JAJ SRÁCOK, NE BOSSZANTSATOK MÁR!
Így lesz a bolhából elefánt....
Az elején volt egy kérdés hogy KLX vagy XR, ugye...most meg már az üzemóránál tartunk?
Nem akarok megsérteni senkit, de létezik olyan hogy megkérdezek egy ismeretlen embert az interneten hogy ő mit venne és az alapján vásárlok egy több százezer forint értékű motort?Ugye hogy nem....
Ha te nem tudod, mit akarsz, akkor én hogy an tudnék segíteni? Más: MINDENKINEK más a véleménye, meglátása...ezért ezek a vélemények beszámíthatatlanok. Ülj le és gondolkozz: mi a lószarra akarom használni a motort? Megvan? Jó....következő: melyik a kettő közül,amelyik alkalmasabb az én igényeimre? Megvan? jó...meg is van a válasz...ehhez nem kell a mi véleményünk.
Én egy büdös szóval nem mondtam hogy a vízhűtés nem jó...és azt sem hogy a KLX üzemórás....márcsak azért sem, mert üzemórásak a versenymotorok...és a KLX még távolról sem az..Ja és persze versenymotor nem attól az, mert nincs rajta lámpa..
A versenymotor sem azért üzemórás, mert más lenne belül (kivéve, ha pl titánszelepes vagy efféle nyalánkság)...azért üzemórás, mert a nagy igénybevétel miatt, (illetve mert a súlycsökkentés miatt "könnyített" alkatrészek vannak benne) hamarabb kopnak az alkatrészek: szelepek, dugó, henger stb...
Tehát srácok, itt súlyos fogalomzavarok vannak....
A másik: azt sem mondtam hogy nem lehet évi 7000 km egy motorban, csak elég kevés. Ha igaz a dolog, nagyszerű...ha nem, egy hozzáértő ember úgyis észreveszi...
Elnézést, ha nagyképűnek tűnt a monológom, de ezek mind igazak...hozzáteszem hogy én is csak pár éve endurózom, nagyon sok dolgot nem tudok még én sem.
Nincs megadva már sehol KLX 650 szervizintervallum a rendszerünkbe. Azt viszont láttam, hogy 2001 évjárat után már alkatrész sem rendelhető. Mintha már nem is lenne gyártásba ez a típus. Érdekes.
Egyébként a kisebb testvérei: KLX 250 és 300, bizony 6000 kilométerenkénti, hagyományos Major és Interim rendszerben vannak megadva.
Vagyis hatezrenként van szerviz, de csak minden másodiknál van nagyobb beavatkozás. Például 12 ezernél, míg hatnál és tizennyolcnál csak inkább szemrevételezés.
Ami érdekes a Kawánál, hogy az új szintetikus olajak megjelenése óta a kis szervizekben az olajcsere sem kötelező, bár mindenki szokta kérni.
Valószínüleg a KLX nél is így van. (Sőt szinte biztos)
A KLX 650 valóban nem üzemórás, és mindjárt utánanézek, hogy mennyire szervizigényes. Igazából még egyetlen egyet sem kellett javítanom. Egyrészt mert nincs túl sok belőlük, másrészt meg úgy tudom elég megbízható jószág.
Viszont mindkét motor elég fiatal ha talán jó állapotúak, akkor azt döntsd el, hogy mit szeretnél. Kisebb nagyobb túrákat? Vagy talán inkább egy kis terepet? Vagy esetleg repkedni a bányában?
Ezek szerint mérlegelj. Az XR való inkább az utóbbira.
Bocs a késésért, de valahogy nem szántam elég időt a fórumra, de most itt vagyok.
Szóval:
11004-1158=5400.-
49063-1054=2700.
-
A legjobb, ha gyűrű és egyéb gyári alkatrészek ügyében (valaki itt helyesen írta) a Big-Bang os kollégákhoz fordultok. Őket ismerem. A DMC (importőr) szervize, és rendes srácok dolgoznak ott.
Nekem momentán úgy tűnik, hogy megszűnik a munkahelyem, legalább is egy időre lehet, hogy szakítanom kell a márkával, de amíg még van jogosultságom és még beléphetek az alkatrész-katalógusba, megteszem amit lehet.
Remélem a kisilo szívatókarja is megérkezik még.
Volt szerencsém még a csepeli szervizbe oktatásra járni a Big-Bangba, és bizony lehetett tanulni belőle. Közlékenyek, nem titkolódzók, és valóban törekednek a márka jó hírnevének megőrzésére. Tényleg nem rossz termékekről van szó, így talán annyira nem is kell sokat erőlködni, de például az Ozsváth Ferin láttam, hogy sokat megtesz, hogy igen is normálisan működjenek a garanciális és egyéb dolgok.
Na mindegy. Csak azt akartam mondani, hogy jó fejek és kész.
Szóval nem mondtam hogy lehetetlen..
Csak furcsa...a motor nem autó..azt azért veszed hogy menjél vele...7000 km, az azt jelenti hogy hétvégenként ment csak vele és akkor is csak keveset...Én ha motorra ülök, alap a 150 km...az abszolút nem sok...és ez csak egy alkalom.
Egyébként kár vitatkozni, ha valaki kicsit ért a motorokhoz,egyből levágja az állapotát....az számít, nem az km óra..
De a lényeg hogy jóval egyszerűbb jószág,mint a Kawa...és sokkal olcsóbb is a fentartása.
Na megyek olajat cserélni a kocsimon..bár nem sok kedvem van hozzá...
Sziasztok! Nekem is van egy KLR 650-em tavaly julius közepe felé vettem,amint megvettem persze lecserélem az olajat , fékolaj...és minden amit ilyenkor szokás. Kb 1 hónapja iszonyatosan füstölt és ette az olajat, az olajlehúzó gyűrű adta fel ahogy megnéztem a többi gyűrűt mondom inkább lecserélem az egész szettet de egyszerűen nem találtam olyan szervízboltot ahogy tudták volna kielégíteni az igényeimet, zoo te leírtad, hogy egy ilyen helyen dolgozol. Meg tudnád mondani, hogy mennyibe fájna nekem egy ilyen szett és hogy Pest megyében hol találok üzletet ahol kaphatnék is!
XR fentartása jóval olcsóbb...léghűtéses...nincs vízpumpa, hűtő...sokkal kevesebb a meghibásodási lehetőség..azonkívűl ezeknek a blokkja elpusztíthatatlan...én már szedtem ki a folyóból ilyet, aztán kiöntöttük a vizet belőle, gyertyapucolás...és mentünk tovább..
Viszont évi 7000-et a nagymamám tesz bele, ha a csíkos cekkert ráakasztja a kormányra és tolja...
Ja, sziasztok...
Lehet hogy nem itt kéne kérdezni mert elfogult lesz a válaszotok, de ti mit vennétek inkább egy kawasaki klx 650-est 2000-évi 24ezer km, vagy honda xr 400 2003-évi 7ezer km? (a hondában a váltótengely ki lett cserélve )
Nagyon szépen köszönöm a linket.
Zoo, várnék egy hozzávetőleges árat hengerfejtömítésre: 11004-1158, valamint vízpumpa szimmeringre: 49063-1054, ha tudsz ebben segíteni.
Bármely márkaszervizben, amely jogosult a Kawaski Európai alkatrész katalógus igénybevételére.
Magam is egy ilyen helyen dolgozom, ezért azt mondom, hogy a KLR 650 es hengerfejtömítés is hasonló árban van de majd megnézem egész pontosan.
Ez így korrekt. Ha egy kicsit visszább olvasol, akkor nagyjából hasonló dolgokról beszéltünk.
Így van.
Ami minden vásárlásnál fontos, (saját tapasztalat), hogy még ha bizalmatlannak is tűnsz, tényleg szánd rá az időt ezekre a dolgokra. (Mindig azt mondd magadban, hogy "NEM KEVÉS" pénzről van szó)
Ha az eladónak nincs erre ideje, akkor inkább hagyd ott. Ha kereskedéstől vásárolsz, kérj állapotlapot. Úgy szakszerű. És soha ne menj későn, mikor már megy le a nap, mert az megcsalhat. Rendszámos motornál pedig ellenőrizd az azonosító számokat, hogy később se legyen gond. (Törzskönyv legyen)
Mellesleg a KLX 650 kiváló motor, nagyon is méltó utódja a KLR nek. Én is elfogadnék egyet.
A repci is jól látja! Ez egy átmenet a mai kihegyezett sportendúrók és a régi kissé súlyosabb szoftok között. Mindkettő előnyéből van benne, de ez egy nagyon hosszú történet.
Sok sikert kívánok, és mielőbb szívesen látnék képeket ha sikerül a vétel.
Mert a KLX nem csak jó, de szép motor is.
Első sorban a kék füstre figyelj! Ha a motor hideg mikor beindítjátok, figyelj arra mennyire indul könnyen és hogy van e kék füstje! Az okosabbak a vásárló megérkezése előtt már bemelegítik a gépet és akkor ez nem olyan feltűnő! Ha ez a helyzet ne félj megrángatni a gázt a meleg motoron mer az sok mindent elárul az állapotáról! A fekete füst nem gáz, de ha kék akkor az jobbik esetben szelepszár tömítés, rosszabbik esetben dugó(200euró)! Nézd meg a fékpofákat mennyire kopottak! Ha kopottak is kicsit nem gáz, de a tárcsa 24e km-nél még nem nagyon szabad hogy kopott legyen, kicsit lehet, de ha nagyon akkor az a gép nem annyit futott és nem olcsó egy tárcsa sem! Húzd be az első félet ls jó erősen nyomkodd meg lefelé az elejét, figyeld mennyire rúg vissza a villa ha gyorsan nagyot visszarúg az nem jó és utána nézd meg hogy szivárog e az olaj! A féket behúzva előre lökdösd meg a kormányt ez a kormánycsapágy állapotát árulja el, nem szabad hogy lötyögjön az eleje előre hátra! a hátsó rugóstag sem szabad hogy gyorsan visszarúgjon mert akkor ott is baj van! Nézd meg a láncot lánckerekeket mert az sem olcsó mulatság és a gumikat! A próbakörön jól tornáztasd meg a gépet és figyeld a váltót(nem baj ha 1és 2 közt csattan), csak könnyen és pontosan kapcsoljon! Ha visszaértél a meleg motorral egy rongyot tegyél a kipufogó mögé, hogy csendben legyen és hallgasd meg a motort! Ha a hengerfejből jön kopogás vagy valami kerepelő hang az már vagy orvosolható vagy nem, vagy csak rengeteg pénzből! A váltó felől a deklinél a picit csörög az nem gáz az a kuplung velejárója(nálam is van egy kis hangja a kuplungnak)! Végül pedig nézd körül a külső sérüléseket ha van! Ha karcos és matt a fényezés úgy a motoron mint a vázon és a borításon akkor, valamint a váltó és a fék felől lekopott a dekli színe akkor az a gép terepezett!
Ennyit tudok, remélem segítettem és hamarosan te is közénk tartozol!
ZOO te egyezel?
köszönöm az infokat. Még annyit had kérdezzek meg hogy mit kell elsősorban megnéznem a motoron amikor kipróbálom mert be kell vallanom hogy eddig 2t motorjaim voltak és a teljesítmény közel sincs akkora mint a KLX-ben. és attól félek hogy ha ki is próbálom hülye fejjel megvenném akkor is ha szar mert nem venném észre annyira.
Heló ádám!
Szóval KLX650? Hát lényegében ugyan az a konstrukció mint a KLR, csak leminimalizálva! Egyszer volt szerencsém hajtani egy KLX 650est és azért van egy kis különbség a két gép közözz! Az egyik nagy különbség a KLX eső felfüggesztése ami UpsideDown villa és így sokkal kisebb a rugózatlan tömege! Nekem könnyebben irányíthatónak tűnt, és a hátsó rugóstag is sokkal feszesebb és masszívabb! A motor szinte ugyanaz és ami a megbízhatóságot illeti szerintem van olyan jó mint a kategóriatársak(XT, DR, Dominator...), persze hacsak nem egy széthajtott gépről beszélünk! Ezek a gépek nem üzemórásak, alacsony fordulatú, nagy nyomatékú gépek ezért is ilyen strapabíróak! Az alkatrész nem olcsó, de melyikhez az!? Szóval ha rászánod magad és alapos vizsgálat és a próbakör után jónak találod nyugodtan vedd meg! Ismétlem nagyon nézd át mielőtt megveszed! Ha rendben van és megveszed, rendszeres karbantartás mellett biztosan sok szép élménnyel ajándékoz majd meg!
Azért várd meg mit mond zoo barátunk, ő itt az igazi szaki!
Sziasztok! Új motort szeretnék venni a közeljövőben, és láttam egy jó kawasakit (KLX650), de még nem volt dolgom ezzel a márkával. Azérdekelne hogy mennyit bírnak ezek a motorok, mennyire szervizigényesek, üzemórásak-e, milyen sűrűn kell cserélni az alkatrészeket(dugó gyűrű...). A kinézett motorban 24ezer km van, az mennyire sok egy ilyen típusnál?
Így lesz a bolhából elefánt....
Az elején volt egy kérdés hogy KLX vagy XR, ugye...most meg már az üzemóránál tartunk?
Nem akarok megsérteni senkit, de létezik olyan hogy megkérdezek egy ismeretlen embert az interneten hogy ő mit venne és az alapján vásárlok egy több százezer forint értékű motort?Ugye hogy nem....
Ha te nem tudod, mit akarsz, akkor én hogy an tudnék segíteni? Más: MINDENKINEK más a véleménye, meglátása...ezért ezek a vélemények beszámíthatatlanok. Ülj le és gondolkozz: mi a lószarra akarom használni a motort? Megvan? Jó....következő: melyik a kettő közül,amelyik alkalmasabb az én igényeimre? Megvan? jó...meg is van a válasz...ehhez nem kell a mi véleményünk.
Én egy büdös szóval nem mondtam hogy a vízhűtés nem jó...és azt sem hogy a KLX üzemórás....márcsak azért sem, mert üzemórásak a versenymotorok...és a KLX még távolról sem az..Ja és persze versenymotor nem attól az, mert nincs rajta lámpa..
A versenymotor sem azért üzemórás, mert más lenne belül (kivéve, ha pl titánszelepes vagy efféle nyalánkság)...azért üzemórás, mert a nagy igénybevétel miatt, (illetve mert a súlycsökkentés miatt "könnyített" alkatrészek vannak benne) hamarabb kopnak az alkatrészek: szelepek, dugó, henger stb...
Tehát srácok, itt súlyos fogalomzavarok vannak....
A másik: azt sem mondtam hogy nem lehet évi 7000 km egy motorban, csak elég kevés. Ha igaz a dolog, nagyszerű...ha nem, egy hozzáértő ember úgyis észreveszi...
Elnézést, ha nagyképűnek tűnt a monológom, de ezek mind igazak...hozzáteszem hogy én is csak pár éve endurózom, nagyon sok dolgot nem tudok még én sem.