Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

hajod is van
csak a töltényt gyujtsétek Szeki
hát hogyne mán........dikk
Nem a legjobb kép rólad, de remélem nyertél
Híjjad a rendőröket józsi!
nem nem a katonaságot T-34-es tankkal!
Pár percen belül csend lenne! Rasszistákok vagyok ?
Hát!
Hát a Michelin Pilot Power 3-ra (gondolom ez az ha 2015-ös gumi) 30-32 psi-t írnak a pályamotoros fórumokon. 2-2,1 bar melegen.
elirtam,1,8-al mentek a profik nekem kevés volt
Elöl 1,6 az kurva kevés bármilyen gumiba.
hát igen..........jó lenne egy pályaidom szett de szurkolok magamnak hogy ne dobjam el
nekem az 1.6-1,8 kevés volt elől,folyton csuszálósnak éreztem a 2 bar már jó volt..........michelin pilot power 2015-ös gumi
A hőfokokat csak úgy általánosságban írtam nem kell szentírásnak venni. Annyiféle gumi van mint a rosseb én meg vagy 5 éve csak Dunlop versenygumikat használok azokhoz "értek".
Bár egy új elsőt kinyírtam 8 pályanap alatt mert állandóan 3 tized bárral kisebb nyomással mentem mint kellett volna.
Nem tudok róla, hogy több komponensű lenne de lehet. Viszont azt tudom, hogy van ennél két sportosabb modellje a briginek az R10 meg a V02.
Versenygumikat is el lehet melegíteni de az azért másképp zajlik.
A lényeg a következő.
1. Adott a gumi tapadása. Puhább keverék jobban tapad, keményebb kevésbé ez az általános.
2. Minden guminak van egy üzemi hőfoka, amikor a legjobb tapadást adja.
3. Külön írom de a 2-el van összefüggésben, hogy van egy adott aszfalthőmérséklet tartomány amin egy gumi jól teljesít és szépen is kopik.
Mindez természetesen jól működő futómű mellett.
Mi következik ebből?
Versenygumira vonatkoztatva. Jó 10 éve az a tendencia, hogy nagy melegben a puha keverék működik, hűvösebb időben a kemény.
Egy puha keveréknek min. 40 fokos aszfalt kell mert 80-90 fok az üzemi hőfoka. Ha nem tudod felmelegíteni nem fog jól tapadni, ill. lehet, hogy fog tapadni csak cafatokra téped.
A keményebb keverékek el vannak 50-60 fokos üzemin és 15-20 fokos aszfalton is. Nem fog úgy tapadni de szépen fog kopni.
Viszont a kemény keverék nagy melegben elkezd csúszkálni főleg ha meg tudod hajtani a gépet.
Én mentem 2012-ben az endurance-on 30 fokban hard Dunloppal és nem volt vele különösebb gondom. Miért? Mert finoman bánok a gázzal és nem melegítettem el a hátsót.
De a kemény versenygumik nem igazán folynak el. Egyszerűen kevésbé tapadnak és elkezdenek csúszkálni de ezt már írtam.

Lássunk egy sport gumi. Üzemi hőfoka 40-50 fok, 10 fokos aszfalton is működnie kell. A karkasza általában gyengébb mint a versenygumiké így jobban deformálódik.
Na most ezzel a gumival felmész egy 55-60 fokos aszfaltra. Nem kell hozzá nagy ész, hogy rájöjjünk pályaterhelésen a 60 fokos aszfalton a gumid nem lesz 50 fokos de 60 se. Hanem felmegy 80-90-re. És innentől jönnek a meglepik. Gyakorlatilag bármire számíthatsz.
És akkor még nem mentünk bele a guminyomás témakörbe ami hasonlóan fontos. Felmész 1,9-el lejössz 2,7-el és csodálkozol, hogy nem tapad a gumi.
én már a dogba utazom...........az ujságok is megirták
megnéztem újra, a kis kacsóját nem láttam de a kipufogó hangjából kivehető hogy mikor a hang / fordulat nő onnan azonnal eltolja a hátsó gumit. ez kezdő pályásokra illik rá, hogy az érzet hogy sport guma van fent ad egy maga biztosságot, bátran /bátrabban húzod neki, vagy mint a videón is látszik hogy nem volt előjele, tehát több kanyaron keresztül is jól fogott a gumi , mikor viszont rá terhelt akkor elfolyt, idézlek.
az s20 az már újabb fejlesztés - 2 3 komp- vagy átmenet a pályára alkalmas gumik közzé?
az elfolyás csak az utcai gumikra jellemző vagy a slick is produkálja?
mint ez ügyben nem gyakorlott kérdezem.
Értem. Ugyan azt az elvet valljuk!
Hát csak is túl sok gázt húzhatott. Alapvetően lassan ment bele a kanyarba ezért nagyon hamar gázt tudott adni. Gondolom ettől megbátorodott még rátekert a szar S20 meg elfolyt. Még mázlija is volt mert nem tapadt be és nem lőtte ki.
Nekem 5 éve még csak nyomokban sem volt ilyen esetem. 2010-ben estem utoljára "gumi miatt". Akkor 12 fok volt és gumimelegítő nélkül mentem ki a pályára. A kivezető kör második féktávján szundítottam is egyet a bukótérben.
Apró megcsúszások farolások persze vannak de olyan amitől megijedtem volna nem volt.
Persze én ne húzom neki annyira. Ilyen 30-35 fokban rengeteg sport gumis esést láttam már.
no itt a szaki. szerinted? azt látom hogy mintás gumival megy, fejből nem vágom hogy amit használ az milyen kategória. azt viszont tudom és éreztem hogy ha slick gumival pályáztam akkor az ilyen manőverek simán jöttek.
csak itt kérdezem tőled. szerinted mit rontott? mint gyakorlott h ring szaki.
Ilyen melegbe nem tanácsos sport gumival pályázni. Minél melegebb van annál inkább kell a pályagumi.
az EL TUDSZ ENGEDNI-t arra értem killer hogy nem fáj utána a fejed hogy húha menni a kár a motorba tehát olyan mint egy szál cigi, elszívtad -élvezted- eldobtad
Igaz. Ő nem tudta elengedni végig fokta. Mondjul ezek a legszebb bukasok egyike. Ettől csak csúnyábbak szoktak lenni.
erre gondoltam robi
ezért nem megyek fel olyan motorral amit sajnálni fogok. felesleges altatni magad hogy megúszod. ha nem sikerül valami akkor arra -is- költhecc amire nem szántál. ezért érdemes olyannal felmenni amit EL TUDSZ ENGEDNI , tehát mikor megtörténik akkor annyit mondasz : húúúú vazze !