idő, és gyorsaság. Verseny motorokon van egy ún váltóelektronika, ami egy pillanatra tehermentesíti a motort, így a versenyzőnek nem kell ezzel foglalkoznia.
a motorokban szekvenciális váltó van, és lazán kapcsolódó kerekek. Az a lényeg hogy (csak felfelé!!!) - kellően magas fordulaton - egy rövid tehermentesítéssel, (ami egy gyors gázelvételt jelent) szinkronba tudod hozni a kerekeket, és ekkor simán tudsz váltani. De még 1x : CSAK FELFELÉ! Próbáld ki!
az még szerintem odébb van de a mai napon remélem még sokat tanulok. Amit, most "tudok" és szivesen meg is mutatok, azok a bekormányzási pontok, illetve az érintési pontok/szakaszok. Meglepő.... illetve azért merész is Szinte mindig a pálya szélén lévő fehér vonal mellett motoroztunk...eleinte be voltam "rosálva" annyira szélen mentünk
Mindenki akit érdekel, (hosszú lesz, előre szólok. Akit nem érdekel ne olvassa ) HUMOK Első nap
A társaság már 14:45 körül gyülekezett az szentély (gyk.: H.ring) bejáratánál. Fiatalok, gyerekek, fiúk lányok. Izgalom tükröződött mindenkinek a szemében, és hol a zárt kapukat, hol pedig a parkoló bejáratát lestük. Néhány perccel 15:00 előtt, egy visító kétütemű hangja törte meg, az addig a pályáról kiszűrődő nyégyütemű hangokat. Megérkezett Ádám. (Aszalós). Mindenki gyorsan beugrott a kocsiba, és követtük Ádámot - illetve próbáltuk követni - egészen az alsó boxoknál lévő parkolóig. Gyors köszönés, ismerkedés, ki kicsoda, milyen motorral repeszt és hasonlók. Ekkor a "kollégák" már elkezdték kitolni a vasakat a garázsból. 15 125-ös Aprillia. Szép látvány volt. Egy két apró sérülés ugyan rontotta az összképet, de műszakilag tökéletes állapot volt a jellemző a flottára. Ami még fontosabb hogy mindegyik vason kiváló minőségű gumi feszített! Sajnos nem pattanhattunk fel azonnal a vasakra - bármennyire is szerettük volna - hiszen elmélettel kezdtük az ismerkedést. Kicsit eltérően a metrendtől gyorsabbra vette az idősebb Aszalós a tempót, mivel - örömhír - 18:00-tól mehetünk a pályára. A módosításra az elmaradt esős napok miatt is szükség volt.
Az elméleti oktatáson a következőkről esett szó (ez most egy kicsit szárazabb lesz, és nem fogom túlzottan részletezni) :
Alapok :
- giroszkópikus elv. Ez tartja egyensúlyban a motort, ezért tudunk vele egyenesen menni.
Forduláskor ebből a helyzetből kell kibillenteni.
- Tömegközéppont. Testsúly áthelyezés : hogyan helyezkedjünk a lábtartón. Keréktengelyek illetve a súlypont áthelyeződése fékezéskor ill, kigyorsításkor.
- Fékezés : Első fék, illetve felegyenesedés kanyarodáskor első fék hatására, két ujjas fék használat.-> nyoméspont, adagolhatóság
- Váltó, illetve váltás. váltás kuplung nélkül
- Pálya motorozás, illetve kanyarok : Fékezési pont, féktáv, bekormányzási pont, érintési pont/szakasz, kigyorsítási pont. (ha ezt a sok pontot összekötöd egy ívvel, akkor látod hogy hol kell menni)
- Helyes tartás
Nekem volt egy olyan mondat ami nagyon megmaradt, és ami szerintem nagyon fontos :
NE ERŐLKÖDJ, HANEM PRÓBÁLJ RITMUSOSAN "GÖMBÖLYŰEN" MENNI!
Nos ezek a témakörök voltak amiket érintettünk úgy kb 1 órában. Aztán elhangzott a bűvös mondat. Mindenki keressen magának egy ruhát, vagy öltözzön be a saját felszereléséba. Nem kellett kétszer mondani, kb 5 - 10 perc alatt átöltöztem. Azt hiszem ez az új rekordom... Azonban hiába voltam gyors, ha a többiekre várni kellett. De némi türelmetlen várakozás után elkzdték beindítgatni a kétütemű "szörnyecskéket". Finom kétütemű füst terjengett mindenfelé. Majd megjelent Ádám egy robogóval. "Na srácok irány a parkoló". Legurultunk mind a 14-en a parkolóba, ahol előbb körözgetés, váltogatás, majd pedig egyessével szlalomozás volt a feladat. Ez tökéletesen megfelelt az ismerkedésre a motorral. De én már nagyon vártam a végét. Amikor ez a rész véget ért, visszagurultunk a boxba, ahol némi folyadékot vettünk magunkhoz, illetve Ádám tartott egy eligazítást hogy hogyan viselkedjünk a pályán, illetve elmondta hogy a feladat mindössze annyi, hogy 8000-es fordulaton kergessük végig a vasat hármasban a pályán. Se lejjebb, se feljebb ne menjen a fordulat, illetve ne is váltsunk (csak ha elbénáztuk). Gondoltam kicsit mosolyogva... mit nekem, ppffff, 8000, 80km/h.. a pálya ördögének Ez a gondolat csak az első kanyarig volt a fejemben... amikor odaértem, és észleltem hogy hol kell befordulni (szorosan az Ádám mögött mentem, kipécézve az oktatáson a legjobb helyet ) akkor már nem mosolyogtam... Ádám persze befordult.... én is csak szögletesen, és olyan kb 6000-es fordulaton... basszus... gondoltam : Mi lesz akkor a sikánban?? Hát az lett.... ott is leesett a fordulat. Na nem baj, gondoltam majd a következő körben. Próbáltam egy kicsit lazítani, és koncentrálni az előttem haladó Ádámra. A második körben meg is lett az eredménye. Már csak 7500-ra esett vissza a fordulat, és a térdem is lent volt a visszafordítósban. És a következő körben már simán ment a 8000 még a sikánban is. Elkezdtem élvezni ezt a kis 125-öst, meg az egész mókát. Hihetetlen volt látni hogy hol kell bekormányozni, és hogy hol van az ív amin menni kell! Még még még gondoltam. És köröztünk egészen este 8-ig!
Szóval nagyon élveztem, és biztos hogy nagyon sokat tanultam : Vonalvezetést, bekormányzási pontot, érintési pontot.
Remélem ma jön a többi Fék, kigyorsítás stb.... Volt ugyan két esés is, (az első kanyarban) de se embernek, se technikának nem lett semmi baja. Egy ruha válla bánta csak az esetet. Egy kicsit kiszakadt. Szóval a lényeg az hogy nagyon tetszett, és bár fura volt a 600-as után ez a kis kétütemű, de nagyon jó móka ezekkel a mocikkal fordulni. Már értem hogy miért olyan gyorsak a kanyarban!!!
Ajánlom mindenkinek!!!!!!!
Na Hello. Örömmel közlöm,hogy a főtengelyem elkészült,sőt még garanciát is vállalnak rá!!!
Ha minden jól megy a szerelőmnél akkor a héten kész lesz a ZZ-R !!!
Mindenkinek aki segitett,nagyon köszönöm!
Még holnap letiplizek polgárdiba 3db dugattyuért és meg van minden
Aztán,ha lehet részt vennék a következő kawa túrán.
Tényleg? Lesz még ugye?
SZIASZTOK ÉRDEKLŐDNI SZERETNÉK, HOGY AZ ELINDULT KLUB ALAPÍTÁS ÚGYE NEM MARAD FÉLBE? MIKOR LESSZ A KŐVETKEZŐ TALI, JA ÉS AKI MEGY 31-ÉN A RINGRE AZ DÉLELŐTT VAGY DÉLUTÁN? /ÉN DÉLELŐTT REMÉLEM TI IS ÉS AKKOR OTT LEGALÁBB LEHETNE FOLYTATNI
bocs MESTER, ezt kihagytam
LX
LX
nemtom". A pályára egy 125-ös Aprillia-val jött. De az is pályamotor volt ohne lámpa stb....
LX
LX
Amúgy az Ádám milyen motorral jár közúton
köszi a bizalmat, de a tanár úr titulus az Aszalós Ádámnak jár!
LX
Mert anélkül nem mehetsz pályázni, Tanár Úr!
az még szerintem odébb van de a mai napon remélem még sokat tanulok. Amit, most "tudok" és szivesen meg is mutatok, azok a bekormányzási pontok, illetve az érintési pontok/szakaszok. Meglepő.... illetve azért merész is Szinte mindig a pálya szélén lévő fehér vonal mellett motoroztunk...eleinte be voltam "rosálva" annyira szélen mentünk
LX
ügyes vagy.
LX bácsi.
majd taniccsál!!
köszi. Igen van
mellesleg ezért jöttem be 1 órával korábban!
Látod mennyire fontosak vagytok nekem
LX
Egyébként klassz lett a beszámoló, de még 3 (ha jól tudom) ilyennel tartozol majd!
de el is olvashatod....
LX
HUMOK Első nap
A társaság már 14:45 körül gyülekezett az szentély (gyk.: H.ring) bejáratánál. Fiatalok, gyerekek, fiúk lányok. Izgalom tükröződött mindenkinek a szemében, és hol a zárt kapukat, hol pedig a parkoló bejáratát lestük. Néhány perccel 15:00 előtt, egy visító kétütemű hangja törte meg, az addig a pályáról kiszűrődő nyégyütemű hangokat. Megérkezett Ádám. (Aszalós). Mindenki gyorsan beugrott a kocsiba, és követtük Ádámot - illetve próbáltuk követni - egészen az alsó boxoknál lévő parkolóig. Gyors köszönés, ismerkedés, ki kicsoda, milyen motorral repeszt és hasonlók. Ekkor a "kollégák" már elkezdték kitolni a vasakat a garázsból. 15 125-ös Aprillia. Szép látvány volt. Egy két apró sérülés ugyan rontotta az összképet, de műszakilag tökéletes állapot volt a jellemző a flottára. Ami még fontosabb hogy mindegyik vason kiváló minőségű gumi feszített! Sajnos nem pattanhattunk fel azonnal a vasakra - bármennyire is szerettük volna - hiszen elmélettel kezdtük az ismerkedést. Kicsit eltérően a metrendtől gyorsabbra vette az idősebb Aszalós a tempót, mivel - örömhír - 18:00-tól mehetünk a pályára. A módosításra az elmaradt esős napok miatt is szükség volt.
Az elméleti oktatáson a következőkről esett szó (ez most egy kicsit szárazabb lesz, és nem fogom túlzottan részletezni) :
Alapok :
- giroszkópikus elv. Ez tartja egyensúlyban a motort, ezért tudunk vele egyenesen menni.
Forduláskor ebből a helyzetből kell kibillenteni.
- Tömegközéppont. Testsúly áthelyezés : hogyan helyezkedjünk a lábtartón. Keréktengelyek illetve a súlypont áthelyeződése fékezéskor ill, kigyorsításkor.
- Fékezés : Első fék, illetve felegyenesedés kanyarodáskor első fék hatására, két ujjas fék használat.-> nyoméspont, adagolhatóság
- Váltó, illetve váltás. váltás kuplung nélkül
- Pálya motorozás, illetve kanyarok : Fékezési pont, féktáv, bekormányzási pont, érintési pont/szakasz, kigyorsítási pont. (ha ezt a sok pontot összekötöd egy ívvel, akkor látod hogy hol kell menni)
- Helyes tartás
Nekem volt egy olyan mondat ami nagyon megmaradt, és ami szerintem nagyon fontos :
NE ERŐLKÖDJ, HANEM PRÓBÁLJ RITMUSOSAN "GÖMBÖLYŰEN" MENNI!
Nos ezek a témakörök voltak amiket érintettünk úgy kb 1 órában. Aztán elhangzott a bűvös mondat. Mindenki keressen magának egy ruhát, vagy öltözzön be a saját felszereléséba. Nem kellett kétszer mondani, kb 5 - 10 perc alatt átöltöztem. Azt hiszem ez az új rekordom... Azonban hiába voltam gyors, ha a többiekre várni kellett. De némi türelmetlen várakozás után elkzdték beindítgatni a kétütemű "szörnyecskéket". Finom kétütemű füst terjengett mindenfelé. Majd megjelent Ádám egy robogóval. "Na srácok irány a parkoló". Legurultunk mind a 14-en a parkolóba, ahol előbb körözgetés, váltogatás, majd pedig egyessével szlalomozás volt a feladat. Ez tökéletesen megfelelt az ismerkedésre a motorral. De én már nagyon vártam a végét. Amikor ez a rész véget ért, visszagurultunk a boxba, ahol némi folyadékot vettünk magunkhoz, illetve Ádám tartott egy eligazítást hogy hogyan viselkedjünk a pályán, illetve elmondta hogy a feladat mindössze annyi, hogy 8000-es fordulaton kergessük végig a vasat hármasban a pályán. Se lejjebb, se feljebb ne menjen a fordulat, illetve ne is váltsunk (csak ha elbénáztuk). Gondoltam kicsit mosolyogva... mit nekem, ppffff, 8000, 80km/h.. a pálya ördögének Ez a gondolat csak az első kanyarig volt a fejemben... amikor odaértem, és észleltem hogy hol kell befordulni (szorosan az Ádám mögött mentem, kipécézve az oktatáson a legjobb helyet ) akkor már nem mosolyogtam... Ádám persze befordult.... én is csak szögletesen, és olyan kb 6000-es fordulaton... basszus... gondoltam : Mi lesz akkor a sikánban?? Hát az lett.... ott is leesett a fordulat. Na nem baj, gondoltam majd a következő körben. Próbáltam egy kicsit lazítani, és koncentrálni az előttem haladó Ádámra. A második körben meg is lett az eredménye. Már csak 7500-ra esett vissza a fordulat, és a térdem is lent volt a visszafordítósban. És a következő körben már simán ment a 8000 még a sikánban is. Elkezdtem élvezni ezt a kis 125-öst, meg az egész mókát. Hihetetlen volt látni hogy hol kell bekormányozni, és hogy hol van az ív amin menni kell! Még még még gondoltam. És köröztünk egészen este 8-ig!
Szóval nagyon élveztem, és biztos hogy nagyon sokat tanultam : Vonalvezetést, bekormányzási pontot, érintési pontot.
Remélem ma jön a többi Fék, kigyorsítás stb.... Volt ugyan két esés is, (az első kanyarban) de se embernek, se technikának nem lett semmi baja. Egy ruha válla bánta csak az esetet. Egy kicsit kiszakadt. Szóval a lényeg az hogy nagyon tetszett, és bár fura volt a 600-as után ez a kis kétütemű, de nagyon jó móka ezekkel a mocikkal fordulni. Már értem hogy miért olyan gyorsak a kanyarban!!!
Ajánlom mindenkinek!!!!!!!
LX
HUMOK? Jó volt?
Megcsináltattad simán, vagy könnyíttetted is?
gratulálok! Látom nem volt könnyű menet!!! Remélem hogy még sok-sok kilómétert lezavartok... te és a ZiZi
LX
Ha minden jól megy a szerelőmnél akkor a héten kész lesz a ZZ-R !!!
Mindenkinek aki segitett,nagyon köszönöm!
Még holnap letiplizek polgárdiba 3db dugattyuért és meg van minden
Aztán,ha lehet részt vennék a következő kawa túrán.
Tényleg? Lesz még ugye?