Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Volt egy írás valamelyik ritkábban látogatott motoros oldalon. 600-as motorral akartak sebességi rekordot futni. A történet ránk vonatkozó része az, hogy a rendszámtábla, tükrök, indexek eltávolítása valami 8-10km/h emelt a motor végsebességén.
Nekem 85, vagy mennyi van. A "másik" padon mérték.
Lehet, hogy neked százegynéhány van, nekem meg 140, keréken. A többiben viszont maximálisan egyetértek veled. Én se tudom magam rendesen behajtogatni a plexi mögé.
Elhiszem. Mostmár... De eleinte nagyon nehezen akartam elhinni, hogy a 143 lovas ZX-9 egyszerűen nem akar elmenni óra szerinti 285 fölé (velem). Egyszer olvastam egy cikket, amiben írták úgy 10 éve , hogy a stutgartiak promótálni akarták a 911-est ezért célba vettek valami elérhető rekordot. A 4000cc alatti széria autók (vagy valami ilyesmi) sebesség rekordját akarták megdönteni, 380-at kellett volna menni. Minden sz...ral próbálkoztak a Carrera csak nem vitte a 380-at. Végül az ablaktörlő lapátok és a visszapillantó tükrök leszerelésével sikerült épphogy megütni a tempót, így kis jóindulattal meg lett a komédiába illő rekord. Egy autónál, amin amúgy diffuzor van számított hogy nem volt rajta az egyébként is szélcsatornában tervezett tükör. Akkor most képzeljük el, hogy különféle emberkék felhajtogatják magukat a sportmocikra, aztán kinek a válla lóg ki, kinek a könyöke, kis csizma, nagy csizma és van százegynéhány newtonunk...
Pörögni pörög az fix.
Legalabb porog a topic, ugyis olyan kihalt volt az elmult idoben.
Biztos, hogy az aerodinamikának jó sok köze van a sebességhez, mert az én motorom jóval erősebb, mint egy széria Busa (minimum 176 lóerő keréken az AGO padján, de a mérés óta került bele egy nagyobb sűrítésű dugattyú is, azzal sem lett gyengébb), de ki van rajta cserélve az első sárvédő és a farokidom, és úgy érzem, hogy egy széria Hayabusa 280 felett mintha jobban menne, mint az enyém...

Csak, ha már szóba került...
Abban igaza van,hogy a végsebességhez lóerő kell,csak ahhoz meg még több pénz,
Hagyjá már és ne legyél naiv! Nem vettem semmilyen blokkot mert nem érdekel a dolog. A Hungaroringen az is sok ami van. Csak kíváncsi voltam mit reagálsz. A helyedbe azzal kezdtem volna, hogy "Higgyük is el, hogy pont most vettél egy SBK blokkot?"
Engem ez az egész nem érdekel különösebben csak "valaki" 2 napja erősködik. Gondoltam egy teszt belefér. Hátha okoztam egy kis ökölrágást otthon.
Azt sem tudom, hogy a Vida motorja hány lóerős és, hogy melyik padon volt már mérve.
Bocs a füllentésért és zárjuk le a témát. Biztos igazatok van és nem megy a motorom 300 fölé. Hogy kimegyek-e valaha is lemérni Kunmadarasra a sebességét az egy jó kérdés amire jelenleg nem tudom a választ.
Szóval próbáljunk meg napirendre térni a dolog felett.
Mar lepihent :)
Hello Feri,mi van veled és Joci barátoddal? Azt olvastam,hogy végsebességben mit mentél,gyorsulásban mi lett idén?
Vegh Jana padjan 206 kereken? Huh na ez mar igen, ha igaz amit mondassz akkor lehetseges a 309, persze egy jo rajtal :)
Jovore gyere le te is aug 18-an es ott kiderul minden. Felesleges itt vitatkozni.
Agóén. Végh Janá-én 206.
Kinek a padján?
Múlt héten megvettem a Vida Tibi blokkját. 196Le keréken.
Akk megosztanad velunk pontosan mi van vele csinalva? :D
Már mondtam mindig a tettek, vagy már ment válós 309-et 1400m-en? Ahhoz lóerő kell és nagyon sok még ha a pilóta 55 kg-ot nyom akkor is! 2003 óta indultam már egy pár végsebesség mérésen idáig 4 szer tudtam győzni. Mindent figyelembe kell venni: nagyon jó rajt, gyors váltás, ellenszél, hátszél, hőmérséklet, az áttétel nagyon pontos eltalálása, és még sorolhatnám. Az a legnagyobb baj az a kurva 1400 m nagyon gyorsan elfogy. Egy apró hiba és oda az egésznek. Most 2012-ben pl. K5 vagy k7 1000 ami gyári blokkal volt alig érték el a 280-at. Vagy pl. 2009-es Busa Full BODIS rendszerrel, 4 térképes PC-vel, K&N szűrővel, 298-at tudott, pedig a pitóta nagyon nagy önbizalommal indult (azt hitte győzni fog) és el sem érte a bűvös 300-at pedig csak a végmérés miatt jött le Madarasra nem gyorsulási versenyző volt.
Nem slip-on-os.
DDT500
Azt en is megneztem volna, hogy te 309-et mentel volna madarason! Czinder Robi a rendszeres, pc5-os kawajaval 303-at ment, de ugy, hogy profin elrajtolt. Ezek utan te se gondolhatod komolyan, hogy a te slip-on os motorod 6-al tobbet ment volna.
Az sem biztos, hogy aki monitor mögül ír, az valótlan dolgot állít. Én tapasztalatból tudom, hogy alattam egyik motor se ment soha annyit, amennyit "kellett volna". Se a GSX-R1000, se a ZX-9R nem tudott kiforogni, egyiken sem állt be soha a bűvös 299, még csak a közelében sem volt a kijelző (gyári állapotban persze). A Z750-nél egyetlen egyszer láttam 232-t az órán, Budaörsrőtől kifelé ahol kicsit lejt. Utána már csak 224-eket mutatott, meg ilyeneket. Mindhárom említett motort vizsgálgattam, odaattam másvalakinek, mindig az lett a vége, hogy "Hülye vagy Cápa, ennek semmi baja nincs". Nem is volt. Csak alattam nem bírt menni. Ebből kiindulva el tudom képzelni, hogy ez oda-vissza működik, vagyis átlagnál kisebb termetű emberrel, könnyedén "túl teljesítenek" a motorok és minél nagyobb a tempó ez annál inkább igaz. Emiatt egy fillért nem mernék arra tenni, hogy ddt500 valótlant állít.
FeherCapa: Igazad nagyon sok mindenben amit írsz! De a legnagyobb igazság az hogy a monitor előtt mindenki azt ír amit akar (309 km/h). De szerintem mindig a tettek, mert hát az nem biztos hogy úgy is van ahogy a monitor előtt gondoljuk
Én nem igazságot tenni akartam, hanem csak le írtam mi az én általános elgondolásom a sportmotorok végsebességéről. A Hayabusánál mindig azt mondják, azért néz ki úgy mint egy lótetű, hogy tökéletes legyen aerodinamikailag. Könnyen lehet, hogy jobb értéket produkál, mint bármely ezres. Aztán ott van még a plusz 30%cc, ami olyan fegyvertény, ami azonos lóerő mellett is más végsebességet enged. Gondolj csak arra, hogy 200 körüli lóerővel egy 5-ös BMW is megy 250-eket, pedig a tonnákban mérik a tömegét. Azért van mert 2500+cc. Sportmocinál a testmagasságod (méreted) jobban számít, mint a súlyod ha végsebességről van szó. Alattam a széria K1 ki sem forgott, meg sem jelent a 299 (287 volt a legtöbb óra szerint). (És ha megjelenne tudjuk, hogy 282-vel mennék kb.) bigoneoszi meg ráül 2 perccel később és fél kilométerrel hamarabb simán kiakasztja ugyanazta a motort. Mielőtt nagyon hajba kaptok, hogy most 296, vagy 306 gondoljátok végig azt is ki ül a gépre. Rohadtul nem mindegy. Könnyen lehet, hogy mindkettőtöknek igaza van.
Joccakát!
Köszöntem! További kellemes estét, csőtészta!
Hajrá!