Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egyébként pedig nem mondtam, hogy a te motorod van felfúrva. Mégis egyből hogy magadra vetted.
Hát a suzuki már csak ilyen.
Mondtam én neked tavaly is, hogy mindig rossz időpontban voltál a célegyenesben lásd Horváth Tomival az eset (a rajt után csak le kellett volna vadászni Tomit a pille súlyoddal). Ágó méréseit elnézve az a 20 paci az csak 10 paci az új gépednél. Képzeld el ebben az évben 5 blokkom robban szét nekem, a 18 éves fiamnak meg 3. Az én GSX-R-em 1500cm3-is, Ricsi fiam-é pedig 1300-as. Tudod a Yoshimura arról hires hogy nagyobb főtengelyt (hosszabb löket) és nagyobb dugattyúkat (nagyobb furat) gyárt mert a super-bike-ban lehet bármilyen köbcenti ! És képzeld még úgy is megnyertük 1400 m-en a végsebesség mérést Ricsivel Én 307, Ricsi 305km/h -val hogy mindkettőnk blokkja közben szét robbant.
Ha már itt tartunk a fiad megnyerte a kategóriáját idén? Vagy kevés volt a 203Le keréken?
Nem nagyon találkoztunk a célegyenesben sajnos akkoriban (2 éve nem láttam) még sokkal gyorsabb volt nálam. Arról nem is beszélve, hogy azóta motort cseréltem és hozzájutottam +20Le-höz. Az meg, hogy felfúrt, csalós, felrobbanós motorok mit csinálnak Kunmadarason nagyon nem mérvadó.
Horváth Tomi barátomnak kb. 35-40 kg plussza volt veled szemben és mégsem érted őt sem utól soha ha jól tudom a célegyenesben, de javits ki ha tévedek pedig az ő motorja még nagyon kevés volt Madarason.
köszi kipróbálom
A pályamotoros topicban van pár videóm. Megszámolhatod hányan előznek meg a célegyenesben. A GSX-R 1000-ket 50-60m-ről szedegettem le.
Nem hiszem, hogy olyan félős lenne.
Félt hogy alóla is kiütöd a motort mint ZSÍR alól!
Nem mint ha ez olyan súlyos téma lenne. Mé nem jöttél tegnap a ringre?
De a titánt ötvözik is, mint általában mindent. Sokféle lehet belőle. Abban mindenképpen igazad van, hogy már az ára maga indokolja, hogy nincs ilyen. (Nem mintha a többi dologban kételkednék.)
Ja és az lehet, hogy van olyan acél ami felveszi a harcot a titánnal de az biztos, hogy a meghajtólánc acélja nem ilyen. Annak rugalmasnak "nyúlósnak" kell lennie, hogy kibírjon 20-30e km-ert. Nyilván nem szerszámacélból készítik a láncot mert az elszakadna egy nagyobb rántástól hiába lehetne vele titánt vágni. Viszont a titán meg túl kemény lenne egy sima acélnak és szétkoptatná egy pillanat alatt. De nem vagyok kohász.
Hát az én anyagismeret fóliámon a ötvözetlen titánnak 716-os a Brinnell keménysége a szerszámacélnak meg 650-700-at ír, de a Böhler Kereskedelmi Kft oldalán (akik nemesacélokkal és szerszámacéllal foglalkoznak) a legjobb ötvözetük keménysége is csak 622.
A nagy szilárdságú szerkezeti acéloknak 6-700MPa-nál van a folyáshatár a titánötvözeteknek megy 800 körül. Szóval szerintem általánosságba véve keményebb és szívósabb is a titán mint az acél.
Pont ma derült ki, hogy nem értek hozzá, de a titán szerintem nem kemény anyag. Nem keményebb és nem erősebb az acélnál. A titán attól tuti, hogy az acélt megközelítő (de el nem érő) szilárdságot az aluminiumhoz hasonló súlyból adja. Persze megint meddő a vita, mert ezer egy ötvözete létezik gondolom. Még nem jártam utána részletesen. Ami van itthon titán nyersanyag (csövek, stb.) arra igaz, amit írtam.
A titán szerintem túl kemény és túl rideg. Szétszedné a láncot. Arról nem is beszélve, hogy sokkal drágább anyagárban és nehezebb megmunkálni. Kevesen vennének 20e Ft-ért hátsó lánckereket.
Ahogy nézem a gyári 17/40, szóval 16/43 szerintem jó lesz.
Akkor ma nem ettél tortát
értem én kedves ddt. de én csak most kezdtem le azt a pályás dolgot és nem igázán értem -1elöre +2. hátra de az fogszámban mit jelent
milyet is keressek pontosan.pl 14elöl 42 hátul valami ilyesmi kelenne
köszi amugy 100kg vagyok
Jogos. Én mindig csak 1000-es, 4 hengeres motorban gondolkodok. A GP 125 gépekre még a láncot is kézzel készítik, hogy minél kisebb ellenállása legyen. Viszont akkor azt nem értem, hogy miért nem titán az a lánckerék, vagy miért nincs szétfúrkálva, mint annó a CZ gyári lánckereke. Annak volt 6 füle, ahol fel volt csavarozva (azokban is 20-as lyuk) és a fülek között kb. 10mm vékony koszorúban volt csak fém. Könnyű volt, pedig acél volt és ugye nem 43 fogakról volt szó. Mondjuk értelme nem sok volt mer az agyfék külső peremére volt csavarozva. Volt vagy két tonna az egész kerék.
Valszeg hosszú távon versenyen van értelme. Könnyebb, felni, féktárcsa, lánckerék mondjuk 1 tized körönként az egy 20 körös versenyen 2mp. SSP600-ban néha az 5 helyet jelent a befutónál.
Hát hogy a könnyebb lánckereket meg lehet érezni a motor dinamizmusán. Persze, fizikailag javul a gép. Egymilliomod résszel jobban gyorsul és könnyebben dönthető nagy tempónál. De, hogy ezt érezni lehetne, azt nagyon hitetlenkedve fogadtam.

Ha még könnyebb felni (meg gumi ) meg könnyebb féktárcsa is lenne, akkor esetleg valami különbség lehetne. De akkor is az van, hogy a motor elkaparási hajlama nő, az egykerekezési hajlama csökken. Nehéz ráfogni, hogy komoly tuning lenne.

Futómű tuningként is felfogható lenne, node a különbség súlyt simán felpakolja a gumis centirozáskor, meg eleve nagyobb lánckereket vettünk több szem lánccal rajta, stb.

Igazából azt nem értem, egyáltalán miért árulnak ilyet.
Milyen meséket? Nyomasd had röhögjek.
Én semmit, de meséket már hallottam. Nekem acél van.