Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia Csaba,

hogyan tudnék hozzájutni egy ilyen hátsó sárvédőhöz? Merre laksz? email címem: robiskukacfwponthu

Köszi.

Robis
Cápa!
Én 1 féltéglára mentem ETZ-vel balos, lejtős kanyarba , , még 90-enbe.
Az volt a szerencsém h belső volt a gumiban, mert akkora bodicseket kapott a felni,
h a belső "kilógott" mint a "rágó lufi", de nem durrant el, talán ezért el sem estem , + gépészkedtem mint hülye gyerek az első randin .
Ja és szerencsém is volt mert szembe sem jött senki .
Na joccakát /azé pont jár ?/.
FIGU
Drága Setzer, Cápa!
Ne általánosítsunk, "ez élversenyző mindent tud a technikáról ...." , ez kurvára nincs így .
Maradjunk annyiban, h sokan közűlük igen, de a moto GP-ben is van például akinek érettségije sincs, csak spanyolul beszél, és azért ott mérnöknél gyengébb képzettséggel nem igen szerelnek .
Voltam 1-2 boxban motorversenyen hát b@szki versenyzők között kevés az atomfizikus , az iskolákra csak azért térek ki mert nem tudom elképzelni h bizonyos lépcsőfokokat át lehet ugorni.
1-2 versenyzőt ismerek személyesen, tán Bitti a legismertebb közülük ő pl: ért a gépekhez,
és Talma volt az egyetlen a csapatba aki műszakilag hozzátudott szólni a motorhoz, nem véletlen h az ő beállításaival ment az egész csapat.
FIGU
Én kaptam, de az tehénszaros volt és befel dőlt.
Nem, a muszakira gondoltam. Vezetestechnikahoz inkabb nem szolnek, fektitibi vagy Borso valoszinuleg tobbet tudnak mondani rola. De ha lesz hozzam intezett kerdes, akkor beszelek. Illetve, ha valaki "nagy hulyeseget" mond....

Kapott mar valaki elso deffektet azott loszarral felkent jobbkanyarban ami befele szukul es kifele dol, dombnak lefele? Es tulelte? Ha igen, hogyan? Elmeleti megoldasert is jar a pont!
Oké,köszi az infót! Üdv!
Sza Acapulco!
Az 1 nadon f@sza gumi , bár volt aki lefikázta , de az én elvárásomnak megfelel .
Michelin Pilot Road , tehát nem pályagumi, viszont hidegben /reggel megyek melóba 10-15 fok/,
esőben /R-1-es úgy szívott ahogy kell, drbig ne vedd sértésnek/, és bármikor nagyon megbízható és kiszámítható gumi, nekem fontos a tartósság is, a gyári Bridgestone 7ezer km-ert bírt úgy h a vászon kilógott szószerint /ebből a bejáratás 90-120-as tempó 1800km/, amit a képen látsz 5000km a gumiban és még f@sza, pedig nem túl lassan járok /amint a rendszámból tán látszik/, és kicsit dragosan is indulok.
és elfogadható az ára is felszerelve volt 60 az első-hátsó, /csak hátsó 37 asszem/.
Csá FIGU
Már mire gondolsz? Pl vezetéstechnikára? Miért viselkedik motorunk úgy, ahogy? Ez tényleg jó téma. Ha gondolod, megoszthatnál pár trükköt velünk.
Kar! Pedig jo tema volt...!
Ok! Téma lezárva.

Egyébként a molnárkát is nagyon sokan tévesen vizipóknak hívják.
Ok. Akkor en ertettelek felre. Nem "nem tudtok ti semmit", anyazasbol nem farasztottam volna magam. Ez a kommentezgetes inkabb szorakozas. Az igaz, hogy b@ssza csorom, hogy a marketing dumaban minden szarra rafogjak, hogy "injektor", a szaksajto pedig vigan bologat hozza, aztan a szervizek is mert csori tajekozatlan vevovel siman elhitetik, hogy "be kell merni a motort computerrel" stb. aztan csak tekernek rajta egyet 50-ezerert. A tajekozottsag szerintem mindenkinek jot tesz. En is szoktam kerdezoskodni mas topicokban. Azt, hogy en miert csinalom igy ezt a motorozasnak nevezett dolgot ez meg csak az en velemenyem, de en tenyleg igy gondolom. De ha FIGU nem kerdez ra, ezt mar nem is fejtem ki. Szerintem ez jo kedeju tarsasag, barmit megbeszelhetunk. Es nekem is volt mar hulye kerdesem!
Hello Figu! Milyen gumi van hátul az alsó képeden? Mik a jellemzői? Üdv!
Természetesen értem, mi a különbség. Sajnos láttam már karburátorsort közelről, meg kukában is, mert én sem olyan motorokon kezdtem motorozni, amiket csak tankolni kellett. Több időt töltött pl a zxr-em a garázsban szétszerelve amíg nálam volt, mint amennyit motoroztam vele. A rengeteg szerelgetés és szarakodás után az lett a vége, hogy vettem egy másik blokkot bele, amit pénz híján nem tudtam átíratni, ezért széthúztam mindkét blokkot - ugyanis kellett a blokkhéjról az eredeti motoroszám -, és újra összeépítettem. Ezután már "csak" a futóművet kellett volna cserélni, mikor feladtam a harcot és pénzzé tettem a jószágot.

Egyébként teljesen egyetértek az általad leírtakkal, azzal meg pláne, hogy egy élversenyző mindent tud a technikáról ami alatta van, legyen szó akármilyen motorsportról.

A válaszodat nem kötekedésnek vettem, csupán annyi gondom volt, hogy úgy hangzott, hogy "nem tudtok ti semmit".
Igy van, torichelli elvu porlasztot is meg lehet okositani elektronikaval. Szerencsere nem elterjedt megoldas. Sot letezik vakumos vezerlesu is. A Z-k ben alkalmazott porlasztocsucs - meg a neve is arra utal, hogy porlasztast csinal - hoz hasonlo van pl a 80-90es evekbeli autokban. Csak ott nem hengerenkent van, hanem egy darab. A porlasztocsucs pedig nem mas, mint a legtoroba belogo csocs, ami n van egy lyuk. A lyukba allando nagy nyomason torlodna be a benzin, amit szelep akadalyoz meg, amit egy rugo zar be. A rugot pedig egy magnes emeli el, amikor gazt adunk. Az elemeles merteket pedig computer szamloja ki rengeteg paramerter alapjan, ettol fasza es pontos. Amikor valamelyik szonda beszarik, akkor meg rohadtul nem jol szamol a computer es az egesz egy kalap szar lesz. Ezert k...ta ki sok szaki az Opel Kadettekbol az "ijectoros" okossagot es szerelte vissza a fasza kis Banki-fele porlasztot. Manapsag mar nincsenek ilyen gondok, a Z-k is nagyon jol muzsikalnak. Bar tizenevesen majd meglatjuk.
Szasz Cápi!
Nem kötekszem, de nem húzom ki aTV-t /tulfeszkos a hosszabbítóm/ .
Értem én amit mondasz, de ha mindenki ilyen mélységig vágna mindent az életben erősen túlképzett lenne az emberiség .
Valjukbe őszintén nem is mindenkit érdekel, és nem is mindenkinek adottak a képességei
ilyen precíz tudásra , és nem is biztos h driftelve akar fordulni , és hát Talma csak 1 van.
Azért neki is volt szerelője mindíg . Az öcsém VFTS Ladával nyomta a rallit /autó szerelö/, de volt 1 szerelő haverja aki b@szus vér profi volt /motor csere, futómü állítás 2 ember 15-20 perc, hangról megmondta hányas henger hagy ki, stb/ és vezetni annyira nem tudott, h a forgalomba 5 ször megvágták és aszonták nincs az a jatt amiér étengedik .
Én elég sokat tudok a motorokról /eddig azt hittem/ amit tudok magam csinálok mindent, és nem ezért mert így jobban mozorozok , hanem mer imádom a motorokat, bütykölni, simogatni, használni, nézegetni és egyáltalán bármit ami kapcsolatos velük .
A 25 év alatt sokminden rámragadt ezért.
Én meg a szakdogámat írom ezé vagyok ennyit a gépnél.
CSá FIGU
Juhéé, ezek szerint összejött a szervezés. Szuper!
Sziasztok
A sárvédő 15000 a hasidom 16000 ft-ba kerül .Asárvédőből már van a hasidomra még várni kell 1-2 hetet.Azt nemtudom,hogy jó-e a rég z-re fel kellene próbálni rá .A hűtőre nem csinálok idomot. Üdv Cs.
Húzzál bele, mindjárt itt a március.
Jah egyébként a hagyományosan vett porlasztót is lehet elektronikusan vezérleni. Lásdt pl Lada samara "elektronikus karburátor" + vez. egység, jeladók, beavatkozók. Igen modern megoldás volt.
Mennyire reklámszöveg : Szal egy szimpla ECU ,szimpla mágnesszelep vezérelt injektor, és ovális fojtószelep/torok
De azert ha villamlik kihuzod a TV-t......
FIGU biztosan igazad van. Irtam is, hogy dontoen nem szamit a muszaki tudas. De lehet, hogy a kiscsavo az elso harmadban menne, ha elmondtak volna neki hogy mukodik a kuplung es nem egetne szet, vagy mittudomen. Motorossuliban egyebkent el szoktak magyarazni a muszaki dolgokat. Biztos vagyok benne, hogy Kokenyek is elmondjak a lurkoknak, hogy kanyarba azert megyunk be kuplunggal, mert a motorfektol darabos lesz a fekezes, amit megrangatja a lancot, aminek holtjateka van, amitol bepattog a kerek, amitol fellevegosodhet az olaj a teloban a fogasi pont kornyeken, amitol nem lesz csillapitas, amitol lassabban fordulsz vagy elesel a pics@ba, amitol szetrugja az edzo a seggedet...! Szoval ennek a dologna igenis mukodnie kell. Minel magasabb fokon kell uralni a technikat, annal inkabb. Lasd Talma: nem veletlenul tartjak a vilag egyik legjobbjanak. O maga alltija be a tesztmotorjat. A VB-n mikor kezdett visszaesni, O mondta meg a mernokoknek, hogy szerinte hogyan alltisak be a motort. Es bejott neki. Akarkire nem hallgattak volna a verprofi mernokok...

Igen, maximalista vagyok. Sajat kepessegeimet kiaknazva szeretnem ismerni a motor lelkivilagat es ezen a hataron probalom hasznalni is. (Ez nem tul magas szint, holnapig sorolhatnam, hogy milyen trukkoket nem tudok megcsinalni motorral. De a celkituzes a tokeletesseg. Ezt csak igy erdemes.)

Setzer pedig azt hiszi kotekszem, pedig nem. Es valoban, az ujsagiras es a szakma "injektorosnak" hivja a Z-t es minden hasonlo motort. Csakhat... ha valaki latott mar motorkerekpar karburatort es ranez a Z hengersorara, akkor hirtelen az a lekuzhetetlen balsejtelem kezdi gyotorni, hogy "nini, azok ott bizony karburatorok". Legalabbis tok ugyaugy neznek ki, es majdnem pont ugyanugy mukodnek. Azt meg amit en irtam kedves Setzer, szerintem Te magad is alairod. Nem hiszem, hogy ne tudnad, hogy kanyarbol kijovet nem ugyanugy kell ratuzni a gazt karburatoros es "injektoros" motornal. Nem ugyanakkor es nem ugyanugy. Magyaran igenis erted mi a kulonbseg. Ha nem is atomi szinten fejted meg, de a tapasztalatok egyertelmusitik a ket muszaki megoldas kozotti kulonbseget...

Betegen doglok itthon, ezert eredt meg a nyelvem : [
Szia Csabi!
Naon pöpec a cucc , a hasidom régi Z 750-re is jó ?
csinálsz még mást is, például a hűtő oldalára takaró elemet, amilyan a Z 1000-sen van,
vagy az új 750-eseken.
Hali FIGU
Frankó!
Majd holnap megpróbálom