Értem amit olvasok , ha egyértelműen van fogalmazva.
A 98 előtti kitételt eddig talán 3 oldalon olvastam kiegészítésként .
Valahogy nincs reklámozva. Kíváncsi lennék , hogy az igazoltató szerv is tudja e a kiegészítést.
Úgy gondolom hogy a kiegészítéssel ami a 98 előtti jogsira vonatkozik , valamiféle "plusz kedvezményt ad /ha a plusz 25cm3 lehet annak nevezni/ akkor a kw-ra is kellene . Mivel így teljesen értelmét veszti a kiegészítés .
Szerintem.
Amilyen mocikat néztem viszont a plusz 25cm3 -vel 1-2-3 kw-al növekszik a teljesítmény is .
"125 cm3 hengerűrtartalmat és a 11 kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár."
Tehát mindkettőnek teljesülnie kell.
Azaz ebben az egyenletben a 125 cm3 változik meg 150cm3 -re. Mivel a másik kitételt nem említik változás gyanánt, így azzal nem változik semmi.
Nemzetközi kategória. 125 cm3 hengerűrtartalmat és a 11 kW-os teljesítményt meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpár.
Az 1998. január 1-je előtt kiadott "A1" alkategóriával a 125 cm3 hengerűrtartalmat meghaladó, de a 150 cm3 hengerűrtartalmat meg nem haladó hajtómotorral ellátott motorkerékpárt is lehet vezetni.
Nem csak kereskedő mondta , hogy ha 11 kw szerepel a forgalmiban akkor a1-el vezethető. 2 autós oktató is ezt mondta , fórumban is olvastam .
De a leírásban a 150cm3 meg nem haladóra nem említik a 11kw-ot.
Szerintem a rendőr is tanácstalan lesz,ha ezt meghallja.
Viszont nekem is lenne egy kérdésem; Mi van akkor, ha a végrehajtó szüneteltet egy eljárást. Nekem tartozik egy kuútyamajom..
A következő kérdésem lenne .
Olvastam hogy A1 kategóriával 125 ccm vagy 11kw teljesítményű motor vezethető. De van még egy kiegészítés , hogy 98 előtti jogsi szerzésnél 150ccm ig vezethető.
A hatóság igazoltatásnál mit néz ? Kw-ot ? Köbcentit ?
150 ccm nél is van kw korlátozás mert azt nem említik ?
Kereskedésben kérdeztem , hogy A1 jogsival vezethető mocit szeretnék milyen lehetőség van . Ők azt mondták , hogy ha 11 kw szerepel a forgalmiban akkor teljesen mindegy a köbcenti .
Akkor hogy is van valóságban ?
Hivatalosan az a motoros utánfutós kerékpár, az bizony smkp kategóriába esik.
Csak viszonylag új keletű a dolog -megoldás része- és nem készült még hivatalosan minősítés róla.
Pedig ha megnézzük az smkp fogalmát, meghatározását akkor egyértelműen világossá válik, hogy abba a kategóriába tartozik.
Mivel nincs hivatalos minősítés (gondolom) ezért nem tudnak hivatalosan eljárni velük szemben így inkább elnézik, hagyják az egészet. Pedig egyértelműen és világosan beleillik az smkp kategóriába.
És akkor a dongó motoros kerékpár miért nem smkp?
Nagyon sok mindenbe bele lehetne kötni ha a dongó motoros kerékpár nem smkp akkor a dongó motorosnak mondható roller miért lenne smkp....
Mindegyiket lehet emberi erővel is hajtani,de mindegyiken van egy kis ccm3 motor is...
Nagyon nem értem ezt,ha lesz egy kicsivel több időm írok egy e-mailt az illetékes hatóságnak,hogy ezt mi ként is kezelik.
Azért ha nem kötöttétek ki az adásvételiben,. hogy ezzel egy időben megszűnik az üzembentartói bejegyzés is..... akkor ugye bukhatod te is, mivel csak a tulajdonos lett cserélve, de az üzembentartó nem. Óvatosan.
Most így visszatekintve, csak smkp-nek minősül ez, meg a roller is, ha nem 5 kerekű és fél tonna.
Mivel ez jogi fórum, szeretnék okulásul megosztani veletek egy bájos történetet.
Nem motor, de lehetne az is.
Szereplők:
Gonosz1: Autópályakezelő ZRT
Gonosz2: Cigányasszony
Ártatlan Hős: Én
Történt egyszer, hogy hőn szeretett családi járművünk ( Skodem Favoritem a'la Madem Boleslávom anno domini 1990) megadta magát az M3-on. Elkezde a főtengely kopogni vala, de még elvive az aktuális pihenőbe vogymuk. Én annak módja szerint meghirdetém a megnyomorodott, ámde jobb sorsra szánt járművet a megfelelő fórumokon. Jelentkeztek is számosan, mint a mesében a királykisasszonyért, 50 fix-be volt hirdetve, jöttek az sms-ek 20-ért viszem , nepperek, válogatott cigánylegények ( szó szerint ). Na az egyik ilyen válogatottnak igent mondtam, szigorúan átírással asszonya nevére, 48-ba.
De mit ád az a magasságos kaporszakállú teremtő, na mit ? Vajon?
Kitaláltátok, illegális autópályahasználatot cca1 hónapra az eladás időpontjára, no persze nékem címezve. Hozzátartozik hogy atyám vala a tulaj, én mint üzembentartó jeleskedém.
Lett is sírás, rívás, könnyek hullajtása egyebek. De én felbuzdulva ártatlanságamon elküldtem a kis ÁAK ZRT-nek az adásvételit amit már másnap leadtam amint a nagy haszonnal kecsegtető üzlet megköttetett.
És mi jött vissza egy újabb hónap múlva, na mi?
Hogy én vagyok még mindig az üzembentartó, csengessek 63-at vagy hozzak írást hogy nem vagyok. A meglepődés ereje tartott már csak életben ebben a síri világban, földi siralomvölgyben, jogos felháborodásomban már csak az OKMÁNYIRODÁBAN bízhattam. Másnap 3 fajta üzembentartói lemondást borítottam az ügyintéző asztalára, 12 példányban és az eggyiket sikerült lepecséltetnem és aláírattanom velük, miközben ők közölték hogy márpediglen ők ilyen írást nem adhatnak, mert jogcímük erre nem vonatkozik vala. Ők nem , de én aláírattattam veük amit majd ők elutasítanak hivatalból.Ezt gonosz1-nek elküldtem és vártam a bírósági felszólítást.De ekkor jött a Deus ex machina és ha hiszitek, ha nem de lemondtak a 63 rugo csengetéséről.
Viszont kellett hozzá ez a 2 levél.
Akkor ha nekem van egy hidrogéncellás, wankel motoros, antigravos, ionhajtóműves 29,7 ccm-es 50 lovas gebaszom, akkor én vagyok a kerékpárkirály?
Egykerón 50-ig sejehaj, ripityom?!
Aha értem,végülis ez is lehetne az mivel ami nekem van roller annak van szabadon futása szóval ha nincsen bekapcsolva a motor akkor simán lehet vele rollerezni mivel röpsúlyos kuplungja van mint a babettának is.
Ha akarom akkor berántom én motorral van hajtva....
Egyszerűen nem tudom ezt hova lehetne sorolni ha felszerelném lámpákkal.
Na most akkor hogy van ez?
Az eggyik kolléganő valami ilyenséggel jár munkába, én azt mondtam neki, hogy kéne rá min. smkp jogsi.
40 ccm, szerinte nem kell semmi, sisak se, semmi se, valahol ezt hallották.
De zárt pályán és olyan helyen ahol nem él a KRESZ, otthon a kertben vagy olyan parkolóban, területen, úton ahol a magánút annak módja szerint le van zárva.
tényleg... nem számít smkp-nak... volt ebből itt a közvetlen környékemen vita... nem emlékszem a sztorira, de a vége az lett, hogy nem számít smkp-nak...a tahóság mondta, nem én...
A 98 előtti kitételt eddig talán 3 oldalon olvastam kiegészítésként .
Valahogy nincs reklámozva. Kíváncsi lennék , hogy az igazoltató szerv is tudja e a kiegészítést.
Úgy gondolom hogy a kiegészítéssel ami a 98 előtti jogsira vonatkozik , valamiféle "plusz kedvezményt ad /ha a plusz 25cm3 lehet annak nevezni/ akkor a kw-ra is kellene . Mivel így teljesen értelmét veszti a kiegészítés .
Szerintem.
Amilyen mocikat néztem viszont a plusz 25cm3 -vel 1-2-3 kw-al növekszik a teljesítmény is .