Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

De attol hogy zajos valami, nem fog tonkremenni. Ez az un nyirasstabilitas. Ezt is merik tribologiai vizsgalatokon, termeszetes jelenseg.
Az kuplungproblemak meg viszkozitas es jaso ma vagy ma2 adalekolas. Ettol sem lesz hajtokaros.

Nem jelentheted ki az apriliarol sem hogy attol lett hajtokaros.

Ha valami horror sztorit meselnel, hogy a roasz hidrolitikus es oxidacios stabilitasa miatt elkezdi korrodalni a hengerbevonatot, vagy a csapagyfemet, az oke, de csak ugy ramondani hogy attol lett?

Na mindegy, ha csak zajos lesz tole a motor, hat en azt vallalom, nekem semmi bajom nem volt belole.
Ha most jobban zakatol, felolem zakatoljon, ugyse hallom se palyan, se utcan ha huzom.
Minden autóm motorja zajosodott 10,000 km-es csere periódus után. A legutóbbi már annyira hogy az asszony is észrevette. Kicseréltem most eltűnt a hidrotőke/szelephang.
Kawasakiba (zx9) egyszer öntöttem castrol csúcs olaját megijedtem úgy zakatolt tőle, a fokozatok is akadtak, többször lett 4-5 között üres. Akkor az fiatal motor 20,000km alatti futással.
Szoktunk autókkal versenyezni, nem ez a tapasztalatom, mint amit kimásolsz az internetről. Utcán is elég sokat megyek, 3-4 olajcsere összejön egy szezon alatt.
na ne csinaljatok mar, tehat egy csucs olaj artalmas utcai hasznalatra? miert lenne az? es egy csucs olajtol elromlik utcan egy motor? attol az olajtol, ami versenypalyan meg jo?

megromlik. felbontasz egy olajat, es milyen tulajdonsaga fog valtozni?
szoval utcai motorban nem hasznalnal ilyet. sok valasztasod nincs. szintetikus olajnak 3 fo csoportja van, ebbol kettovel talalkozhatsz motorolajoknal, ebbol az egyik a PAO a masik az eszter.
A PAO nem rendelkezik feluletaktiv tulajdonsaggal, azaz apolaros, es mersekelten adalekolhato.
eszter olajjal szemben hidrolitikus stabilitasa jobb.
asvanyi olajbol eloallitott adalekokat korlatozottan oldja.
oxidacioval szemben kicsi ellenallas, (adalekolhato)

az eszterolajnal viszont az eszterkepzesi reakciok reverzibilisek, bizonyos esetekben ez savkepzodeshez vezethet. (hidrolitikus stabilitas) (tehat megromlani csak a motorban fog, miutan hasznaltad. Erre gondoltal, "megromlas" neven? ez minden olajnal elofordul. ettol nem lesz hajtorudas, plane ha 6000 nel le van cserelve.
polaros, azaz jo feluletaktiv tulajdonsaga van, jo a feluletnedvesitese, nem kell annyira adalekolni,
kis parolgasi hajlama van, a kopasgatlo EP adalek abszorpcioja korlatozott,
mersekelten elegyedik koolaj alapolajokkal, korlatozott tomitessel valo osszeferhetoseg (adalekolhato)
korlatozott festekekkel valo osszeferes.

az olajnak nem szerepe a zajcsillapitas. abbol semmit nem tudsz meg az olaj minosegerol, hogy mennyire zajos mi, es milyen a szine az olajnak. erre ne alapozzunk semmilyen allitast.
egy csucs olajtol meg plane nem lesz vegfordulaton hajtorudas egy motor.
az észter olaj felbontás után nagyon gyorsan "megromlik". Utcai motorban nem használnék olyat.
Egy pályanap után (kb. 5x20 perc) simán hallod hogy zajosabban jár a motor, és az olaj színe is sokkal sötétebb. Nekem megéri kicserélni, egyik japán benzines motorom se hullott még szét.
Az aprilia pont az észter igol beöntése után kb. 15 km-rel ragadt meg és tépte el 6.-ban leszabályozás környéken a hajtókart.
A versenyolajok altalaban joval higabbak, mint amit utcan hasznalunk. Azert cserelik versenyenkent, mert a dugattyugyuru elofeszitettseg kisebb, mint az utcai motornak, es sok tuzeloanyag tud az amugy is hig olajba menni, ami tovabb higitja. Semmi tartalek nincs az ilyen olajban erre. Amugy birna tobb versenyt is.
A szintetikus olajnak nagyobb az olajfilm stabilitasa egy asvanyihoz kepest, tehat minel jobb az olaj, annal jobb a motornak.

A tribologiai vizsgalatok sajnos inkabb az "extreme pressure" adalekolast tudjak vizsgalni. A 4 gorgos tesztnel sem az olajfilm erossege fogja megvedeni az osszenyomott gorgoket hanem ez az EP adalek. Az, hogy mi van egy hengerben, mi tortenik egy eszter bazisu olajjal, milyen tovabbi vegyuletekre esik szet nagy ho hatasara, amik tovabb kenik, vedik az alkatreszeket - ezt a tribologiai vizsgalatokkal nem lehet ellenorizni.
Sztm semmi baj egy api szabvanyt tulteljesito olajjal, csupan felesleges utcara. De artani nem art.
szerintem egyik motorján se volt ennyi szuper-hiper kütyü,,me utcai sportmotor,,és belátja hogy nem utcai motorokba valók ezek a dolgok.Ha valaki ennyire komolyan akarja tuningolni,,csinálja,,,aztán menjen pályára vele,mert közúton csak ön,és közveszélyes lesz....
Volt légszüröm kibasztam mikor megvettem a motort. Nincs egyikre sem szükségem Aranka.
Ha időm lenne motorozni az lenbe a legnagyobb tuning számomra a motoron.
Te kis fiam magadtól vagy zizi?vagy olvasod?..Melyik motorodon volt mind ez amit felsoroltál??? ..melyik motort próbáltad amin ezek a cuccok voltak és mit tapasztaltál???
Volt egy szerelő aki azt mondta apámnak mikor a gyári robogót (50ccm) akartam 70 ccm-re tuningolni, hogy "Ha a fiúnak több erő kell akkor kell venni egy olyat mint az enyém oszt az bírja (mutatott az ő 1200 es banditjára) mert ezt nem így tervezték a mérnökök és hamar szét fog menni........ olyat kell venni amit gyárilag a mérnökök úgy terveztek......

És igaza volt.

Venni kell egy H2R kawát aztán az akit nem öl meg az életbe marad. csókolom!
Maximálisan igazat adok neked. kiegészíteném sportlégszűrő és társaival ha csak kurva utcán használja az ember. DE van akit nem lehet meggyőzni kevés sokaknál egy ezres által adta teljesítmény és küzd a tized másodpercekért. Valószínűen munkába sietés miatt. Azt is hozzátenném mindenki azt csinál amit akar. Tehát ha neki az utcai, városi használathoz kell a 200 le+ akkor tegyen fel turbót meg nitrót meg sport légszűrőt meg gyorsváltót meg verseny olajszűrőt meg versenyolajat meg powercommandert meg rendszert meg fokozza el a gyári vezérlést meg padozza össze ezt mind aztán lehet felszállni a holdra vele.
Nem gondolom hogy az verseny olaj, csak a kollégák "felejtsük el a race olajakat ---> miért is?" kérdésre adtam egy lehetséges választ.
Ha meghajtom a motort pályán aznap cserélek olajat nem megyek még 4500 km-t. Benzin gázos autóban is ritkán kéne cserélni, de 10,000 után szoktam. Tudok olyat aki dízel autóban 50,000km után cserélt, oda is lettek a csapágyak.
Nem kell őket leírni. Majd lássuk mi történik. Szeki majd közvetít!
ez 10w50-es! ..A 2010-es ZX-10-emben a repsol 5e km után ha vertem neki elcsúszot a kuplung váltáskor picit!..v300-al a gyorsváltó nagyon szuperül kapcsolt és útcán 6000-nél lett cserélve!A vent vert hibátlan volt,picit tovább kellet melegíteni 75fok körül már a gyorsváltó is szerette!
Régóta nincs suzukim, előtte R1 most zx10r.
Semmit nem fog tudni felmutatni a huhuki csak lejáratja magát. Olyan mintha a kawasaki a motogp dobogóját célozná meg.
https://www.p1race.hu/hir/jere... figyelni fogom pupák a márkádat ! igaz még nem gyári szinten
10w40 kell bele, elf a rönyóba, kawába tegyél mást. Olcsóbb olajok közül a repsol moto syntetico bejött. Legjobban egy nem hamisított motullal jársz, bár sok ember szerint csak a belray gyárt jó olajat, de azt nem forgalmazzák már itt.
Miből gondoljátok,hogy ez csak versenyolaj és nem utcai motorozáshoz való!...próbálta már valaki???...tapasztalat???
Nézzük csak.
Van egy tölcséred, át kéne rajta küldeni egy marék csapágygolyót. Semmi probléma. Most akkor egy marék szeget is. Az már kicsit nehezebb ugye? Ezzel megvolnánk, haladjunk!
A mai szintetikus olajak hosszú polimerláncokat tartalmaznak, amik hidegen összegombolyodnak(csapágygolyó) melegen szétnyílnak(szeg). Ezzel érik el, hogy hidegen is jól szivattyúzható, de melegen sem túl folyós. De ezeknek megfelelő nyírási ellenállásúaknak kell lenniük, hogy kibírják a 6000km-t az olajcseréig. Versenyolajnál, amit 100km után kibacnak, ez a kutyát sem érdekli. Hát pl ezért. Természetesen a saját motorját mindenki azzal baxa tönkre, amivel akarja.
Mellesleg a fentiek nem tőlem származnak, hanem Kertay Nándor tribológia szakmérnök(kenéstan) tollából, aki kicsit többet ért ehhez mint itt bárki.
Miért is ?
Miért is ?