16 vagyok és szeretnék motorozni. Nem tudom eldönteni h 50 ccm-re vagy 125-re tegyem le a vizsgát. Eddig csak 50es váltós enduroval mentem párszor (dt 50). Nehezebb egy 125-el menni? Vagy nyugodtan tegyem le 125re a vizsgát mert nem nehezebb mint az 50? De még nincs semmi tapasztalatom ugye. :S
Válaszotokat előre is köszi.
Üdvözletem mindenkinek!
Most hozattam olaszországból egy mocit. A forgalomba helyezés viszontagságait akarom megosztani veletek. A neten terjengő hírek nem fedik a valóságot teljesen így azt hiszem egy kis korrekcióra van szükség hogy mindenki tisztába legyen mibe is fog és mennyire bánja a pénztárcája. A moci 91-es Honda vfr750f /rc36/-os, 68000 km óra szerint. Első utam a kpm-hez vezetett személyes bejelentés mert a telefonos időpont kérés nem lehetséges ebben az esetben. -Szükség van a motor papirjaira mondja a hölgy telefonba, ezért kell a személyes megjelenés. Persze szeméjes megjelenéskor csak egy vázszámot kértek semmijen papir nem kellett. Ha Én nem kérdezem meg hogy minden papírom rendben van-e, akkor akár be is hozhattam volna hiányos papírokkal és mehettem volna haza. Na de ez még semmi, mert 2 hónappal későbbre kaptam időpontot. Kis kérlelésre lecsökkent 1/2-re. A vizsga sikeresen megtörtént ám hogy üröm is legyen az örömben én 22600ft /elsőforgalombahelyezés/ vizsgadijról tudtam ezzel szemben fizettem 34000 ft-ot. Következő a vámhivatal ahol 28200 ft-os tétel várt /regisztrációs adó/. Majd okmány iroda / rendszám, okmány ellenörzés a belügytől, fogalmiengedély dija/ 30000 ft, és eredet vizsga 14000 ft. Ha valakinek nem magyar az adásvételi szerződése az kösse fel mert akkor még a területileg illetékes fordító irodara is el kell mennie és hivatalos forditást kell kérnie a szerződésről ez minimum 10000 ft. Szerencsére nekem nem kellett ilyen.
Szóval akár hogy is számollom ez bizony 106 ezer ft. Ennyibe kerül egy itthoni forgalomba helyezés egy ilyen mocinak. De ettől még lehet huzósabb is ha fiatalabb a moci mert a reg.adó még több.
Sziasztok!
Azt szeretném megtudni hogy ha leteszem a jogsit 125cm3-re az max 11KW (15 LE) akkor pl veszek egy motort 125cm3 és 20LE akkor azt nem vezethetem?vagy hogy van ez?előre is köszi a segitséget
Természetesen jó az ötlet! (szerintem) Ha van rá igény esetleg fel tudok ajánlani egy pdf. formátumú motorozással kapcsolatos tartalmat amit boltban több ezerért adnak. (persze nekem ez nincs meg még mielőtt kalózkodással gyanusítanak ) csak linket tudok hozzá... Aztán ha nem értenek valamit vagy egyéb kérdés van akkor a tapasztaltabb emberek kiegészítik ...
Amúgy ez a jogsiszerzésnél kért "rutin" szerintem egy vicc ... pláne nagyobb motorokra nézve...
sziasztok. van nekem egy gilera rc 600.as motorom. olyan gond lenne vele,hogy a kijelzön a hőfok mutato bemegy a pirosba, de ennek ellenére a viz nem forr benne.ilyenkor mi lehet a hiba.ha tudna valaki valami megoldást. köszi elöre is
Csáó!
Nekem 125-ös Aprilia Futurám van, lassan 3 éve, eddig sose volt gond az olajzással. Monnyuk szerintem azért is jó ez a megoldás, mert ha hidegen kicsit jobban odahúzod neki, mint kéne, akkor sincs semmi gond, mivel a szivattyú adja neki az olajat. Arról nem is beszélve, hogy keveréket már nem sok benzinkúton lehet kapni... Nem hülyeség szerintem...
Jó ötlet! Sok olyan apró trükk van, amire nem is gondol az ember, amikor hallja akkor meg a homlokára csap, hogy:persze! És vészhelyzetben, vagy akár csak motorozás közben, talán bevillan egy két jótanács!Nekem is volt hogy ez mentett meg a balesettől! Emlékeztem hogy valahol olvastam hasonló szitut, így nem mentem bele, de be is jött! Széles utat!
A közelmúlt eseményei miatt javaslom indítsunk egy olyan fórumot ahol a motorozásról lehet kérdezni.Arra gondolok hogy amit nem lehet az oktatás során megtanulni.Pl: kanyarodás,deffenzív vezetés,fékezés,illetve minden amivel segíthetjük a frissen végzett motorosokat.Az építő jellegű hozzászólásokat előre is köszönöm.
császtok! Mi a véleményetek a szivattyús különolajzásról endúróknál?mennyire szoktak szarakodni?vagy mi a leggyakoribb hibájuk?mert egyik haveromnak pont ezért állt be az aprilia rx-je mert nem kapott olajat(bár ezeknél nagyon gyakori a szivattyú beszarása)Nekem a tsr-mbe nincs különösebb probléma de mondják hogy érdemes kikötni.....hát ha müködik akkor minek?szerintem jo dolog mert fordulat számtol függően adagol.ha valaki tud hozzászolni megköszönöm!
hát ahogy elnézlek a képeden, nem vagy egy kisdarab ember ...az olvastam sv650-ről, hogy 180cm alatti emberkéknek ajánlott 177centimmel ez megvalósítható olvastam azt is hogy sok csaj is kedveli, mert könnyű...67kg vagyok...szal nem egy kimondott mackó fazon,"bádibilder"
de persze mindenképp ki lesz próbálva...egyik haveromnak úgyis sv-je van...egy másik haveromat meg most utálom, mert vett egy gixer600-at amit már nagyon régóta szeretnék, de előbb ahhoz a fizikumomnak változnia kell
na asszem döntöttem egy sv650 bőven elég nekem, mind teljesítményileg, mind méreteiben...szal ha valami hasonló gép még van, akkor szívesen várom a javaslatokat...már csak egy meló kell, amiből majd fent tudok tartani egy kicsikét...ja meg előtte nem ártana venni is egyet valamiből
most majd szépen el kezdek nézelődni, hogy itthon érdemes e venni, vagy külföldről
Na ez lenne az...
Engem érdekelne.Jó pár éve motorozom de mindenkitől lehet tanulni.
16 vagyok és szeretnék motorozni. Nem tudom eldönteni h 50 ccm-re vagy 125-re tegyem le a vizsgát. Eddig csak 50es váltós enduroval mentem párszor (dt 50). Nehezebb egy 125-el menni? Vagy nyugodtan tegyem le 125re a vizsgát mert nem nehezebb mint az 50? De még nincs semmi tapasztalatom ugye. :S
Válaszotokat előre is köszi.
Most hozattam olaszországból egy mocit. A forgalomba helyezés viszontagságait akarom megosztani veletek. A neten terjengő hírek nem fedik a valóságot teljesen így azt hiszem egy kis korrekcióra van szükség hogy mindenki tisztába legyen mibe is fog és mennyire bánja a pénztárcája. A moci 91-es Honda vfr750f /rc36/-os, 68000 km óra szerint. Első utam a kpm-hez vezetett személyes bejelentés mert a telefonos időpont kérés nem lehetséges ebben az esetben. -Szükség van a motor papirjaira mondja a hölgy telefonba, ezért kell a személyes megjelenés. Persze szeméjes megjelenéskor csak egy vázszámot kértek semmijen papir nem kellett. Ha Én nem kérdezem meg hogy minden papírom rendben van-e, akkor akár be is hozhattam volna hiányos papírokkal és mehettem volna haza. Na de ez még semmi, mert 2 hónappal későbbre kaptam időpontot. Kis kérlelésre lecsökkent 1/2-re. A vizsga sikeresen megtörtént ám hogy üröm is legyen az örömben én 22600ft /elsőforgalombahelyezés/ vizsgadijról tudtam ezzel szemben fizettem 34000 ft-ot. Következő a vámhivatal ahol 28200 ft-os tétel várt /regisztrációs adó/. Majd okmány iroda / rendszám, okmány ellenörzés a belügytől, fogalmiengedély dija/ 30000 ft, és eredet vizsga 14000 ft. Ha valakinek nem magyar az adásvételi szerződése az kösse fel mert akkor még a területileg illetékes fordító irodara is el kell mennie és hivatalos forditást kell kérnie a szerződésről ez minimum 10000 ft. Szerencsére nekem nem kellett ilyen.
Szóval akár hogy is számollom ez bizony 106 ezer ft. Ennyibe kerül egy itthoni forgalomba helyezés egy ilyen mocinak. De ettől még lehet huzósabb is ha fiatalabb a moci mert a reg.adó még több.
Azt szeretném megtudni hogy ha leteszem a jogsit 125cm3-re az max 11KW (15 LE) akkor pl veszek egy motort 125cm3 és 20LE akkor azt nem vezethetem?vagy hogy van ez?előre is köszi a segitséget
Amúgy ez a jogsiszerzésnél kért "rutin" szerintem egy vicc ... pláne nagyobb motorokra nézve...
nem tudjátok hogy a mocim (yamaha tdr 125) power előtt miért dadog? Utána csak nehezen akarja a fordulatot venni
Nekem 125-ös Aprilia Futurám van, lassan 3 éve, eddig sose volt gond az olajzással. Monnyuk szerintem azért is jó ez a megoldás, mert ha hidegen kicsit jobban odahúzod neki, mint kéne, akkor sincs semmi gond, mivel a szivattyú adja neki az olajat. Arról nem is beszélve, hogy keveréket már nem sok benzinkúton lehet kapni... Nem hülyeség szerintem...
A közelmúlt eseményei miatt javaslom indítsunk egy olyan fórumot ahol a motorozásról lehet kérdezni.Arra gondolok hogy amit nem lehet az oktatás során megtanulni.Pl: kanyarodás,deffenzív vezetés,fékezés,illetve minden amivel segíthetjük a frissen végzett motorosokat.Az építő jellegű hozzászólásokat előre is köszönöm.
de persze mindenképp ki lesz próbálva...egyik haveromnak úgyis sv-je van...egy másik haveromat meg most utálom, mert vett egy gixer600-at amit már nagyon régóta szeretnék, de előbb ahhoz a fizikumomnak változnia kell
most majd szépen el kezdek nézelődni, hogy itthon érdemes e venni, vagy külföldről