Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Időben szólj és akkor készítek egy remek babgulyást, és megmutatom amit érdemes! Fényképezőt okvetlenül hozz! El kellene menni Szépkilátóra!
ha a motor rendszám-köteles és csak smkp. biztid van biztosítási csalás, de mindenképpen érvénytelen a biztid, szóval ott egy szabs. Ha a moci lopott volt korábban akkor elkobozható. Ha valaha volt rendszámozva ez gyorsan kiderül. Szívás van vele csak.
milyen jugók? mittudomén.....
van ott lent sokféle nép
Sziasztok
Olyan kérdésem lenne hogy ha megfognak a rend őrei olyan motorral amin nincs rendszám és biztosítás de jogosítvánnyal vezethetném(ami van!) akkor csak pénz büntetésre számíthatok vagy másra is? Köszönöm a segítséget!
feljelentés, csalás.
milyen jugók?
Szép estét Hétvégén a bakonyba kell mennünk, most semmiképp. Azonban tervezünk egy Badacsony mászást meg szigligeti vár nézést még idén, azzal karöltve valamikor meglátogatnálak, ha meghívsz egy teára
Szia András! Nem akarsz idemotorozni egy kicsit? Jön a hétvége!
Most már megvan a belső anatómiai ismeret
simán szerelhetőek a tükrök..... mondjuk ismerni kell őket, érteni hozzájuk
Ilyesmi esetem nekem is volt... Kerestem a kocsihoz lámpát, mert a duct tape tartotta össze. Találtam egy opelalkatrészest, mondom hogy kék balos tükör kellene. Meg esetleg első futóműbe rugó, de azon még gondolkodom, ő mit javasol, újat vagy bontottat? Erre a pontra nem válaszolt, csak mondta hogy van. Jolvan, a tükör kell, rugó nem. Megjön, hát valamit nem egyeztettünk. Hülye voltam, mert nem mondtam, hogy elektromos állitású kell, erre kaptam egy manuálist. A hülye mellett laikus is,ami talán érződött a levelemből. Irtam a tagnak, természetesen nem kaptam választ, arra, hogy kicserélhetnénk-e. Megpróbáltam átépiteni a kettőt, erre belül egy kis ponton eltér, és nem lehet ősszegyógyitani, ráadásul a fűthető tükröt is elpattintottam, mert hát ezeket nem arra tervezték, hogy valaki szét is szedje otthon.
Most kicsit felemás a tükör, de legalább használható, és nem rettennek meg a mosóban, hogy ez le fog esni
üdv
görögországba kellene vinni pár cuccot, de a jugók nem eu-tagok
mennyire macerás a szállítás?
van tapasztalat?
műszaki cucc és autóalkatrészről van szó, 4-500ezer közti
Üdv !

Kb 1 hete kérdeztem itt a fórumon egy kérdést az A1 jogsival kapcsolatban . Konkrétan , hogy a jogszabályban van egy kiegészítés ami 98 előtti jogosítványszerzésnél engedi , hogy 150 cm3 -ig lehet vezetni motort . A kérdésem az volt , hogy a 11 kw korlátozás maradt vagy akár több is lehetne.
Finoman szólva vitatva lett az értelmezési és értelmi képességem .
Szóval én máshogy értelmeztem a leírtakat . Ezen kérdésem feltettem a Közlekedési Felügyeletnek is kérve egy hivatalos állásfoglalást.
Meglett ! :-)
Kérdésére a következőt válaszolom:
Az A1 típusú vezetői engedéllyel vezethető járművekről szóló szabályzást a 35/2000 (XI.30.) BM rendelet tartalmazza.
Az 1.számú melléklet illetve az előtte található 102 § (1) és (5) bekezdése.
Ennyi !

Elolvastam ezt a két pontot kiemeltem , és ismét feltettem a kérdést ,mert arra pont nem válaszoltak egyértelműen .
A kiemelt sorok :
101. § (1) E rendelet 2001. január 1-jén lép hatályba.
102. § (1) E rendelet hatálybalépése előtt kiadott járművezetésére jogosító, valamint járműokmányok a rendelet hatálybalépését követően is érvényesek.
Megemlítettem , hogy a régi papír alapú jogsimban egy pecsét volt , hogy csak 150cm3-ig . Abban az időszakban nem volt teljesítménykorlátozás.

A pecsétes hivatalos válasz:
Bízzon bátran a rendeletben.Ha Ön 1998 előtt szerezte a jogosítványát,akkor vezethet 150 cm3-es motorkerékpárt,függetlenül a teljesítményétől.
Hurráááá!
Szia Bear Doki! Szerinted az alábbi történettel lehet kezdeni még valamit? Előre is köszi.
Hát akkor, csak hogy vigasztaljalak:
Én cserepet rendeltem egy helyi tüzéptől, kifizettem, számlát kaptam, nem hozta. Telik, múlik az idő...
Nem hozta. Telefonáltam ezerszer...Rossz a teherautó, a nagyker még nem kapta meg...STB. Többi hazugság. Nem hozta. Gyere öcsém, beszéljük meg. Add a kocsid. OK. Töklámpás 2.8 Mondeó. Nincs a nevére írva. Még az előző tulajéra se. Anyád, Nem OK. Vissza az egész, Írj alá készpénztartozásit. 2 tanú, tiraríra. OK. 520 OK. Türelmes vagy, telik az idő...( hónapok!) Még egy károsult megkeres, neki sem hozta. Feljelentés, bíróság, fizetsz mindeféle illeték OK., átmegy gyorsan végrehajtóhoz OK. Végrehajtó ül. Nem OK. Végrehajtó árverést ír ki, hagyományos végrehajt. 5 millás ingatlan, üzem, kutyának se kell, fojt köv; elektronikus árv. dettó, kutyának se kell. Végrehajtó küld levél: szüneteltet végrehajtás. Nem OK. Most mi van? Nem OK. Rothadtul nem OK.
a szopás eszközével....

Próbálj meg normálisan beszélni a bontóssal, hogy csináljátok vissza.
Bár ha nem jelölte meg az ő alkatrészét, nem hinném, hogy visszaveszi.
Bontott alkatrészt nem is szoktak..... abból meg vita lehet, hogy ki tévedett.
Normális módon próbáld lerendezni, az a legcélravezetőbb.
Bontóból vettem egy alkatrészt,ami elmondásuk ellenére mégsem az én motoromhoz való volt.

Kértem róla fényképet,de ahelyett egyből elküldték az alkatrészt,bíztam bennük,kifizettem a csomagot.

Van esélyem,hogy visszakapom a pénzem?

Ha nem,milyen jogi eszközökkel élhetnék?
Igen, valaki már meg is írta az egyik fórumban moped = motor+pedál= az igazi segédmotoros kerékpár; Babetta, Simson SR2 stb.
hát igen..... bebújva a meghatározás alá és csak az 50 ccm-et figyelembe véve kezdtek el motorkerékpárt gyártani a gyártók ....aztán már semmi köze a kategóriához
Pontosan. Csak ez egy elég régi szabály és elég nagy hülyeség hogy ugyanaz a kategória a dongó meg pl. az RS 50.
tulajdonképpen az az igazi SMKP és a hozzá hasonlók..... ami ugye a motor nélkül is hajtható emberi erővel

a többi mind motorkerékpár
A dongó full SMKP.
Segédmotoros kerékpár.
A ccm a lényeg, a 150.
Ha jól emléxem az talán 8-9 kw körül volt .
"valamiféle "plusz kedvezményt ad /ha a plusz 25cm3 lehet annak nevezni/ akkor a kw-ra is kellene . Mivel így teljesen értelmét veszti a kiegészítés .
Szerintem."

Jól mondod, szerinted.
Feltételezhetően nem fektettek arra nagy energiát, hogy arányosan megemeljék a 25 cm3 pluszhoz tartozó kw-ot, ha akarták egyáltalán...mivel jelentősen nem változna ezért semmi értelme.

Akkoriban ezt talán a ETZ 150 "kategória" miatt alkották.