Szia!
Azért csak óvatosan azzal a fékkel.
Véleményem szerint az akku még használható, de cseréje időszerű lenne. A 10 V körüli érték is elég alacsonynak tűnik indítózáskor és a töltésnek 14 V felett kellene lennie. A töltés szabályzását is ellenőriztesd!
Szia!
Köszi a válaszokat, a fékbetéteket még nyüstölöm picit ;)
Kimértem az aksit. Feltöltés, majd két nap állás után az üresjárati feszültség 13.15V, gyújtást ráadva 12.78V, ami kb 30 másodperc alatt 12.66V-ra esett (van egy 2 portos USB töltő a gyújtáskapcsolóra kötve, ami világít, ha ráadom a gyújtást), ezt követően indítózás, miközben a legalacsonyabb feszültség 10.74V. Beindítást követően pedig 12.75-ról felkúszik 13.7-re kb 20 másodperc alatt. 3 éves az aksi. Ennyiből lehet következtetni az állapotára? Kell aggódni, hogy hamarosan beadja a kulcsot?
Köszi
Nem tudom milyen motoron qrva vékony, de amiket én a sajátjaimba beraktam nem nagyon voltak 5mm-nél vastagabbak uj korukban, de lehet még annyi se. Autokon viszont már ennél a vastagságnál érdemes kidobni. Én most néztem az enyémeket, hát biza az se vastagabb elöl 2-3 mm-nél most, de marad a helyén. Persze a cserét sok minden más is indokolhatja.
Ja, természetesen csakis a vas nélküli, kopórétegre érteendő a mérés.
Fékbetétnél motoron általában 1mm a service limit. 2.5 mm az még majdnem 50%-os, bár biztos motorja válogatja.
Akkut multiméterrel nem tudsz tesztelni, de az üresjárási feszültség több napos állás után sokat elárulhat, illetve az inditózáskor mért feszültségesés mérhető még tájékoztatás gyanánt.
Ha nem látja a fékbetét vastagságát rendesen, akkor hogy mer olyan tanácsot adni amilyent adott? . Kophatnak egyenlőtlenül is, de igazából a kopáshatár elérésekor érdemes cserélni, mielőtt a tárcsát kezdené köszörülni. Akkura meg terhelővillával kelene rámérni vagy indítózáskor mérni mekkora a feszültség esése.
Sziasztok!
Fz6-os motorocskámban 3 éve cseréltem aksit és most egy kisebb, 1500-2000 km-es kanyargós, hágós túra előtt állok. Kimérhető multiméterrel, hogy milyen állapotban van az aksi? Ha igen akkor valaki segítsen légyszi, hogy milyen feszültség érték alatt kell aggódnom. Vagy ezt hiába méregetem egyszer csak behal?
Másik kérdésem fékekkel kapcsolatban lenne. Odagurultam a szerelőmhöz, aki nem volt túl meggyőző. Azt mondta hogy még kb 2,5 mm a fékbetét, de nem látja rendesen a belsőket. Azt mondta menjek el vele, de ha netán elkezdene korcogni, akkor onnan csak hátsófék... Na ez a mondat bizonytalanít el, de nagyon. Ti eldobnátok a 2,5 mm vastag betétet? Ha cseréljem, akkor milyet rakassak a kis FZ6-ba?
Előre is köszi
Üdv hallott már valaki vagy ismeri?? ezt a quadot Dinlin 450ccm vagy esetleg van is valakinek szeretnék a közeljövőbe venni egy ilyen quadot de nem ismerem esetleg valaki tudna adni némi infót róla
Sziasztok! Keresek valakit aki foglalkozik külföldi motor forgalomba helyezésével Nyíregyháza, Nyírbátor esetleg Debrecen környékén. Sajnos idő hiány miatt rábíznám olyanra aki jártasabb a témában. Előre is köszönöm a segítséget.
Sziasztok!
Van valakinek valami ötlete, miért mozoghat a kuplung kosár? Szétszedtem, minden újszerű állapotban van, a tűcsapágyon sincs kopásnak nyoma. Köszönöm http://youtu.be/7kzMGmvHw6k
Az még lemaradt: ez az érintetlen természetvédelmi terület kb 50 éve mészkőbánya vólt, majd telehordták mindenféle sittel, aztán katonai gyakorló tankbeállókkal, és dombokkal gödrökkel. Időnként valaki a szemetét is oda hordja.
Én arra gurulok kicsit kikapcsolódni, levesznek egy 150-nel hogy legyen miből elszállítani a szemetet?? (Nem büntettek még meg) csak jólenne tudni hogy megteheti e.?
Sziasztok.
Abban kérném a tanácsotokat, vagy tippet hogy hol tudok utánna nézni hogy egy adott terület természetvédelmi terület vagy sem.
20-éve járok mocizni egy bozótos füves üres külterületre. De pár éve oda ette a fene valami nyavajást aki persze közel van a tűzhöz és fillérekért bérli a területet a várostól ( ha egyáltalán fizet érte) egyre nagyobb területeket kerítenek le. Ez van de hogy a 20-30éve kitaposott főldutakat bozótokkal zárják el, most meg csak úgy uk-muk-fuk tájvédelmi terület lett az egész, és ha arra megyek megbüntetnek? Eközben a lovai kopaszra rágják a területet? Kivéve a védett virágokat növényeket mert azokat nem eszik le.??
Ha jól vettem ki az írásokból még a főldútra sem mehetek mert nem bejegyzett utak így olyan mint ha fák között mennék.
Ha valaki tud hozzászólni ne tartsa vissza.
Nem létkérdés, csak bosszant.
Köszi.
Helló! Aprilia sr 50-es robogómon nem működik az irányjelző. Balra ill jobbra kapcsolásnál folyamatosan világít, de nem villog. Mi lehet a baj? Relé? A relé kivételekor is ugyan az a probléma.
Hiába van a feszültség, ha az Ampert nem tudja leadni mert szakadt az egyik cellában az egyik elektróda pl! És mivel minden sorban van belül hiába méregetsz terhelés nélkül.
12,4 az nem igazán jó érték egy használatban lévő akkunak, nekem hónapok óta áll és 12,6-12,7 van benne
havernak 2 varta is lehalt 1-1 idény alatt
inkább szerezz eredeti yuasa akkut
Üdv! Én máig úgy gondoltam előre tudom látni ha egy akku meghal, normális úton. A vége az lett a naivitásnak, hogy ott álltam egy feltankolt motor mellett 200+ kg és nem indult be. Úgy, hogy előtte 3 perccel (valós adat) még ketyegett. A történet röviden. 2015.10 havi Varta akku, papírom van róla, a motort most vettem. Ott is ment, itthon is sokat indítottam be, ma is sokat mentem (300km össz) a zimankós reggel után ahol előtte éjjel állt. Felugrottam haza mentem volna tovább és csak kerreg az önindító relé. Mondom akku, hát mi. Rámérek mert volt épp nálam műszer 12.7V. Azért felvittem, töltő 2 perc után azt mondta kész, lecipelem, berakom ugyan az. Nézem a villany nem hunyorog, indexekre sem, minden jó. Akku is észhez tért ezek után. Lebontom az önindító relét, semmi extra. Körbe telefon hol van relé, sehol. Felhívom a kawát, felhívták a figyelmem, hogy ez a relé ebben a motorban érzékeny ha nem elég nagy indító áramot tud már ne tévesszen meg. Mondom akkor akkut veszek, de semmi nem indokolta. Eltelt olyan 40 perc mire találtam a totál sík terepen egy dombot és 15re felgyorsulva beindult, elmentem akkuért ahol nem állítottam le a vasat. Hazaértem, felsavaz és berak, vár vár. Start és megy. Azt az akkut úgy adtam le, hogy 1 nap allás után is 12.4V volt benne semmi baja nem volt ránézésre mégis lehalt. Pólóra vetköztem annyit próbáltam betolni. 15km/h-val már be lehet 2-esbe egy 650est röffenteni, de síkon nekem nem ment.
Sziasztok!
Bogárhálót keresnék suzuki gsx-r 600/750 be k6-k7 évjárathoz.
Hátha van valaki, aki pályázik ilyen motorral és kivette mert nincs rá szüksége.
Egy jobb (fékkar) oldalit keresnék.
Előre is köszi!!
Azért csak óvatosan azzal a fékkel.
Véleményem szerint az akku még használható, de cseréje időszerű lenne. A 10 V körüli érték is elég alacsonynak tűnik indítózáskor és a töltésnek 14 V felett kellene lennie. A töltés szabályzását is ellenőriztesd!