Első és legfontosabb, a hang. A próbakör során hallgasd a motort, hogy nem csörög e be részterhelésen, és korán felkapcsoláskor pedig húzzál csak teljes gázd, van e kopogás vagy csörgés. Vannak alkatrészek amik ilyenkor megszólalhatnak. Legyen teljesen üzemmeleg, mert a KLR blokk akkor a leghangosabb. Ha pedig alánézel, nézd meg mennyire szivárog. (A próbakör után)
Aztán.
Nézz bele hátulról, nem kutyázik e, és legjobb ha megfigyeled a teleszkópszimeringeket és megemelve érdemes rápillantani a himbarendszerre. Sokmindent elárul a terepezésről.
Lökdösd lefele az elejét és a hátulját, hogy csillapít e, illetve bekukkanthatnál a hűtőbe és az olajba is a kis ablakon, nincs e valami gyanús elszíneződés.
A gumik kopása is sok mindent elárul.
Ha meg már lehajoltál, símán látod, hogy kopottak e a fékbetétek, és kereket is megfoghatod, hogy óvatosan oldalra mozdítsd, figyelve a kerékagy csapágyának legkissebb mozdulatait.
Ha húzod az első féket, és a kormányt apró mozdulatokkal előre lökdösöd, talán még egy kis kormánycsapágy lógást is észre vehetsz.
Na ne kötekedj, csak szép csendben nézd meg ezeket, és a végén mérlegelj, majd esetleg a talált hibák képezzék alku tárgyát.
Kissé koszos leszel, de sebaj. Megéri.
De ami a legfontosabb, hogy nézd meg ezen a honlapon a használt KLR-ek árát, és viszonyíts.
Ha választasz, akkor a motor és a váltó tökéletes működésére koncentrálj, mert ezek javítása rendkívül költséges és utángyártott alkatrészekből nem igazán megoldható.
Az azonosító számok egyezésére is érdemes odafigyelni, ha bizalmatlannak tűnsz, ha nem, mert később ezen problémákkal már nem jó szembesülni.
Sziasztok! A közeljövőben szeretnék venni egy 600-as KLR-t, ez lesz az első motorom igazából. Az lenne a kérésem, hogy írjatok néhány gondolatot, mire figyeljek oda vásárláskor. Előre is köszi.
Tedd tele és figyeld.
De lehet, hogy egy tiszta edénybe leengedném az olajat, (vagy legalább egy részét) hogy milyen. Nincs e benne víz. Ha a színe világos és túl híg, akkor tényleg gond van. A víz nélküli tiszta olaj inkább sötét színű.
Mivel az olaj könnyebb a víznél, leeresztésnél figyeld az első pillanatokat, és ami először lejött az mutat meg sok mindent. Bár sajnos ezek keveredni is tudnak, így inkább hidegen nézd.
Sajnos a hengerfejtömítésnél és a vízpumpánál soha nem kizárható egy kis összeszivárgás, de azért ez még nem biztos.
Ami tény, hogy ha minden rendben van, akkor nem láthatnál az ablakban fehéres kicsapódást.
Az én motoromnál szinte tök fekete és kontrasztos a különbség.
Aggódom...
A hűtőből hiányzott vagy másfél-két deci víz, a tartály meg teljesen üres volt. Ez azért különösen érdekes, mert május 18-án hoztam el a szerelőtől, aki feltöltötte mindkettőt. Ennyi idő alatt azért nem kéne lába kélni a víznek, nemde?
Mindenesetre feltöltöttem mindkettőt, csak most azt nem tudom, hogy mitévő legyek?
Mindennap kell használnom a gépet, ezzel járok suliba.
Leteszteltem a mondottakat.
Kicsit meleg volt már talán a motor, mikor levettem a hűtősapkát, egy kevés ki is futott belőle. Járó motornál alapjáraton nemigen láttam bugyogást benne, ha húztam egy kis gázt, akkor mozgolódott benne a víz. Nem tudom, mennyire volt tele, mikor kinyitottam, de amikor már néztem, akkor pár centi hiányzott, lehet, hogy az, amit épp kinyomott.
A hűtő melletti tartályban meg vagy nincs semmi víz, vagy nem látom, mert annyira retkes, elhasználódott az ablaka. Mindenesetre hidegen majd feltöltöm vízzel mindkettőt. A hűtőt ugye majdnem a sapkáig, a tartályt meg a MIN és MAS közé valahogy félúton.
Az olajat nem tudom leellenőrizni milyen színe van.
Azért nézd meg, megvan e a hűtőben a megfelelő vízmennyiség, és ha tudod, tedd meg hogy még nem túl forró állapotban vedd le járó motornál a hűtősapkát. Ha belebugyog, akkor meg van a válasz. Ha csak úgy eltűnik a víz az sem jó.
Amíg az olaj nem világosbarna kakaó színű, addig nem veszéjes, de ha az olaj kakaószínűre vált, ne használd tovább a motort, mert a vízzel felhígult olaj már nem jól ken. A többi bajról nem is beszélve.
Valami ilyesmire gondoltam.
Persze eszemben sincs lenézni senkit és semmit, de elképzelhetőnek tartottam, és tartom hogy a te tapasztalatod itt kamatozhatna.
Bizonyára örülnél, ha felkerülhetnél az egyik yamahára. Kérdés lesze elég időd hódolni ennek a dolognak munka mellett, Így van?
De végül is itthon is mit csináltál, mikor volt szabadidőd?
Na ugye.
Úgy hogy sok sikert hozzá. De tényleg.
Zoli, látnok vagy....
Tegnap adtam be a jelentkezésemet a helyi motocross clubba.
Utána már csak ki kell váltanom a licencet...ha jól tudom, 25 euró.
Képzeld, itt havonta tartanak practice napokat...ezt még 100%-ban nem értem, hogy is működik, de azt hiszem hogy mehetsz a motoroddal a pályán és ha látnak benned fantáziát,akkor versenyezhetsz is.
A legviccesebb hogy tudomásom szerint van két Yami 450-es crossuk,amin nincs pilóta és embert keresnek rá...
Profi mezőnyt nem vállalnám, de MX2-ben indulnék szívesen....multkor néztem, volt ott 46 éves pacák is és bírta!
Persze mondom mégegyszer hogy ez MX2...szerintem a mezőny közepére befértem volna...de majd meglátjuk.
Mindenesetre most várom hogy mikor mehetek be clubba, beszélni velük.
Azt meg tudná valaki mondani, hogy mi okozhatja azt a jelenséget, mintha az olajkémlelő nyílás belülről be lenne párásodva?
Nem tudom megnézni, hogy mennyi olaj van a gépben, hiába döntögetem. Múltkor is így jártam, aztán elkezdtem töltögetni rá, de nem változott a helyzet. Aztán egyszer csak eltűnt a pára, és kiderült, hogy már több olaj is van benne a kelleténél.
Értetlenül állok a kérdés előtt.
Még valami.
Említetted, hogy a motokrossz mennyire populáris ott.
Lenne egy kérdésem.
Gondolkodtál e már, abban ,hogy lenne e helyed ebben a dologban ott?
Tudom, hogy láttál ott már rendes versenyt. Milyen volt? Szerinted volna esélyed valamiféle profi mezőnyben? Vagy hülyeség? Csak én gondolom, hogy meg lehetne próbálnod?
Hmmmmmm.....?
Trysi. Kössz a tájékoztatást.
Pont azért szeretem ezt a fórumot, mert valahol mind egyet értünk. Egyet értünk valamiben. Látom, hogy például Andrisunk praktikus, míg te például nem szarakodsz, odamész, és elintézed amit kell.
Gyerekek! Ez a lényeg !
Tanulhatunk!
Tanulhatunk egymás cselekedeteiből, és dolgaiból.
Például én ma megtanultam, hogy van Bowdenes az ALIG utcánál közelebb is. Trysi megtanulta, hogy saját magától is faszán boldogul, Andris meg rájött, hogy neten keresztül is símán köztünk van, és megért minket.
Nem panaszkodásként írtam, csak tájékoztatás végett.
Természetesen imádok motorozni, és mindennap hódolnom is "kell" e szenvedélyemnek. Mindenesetre annak nagyon örülök, hogy megoldódott a probléma. Pláne, hogy nem szakadt el totálisan a bowden a csere előtt.
Szerintem egyet érthetünk abban, hogy a motoron eltöltött idő, talán mindennél többet megér. Nem?
Hiszen te is azért mentél oda, hogy gyorsan megoldd a problémát. Nem?
Na és ez legalább sikerült.
Igaz?
Az idő meg relatív. Akinek kevés van, az tud örülni ennek, akinek meg sok van, az gáz.
Az vagy nyugdíjas, vagy munkanélküli.
Ebben az országban, melyik a jó? Egyik sem. Igaz?
Én azt érzem, hogy te legalább nem vagy időmilliomos.
Maradjunk annyiban, hogy az jó.
El mondom neked így utólag, hogy a az általad jelzett cikkszámú Cable-Clutch (Kuplung bowden), gyári ára 5858.- magyar forint, ha gyáriba megrendeled.
Viszont az is tuti, hogy mire megjön, lemegy a fél motoros idény, úgy hogy mint igazi optimista azt mondom, hogy " Bassz rá!". Legalább megvan. Érted?
Ez a lényeg! Mert ha az idő pénz, akkor te nyertél. ENNYI!
Tudsz motorozni?! Tudsz!
Na ez az ami mindennél többet megér.
NO, megfogadtam a tanácsokat, s a Reno udvarba mentem bowdent csináltatni. Aktuális volt, mert mire kiszedtem, már csak 3-4 szál tartotta a lelket a bowdenben. Kértem, s kaptam szerszámot a bowden kiszedéséhez, és miután ezzel megvoltam, kb 20 perc alatt kész volt az új bowden. Szívtam vele egy keveset, mire visszaraktam, mert még sosem csináltam ilyet, de végül sikerült, csak holtjáték nem volt, és nagyon rövid szakaszon emelt ki csak a kuplung. Most délután jutott arra is idő, hogy beállítsam rendesen.
Időközben viszont rendesen felmentek az árak, ugyanis a motorkuplung belső bowdenért 3e-et kellett leperkálnom. Ha jól emlékszem, az árlistában 2600+ ÁFA volt. Persze számlát nem kaptam.
Az fontos, hogy okos is. Na de azért te se panaszkodhatsz, hiszen nem mindenkinek van meg az esze két nyelv elsajátításához, és, hogy kint érvényesüljön.
Ráadásul én még talán lustának is érzem magam, hogy elmenjek legalább egy angol tanfolyamra.
GASKET-HEAD: 11004-1123, 5700.- Ft
bármely márkaszervizbe.
Utángyártottba nem tudom.