Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

gery hát sztem semmi baja nincs neki.csak annyi hogy 2t nekme már egy hét után csinálja a Rally.
Sziasztok!Segítsetek már!Hétfőn megy műszakira a motorom(Aprilia AF1 125 Sport pro)Mennyire számítsak árban?
sziasztok.egy oylan problémám lenne hogy vna egy Aprilia Rally LC-m.és hidegen mikor elindítom rohadt jól húz meg minden.és ahogy eggyre jobbna melegszik annál szarabb ez mitől lehet? aki tud segítsen.előre is köszi
Hellosztok!
Van egy Aprilia Leonardo 125 4T robogóm... és ha 2-3 napig nincs használva utána nehezen indul el... de ha elindult bemelegszik utána simán elindul ha 2-3-4 órára le is rakom... nem tudja valaki h ez mittől lehet? Esetleg leonardo betegség ez?:S
Köszi a választ, hali!
Sziasztok!
Lehet hogy rossz helyre teszem fel a kérdésemet, de talán tudtok segíteni..
Adva egy motor, amely egy személyesre van vizsgáztatva. Ha így viszek vele utast(teszek fel hátsó lábtartót) megállít a rendőr, akkor nagyon megbassza a számat?
Hogyan lehet egy ilyen motort 2személyesre vizsgáztatni és mik a kövtelemények?
Előre is kösz!
Azt nem fogod tudni itt forgalomba helyezni.

Az utolsó frissített verzió a főfelügyelettől (kicsit hosszú):

Tájékoztató az egyedi forgalomba helyezési engedélyekkel kapcsolatos eljárásról és jármű vizsgálatról


2005.04.05. kedd 13:55
Egyedi behozatal

Egyedi behozatalnak minősül, ha az üzemeltető a járművet saját céljára hozza, vagy hozatja be a járművek darabkorlátozása nélkül. Ez vonatkozik a kereskedőkre még akkor is ha több megbízó részére hoz be azonos típusú járműveket.

Egyedi behozatalnak minősül a külföldről történő vásárlás, lízing, apport, vagy bérlet is.

A fentivel azonos elbírálás alá esik a járművek értékesítésével foglalkozó vállalkozás egyedi és eseti járműbehozatala is.

Az egyedi behozatal lehet új vagy használt jármű.

A behozatal egyediségét a vámeljárás irataiból lehet megállapítani. Egyedi járműbehozatal esetén a lakhely, telephely szerinti illetékes területi közlekedési felügyelettől forgalomba helyezési engedélyt kell kérni. Budapesti lakosok vagy budapesti telephellyel rendelkezők a Fővárosi Közlekedési Felügyeletnél jelentkezhetnek vizsgálatra. A kérelmet írásban kell benyújtani (az 1.sz. melléklet értelemszerű kitöltésével).

Az engedély díjköteles. Az engedély csak a vizsgálat alapján adható ki.

A kérelemhez mellékelni kell:

vámokmány (vámkezelés igazolása);
külföldi vásárlási számla vagy a tulajdonjogot igazoló származási igazolás;
külföldi forgalmi engedély;
szükség esetén zaj, légszennyezés (emisszió) és a fékrendszer megfelelőségét tanúsító gyártóművi igazolás;
különleges felépítmény estén a felépítményre vonatkozó igazolások (ha szükséges hiteles fordítása);
műszaki dokumentáció a járóképes alvázra szerelt felépítményről, vagy berendezésről.
Belföldi forgalomba helyezni kívánt használt vagy sérült 250 cm3 hengerűrtartalom feletti motorkerékpárok, személygépkocsik, haszongépjárművek (autóbuszok, nyergesvontatók, tehergépkocsik, vontatók) és muzeális jellegű járművek esetén a vámkezelést megelőző vizsgálat és az egyedi forgalomba helyezési engedélyezés eljáráshoz kapcsolódó vizsgálat egy eljárás keretében történik.

Ebben az esetben a vámkezelést megelőző vizsgálati kérelemhez a nyilvántartásba vételt igazoló vámokmányt csatolni kell.

Az egyedi forgalomba helyezési vizsgálatát az 5/1990.(IV.12.) KöHÉM rendelet és a 6/1990.(IV.12.) KöHÉM rendelet előírásainak megfelelően történik. A vizsgálat kiterjed a jármű műszaki adatainak meghatározására (un. konstrukciós vizsgálat), a környezetvédelmi jellemzők, a jóváhagyásra kötelezett berendezések, alkatrészek megfelelőségére. Követelmény, hogy a gépjárművek zaj és légszennyezésére vonatkozó adatai feleljenek meg az ENSZ-EGB, vagy az EU előírásainak, az értékek nem haladhatják meg a járműkategóriára előírt határértékeket.

A jármű fékberendezésének meg kell felelni az ENSZ- EGB érvényes előírásainak.

Az egyedi forgalomba helyezési hatósági eljárások során a környezetvédelmi szempontból való jóváhagyottsággal való egyenértékűség elbírálásakor - az előírt jóváhagyási jel hiányában - minden esetben az elfogadható egyéb dokumentumok felhasználásával törekedni kell annak megállapítására, hogy a jóváhagyási jel kiadásának feltételét jelentő környezetvédelmi konstrukciós jellemzőkkel rendelkezik-e a jármű.

Az egyenértékűség igazolására elfogadható dokumentumok:

típusbizonyítvánnyal, gyártmány típusjelben, valamint műszaki paraméterekben egyező jármű esetén a típusbizonyítvány emissziós, zaj értékei a meghatározók;
a járművön gyárilag elhelyezett jelzések, jelölések, táblák;
a jármű motor ( kipufogórendszer, katalizátor, stb) más gyártmány és típusjelű típusbizonyítványban szereplő motorral való megegyezés esetén a környezetvédelmi jellemzők felhasználhatók ;
a környezetvédelmi jellemzőkre (zaj, emisszió) vonatkozó számítógépes adatbázis;
a járműtípus gyártójától, esetleg magyarországi képviseletétől a jármű típusára vagy a jármű egyedre vonatkozóan beszerezhető információk;
használt járművek esetében a járműhöz tartozó korábbi (külföldi) hatósági és gyártói okmányok;
végső megoldás szakértő intézmény vizsgálatának, szakvéleményének a felhasználása;
Az "E" jóváhagyási jel használatra kötelezett, de ezzel nem rendelkező világító és fényjelző berendezések megítélése, a meghatározott műszaki egyenértékűség megállapítása a tompított fényszóró kivételével láthatóság, szín, kapcsolás, elhelyezési méret és fényerő tekintetében a területi felügyelet feladata.

Az egyedi forgalomba helyezési engedélyezési eljárás során a közlekedési felügyelet az 1/1975.(II.5.) KPM-BM együttes rendelet I. függelék II. szerint és az 5/1990.(IV.12.) KöHÉM rendelet 2.§.(8) a), b) pontja szerint határozza meg a jármű fajtáját, figyelembe véve a vámkezelést engedélyező jogerős határozat forgalomba helyezésre vonatkozó rendelkezéseit.

A Közlekedési Felügyelet - a kérelmező hozzájárulásával és költségére - elsősorban különleges menettulajdonságú, valamint különleges felépítményű járműveknél külső szakértőt is igénybe vesz a vizsgálatokhoz (pl. különleges menettulajdonságú jármű: hátsó tengely (is) kormányzott, mellső kinyúlás különösen nagy, többcsuklós jármű, speciális hosszanyag szállító, különösen magas súlypont elhelyezésű jármű, trailer: többnyire soktengelyű pótkocsi, félpótkocsi amely rendeltetése nagytömegű osztatlan rakomány szállítására és ennek megfelelően van kialakítva stb).

A használtan egyedileg behozott jármű forgalomba helyezése esetén 2003. december 31-ig a légszennyezésre vonatkozóan legalább az ENSZ-EGB 83.02/B,C, illetve a 49.02B (Euro-II), a fékberendezésekre vonatkozóan az ENSZ-EGB 13.06 előírás követelményeinek kell megfelelni.

A forgalomba helyezési engedély kiadásának nem feltétele, hogy a jármű olyan műszaki állapotban legyen, amit a jogszabály forgalomba helyezés előtti műszaki vizsgálathoz megkövetel. Ilyen esetben a forgalomba helyezési engedélyben kell meghatározni azokat a műszaki feltételeket, melyeket a kérelmezőnek a forgalomba helyezés előtti műszaki vizsgálatra állításhoz teljesítenie kell.

A forgalomba helyezési engedély megadásához tartozó vizsgálatra irányuló kérelemben vagy a vizsgálat során az ügyfél kérheti, hogy a forgalomba helyezési engedély megadását követően a jármű forgalomba helyezés előtti műszaki vizsgálata is megtörténjen.

Ebben az esetben az egyedi forgalomba helyezési engedély díján felül a műszaki vizsgálat díját is meg kell fizetni.

A vizsgálat elvégzéséhez a járműveket megfelelően tisztított állapotban kell bemutatni.
csak 1 magyar adásvételim van.Akitől vettem ő olaszból hozta be.De nem lopott meg ilyenek... nagyon nornorális embertől vettem( nem az a gegszter...).
mien adásvételi? magyar? semmi más nincs?
Sziasztok!

Lenne 1 nagy kérdésem! Van egy 1994-es dr650 es motorom nagyon szép állapotban és egy adásvételim van csak róla(hobby motornak vettem :) ,de valahogy leszeretném papírozni(nem akarom terepen szétvágni).Ehhez kérnék tanácsokat ,ötleteket.Előre is köszi,
higany8:
Na hahhó! Nekem is sikerült leamortizálni a verdát elég alaposan.
Mivel neked is sikerült egy olyan motort lezúzni amiből elég nagy a hiány, igen csak nagy rohangálás áll előtted. Hatalmas szerencse kell hozzá, hogy ezeket az alkatrészeket beszerezd. Ha megvannak a műanyag darabjai, gyerünk a műanyagheggesztőhöz, ezek szinte bármit össze tudnak szobrászkodni.
Nekem sikerült visszatekergetni a fejidomtartó konzolt a helyére, nem is lett rossz. Ezzel 42000-et spóroltam. Viszont adok egy számot. Én nála szereztem be a cuccaimat: 06 20 425 63 33.
De ezek eggyik sem volt kulcskérdés. Pl. tükör, ondex, fékkar, fékpedál.
Ő budapesten van a neten is megtalálod: www.motor.lap.hu----bontók----....
Én fejidomot apróhirdetésekben találtam. Pl. ezen az oldalon is van ilyen szekció.
Az én fejidomom a használtauto.hu/alkatrészek-ben volt.
Szerintem az eladáson ne gondolkozz, mert mindenki tudja mennyire gázos a típus alkatrészellátása, ezért ha nem futóképes, max a bontókat fogja érdekelni.
Mivel eléggé friss nálam az ügy, most rendesen benne vagyok a dologban.
Nem tudom látta e már szerelő, vagy hozzáértő a mocit, de ha küldesz képeket lehet tudok segíteni, mivel mit kell ill. lehet tenni.
Hello Nego!

Nem szoktam a levegőbe beszélni, azért nem írtam konkrét sztorit, mert 2 éve is volt már talán , és nem lévén érintett a dologban , csak érdekesség képpen hallgattam meg történeteket egy akkor ott dolgoztól, aki megbízható. Ezért nem írtam konkrét történetet, mert csak a foszlányok vannak már meg és a rossz szájíz maradt. És nem is feszegetném tovább ezt a témát.
Csak annyit szeretnék megerősíteni, hogy sok mindenben élesebben lát az ember , ha megpróbálja beleélni magát a másik fél helyzetébe, és annak fejével gondolkodni, és végig venni a lehetséges eseteket.
Ez persze nem megy túl egyszerűen elsőre, de elég jó stratégiának bizonyul az élet minden területén, akár motorvásárláskor is.
Bocs , hogy most csak ennyivel tudtam hozzájárulni a témához, igérem legközelebb jobban igyekszem!

Üdv
István
olyat már néztem én is h 50-es papírik, 70-es henger
RazyreGTR@hotmail.com egy msn cim de ha m ás is eflveszi....
Hali mindenkinek!
Ti, hogy tudjátok, kell motorosnak parkolójegyet vennie egy fizetős parkolóban. Gondolok itt a síma városi parkolókra, nem az olyankra ahol még sorompó is van.
Előre is koszi
Lacapapa!
Ha esetleg beszélsz vele:
Az öcsém myvipjén -nekem nincs myvipem- felvettem ismerősnek.
Remélhetőleg veszi a lapot és visszaigazol, mert másképp nem tudok vele beszélni.

Köszi
Sziasztok!

Van egy 2000-es zx-6r Kawám sérülten, ehhez kellenek a következő alkatrészek:
- fejidom
- első sárvédő
- bal korménycsonk
- első lámpa
- légbeömlő és rács hozzá
- 1 index bal előlre
- fejidomtartó konzol
- 2 első villaszár (de 1 mindenképpen)
nagyjából ennyi a sérülése. A motor így eladó, vagy ha bármilyen alkatrészed van hozzá, esetleg tudod, hol lehetne beszerezni akkor írj.

Valamint Vas megye közelében keresek szerelőt aki vállalja a javítást. Sürgős!

e-mail: higany8@hotmail.com
köszi a segítséget megvan a srác egy f4-ül!

Örök hála haver!
azt modnta hogy szivesen de csak holnap ér rá!
esetleg ha van myVIP-d akkor mondok egy nevet is :Horváth Ádám (Bp XX ker)
nm :D
Sokat segítenél !
Ha lehetne minél hamarabb

Előre is kössz Lacapapa!
bocsánat nem replika hanem exc
persze papirosat mer van olyan is a használtautón a mtoor részen
figyelj ha már roobgót vehetsz akkor már vezethetsz egy 50es ktm replikát

de akkor máár ajánlom hogy 80ast veygél 50es papirokkal...haverom egy 80as gilerát 300.000Ftért vett tuning puffantórendszerrer tuningkuplunggl 80as hengerrel (és dugattyúval meg gyűrűvel persze )
1,5 éves gilera
persze majd kérek adok egy msnt de előbb megkérdem tőle...és én végülis valami endurobasn gondolkoznék....