Volt egy írás valamelyik ritkábban látogatott motoros oldalon. 600-as motorral akartak sebességi rekordot futni. A történet ránk vonatkozó része az, hogy a rendszámtábla, tükrök, indexek eltávolítása valami 8-10km/h emelt a motor végsebességén.
Lehet, hogy neked százegynéhány van, nekem meg 140, keréken. A többiben viszont maximálisan egyetértek veled. Én se tudom magam rendesen behajtogatni a plexi mögé.
Elhiszem. Mostmár... De eleinte nagyon nehezen akartam elhinni, hogy a 143 lovas ZX-9 egyszerűen nem akar elmenni óra szerinti 285 fölé (velem). Egyszer olvastam egy cikket, amiben írták úgy 10 éve , hogy a stutgartiak promótálni akarták a 911-est ezért célba vettek valami elérhető rekordot. A 4000cc alatti széria autók (vagy valami ilyesmi) sebesség rekordját akarták megdönteni, 380-at kellett volna menni. Minden sz...ral próbálkoztak a Carrera csak nem vitte a 380-at. Végül az ablaktörlő lapátok és a visszapillantó tükrök leszerelésével sikerült épphogy megütni a tempót, így kis jóindulattal meg lett a komédiába illő rekord. Egy autónál, amin amúgy diffuzor van számított hogy nem volt rajta az egyébként is szélcsatornában tervezett tükör. Akkor most képzeljük el, hogy különféle emberkék felhajtogatják magukat a sportmocikra, aztán kinek a válla lóg ki, kinek a könyöke, kis csizma, nagy csizma és van százegynéhány newtonunk...
Biztos, hogy az aerodinamikának jó sok köze van a sebességhez, mert az én motorom jóval erősebb, mint egy széria Busa (minimum 176 lóerő keréken az AGO padján, de a mérés óta került bele egy nagyobb sűrítésű dugattyú is, azzal sem lett gyengébb), de ki van rajta cserélve az első sárvédő és a farokidom, és úgy érzem, hogy egy széria Hayabusa 280 felett mintha jobban menne, mint az enyém...
Hagyjá már és ne legyél naiv! Nem vettem semmilyen blokkot mert nem érdekel a dolog. A Hungaroringen az is sok ami van. Csak kíváncsi voltam mit reagálsz. A helyedbe azzal kezdtem volna, hogy "Higgyük is el, hogy pont most vettél egy SBK blokkot?"
Engem ez az egész nem érdekel különösebben csak "valaki" 2 napja erősködik. Gondoltam egy teszt belefér. Hátha okoztam egy kis ökölrágást otthon.
Azt sem tudom, hogy a Vida motorja hány lóerős és, hogy melyik padon volt már mérve.
Bocs a füllentésért és zárjuk le a témát. Biztos igazatok van és nem megy a motorom 300 fölé. Hogy kimegyek-e valaha is lemérni Kunmadarasra a sebességét az egy jó kérdés amire jelenleg nem tudom a választ.
Szóval próbáljunk meg napirendre térni a dolog felett.
Vegh Jana padjan 206 kereken? Huh na ez mar igen, ha igaz amit mondassz akkor lehetseges a 309, persze egy jo rajtal :)
Jovore gyere le te is aug 18-an es ott kiderul minden. Felesleges itt vitatkozni.
Már mondtam mindig a tettek, vagy már ment válós 309-et 1400m-en? Ahhoz lóerő kell és nagyon sok még ha a pilóta 55 kg-ot nyom akkor is! 2003 óta indultam már egy pár végsebesség mérésen idáig 4 szer tudtam győzni. Mindent figyelembe kell venni: nagyon jó rajt, gyors váltás, ellenszél, hátszél, hőmérséklet, az áttétel nagyon pontos eltalálása, és még sorolhatnám. Az a legnagyobb baj az a kurva 1400 m nagyon gyorsan elfogy. Egy apró hiba és oda az egésznek. Most 2012-ben pl. K5 vagy k7 1000 ami gyári blokkal volt alig érték el a 280-at. Vagy pl. 2009-es Busa Full BODIS rendszerrel, 4 térképes PC-vel, K&N szűrővel, 298-at tudott, pedig a pitóta nagyon nagy önbizalommal indult (azt hitte győzni fog) és el sem érte a bűvös 300-at pedig csak a végmérés miatt jött le Madarasra nem gyorsulási versenyző volt.
DDT500
Azt en is megneztem volna, hogy te 309-et mentel volna madarason! Czinder Robi a rendszeres, pc5-os kawajaval 303-at ment, de ugy, hogy profin elrajtolt. Ezek utan te se gondolhatod komolyan, hogy a te slip-on os motorod 6-al tobbet ment volna.
Az sem biztos, hogy aki monitor mögül ír, az valótlan dolgot állít. Én tapasztalatból tudom, hogy alattam egyik motor se ment soha annyit, amennyit "kellett volna". Se a GSX-R1000, se a ZX-9R nem tudott kiforogni, egyiken sem állt be soha a bűvös 299, még csak a közelében sem volt a kijelző (gyári állapotban persze). A Z750-nél egyetlen egyszer láttam 232-t az órán, Budaörsrőtől kifelé ahol kicsit lejt. Utána már csak 224-eket mutatott, meg ilyeneket. Mindhárom említett motort vizsgálgattam, odaattam másvalakinek, mindig az lett a vége, hogy "Hülye vagy Cápa, ennek semmi baja nincs". Nem is volt. Csak alattam nem bírt menni. Ebből kiindulva el tudom képzelni, hogy ez oda-vissza működik, vagyis átlagnál kisebb termetű emberrel, könnyedén "túl teljesítenek" a motorok és minél nagyobb a tempó ez annál inkább igaz. Emiatt egy fillért nem mernék arra tenni, hogy ddt500 valótlant állít.
FeherCapa: Igazad nagyon sok mindenben amit írsz! De a legnagyobb igazság az hogy a monitor előtt mindenki azt ír amit akar (309 km/h). De szerintem mindig a tettek, mert hát az nem biztos hogy úgy is van ahogy a monitor előtt gondoljuk
Én nem igazságot tenni akartam, hanem csak le írtam mi az én általános elgondolásom a sportmotorok végsebességéről. A Hayabusánál mindig azt mondják, azért néz ki úgy mint egy lótetű, hogy tökéletes legyen aerodinamikailag. Könnyen lehet, hogy jobb értéket produkál, mint bármely ezres. Aztán ott van még a plusz 30%cc, ami olyan fegyvertény, ami azonos lóerő mellett is más végsebességet enged. Gondolj csak arra, hogy 200 körüli lóerővel egy 5-ös BMW is megy 250-eket, pedig a tonnákban mérik a tömegét. Azért van mert 2500+cc. Sportmocinál a testmagasságod (méreted) jobban számít, mint a súlyod ha végsebességről van szó. Alattam a széria K1 ki sem forgott, meg sem jelent a 299 (287 volt a legtöbb óra szerint). (És ha megjelenne tudjuk, hogy 282-vel mennék kb.) bigoneoszi meg ráül 2 perccel később és fél kilométerrel hamarabb simán kiakasztja ugyanazta a motort. Mielőtt nagyon hajba kaptok, hogy most 296, vagy 306 gondoljátok végig azt is ki ül a gépre. Rohadtul nem mindegy. Könnyen lehet, hogy mindkettőtöknek igaza van.
Csak, ha már szóba került...
Engem ez az egész nem érdekel különösebben csak "valaki" 2 napja erősködik. Gondoltam egy teszt belefér. Hátha okoztam egy kis ökölrágást otthon.
Azt sem tudom, hogy a Vida motorja hány lóerős és, hogy melyik padon volt már mérve.
Bocs a füllentésért és zárjuk le a témát. Biztos igazatok van és nem megy a motorom 300 fölé. Hogy kimegyek-e valaha is lemérni Kunmadarasra a sebességét az egy jó kérdés amire jelenleg nem tudom a választ.
Szóval próbáljunk meg napirendre térni a dolog felett.
Jovore gyere le te is aug 18-an es ott kiderul minden. Felesleges itt vitatkozni.
Azt en is megneztem volna, hogy te 309-et mentel volna madarason! Czinder Robi a rendszeres, pc5-os kawajaval 303-at ment, de ugy, hogy profin elrajtolt. Ezek utan te se gondolhatod komolyan, hogy a te slip-on os motorod 6-al tobbet ment volna.