Hello mex!
mikor furatad a hengert aakkor sikoltatva is volt a hengerfej? mert hiába raksz bele új tömitést ha a hengerfej meg van vetemedve vagy sérülve (nem fekszik fel rendesen) akár hogy meghúzod ki fogja nyomni a tömitést. A csavarokat meg nyomaték kulcsal kell meghúzni mindet ugyan olyan erővel. Nem tudom megmondani h. mekora erővel de ha keresel egy auto-motor szerelésel foglalkozó könyvet akor aba biztos bele van írva h. mekora csavarhoz mekora erő tartozik.
Sziasztok!
Egy idelye olvasgatom a furumotokat mert én is KLR-t szeretnék venni nemsokára. Most viszont lenne lehetőségem megvenni egy KLE 500-as motorkerékpárt 400 ezer Ft-os írányáron adnák. Nagyon jól megy de én elégé csörgösnek hallom a blokkot. 2 hengeres motor van bene 8 szelepes. Valaki azt mondta h. a szelepek csöröghetnek meg a vezérműlánc lehet oda. Szerintetek ezeknek a cseréje, javitatása menyi pénzbe kerülhet? Még csak most ismerkedek a 4 ütemüek világába ugyhogy nem vagyok tisztába az árakal és a dolgokal..
Azért ide írtam meg a problémám mert KLE forum nincs és talán ez a leg közelebbi :)
A dobrol es felrakasrol meg annyit hogy ennyiert nagyon-nagyon megerte...mert az se felejtsuk el hogy fel is raktak...
Sok agyamanet felrak mindenfele dobot, meg rendszert, csak elfelejti hozzahangolni a motort....feldobaljak a nyitott kipuffokat, aztan csodalkoznak ha a kipufogo-szelepek beegnek...
Tesztelés sikeres volt...
Első három fokozatot úgy kell váltogatnom, hogy az elsőt jobbára még az elinduláshoz is felesleges használni.
És ami különös meglepetésként ért, az az, hogy vígan hozta a 100 mph/h-s végsebességet így IS, hogy egy fogaskerékkel kisebbet tettünk előre. Pedig úgy volt, hogy lassabb lesz, nem?
Ilyenkor az óra milyen irányba csal, hogy ha kisebb fogaskerék lett előre pakolva? Nem úgy van, hogy most magasabb sebességgel haladok, mint amennyit az óra mutat?
Ma várok egy srácot aki egy kajafuvarózó cégnél dolgozik, és megkérdezi nekem, hogy felülhetek e teherautóra, vagy tudnak e alkalmazni hasonló feltételekkel mint őt. (Ő saját kocsival hord ki ételt minden délelőtt). Állítólag egész jól fizet.
Aztán még lesz egy állásinterjúm a Schillernél, mint autószerelő, bár amint a többiektől hallom az nem az ígéret földje. Ez az a cég amelyik megveszi az M3 telephelyet ha minden igaz. Ide be vagyunk ajánlva.
Szia zoo látom jelen vagy éppen! Hogy alakulnak a dolgok meló ügyben? ám ezek a képek is nagyon jók, mindenkinek kell egy kis kikapcsolódás és az motorral az igazi!
Ám január elsejétől nálunk is eltörlik a vízumot, szóval jövőre mindenképpen átmegyek és meglátogatlak benneteket ha törik ha szakad! Majd úgy időzítek, h te is itthon légy Andris! Na nyomás aludni, mert reggel pecázás!
Azért csak elmentünk egy körre így szerda délután.
Megnéztük az őrbottyáni tavat, megmártóztunk, megvakartuk a szúnyogcsípéseinket, aztán Gödöllő fele vissza.
Tök jól esett.
Igen Andris én is azokra gondoltam! LEDes kis indexek fehér üveggel, szerintem azok mennének legjobban! Azért ez még a jövő zenéje, most erre ment el a pénzem, meg új hátsó fékbetétekre, de majd összejön arra is szépen lassan! Ami az árat illeti tényleg ajándék azért is támadtam meg rögtön és tényleg nagyon precízek a csávók, nem engednek 1mm eltérést sem! Ami pedig még jó dolog, hogy az öreg tudja mennyi legyen a fojtás! Az első kanyarban majdnem perec lett olyan nyomatékot adott a gépnek! Heh, bírom ezt a feelinget mikor mindenki forog utánad az utcán és pislog mint béka a moslékban!
A helyzet az, hogy ha túl nagy a nyomás, az bizony nem jó. Hengerfejtömítés, vagy hüvely és hengerfejrepedés tud ilyet okozni.
Próbáld ki, hogy még hideg motornál leveszed a hűtősapkát, (forró motornál sose!) és szépen kezd el járatni. Nem baj ha kicsit emelkedik a szint, vagy ha egy ideig kicsit kifolyik, az lehet sima tágulás is.
Ha viszont egy idő után mikor már csökken a kiszivárgás és enyhén füstölgő buborékokat látsz kijönni, akkor baj van. Vagy ne adj isten olajos zsiradék van a a víz tetején vagy a karimán, akkor kész. Bontani kell.
Ne félj tőle. Azért bizonyos mértékű nyomás mindig van, hiszen a folyadék ahogy forrósodik tágul. Ezért is kell a tágulási tartály. Ha normál szintre töltöd és állandóan kinyomja, akkor van baj. De ha hidegen a maximum és a minimum közé töltöd, annak nem szabadna kijönnie.
Koszonom!
lassan mar latom az alagut veget....
Lehet kapno univerzalis, kis indexeket, szerintem nagyon baban neznek ki!
Basszus, annyiert ajandek volt az a dob!..ahhoz kepest,mennyit kernek erte otthon...
Hu mex, erre igazan Zoo fog tudni valaszolni, de lehet hogy latatlanban meg O sem...
Sajnallak, mert tudom hogy milyen szar erzes ,amikor mindig baj van a geppel....az ember lassan megutalja, elege van belole...pedig nem a gep hibaja, kiszolgalt mar O sok evet...
Hu mex, erre igazan Zoo fog tudni valaszolni, de lehet hogy latatlanban meg O sem...
Sajnallak, mert tudom hogy milyen szar erzes ,amikor mindig baj van a geppel....az ember lassan megutalja, elege van belole...pedig nem a gep hibaja, kiszolgalt mar O sok evet...
még arra gondoltam hogy esetleg nem jól lett lehúzva a fej, vagy a csavarok megnyúltak vagy mittomén.
új csavarok mennyibe kerülnek a hengerfejhez?
ha nem lenne jól lehúzva annak lenne más jelensége is? kívülről nem látni rajta semmiylen szivárgást de attól még belül lehet átfúj...
és menni sem nagyon merek már vele nehogy a gyújtást hazavágja megint ha esetleg viz került az olajba. bár ez leeht már csak vizió. de az biztos hogy kinyomja a vizet a kistartályba, vissza meg nemigen megy.
még annyi hogy termosztát most nincs benne, bár sztem nemigen függ össze de lehet ennek köze hozzá? mert valami ilyesmit is hallottam már
érdekelne a henger dugó kombó, bár igazából csak a henger is elég lenne.
mennyibe adod?
úgytűnik valami repedt lehet a gépemben, mert most is kinyomja a vizet ha meghajtom picit, bár forrni nemigen akar. és iszonyat nyomás van a hűtőben.
hiába volt meg a hengerfejfelújítás, a hengerfúrás plusz a többi mégsem jó... most vagy a hengerem repedt (persely) vagy a fej.
fejet nyomáspróbázták, vagy az szar, vagy a persely van elrepedve ami szemmel nem volt látható fúrás előtt sem, és utána sem.
cseréltem hűtősapkát is, az se segített.
nemtom mivan de ráment 200e huf, és kemény 200km-t mentem vele és mégsem akarja az igazat.
még annyit hogy úgy látom hogy emelkedett az olajszintem ez fejhibát támasztana alá gondolom, de a viz nem olajos.
az olajon meg az ablakban nem látok barnás trutymót de attól még lehet hogy a víz higitja, de az is lehet hogy vizionálok.
Igen Andris jól látod! Hozzá ér, de nem melegszik a kipu, csak épp h langyi! Ha mégis, akkor is le akarom őket cserélni a közeljövőben, mert egyrészt csúnyák, másrészt pedig beáznak, csak azt nem tudom miért! Olvastam, hogy elkelt a KTM és örülök, h végre kész lehet a motorod!
Szerintem kisilo az a szerviz megérte 5000 ft-ért, és neked tényleg kellett már ez a pöpec kis DRZ, mert a KLR azért nem röpködésre való! Remélem sokáig fog gurulni!
Ami a kiput illeti valami isteni hangja van, nem ordít, de ha megrángatom a bajszát akkor azért ne legyen a hátam mögött senki! Ez a dob 120euró volt és be kell menni a műhelyükbe érte! Ott a te igényeid szerint alakítják ki a dobot és rakják fel! Nagyon profiki és ennyi pénzért...! Érdemes náluk szétnézni: www.race-exhaust.com
A drz nagyon jól megy,főleg hogy tegnap be lett állítva a karbi faszán! Na de egy hasonló akrapovic-ot azért még én is el tudnék viselni! Jól mutat,és gondolom a hangja is frankó! Tényleg mibe került?
mikor furatad a hengert aakkor sikoltatva is volt a hengerfej? mert hiába raksz bele új tömitést ha a hengerfej meg van vetemedve vagy sérülve (nem fekszik fel rendesen) akár hogy meghúzod ki fogja nyomni a tömitést. A csavarokat meg nyomaték kulcsal kell meghúzni mindet ugyan olyan erővel. Nem tudom megmondani h. mekora erővel de ha keresel egy auto-motor szerelésel foglalkozó könyvet akor aba biztos bele van írva h. mekora csavarhoz mekora erő tartozik.
Egy idelye olvasgatom a furumotokat mert én is KLR-t szeretnék venni nemsokára. Most viszont lenne lehetőségem megvenni egy KLE 500-as motorkerékpárt 400 ezer Ft-os írányáron adnák. Nagyon jól megy de én elégé csörgösnek hallom a blokkot. 2 hengeres motor van bene 8 szelepes. Valaki azt mondta h. a szelepek csöröghetnek meg a vezérműlánc lehet oda. Szerintetek ezeknek a cseréje, javitatása menyi pénzbe kerülhet? Még csak most ismerkedek a 4 ütemüek világába ugyhogy nem vagyok tisztába az árakal és a dolgokal..
Azért ide írtam meg a problémám mert KLE forum nincs és talán ez a leg közelebbi :)
A dobrol es felrakasrol meg annyit hogy ennyiert nagyon-nagyon megerte...mert az se felejtsuk el hogy fel is raktak...
Sok agyamanet felrak mindenfele dobot, meg rendszert, csak elfelejti hozzahangolni a motort....feldobaljak a nyitott kipuffokat, aztan csodalkoznak ha a kipufogo-szelepek beegnek...
szoval megerte!
merfold?
Első három fokozatot úgy kell váltogatnom, hogy az elsőt jobbára még az elinduláshoz is felesleges használni.
És ami különös meglepetésként ért, az az, hogy vígan hozta a 100 mph/h-s végsebességet így IS, hogy egy fogaskerékkel kisebbet tettünk előre. Pedig úgy volt, hogy lassabb lesz, nem?
Ilyenkor az óra milyen irányba csal, hogy ha kisebb fogaskerék lett előre pakolva? Nem úgy van, hogy most magasabb sebességgel haladok, mint amennyit az óra mutat?
Ma várok egy srácot aki egy kajafuvarózó cégnél dolgozik, és megkérdezi nekem, hogy felülhetek e teherautóra, vagy tudnak e alkalmazni hasonló feltételekkel mint őt. (Ő saját kocsival hord ki ételt minden délelőtt). Állítólag egész jól fizet.
Aztán még lesz egy állásinterjúm a Schillernél, mint autószerelő, bár amint a többiektől hallom az nem az ígéret földje. Ez az a cég amelyik megveszi az M3 telephelyet ha minden igaz. Ide be vagyunk ajánlva.
idomszett....stb
Megnéztük az őrbottyáni tavat, megmártóztunk, megvakartuk a szúnyogcsípéseinket, aztán Gödöllő fele vissza.
Tök jól esett.
A helyzet az, hogy ha túl nagy a nyomás, az bizony nem jó. Hengerfejtömítés, vagy hüvely és hengerfejrepedés tud ilyet okozni.
Próbáld ki, hogy még hideg motornál leveszed a hűtősapkát, (forró motornál sose!) és szépen kezd el járatni. Nem baj ha kicsit emelkedik a szint, vagy ha egy ideig kicsit kifolyik, az lehet sima tágulás is.
Ha viszont egy idő után mikor már csökken a kiszivárgás és enyhén füstölgő buborékokat látsz kijönni, akkor baj van. Vagy ne adj isten olajos zsiradék van a a víz tetején vagy a karimán, akkor kész. Bontani kell.
Ne félj tőle. Azért bizonyos mértékű nyomás mindig van, hiszen a folyadék ahogy forrósodik tágul. Ezért is kell a tágulási tartály. Ha normál szintre töltöd és állandóan kinyomja, akkor van baj. De ha hidegen a maximum és a minimum közé töltöd, annak nem szabadna kijönnie.
lassan mar latom az alagut veget....
Lehet kapno univerzalis, kis indexeket, szerintem nagyon baban neznek ki!
Basszus, annyiert ajandek volt az a dob!..ahhoz kepest,mennyit kernek erte otthon...
Sajnallak, mert tudom hogy milyen szar erzes ,amikor mindig baj van a geppel....az ember lassan megutalja, elege van belole...pedig nem a gep hibaja, kiszolgalt mar O sok evet...
Sajnallak, mert tudom hogy milyen szar erzes ,amikor mindig baj van a geppel....az ember lassan megutalja, elege van belole...pedig nem a gep hibaja, kiszolgalt mar O sok evet...
új csavarok mennyibe kerülnek a hengerfejhez?
ha nem lenne jól lehúzva annak lenne más jelensége is? kívülről nem látni rajta semmiylen szivárgást de attól még belül lehet átfúj...
és menni sem nagyon merek már vele nehogy a gyújtást hazavágja megint ha esetleg viz került az olajba. bár ez leeht már csak vizió. de az biztos hogy kinyomja a vizet a kistartályba, vissza meg nemigen megy.
még annyi hogy termosztát most nincs benne, bár sztem nemigen függ össze de lehet ennek köze hozzá? mert valami ilyesmit is hallottam már
mennyibe adod?
úgytűnik valami repedt lehet a gépemben, mert most is kinyomja a vizet ha meghajtom picit, bár forrni nemigen akar. és iszonyat nyomás van a hűtőben.
hiába volt meg a hengerfejfelújítás, a hengerfúrás plusz a többi mégsem jó... most vagy a hengerem repedt (persely) vagy a fej.
fejet nyomáspróbázták, vagy az szar, vagy a persely van elrepedve ami szemmel nem volt látható fúrás előtt sem, és utána sem.
cseréltem hűtősapkát is, az se segített.
nemtom mivan de ráment 200e huf, és kemény 200km-t mentem vele és mégsem akarja az igazat.
még annyit hogy úgy látom hogy emelkedett az olajszintem ez fejhibát támasztana alá gondolom, de a viz nem olajos.
az olajon meg az ablakban nem látok barnás trutymót de attól még lehet hogy a víz higitja, de az is lehet hogy vizionálok.
már teljesen tanácstalan vagyok... :(
Szerintem kisilo az a szerviz megérte 5000 ft-ért, és neked tényleg kellett már ez a pöpec kis DRZ, mert a KLR azért nem röpködésre való! Remélem sokáig fog gurulni!
Ami a kiput illeti valami isteni hangja van, nem ordít, de ha megrángatom a bajszát akkor azért ne legyen a hátam mögött senki! Ez a dob 120euró volt és be kell menni a műhelyükbe érte! Ott a te igényeid szerint alakítják ki a dobot és rakják fel! Nagyon profiki és ennyi pénzért...! Érdemes náluk szétnézni: www.race-exhaust.com
Eddig sem volt csunya, de most nagyon szep let vele a motorod!
Kozben nekem is osszejott a penz a motorom javitasara, alkatreszek is megvannak, mehet ossze a gep! na, meg ki kell valahogy hozni...