygok a szalagkorlátoktól, főleg mióta tudom hogy őtra került sóderen vagy akárcsak homokon milyen szépen csúszik a gép már szinte álló helyzetben is...Nem beszélve a szép kis lukakról az utakon. Sőt egyszer már egy kiszakadt öklömnyi bitumen darabbal is találkoztam az út közepén egy éles beláthatatlan kanyarban. Szerencsére a szembejövő sávban volt... Ezenkívül a féktáv felméréséhez is nagy rutin kell: legutóbb egy idén átadott hosszú egyenes úton próbáltam csiszolni fékezési tudományomat: 110-120-nál jól megmarkoltam a féket. Ott ahol fékeztem már nem az újonnan elkészült út volt, hanem a régi kis bordákkal, amin elkezdett pattogni a kerék: azaz vagy a levegőben volt, vagy a levegőben már természetesen blokkolódott kerék visszakerülve az útra megcsúszott. Így a féktáv legalább a háromszorosa lett a tervezettnek. Most vagyok 850km-nél és pl. tegnap jöttem rá, ha még hátrébb tolom a fenekemet, miközben hasalok a tankon sokkal könnyebben dönthető a gép. Én nem hinném, hogy valaha is elmondhatja valaki magáról, hogy biztos kézzel tartja a gépet, legfeljebb azt, hogy az esetek 90%-ában messze a motor és saját képességeinek határa alatt motorozik... De akkor is ott van még az a 10%-k! Ja igen eszembe jutott meg egy történet: Az első nap amikor végre hazahozhattam három hét után a szervizből a motort - sajnos ott indult a pályafutása - 22.00-kor adták ki. Péntek volt úgy, hogy neki is álltam motorozni: meg is találtam a Pilisszentlászlói leágazást Szentendrén. Bénáztam pár órát, utána jóval éjfél után elindultam hazafele: Budai rakpart M0-s Gyál. Gyál előtt van egy szép éles balos jobbos kanyar valami hosszú épülettel balkéz felől. Innen egy kisebb tehén méretű kutya vett célba engem vagy a motort?... A mai napig nem tudom minek köszönhetem, hogy nem borított fel...(Egyébként vsznűleg éjszakára engedhették ki, hogy távoltartsa a jónépet. Nos jól csinálja! Én biztos, hogy nem megyek arra többet sötétedés után.)
Egyszóval: motorozni jó, sőt nagyon jó! Ezt inkább bátorításnak szántam.
Ugyanakkor, ha még abban korban vagy, amikor a haverok miatt kockáztatsz, akkor jobb lenne egy 50le körüli 250-essel kezdeni szerintem.
Anyagilag, ha fenn tudod tartani, akkor egy egyből 600-as a legjobb választás(nem buksz a régin, amit eladsz, az újjon, amit veszel, meg az átiratás...), de ha emiatt lejárt gumikkal jársz vagy kopott fékbetétekkel vagy nem szervizelt motorral, vagy a vételár miatt nem jut már jó bukóra vagy protektoros cuccokra, akkor ezen is el kellene gondolkozni nem beszélve arról, hogy tankolni is kell bele!
Feltettél pár általános kérdést: Megbízhatóság? Szerelhetőség? Alkatrész ellátotság?
Ha megbízhatót akarsz vegyél Hondát, ha könnyen szerelhetőt, akkor pl. Banditot. Alkatrészellátottság: Mennyi pénzed van?
Én azt tanácsolom, hogy a motor típusát szigorúan érzelmi alapon döntsd el. (Így is úgy is ráköltöd a gatyád főleg ha régit veszel : ) ) A konkrét példányt pedig a szerelő tanácsa alapján vedd meg. Azt ajánlom, ha megvan melyik típusból akarsz venni, akkor keress egy ahhoz értő szerelőt, akiben megbízol, és utána nézz egy konkrét példány után.
Húha ez kicsit sok lett.... Bocs, most már benthagyom...
Ha valakit érdekel végül elvittem a Kawaszatihoz a járgányt felülvizsgáltatni... Hát elég sok minden előjött. Na mindegy, a lényeg, hogy ki tudtam köhögni a lét, és végre egyben a van a motorom, feltéve, hogy tegnap nem főztem meg a motort. Ja igen ugyanazt a fagyállós keveréket kell a motorba is tölteni, mint az autóba?
Ami a szelephézag hat óra munkaidejét illeti, láttam a végét a műveletnek: tényleg elég macerás...
Na mindegy, ha valaki akar egy megbízható és olcsó szerelőt, akkor a ide érdemes elvinni. Az egyedüli negatívum legfeljebb az volt, hogy állandóan időzavarban vannak. (Viszont szívesen elmagyaráz mindent neked a tulaj, aki maga is szerel(Szatmári László), ami nekem nagyon tetszett!)
Nem tud valaki egy középkategóriás használt eladó bukót? M-s S-es kellene...
Tegnap kint voltam egy kicsit motorozni a híres pilis$]ßß$ð[lászlói kanyarvadász paradicsomban. Egyszerűen nem tudom megunni...Még a motorom is teljesen megrészegül tőle, sajnos : ) Mindenkinek melegen ajánlom. Nappal is éjjel is jó ott motorozni.
Ez nem most aktuális, de ha valakii meg szeretne szabadulni egy 600-as zizi blokktól, akkor engem érdekelne. (Vsznűleg jövőre lesz ez aktuális)
Ha valaki csinált már magának blokkcserével nagyobb motort, akkor érdekelne a tapasztalata...
Fenntartás szempontjából érdemesebb 600-ban gondolkodni: ha sokat motorozol, ugyanolyan tempónál a fogyasztás különbség akár 2-3 liter is lehet, ami egy jobb szezonban azt jelenti hogy csak az üzemanyagon 60-70 ezret buksz egy 400-assal. (autópálya, két személy+csomag: 150-nél kis ZiZi 8 liter, 600-as 5-5,5 liter)
A szélvédelem 170 centi felett tényleg nem az igazi: 20-25 körül kapsz túraplexit hozzá, és azzal már OK lesz. Az MRA szebb, a Givi meg jobban véd a széltől.
Ami fura lehet elsőre, h a 400-as is ugyanaz a kasztni és súly, mint a 600-as. Sokkal nehezebb (tankolva 220kg), mint a tdr, meg emellé valszeg erősebb a fékje is. Ja meg drága... adóból is, megvenni is, meg az alkatrész is a 600-ashoz van méretezve.
A kis ZiZinek sokkal vékonyabb a teste, mint a nagyoknak, csak behajolva van rendes szélvédelem. 120-nál 10k-t forog . Viszont 50 kilóval könnyebb, emiatt könnyebben dönthető. Elöl csak szimpla tárcsa van, a nagyokon dupla.
Sztm menj el a RedBaronba, jó eséllyel lesz mind a 2 típus, próbáld ki mindkettőt egy kanyarra. Sőt, próbáld ki a Yamahát is, nekem valszeg R6 lesz a következő (majd vmikor), vagy cbr600f. Magadnak válassz motort, neked lehet, h más szempontjaid lesznek.
Köszi szépen hogy írtál és nem baj hogy sok lett nagy érdeklődéssel olvastam.
Az írottak után azt hiszem meggyőztél és teljesen igazad van.
Azt a zzr600-ast nem vettem meg amiről érdeklőttem mert a motor multjában van egy két homályos dolog, így még gyűjtök egy kicsit hogy valami jobb állapotút tudjak venni amire talán nem költöm rá a gatyám.
A pénz!! Még fősulira járok és csak a nyári melókból tudom szponzorálni ezt a szenvedélyemet.
Mennyit eszik egy 600-as? Egy jobb állapotú 15 év körüli motornak sok a szerviz számlája?
Otthon elég jól felszerelt műhelyünk van, egy ilyen aszfaltszagatót nem lehet otthon "bütykölni"?
A biztosítást és a telj. adót már megkérdeztem a 600-asra.
Most a piacon a Honda cb 600-asokat nézegetem,mert nem akarok mindjárt egy szupersporttal kezdeni, meg a szupersportok marha kényelmetlenek.
Ha van még valami tanácsod vagy élményed melyből egy kezdő tanulhat kérlek írd meg, engem éredekel a tapasztaltabbak véleménye. Még egyszer köszi!!
(az egyenletlen nyúlásról adott ötleted adta az ötletet hogy leakasszam a láncot) Még egyszer köszönöm a segítséged.
User mi ez a gyakorlási lehetőség?engem érdekelne,mondj róla valamit miket csináltok hol mikor meg ilyenek
Én most átszeretnék álni a kis 2t 125 ös gépről egy fokkal feljebb.Érdekelne valyon a zzr250 megfelelne e nekem.Olyan szempontjaim vannak hogy legyen jó nagydarab,testes,ne zabájjon sokat,nem kell hogy mennyen 230 al.nekem tökéletes lenne még a 160 is.Legfőképp városba használnám hobbyként.Viszont valahogy a gyorsulás ha megfelelne a mostani 2T gépemnek az tökéletes lenne.
Na és a megbízhatoság? Jah meg persze az ár.lenne cirka 400 ezrem,ezért két gép közül kell választanom ZZR+FZR.
Ha váltás közben is ugyanúgy gyorsul akkor valószínüleg nyertél egy egyenetlenül nyúlott láncot. Ha nem, akkor blokkon belüli a gáz, és az nagyobb baj...
Általában véve, a kis ZiZi 40ezer kilométerig gond nélkül elmegy, ha hajtják akkor is. Jól kitalált blokk.
Elsőre a hengerfej környékén keresgélj (nem a legvalószínűbb, de a legkedvezőbb/legolcsóbb megoldás) a lapkák/szelephézag környékén. Ha nem segít, akkor sajna szét kell húzni a blokkot, és az nem két forint...
A tanácsotokat szeretném kérni,a zizimmel kapcsolatban.Egy zzr 400-ról lenne szó.Lassú kigyorsításnál
kopogó hang hallatszik a blokkból.ahogy gyorsúl a motor úgy gyorsúl a kopogás is, és egy idő után meg szűnik ahogy felgyorsúl a motor.Ez nem mindig jön elő,de mostanában már sűrübben.
Kiviteltől függően 11 ill 12.500 nál adja le a 36/40 lóerőt - nem értem hogy került 18ezres mgasságokba.
(a kimondottan forgós 4kilós is tilt -ha jól emléxem- valahol 15 alatt)
na, tegnap kicsit megtekertem a kis ZiZit. Hát, mit ne mondjak elég furcsa akár csak a 400-as után is, h hatodikban 70-nél 6ezer körül pörög. Vicces, h a fordulatszámmérő és a km-óra onnantól kb szinkronban emelkedik 14k/150-ig... A végét még nem néztem meg, mert hazafelé a hetesen elég nagy oldalszél volt, na meg rutinom sincs még ennyire.
Viszont a kismotor visszafog az észnélküli gyorshajtástól, mert a hangjától megijed az ember, h mostmár hűdebiztosmilyengyorsan megyek!!! Gyors helyzetfelmérés, 85km/h . Félúton cseréltünk egy SV650-nel, azon a 140-et még meg sem érezni...
Aki kezdőként akar kismocival gyakorolni, keressen bátran :-) ugyanitt pályázós kezdő és tanító szellemű társakat keresek-keresünk, aki ráérne néha kijönni Örkénybe, magyarázni ezt-azt...
"Én úgy gondolom hogy egy 100 lovas géppel is lehet ésszel menni, az elején majd óvatosan csak kóstolgatom azt a 100 lovacskát, aztán már ha biztos kézzel tartom akkor rákapcsolok."
Hát ez elég naivan hangzik! De nem akarlak lebeszélni. Most éppen dolgoznom kellene, de mivel csak valami üres vattát érzek az agyam helyén okoskodok most egy kicsit.
Nekem most egy zzr400asom van. Előtte egy Rometem volt, azután nem ültem motoron 10 évig. Az első nagymotoros élményem az volt, hogy sikerült egy balos kanyart a szembe jövő sávban befejeznem. Ráadásul egy dombtetőn volt a kanyar, tehát azt sem láttam, hogy jön-e szembe valami. Hát elég para volt. Ez egy gpz400 volt, amit kipróbáltam - végül nem azt vettem meg -, ráadásul kapásból sikerült úgy visszaváltanom, hogy blokkolt a hátsó, és be is csóválta a fenekét (Hiába már a 400ason is van motorfék). Mindezt még 100 alatt sikerült összehozni. Ilyesztően nagynak és nehéznek tűnt. Hát ez volt kb. az első 100km-ig. Tegnap például majdnem sikerült eldobni a motort, egy mélyen bedöntős kanyarban, ahol nem sikerült egészen eltalálni az ívet, és még egy kicsit módosítani akartam rajta: pont az új ívre állás közben volt egy kis bucka az útban, ami már dobta is a motor hátulját szépen kifelé, természetesen ösztönösen tettem is le a lábam, ami nem egészen jól sikerült, és már csavarta is volna be a motor alá, de addigra újra fogott a hátsó kerék is és ráállt a motor egy új ívre. Mehettem kb negyvennel! Az eddigi legparább élményem pedig az volt, amikor beijedtem egy kanyar előtt illetve félig benne, és lassítani szerettem volna, elkezdtem húzni az első féket. Amire a gép azonnal "felállt" a bedöntött helyezetből és a szembejövő sávon keresztül célbavette a szalagkorlátot. Persze bent lehet tartani a motort a kanyarban fékezéskor is csak akkor még én is csak kóstolgattam mit is csinál a gép. Ezenkívül még mindig para nekem a szép elnyúltott kanyarokat követő szalagkorlát. Nem tudom ti hogy" vagytok vele, de mióta motorozok viszolygok a szalagkorlátoktól, főleg mióta tudom hogy őtra került sóderen vagy akárcsak homokon milyen szépen csúszik a gép már szinte álló helyzetben is...Nem beszélve a szép kis lukakról az utakon. Sőt egyszer már egy kiszakadt öklömnyi bitumen darabbal is találkoztam az út közepén egy éles beláthatatlan kanyarban. Szerencsére a szembejövő sávban volt... Ezenkívül a féktáv felméréséhez is nagy rutin kell: legutóbb egy idén átadott hosszú egyenes úton próbáltam csiszolni fékezési tudományomat: 110-120-nál jól megmarkoltam a féket. Ott ahol fékeztem már nem az újonnan elkészült út volt, hanem a régi kis bordákkal, amin elkezdett pattogni a kerék: azaz vagy a levegőben volt, vagy a levegőben már természetesen blokkolódott kerék visszakerülve az útra megcsúszott. Így a féktáv legalább a háromszorosa lett a tervezettnek. Most vagyok 850km-nél és pl. tegnap jöttem rá, ha még hátrébb tolom a fenekemet, miközben hasalok a tankon sokkal könnyebben dönthető a gép. Én nem hinném, hogy valaha is elmondhatja valaki magáról, hogy biztos kézzel tartja a gépet, legfeljebb azt, hogy az esetek 90%-ában messze a motor és saját képességeinek határa alatt motorozik... De akkor is ott van még az a 10%-k! Ja igen eszembe jutott meg egy történet: Az első nap amikor végre hazahozhattam három hét után a szervizből a motort - sajnos ott indult a pályafutása - 22.00-kor adták ki. Péntek volt úgy, hogy neki is álltam motorozni: meg is találtam a Pilisszentlászlói leágazást Szentendrén. Bénáztam pár órát, utána jóval éjfél után elindultam hazafele: Budai rakpart M0-s Gyál. Gyál előtt van egy szép éles balos jobbos kanyar valami hosszú épülettel balkéz felől. Innen egy kisebb tehén méretű kutya vett célba engem vagy a motort?... A mai napig nem tudom minek köszönhetem, hogy nem borított fel...(Egyébként vsznűleg éjszakára engedhették ki, hogy távoltartsa a jónépet. Nos jól csinálja! Én biztos, hogy nem megyek arra többet sötétedés után.)
Egyszóval: motorozni jó, sőt nagyon jó! Ezt inkább bátorításnak szántam.
Ugyanakkor, ha még abban korban vagy, amikor a haverok miatt kockáztatsz, akkor jobb lenne egy 50le körüli 250-essel kezdeni szerintem.
Anyagilag, ha fenn tudod tartani, akkor egy egyből 600-as a legjobb választás(nem buksz a régin, amit eladsz, az újjon, amit veszel, meg az átiratás...), de ha emiatt lejárt gumikkal jársz vagy kopott fékbetétekkel vagy nem szervizelt motorral, vagy a vételár miatt nem jut már jó bukóra vagy protektoros cuccokra, akkor ezen is el kellene gondolkozni nem beszélve arról, hogy tankolni is kell bele!
Feltettél pár általános kérdést: Megbízhatóság? Szerelhetőség? Alkatrész ellátotság?
Ha megbízhatót akarsz vegyél Hondát, ha könnyen szerelhetőt, akkor pl. Banditot. Alkatrészellátottság: Mennyi pénzed van?
Én azt tanácsolom, hogy a motor típusát szigorúan érzelmi alapon döntsd el. (Így is úgy is ráköltöd a gatyád főleg ha régit veszel : ) ) A konkrét példányt pedig a szerelő tanácsa alapján vedd meg. Azt ajánlom, ha megvan melyik típusból akarsz venni, akkor keress egy ahhoz értő szerelőt, akiben megbízol, és utána nézz egy konkrét példány után.
Húha ez kicsit sok lett.... Bocs, most már benthagyom...
Ha valakit érdekel végül elvittem a Kawaszatihoz a járgányt felülvizsgáltatni... Hát elég sok minden előjött. Na mindegy, a lényeg, hogy ki tudtam köhögni a lét, és végre egyben a van a motorom, feltéve, hogy tegnap nem főztem meg a motort. Ja igen ugyanazt a fagyállós keveréket kell a motorba is tölteni, mint az autóba?
Ami a szelephézag hat óra munkaidejét illeti, láttam a végét a műveletnek: tényleg elég macerás...
Na mindegy, ha valaki akar egy megbízható és olcsó szerelőt, akkor a ide érdemes elvinni. Az egyedüli negatívum legfeljebb az volt, hogy állandóan időzavarban vannak. (Viszont szívesen elmagyaráz mindent neked a tulaj, aki maga is szerel(Szatmári László), ami nekem nagyon tetszett!)
Nem tud valaki egy középkategóriás használt eladó bukót? M-s S-es kellene...
Tegnap kint voltam egy kicsit motorozni a híres pilis$]ßß$ð[lászlói kanyarvadász paradicsomban. Egyszerűen nem tudom megunni...Még a motorom is teljesen megrészegül tőle, sajnos : ) Mindenkinek melegen ajánlom. Nappal is éjjel is jó ott motorozni.
Ez nem most aktuális, de ha valakii meg szeretne szabadulni egy 600-as zizi blokktól, akkor engem érdekelne. (Vsznűleg jövőre lesz ez aktuális)
Ha valaki csinált már magának blokkcserével nagyobb motort, akkor érdekelne a tapasztalata...
Bocs, ha sokat írtam. Jó gurulást mindenkinek...