Na lengyuszkám köszönjük a bulit, jól éreztük magunkat már kijózanodtunk hál istennek. Isten éltessen sokáig, gatyában járjál bokáig boldog szülinapot
Ez a csapat
egyébként olajat a váltóhoz választottam mindíg Amelyikkel jól működött oszt jónapot.
Az, hogy mit, mennyire, meg hogyan ken azt nem látom, tehát pont telibe szarom Az, hogy mennyire zakatol vagy mennyire nem az sem különösebben érdekelt a herélt kipufogó úgyis elnyomta a hangját Ha viszont küszködnöm kellett a váltóval az már érdekielt, ha szarakodott köpködtem, hajigáltam kifelé belőlle az olajokat ha váltott mint a vaj akkor meg révbe értem ennyi Castrol egyébként emlékei szerint nem vált be
létező probléma a hamis olaj Ezt olyan mondja aki a szakmában dolgozik és találkozik ilyennel. Általában nemes egyszerűséggel kiülepítik belőlle a dzsuvát vagy kicentrifugálják aszt újból" palackozzák" Castrolt hamísítoták tán a legdurvábban. Szakértő azt mondja be kell tenni -20 fokos fagyóba, másnap amelyik szarrá van dermedve az kuka ennyi
Hamis olaj: még az se kell hogy hamisítsák, szagolj meg egy alko esetleg a legolcsóbb gm-es szűrt olajat meg fogod "látni" a különbséget. Legutóbb hordós total 7000-es olajat hoztak, ha szeretnéd lefényképezem a színét olyan, mint amit le szoktam engedni a zx10-ből 6000km után. Működik azzal is a kocsi, de most tettem bele drágábbat, majd beszámolok 10,000km után mi a különbség.
Ájájáj. Én nem mondtam, hogy rossz ha egy jo minőségű csucs kategoriást öntesz bele a motorba, azt Sedu állítja, hogy az aprilia ennek köszönhetöen ment szét. Én az elején is, ha vissza olvasod pusztán fölöslegesnek tartom utcára. Amiket már veszel fulszintetikus olajak az már mind tudja azt amit kell,,,ennyi.
A hamis olaj az amivel már lehet cumira tenni magad.
Én nem vagyok professzor, csak kérdezni tudok.
Mi az hogy csúcsolaj? A legdrágább utcai olajat hívjuk így? Akkor az tökéletes a motorba jó esetben.
Vagy direkt versenycélokra ajánlja a gyártó, és akkor ami race az már a csúcs, tehát utcán is az a legjobb?
Versenyolajnál mennyire számít az hogy:
Hosszútávú legyen az a nyírásstabilitás(semennyire mert egy-két óra használat után kidobják úgyis?)
Hosszú ideig tudja lebegtetni a bekerülő koszt, hogy ne képezzen lerakodásokat(semennyire mert nincs idejük lerakódni, egy versenymotort 2-3 versenyenként szétszednek?)
Lényeges hogy alacsony fordulaton tartós használatnál is jól működjön, vagy elég ha a kemény gyepálásnál működik csak jól(versenytempónál?
Abban teljesen egyetértek, hogy az áramlás a lényeg, nem az olajfilm. A mi motorjaink illesztései és az olajpumpánk szállítási képességei is megegyeznek a direkt erre épített versenymotorokével?
Olyasmi ez, mintha azt állítanánk, hogy a legjobb gumi utcára az, amit a Rossi használt a hétvégén, hisz ami neki jó egy versenyen, az nehogy már ne legyen jó utcán is ugyan úgy. Hát, nekem tegnap reggel motorral kellett mennem az 50km-re lévő munkahelyemre, mert szervizben volt a kocsim. Nem szerettem volna Rossi gumijával motorozni egy több mint 100Le-s 240 kilós motoron reggel 6-kor 4 fokban, sűrű ködben, taknyos úton.
Amit pályára gyártanak, az oda való, ott működik igazán jól, biztos vagyok benn, hogy a gp motorok olaja nem túra motorokhoz van fejlesztve.
Magam részéről azt gondolom, hogy a márkás olajak közt nem nagyon lehet mellényúlni, és azt is, hogy a user csak a hang és váltási érzet alapján tud közülük dönteni. És én is azt gondolom, hogy a hang nem jelzi a kenőképességet, de ennek ellenére egy zajosabb olajat én sem használok másodszorra, hanem valami mást próbálok helyette. Pont azért, mert a kenőképességük valszeg megegyezik, akkor meg miért ne egy halkabban működő, jobban kapcsoló váltósat használjak?
Najo, ez azert mar kotoszkodes.
Elmentunk nagyon az alap tematol. nem allja meg a helyet, hogy egy csucs olajtol tonkremegy utcai hasznalatnal egy motor. Errol volt szo. Ezt szogezzuk le, hogy ilyen nincs. Semmilyen eszervet senki nem tud felhozni.
Csak hogy attol tonkremegy, es kesz.
Most akkor menjunk a masik misztikus vilagba, a hamis olajhoz.
En nem lattam meg hamis olajat. szereltem motort hivatasszeruen, amig ki nem mentem kulfoldre.
Igy csak arra tamaszkodom, amit cikkekben irtak.
Abban ket fajtat irtak, a csucs olajnak eladott atlagos olajat, es a trafo olajat.
Az eu szabalyozza, milyen a legalacsonyabb teljesitmenyszintu olaj, ami forgalomba kerulhet, nem kapsz annal rosszabb olajat sehogy sem. tehat vettel egy olyan olajat dragan, aminek a teljesitmenyszintje alacsonyabb egy csucs olajnal, de nem sultkrumpli sutoolaj. Azaz a ti elmeletetek alapjan meg jobbat is teszel a motorral azzal, hiszen a csucs olajtol tonkremegy utcan egy motor.
A masik a trafo olaj. Kivancsisagbol megneztem az adatlapjat. Az szobahomersekleten olyan hig, hogy fel kene tunnie. Valoszinuleg nincs benne habosodasgatlo adalek sem, illetve ep adalek sem, mert nem kenes a szerepe. Rengeteg lerakodasnak kellene kepzodnie. Kuplung azonnal csuszna tole mindenhogy. azonnal meglatszana a valton kopas formajaban, egy mero habnak kene lennie, nem olyan kis habosodas, ami szokott lenni motorolajoknal, mert felveri a kuplung. Es a henger-dugattyun is meglatszana. de altalaban mindenki hajtokarozik, hogy attol konyokolt ki, minden mas patika a blokkban.
Ez nekem nem all ossze. Biztos vannak ilyen hamis olajak, de zakatolni nem fog egy olajtol semmi, ha a megfelelo viszkozitasu van benne.
Es eljutunk oda, hogy kinek mi a zakatolas. Lehet hogy egy cicergesre azt mondod hogy zakatol, hogy igazad legyen. Nekem tokmindegy, egyszeruen ez egy hulyeseg, hogy egy api sm olaj szarabb egy api sj nel.
Na en hanyagolom ezt a hitteretest, mert mar eleg.
Mindenki huzza a nyelet, udv.
Csúcs minőségű, HAMISÍTOTT, full szintetikus Motul olajnál is ilyen nyugodt vagy ha beleöntöd a motorodba? Elkezd zakatolni, te meg nyugodt vagy hisz attól nem lehet baja, hanem kopott szar forgóalkatrészek vannak a blokkban, az meg mástol van....
Akkor forditsuk meg a kerdest.
Kinek milyen kara szarmazott fullszint csucs motorolajoktol. Bizonyithatoan az olajtol.
Az nem motorkar, ha beleontesz egy masik olajat es "megjavul", ertelemszeruen. Ket olaj kozul a surubbel kussolni fog. Ember erzekszervvel csak ezt tudja tapasztalni. Es ha valmilyen serules lesz a csapagyakon, hengerfalon, azt egy masik olaj nem fogja meggyogyitani. Szoval valami ertelmes magyarazatot adhat nyugodtan barki, es nem fogom hasznalni.
Erted amit mondok?
Olajtol semmi nem fog beszarni, ilyen gyorsasaggal.
Viszkozitasbeli kulonbsegeket hallasz meg cicergesekkel. Attol semmit nem tudsz meg az olajrol, csak hogy milyen folyos, milyen a viszkozitasa egy elozo suruhoz kepest. Ha valami zakatol, es egy vastagabb olajjal elnyomod a hangjat, az az alkatresz cseres, es nem az olaj a rossz.
A siklocsapagyakat nem olajnyomassal kenjuk, hanem az olaj aramoltatasaval, azaz ha surubb az olajunk az eloirtnal, akkor csendes minden, de kisebb az aramlas is a csapagyaknal.
Én a zőődbe tettem anno 10W50 -et,,na soha többet, olyan hangja volt már az első indításkor is,,,ha meg bemelegedett pláne... Szerelő haver kérdezte is:muszály ez a "vékony olaj" bele???
Hát azért azt merész kijelentés "De attol hogy zajos valami, nem fog tonkremenni".
Én azért nem lennék olyan nyugodt, ha olajcsere után radikálisan megváltozna a motorblokk üzemi zaja. Értem amit mondani akarsz, de az akkor se legyen már normális ha elkezd zakatolni egy másik olajjal még ha föld alá dugjuk a fejünket az akkor se normális.
A haresz kerek 2 méter és több mint 50 kg