Már ne haragudj meg de jó nagy hülye vagy
Most már ne indulj neki sehogy. Akkor kellet volna mikor megvetted és hazahoztad/hozattad.
Na akkor kellet volna NKH telefon és megmondták volna ( ha már nincs senki az ismeretségi körödben és te sem vagy jártas hasonlóban sem)
mit tegyél és hogyan kell.
Forgalmi, 2 nyelvű adásvételi és kivonó papír ( ami igazolja, hogy leadták a rendszámát és kivonták a forgalomból)
Azután slattyogsz a NAV-hoz, reg.adó, műszaki,biztosítás,okmányiroda forgalmi, rendszám.
Kb ennyi lett volna a történet
Gratula és sok sikert az ügyintézéshez és utánajáráshoz ..
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem!
Vásároltam egy 125ccm-es motort, amit annó valamikor Olaszországból hoztak be, viszont össz-vissz egy forgalomból kivonást igazoló papír fénymásolata van meg. A KPM-nél azt mondták, hogy ki kell kérnem az Olasz okmányirodától az eredeti okmányokat, csak úgy tudom forgalomba helyezni itthon.
Viszont még sosem csináltam ilyet, sajna az ismerettségi köröm se, így teljesen tanácstalan vagyok, hogyan is induljak neki!
Ha valaki jártas ilyen ügyekben kérem írjon a riga16@citromail.hu címre!
Előre is köszönöm!
Segítségeteket szeretném kérni, fontos lenne! Honda x11 (nem cbr xx) teszt ill. összehasonlító teszt érdekelne 1. sorban motorrevü vagy superbike cikkek megvenném ha eladja valaki az újságokat vagy bescannelt formában is megfelelne. A segítséget előre is köszi. Email: keszeglaszlo@freemail.hu
Helló!
A JTF és JTR az első és hátsó lánckereket jelöli (front és rear). Amennyire tudom a JT csak hátsóból gyárt alu lánckereket, verseny célokra, mivel sokkal kisebb a tömege. Utcára bőven jó lesz a vas, valóban hamarabb megeszi az alut.
Üdv mindenkinek.
Egy olyan kérdésem lenne hogy a haverom és én is láncvásárlás előtt állunk és megkérdezte az eladó hogy ALUMÍNIUM vagy VAS első lánckereket akarunk e ha jól tudom jtf és jtr a megnevezésük bár lehet tévedek, és mind a kettőnknek 1000cc a motorunk. Én egy nagyon picit értek a fémekhez és rögtön arra gondolnék hogy az alumínium eldarálódik mint a sz*r. Akinek van tapasztalata írja meg léci vagy ha tévedek cáfoljon meg mert kíváncsi vagyok. Előre is köszi a válaszokat.
hello
1. valószínűleg a főfékhengerben lévő karmantyú kikeményedett és elengedi az olajat. ha a munkahengernél nem folyik akkor ott lesz a probléma. egy felújítókészlettel orvosolható. nagyon ritkán de előfordul, hogy a fékcső belsejéből válik le egy darab és egy szelepet képez, hasonló tüneteket produkál de ennyi állás után én a sokkal gyakoribb főfékhenger karmantyúra tippelnék.
2. ha ennyit állt akkor érdemes rááldozni azt a nem túl nagy összeget és hozzáértővel megcsináltatni. át kell mosni rendesen, esetlegesen beállítani. nem biztos, hogy jelen esetben az lesz az olcsó ha magadnak csinálod. itt az oldalon is van egy srác aki ilyeneket csinál, csika néven fut, futómű topik, szerintem keresd meg és profin megcsinálja.
3. tipikus eset, ki az okosabb-, a haver vagy a gyári mérnök? csináld úgy ahogy a manual írja, abból nem lehet baj.
4. http://www.sportmotor.hu/motor... erről nehéz többet mondani,minden le van írva.
5. dugó gyűrűvel nyilván, manual erre is kitér mikor mit kell ellenőrizni, ott vannak a határértékek, azt érdemes követni. nyilván csapágyakra ránézni esetleg cserélni, csapszeg, hajtórúd ellenőrzés, főtengely centír.
Üdvözlöm a Fórumot,
sajnos elég rég írtam már és majdnem olyan rég ültem a gépezeten is. De félre a sötét múlttal!
Tehát leporolás közben találtam pár érdekes jelenséget, amire szeretnék tippeket kapni, illetve egy két felújítási tanácsot is szeretnék magaménak tudni tőletek. Típus: KTM Exc 125 (2004)
1.-Több éve áll a motorom és azt tapasztaltam, h az első fékkart tövig be lehet húzni, semmi ellenállás nélkül. Olaj van benne bőven, légtelenítettem is újra és a kar is végállásban van, tehát nem tudom előbbre állítani. Éppen hogy nem ütközik fel a kormányon és úgy van is valamennyi fékhatás. Kérdés, hogy mi lehet? Olajat mindenképp cserélek, de ha jól tudom, akkor a használt olaj sem összenyomható számottevő mértékben, tehát mi lehet a gond?
2.-Az első teleszkópokban is szeretnék olajat cserélni! Na most ezt még sosem tettem és ötletem nics, hogy hogy jön szét, vagy hogy kell olajat cserélni. Valaki ha le tudná nekem írni, vagy esetleg linkelni vmi leírást, ahol akár képekkel illusztrálva van? Nagyon hálás lennék.
3.-Egy kétüteműm van és megérett az első dugattyú cseréje is. Sokaktól hallottam, hogy a hengerjenél ne bontsam meg, mert akkor a felső tömítést nem kell cserélni. Viszont jó magam beszereztem egy szerelési manual-t, amiben viszont pont, h felhívják arra a figyelmet, hogy az új dugattyú beszerelése után rá kell mérni a henger teteje és a dugattyú közti távolságra és ennek függvényében méretre kell vásárolni a tömítést, mert ezzel állítják be a kompresszió viszonyt. Tehát hogy is kell?
4.-Dugattyú átmérőjének megválasztása. Az előbb említett füzet mérést ír elő, azonban ugye ehhez egy speciális mérőeszköz kell ami senkinek nincs a környezetemben és a kollégák azt mondják, h be kell vinni a boltba és belepróbálni az újat. A jó, hogy ha ellenállást mutatva, de magától szépen beleereszkedik a hengerbe.-mondják ők. Hogy szakszerű a választást megvalósítani.
5.-Valamint az utolsó kérdésem: Dugattyú cserénél a dugattyú és a 2 gyűrű a cserélendő darab? Valamint a főtengely és a hajtókar csapágyaira kell ránézni?
Köszönöm a válaszokat! Elöljáróban szakmailag helytálló tanácsokat szeretnék, nem érdekel az ekecs. Köszönöm a segítséget előre is!
ki kell deríteni mi a hibás
és nehéz lesz bármit is beszerezni hozzá, elég ritka egy típus
vidd el villamosság szerelőhöz aztán kiméregeti mi a hiba
ha mákod van megúszod egy trafó cserével
esetleg ha lóg valami része( lengőkar-himba stb) van egy komplett vázam hozzá
üdv
ha nem járt le a műszaki róla akkor átírásnál automatikusan visszahelyezik forgalomba és elhozhatod lábon. ha lejárt akkor útvonalengedély, tréler, vontatás, (másik rendszám azonos típusú autóról), vagy csak beleülsz és elhozod és reménykedsz, hogy nem igazoltatnak. biztosítást átírás előtt kell kötni de csak akkor ha van/lesz műszaki is. ha úgy akarod átíratni, hogy továbbra is kivont állapotban legyen akkor nem kell. ha nincs rajta műszaki akkor is át lehet íratni de akkor csak törzskönyvet kapsz, forgalmit csak akkor ha már műszaki is van rajta. akkor újra be kell menned a rendszámmal együtt és ott kapod a matricát is.
Ők legalább a nyelvet tudják................meg talán email címmel segíthetnek hova panaszold a bajod.