majd lesz egy videóm amit felteszek, most a légkört szennyezzük. ha átállunk az elektromos meghajtásra és akkuk 1000-it 100 000-it fogjuk használni, amit jó esetben 50%-os elhasználtságig fogunk nyűzni, ha ezeknek az akku celláknak az elhasználódása után nem fogják törvényi erővel biztosítani a 100%-os begyűjtését , tárolását, megsemmisítését, akkor már nem a levegőt hanem a vízbázist fogják veszélyeztetni. mi lesz a leg egyszerűbb eltüntetési mód ? tengerfenék, föld alá temetés ! ott aztán mikor ki fog oldódni a hatóanyaga ezeknek az akkuknak , akkor lesz igazán bajban az emberiség.
arról a vonatról beszélünk, ahol gazdaságtalanság miatt komplett szárnyvonalakat szüntettek meg? Vagy arról ahol komoly állami támogatás kell, hogy életben maradjon?
Mondjuk azt megnézem aki a halottak napi vidéki látogatást busszal vagy vonattal oldja meg.
Alakul ez, nézz csak utána! Pusztán a dízelbotrány hírére, és a belengetett (de tudtommal még sehol nem bevezetett) korlátozások hírére a gyártók elkezdték durván csökkenteni a dízelek arányát a termékpalettában, sok gyártó meg is szüntetve azt (nem is tudna mást csinálni, mert valós mérésekkel nem felelnek meg a jelenlegi szigorú előírásoknak, tehát nem tud egy vadiúj típust kihozni, mert egyszerűen nem kap rá típusengedélyt). Persze vannak kivételek, de 2 év "szájtépéstől" is már jól észrevehető a dízelek keresettségének / kínálatának csökkenése. Ez a folyamat legeleje...
Nem vonzó egy 50-60 km hatótávú kis villanykocsi, ráadásul nem lenne az olyan "viszonylag olcsó". Nem lehet eladni ilyen hatótávval villanyautót...... még Bp-n sem tudnál vele átmenni északi kerületből a délibe.
Valamint nem csak a hatótáv visz el energiát, klíma, fűtés....stb.
Ezek nem kihagyhatóak és nem is extrák. Nem hinném, hogy nyáron szeretnek szédülni a melegtől és télen meg inkább fáznak....csak ne hagyja ott az út szélén a kocsi őket mertlemerült...
ott a vonat és a busz amivel az évi 3-4 nagyi látogatást meg lehet valósítani
persze kényelmetlen meg lassabb, de még mindig jobb mint gázálarcban mászkálni otthon
Azé csak óvatosan. Nincs korlátlanul áram és szállitani se lehet végtelem mennyiségbe. A laikusok mind azt hiszik az csak ugy ott van a konnektorba és csak a feszültséget nézik hogy stimmeljen. De az semmilyen munkát nem végez, a munkát az áram végzi.
akkor kellene egy másik autó amivel esetleg a nagymamához le lehet menni. Mert sokan kis autót engedhetnek meg maguknak, mások megy egy számmal nagyobb autóbal ülnek mint kellene.
Nem tudom, hogy a 2000-es évek elején mennyi autó volt (nem keresem meg). Meg azt sem, hogy a total futott km hogyan alakult. És azt sem, hogy mennyi környezetszennyező jármű vándorolt be használtan hozzánk nyugatról.
ha egy corsa-polo kategóriájú kis kocsiba tennék a villanyos hajtást, és az ezernyi "szinte felesleges" extra dolgot kihagynák akkor egy viszonylag olcsó kis villanyos kocsit elő lehetne állítani a városi menetekre, még az 50-60 km hatótáv is bőven elég lenne az ilyeneknek
kis súly kis akku gyors töltés, totál fasza lenne ha az anyukák ilyennel hordanák az oviba a gyerekeket
Egyszerre nem lehet több tíz (száz-) millió dízelmotort kitiltani, előbb gondoskodni kell a kevésbé szennyező pótlásukról.
El fog még ez tartani vagy tíz évig (szerintem) és lesznek lépései, fokozatai. Először a magáncélokat szolgáló diesel személyautókat kell "kevésbé vonzóvá tenni", aztán ha ez nem elég, akkor törvényekkel korlátozni. Aztán - ahogy a technikai fejlődés lehetővé teszi - szép fokozatosan az élet minden területéről ki fog kopni.
Mondjuk benzines traktort még az oroszok se csináltak, pedig azok minden galádság elkövetésére képesek voltak
de az tény hogy a dizel nem mimdenhol kiválthato a jelenlegi technológiák mellett. A szgk esetében mindenképp van alternativa.
Nézd én nem régen mentem a Tesla (pontos tipusát nem tudom) dupla motoros, 700 le feletti változatával. Nagyon meg győző, hogy x másodperc alatt 200 közelében van, felismeri az útszélés a sebességkorlátozó táblát, magától kanyarodik.
De attól még nagyon messze vagyunk, hogy ezek tömegével elterjedjenek, Csak a töltő hálózat kiépítése, a töltési idő drasztikus lerövidítése és a hatótáv növelés mint a legfontosabb megoldandó feladatok.
És akkor még ott van a kérdés, hogy ha sokan 4-5 m ft-os új autót nem engedhetik meg maguknak, akkor egy 6-8 M Ft-os villanyossal mi a helyzet?
És ha nem veszel 10 éves dizelt, akkor mint mondasz egy 5-7 éves villanyosra amiben az akkuszett egy másik autó ára szinte?
Tudtam, hogy ezt fogod írni. Mert fáj az igazság!
5 évre visszamenőleg vezetem a telefonban a fuel log alkalmazásban a tankolásaimat. Meg lehet nézni, talán elég bizonyíték!
Egyébként meg pont nem érdekel, hogy elhiszed-e vagy nem, attól az még úgy van!
Gondolj már bele, kit csapnék be vele, ha nem így lenne és ezt írom? Ja, magamat.... biztos nagy biznisz!
ezek mind csak kifogások
Mondjuk azt megnézem aki a halottak napi vidéki látogatást busszal vagy vonattal oldja meg.
Máskérdés, hogy 2 fő fölött már az autó olcsóbb..
aztán csak sikerül már végre összehozni a fúziós erőműveket ami után beüt az áram bőség
Valamint nem csak a hatótáv visz el energiát, klíma, fűtés....stb.
Ezek nem kihagyhatóak és nem is extrák. Nem hinném, hogy nyáron szeretnek szédülni a melegtől és télen meg inkább fáznak....csak ne hagyja ott az út szélén a kocsi őket mertlemerült...
persze kényelmetlen meg lassabb, de még mindig jobb mint gázálarcban mászkálni otthon
DE az alábbi ábrák jó pár évet ölelnek fel.
kis súly kis akku gyors töltés, totál fasza lenne ha az anyukák ilyennel hordanák az oviba a gyerekeket
El fog még ez tartani vagy tíz évig (szerintem) és lesznek lépései, fokozatai. Először a magáncélokat szolgáló diesel személyautókat kell "kevésbé vonzóvá tenni", aztán ha ez nem elég, akkor törvényekkel korlátozni. Aztán - ahogy a technikai fejlődés lehetővé teszi - szép fokozatosan az élet minden területéről ki fog kopni.
Ahogyan régen úgy is volt, hogy a haszongépjármű diesel.
Az autó meg benzinnel megy.
de az tény hogy a dizel nem mimdenhol kiválthato a jelenlegi technológiák mellett. A szgk esetében mindenképp van alternativa.
De attól még nagyon messze vagyunk, hogy ezek tömegével elterjedjenek, Csak a töltő hálózat kiépítése, a töltési idő drasztikus lerövidítése és a hatótáv növelés mint a legfontosabb megoldandó feladatok.
És akkor még ott van a kérdés, hogy ha sokan 4-5 m ft-os új autót nem engedhetik meg maguknak, akkor egy 6-8 M Ft-os villanyossal mi a helyzet?
És ha nem veszel 10 éves dizelt, akkor mint mondasz egy 5-7 éves villanyosra amiben az akkuszett egy másik autó ára szinte?
5 évre visszamenőleg vezetem a telefonban a fuel log alkalmazásban a tankolásaimat. Meg lehet nézni, talán elég bizonyíték!
Egyébként meg pont nem érdekel, hogy elhiszed-e vagy nem, attól az még úgy van!
Gondolj már bele, kit csapnék be vele, ha nem így lenne és ezt írom? Ja, magamat.... biztos nagy biznisz!