sziasztok ! az épitett zxr750 és a z750 között állitolag 5 sec. a tényleges köridő külömbség a H.ringen. mindkettő a tibi gépe és szemre nem látom a külömbséget a körözgetésnél. kicsit túl van lihegve ez a sok lóerő mégnagyobb motor marketing. a motorszerelő iskolások csináltak 2 éve mobil teljesitménymérőt motorra. a váz terhelését, csarodását mérte és menet közben kiirta a tényleges pillanatnyi teljesitményt. a japók erre azt mondták, hogy szép-szép de ha ebböl rendszer lenne akkor kinek adnák el az uj motorokat. utcai használatban ugyanis napokon keresztül közlekedünk szemtelenül kevés teljesitményt kihasználva. amikor a 600-as motoros elmegy motorozni az 1000-es barátjával egy laza csajozós körre akkor mindkét vas stabilan 40 lóerő körül dolgozik. nem nagyon jelentkezik a vételárnál meglizingelt 1 Milliós külömbség. igaz vannak alkalmak amikor bizony hiányzik a gyorsgáz.
Szerintem azzal Rossi is csak a szalagkorlátokat áttörve megy 2:00-át... Egyébként meg fogalmam nincs milyet megy Tibi, mert én tavaly is lassúztam, ő pedig a gyorsban megy, nem tudom milyen időt. Mindenesetre azt megtudtam, hogy a digitális nyomásmérőjét szívesen kölcsönadja.
Tényleg nem fogunk összeveszni rajta.
Egyébként emlékszel, mikor a Hayabusa tesztje megjelent benne (mr) és áradoztak hogy így megy meg úgy megy (csupa P. Imrés fotó volt benne a motorról) és betettek egy olyan képet is pont a 340-es óraállást ecsetelő duma mellé, ahol épp "akadt" a km-óra - látszólag. Aztán elterjedtek az ECU-s (elektronikusan vezérelt) gépek és mindenki láthatta, hogy minden gyújtásra állításkor "akad" az óra... Persze nem csak őket vitte el a tényszerűségtől a marketing szele...
Feltételezem Fektitibi még egy Gold Wingel is 2 percen belüli időt megy igaz? Egyébként az Én álltalam leírtak a ZXR-750R-re értendőek. A ZX-7R azért erősebb egy kicsivel. Meg megy is 260-at.
Ebből kimaradt, hogy amint ezt megtapasztalom (hogy rettenetesen elavult, gyenge gépem van), nagyon rosszul fogom magamat érezni... De ez úgy tűnik odébb van, mert jelenleg talán júniusi szezonkezdésre van kilátásom (csúszik a kuplung ~10000-től; a karbisor cseréje előtt csak 11000-nél váltva csinálta a ringen; optimista: erősebb lett; pesszimista: szarabb lett azóta ; a kuplung nem nagy ügy, de mást is tervezek és addig nincs benzinre költekezés...)
Egyébként az az óra szerinti 280 11500-12000 körüli fordulaton volt, ami tényleges 260 (áttételből és kerékátmérőből számolva). Mindegy, topszpíd sose volt lényeg.
(Talán Fekti Tibi tudna referálni, hogy mennyire lépik le az új 600-asok a zxr technikáját a ringen.)
Őszintén megmondom, hogy Én is csodálkoztam, de a régi újságokban a tesztek nagyrésze a német Motorrad-ból való. Sokkal több mint a mostani MR-ben. mindegy nem fogunk összeveszni.
Félre ne érts, nem akarok vitázni (hiszen akkor állandóan fórumoznék), de nekem kicsit hihetetlenül hangzik, hogy ami a zxr-nek 14,6s, az a 636-nak 8,8s , kivéve, ha a zxr síktolattyús karbikkal megy (amik gyári motor esetén 6000-től adnak használható teljesítményt, gyorsulást viszont csak 8000-től. De ez már csak elméleti síkon kérdéses, hiszen adva van egy (legyen ennyi, a ténylegeset nem tudom) könnyű, 180kg-os (78,2%) 636 és egy 230(?) kg-os ZXR (pilóták súlya ismeretlen). Teljesítmény nagyjából ugyanannyi, hála a 636 szélesebb fordulattartományban meglévő kisebb (90%) nyomatékának. Ehhez képest szinte csak a fele idő kell neki, azaz a zxr-nek el kéne maradni mint valami lassú járműnek.
Egyébként a motorrevü szakmaiságáról sokat elárult amit a Steelhorse-os srác mesélt mikor vettem anno a GPZ500-ast: tesztelték a 9R-t és nem írtak róla valami túl jó véleményt. A steelhorse-ban maradt egy piros 9R, mert mindenkinek más szín kellett, ezt később szintén tesztelték (ugyanaz a típus/modell mint a korábbi tesztben levő), majd ezek után leírták az újabb teszben, hogy mennyit fejlesztettek a motoron. (ezt a Zsolt mesélte; én már rég nem foglalkoztam a revüvel akkoriban)
amit írtam, valóban a 1990-es motorkatalógusra alapoztam, hisz ZXR 750-ekről volt szó épp, azzal "hasonlítgattuk össze" a 600-asokat.
Én is tudom hogy a német piacra 100 LE-re fojtott gépről van szó, de ez nem is hiba, mert a gyári 107 LE-ből jó ha 100 megmarad napjainkra, szerintem.
T#2: a 2005-ös 636 nincs visszafojtva gyárilag és nem vesznek ki semmit belőle ezres szervizkor. Ez bizony mindig így megy, mint egy moped. :-)
T#3: sajna a régi Kawák sebességmérője (meg azért az újaké is) igen sokat csal, egy cimbi régi GPZ 1000 RX-e pl. 285-öt ment.. aha... szóval nem irreális az akár 40...50 km/h-s csalás sem szerintem. Ehhez GPS-es mérés lenne a legjobb, de végülis nincs sok jelentősége, meg ez egy teljesen más téma.
(Mindenesetre engem egy a 65 kg-os cimbi nem tudott legyorsulni a TL 1000 R-jével, én 95 kg vagyok.)
De az utolsó bekezdésedben teljesen igazad van, és ne értsd félre én is szeretem a 7-eseket! A képeken én vagyok - régen és most.
Helló alapisti!
Az egyik "haver" megint feltett egy videót. Motort meg elfelejtett bele videózni.
Hát engem meg elkapott az indulat. Említettem például az anyukáját, pedig nem is ismerem szegényt. Népművészeti agyagedény is volt benne. Viszont a vidit is leszedték perceken belül.
Ez a topik elég egoista módon a ZX-7R-nek ("96-03) lett indítva, így erre a típusra alapozva szeretném azt mondani, hogy nem vagyok arról meggyőződve, hogy a 636 jobban megy, súlyelőny ide vagy oda.
A véleményed a "90-es motorkatalógusra alapszik. Ekkor tudvalevő, hogy a német piacra szánt motorokat max. 100 LE-re kellett visszafogni. Ez kb. "93-95 körülre változott meg úgy, hogy a nyitott teljesítményt is elkezdték feltüntetni.
Tapasztalat: cimborám, aki kivételesen nem újonnan vette az utolsó (volt neki előtte vagy 3 új) 7R-t, hanem egy ütött-vágott példányt vett (pénzhiány), ami nem is volt jól hangolva (4000-ig volt köpködés, torpanás) eladta (nekem) és egy 2003-as 636-ra (a 7-es ára x 2-2,5 pénzért) cserélte. Erre felment egy akra is. Amikor mentünk és néztünk rugalmasságot (5000 körül indult nekem ami kb. 100 volt), nem lépett le a 636.
T#2: mentem kawa nyílt napon a 2005-ös 636-al. Talán mert járatós volt, vagy elektronikusnan vissza van fogva és az első szervizkor nyitják fel, de úgy ment mint valami moped (mosolyogva jöttem el, mindkét próbált gép jelentősen karcsúbb volt a 7-esemnél). Persze a motorja szépen forgott és nagyon egyenletesen húzott. Később mentem a korábban említett cimbi-féle 636-al, hát az érezhetően erősebb volt mint a 2005-ös nyíltnapi. Ez mellékes, de annyi tanulsága legyen, hogy a katalógusadat nem perdöntő bizonyíték.
T#3 2004-es R6, csak a: "gyári vége 236 km/h. Ja az óra 280-at mutat" kedvéért (ami ugye a ZXR-re vonatkozott) Véletlen nekem is 280 lett egy trabi kikerüléséből (rajta felejtettem a gázt). Az R6-al nem akart 240-nél gyorsabban menni a srác. Miután 100 vagy alá lassulva gurultam, kb 15-20 sec volt mire utolért. Ha csal is az óra, 46-ot azért nem... :)
Mindegy. A motorozás a lényeg, nem az, hogy mivel. Ha el kéne adnom a család/kényszer miatt, egy MTX80-NX250 körüli enduróm biztos lenne. Szóval a fentiek lényege nem az, hogy a 7-es jöjjön ki ásznak a 636-al szemben. Nekem azért van és marad is, mert a 800-900e pénzt amit realizálhatónak vélek belőle, legalább ennyit igényelne, hogy egy alig jobb(?; inkább könnyebb és újabb) gépre átüljek. Ha ezt tuningként fogom fel, akkor nem hiszem, hogy valaki 30 kg lefaragásáért szívesen kiadna 800e-t. Merthogy a futóműve az stabil és jó a 7R-nek.. Sikerült egyszer egy átlógó Robur elől az asszonyal együtt lemenni vele a gödrös útmenti földdarabra - közvetlen a szalagkorlát mellett - cirka 90-el. Sikerült túl orrosra állított futómű miatt elveszteni a hátsó tapadását a ringen és a kormányon felülemelkedni.. A futómű pedig elsimította az ügyeket. Mindig. (nincs kormányteló) Az egyenesben csak a lóerő számít, a kanyarban a lendület. Utóbbi esetben ugyan lassabb/fárasztóbb lehet mint egy új, de gyanítom, hogy avatott kezekben lealáznának a típussal, hiába ülnék egy 10R-en. Majd lecserélem, ha már csak az újakkal tudok JÓT motorozni :)
Egyébként meg örülök, hogy így beindult a téma, megérdemli a 7-es sorozat :)
hy SYSTEM ! mit követtél el amit kimoderáltak az üzenőfalrol? nekem simsonos videóhoz hozzászolás volt, hogy nem jelent meg. pedig az őzikéhez képest visszafogottan nyilatkoztam.
A generátor levétele szerintem nem a lóerőt növeli nagyon,hanem a tűz jön nem tőle de nagyon.Pl:ha elfutsz 100 métert csak úgy, vagy felveszel a hátadra egy suzuki blokkot és úgy na az a nem mindegy.Bár szerintem nekem nagy problámám a saját súlyom.
szombat, ha az idő nem való akkor vasárnap. pénteken felhivom még őket. neten csak a mult hét van jelölve, de gondolom sikerül belógni. utánfutón viszem. a haver a gsx600 (enci) lábon jön csepelröl.persze az egész történet idöjárás függő.
Egyébként emlékszel, mikor a Hayabusa tesztje megjelent benne (mr) és áradoztak hogy így megy meg úgy megy (csupa P. Imrés fotó volt benne a motorról) és betettek egy olyan képet is pont a 340-es óraállást ecsetelő duma mellé, ahol épp "akadt" a km-óra - látszólag. Aztán elterjedtek az ECU-s (elektronikusan vezérelt) gépek és mindenki láthatta, hogy minden gyújtásra állításkor "akad" az óra... Persze nem csak őket vitte el a tényszerűségtől a marketing szele...
Egyébként az az óra szerinti 280 11500-12000 körüli fordulaton volt, ami tényleges 260 (áttételből és kerékátmérőből számolva). Mindegy, topszpíd sose volt lényeg.
(Talán Fekti Tibi tudna referálni, hogy mennyire lépik le az új 600-asok a zxr technikáját a ringen.)
Egyébként a motorrevü szakmaiságáról sokat elárult amit a Steelhorse-os srác mesélt mikor vettem anno a GPZ500-ast: tesztelték a 9R-t és nem írtak róla valami túl jó véleményt. A steelhorse-ban maradt egy piros 9R, mert mindenkinek más szín kellett, ezt később szintén tesztelték (ugyanaz a típus/modell mint a korábbi tesztben levő), majd ezek után leírták az újabb teszben, hogy mennyit fejlesztettek a motoron. (ezt a Zsolt mesélte; én már rég nem foglalkoztam a revüvel akkoriban)
amit írtam, valóban a 1990-es motorkatalógusra alapoztam, hisz ZXR 750-ekről volt szó épp, azzal "hasonlítgattuk össze" a 600-asokat.
Én is tudom hogy a német piacra 100 LE-re fojtott gépről van szó, de ez nem is hiba, mert a gyári 107 LE-ből jó ha 100 megmarad napjainkra, szerintem.
T#2: a 2005-ös 636 nincs visszafojtva gyárilag és nem vesznek ki semmit belőle ezres szervizkor. Ez bizony mindig így megy, mint egy moped. :-)
T#3: sajna a régi Kawák sebességmérője (meg azért az újaké is) igen sokat csal, egy cimbi régi GPZ 1000 RX-e pl. 285-öt ment.. aha... szóval nem irreális az akár 40...50 km/h-s csalás sem szerintem. Ehhez GPS-es mérés lenne a legjobb, de végülis nincs sok jelentősége, meg ez egy teljesen más téma.
(Mindenesetre engem egy a 65 kg-os cimbi nem tudott legyorsulni a TL 1000 R-jével, én 95 kg vagyok.)
De az utolsó bekezdésedben teljesen igazad van, és ne értsd félre én is szeretem a 7-eseket! A képeken én vagyok - régen és most.
További jó gurulást!!
Az egyik "haver" megint feltett egy videót. Motort meg elfelejtett bele videózni.
Hát engem meg elkapott az indulat. Említettem például az anyukáját, pedig nem is ismerem szegényt. Népművészeti agyagedény is volt benne. Viszont a vidit is leszedték perceken belül.
egyáltalán nem is terveztem vele, igaz tavaly volt róla szó. telefonozok párat. lehet érdemes lenne. bár akkorra - 40 lesz szerintem...
február megint?
Egyébként én is fogok valamit alkotni a 7-esen, de ez 7pecsétes, meg nem is elkiabálós dolog. :)
cserébe adok egy 2003-as 636-ost :o))
lesz nagy meglepi ígérem :o))
"Némi" fáziskéséssel reagálok az itteni dolgokra...
Ez a topik elég egoista módon a ZX-7R-nek ("96-03) lett indítva, így erre a típusra alapozva szeretném azt mondani, hogy nem vagyok arról meggyőződve, hogy a 636 jobban megy, súlyelőny ide vagy oda.
A véleményed a "90-es motorkatalógusra alapszik. Ekkor tudvalevő, hogy a német piacra szánt motorokat max. 100 LE-re kellett visszafogni. Ez kb. "93-95 körülre változott meg úgy, hogy a nyitott teljesítményt is elkezdték feltüntetni.
Tapasztalat: cimborám, aki kivételesen nem újonnan vette az utolsó (volt neki előtte vagy 3 új) 7R-t, hanem egy ütött-vágott példányt vett (pénzhiány), ami nem is volt jól hangolva (4000-ig volt köpködés, torpanás) eladta (nekem) és egy 2003-as 636-ra (a 7-es ára x 2-2,5 pénzért) cserélte. Erre felment egy akra is. Amikor mentünk és néztünk rugalmasságot (5000 körül indult nekem ami kb. 100 volt), nem lépett le a 636.
T#2: mentem kawa nyílt napon a 2005-ös 636-al. Talán mert járatós volt, vagy elektronikusnan vissza van fogva és az első szervizkor nyitják fel, de úgy ment mint valami moped (mosolyogva jöttem el, mindkét próbált gép jelentősen karcsúbb volt a 7-esemnél). Persze a motorja szépen forgott és nagyon egyenletesen húzott. Később mentem a korábban említett cimbi-féle 636-al, hát az érezhetően erősebb volt mint a 2005-ös nyíltnapi. Ez mellékes, de annyi tanulsága legyen, hogy a katalógusadat nem perdöntő bizonyíték.
T#3 2004-es R6, csak a: "gyári vége 236 km/h. Ja az óra 280-at mutat" kedvéért (ami ugye a ZXR-re vonatkozott) Véletlen nekem is 280 lett egy trabi kikerüléséből (rajta felejtettem a gázt). Az R6-al nem akart 240-nél gyorsabban menni a srác. Miután 100 vagy alá lassulva gurultam, kb 15-20 sec volt mire utolért. Ha csal is az óra, 46-ot azért nem... :)
Mindegy. A motorozás a lényeg, nem az, hogy mivel. Ha el kéne adnom a család/kényszer miatt, egy MTX80-NX250 körüli enduróm biztos lenne. Szóval a fentiek lényege nem az, hogy a 7-es jöjjön ki ásznak a 636-al szemben. Nekem azért van és marad is, mert a 800-900e pénzt amit realizálhatónak vélek belőle, legalább ennyit igényelne, hogy egy alig jobb(?; inkább könnyebb és újabb) gépre átüljek. Ha ezt tuningként fogom fel, akkor nem hiszem, hogy valaki 30 kg lefaragásáért szívesen kiadna 800e-t. Merthogy a futóműve az stabil és jó a 7R-nek.. Sikerült egyszer egy átlógó Robur elől az asszonyal együtt lemenni vele a gödrös útmenti földdarabra - közvetlen a szalagkorlát mellett - cirka 90-el. Sikerült túl orrosra állított futómű miatt elveszteni a hátsó tapadását a ringen és a kormányon felülemelkedni.. A futómű pedig elsimította az ügyeket. Mindig. (nincs kormányteló) Az egyenesben csak a lóerő számít, a kanyarban a lendület. Utóbbi esetben ugyan lassabb/fárasztóbb lehet mint egy új, de gyanítom, hogy avatott kezekben lealáznának a típussal, hiába ülnék egy 10R-en. Majd lecserélem, ha már csak az újakkal tudok JÓT motorozni :)
Egyébként meg örülök, hogy így beindult a téma, megérdemli a 7-es sorozat :)