Tudom én, hogy jó szándékkal bütykölitek motorjaitokat, de továbbra is az a véleményem, hogy alapvető elméleti tudás nélkül inkább ne nyúljatok hozzá, mert lehet hogy több kárt csináltok, mint hasznot. A gyakorlat, elméleti tudás nélkül nem sokat ér. Hiába lestek el ezt-azt a szerelőktől, ha nem tudjátok, mit miért csináltok, és mi miért történik 1 motorban. Ezért: tanulni, tanulni, tanulni!
Tévedés ne essék, nem magam, vagy a szerelők mellett beszélek. Hivatásszerűen nem szerelek, más munkával keresem meg a betevőt. Sajnos tudom, nehéz megfelelő szakembert találni, de ha tudásotokat meghaladó javításra kerül a sor, inkább forduljatok szakemberhez, vagy tanuljátok meg, hogyan kell.
További jó kézolajzást!
Valami hasonlót próbáltunk páran elmondani, de szakképzettség híján nem találjuk a szakkifejezéseket, neveket.
Egyébként azt hiszem, nagyon kevesen vallják magukat Szerelőnek!
Hobbisták próbálják barkácsolni a mocijukat, mert senki/ vagy nagyon kevesen/ engedhetik meg maguknak, hogy betolják egy szakszervizbe, és hetek, hónapok múlva ha elkészül, csengetnek mint a katonatiszt...
Amúgy egy jó motorozáshoz hozzátartozik az olajos kéz is néha
Ezért jó, hogy vagytok Ti, szakemberek, el tudjátok helyesen mondani amit mi dadogunk
Áruba bocsájtom Honda XL 125R PD típusú motoromat. Első-hátsó futómű jó állapotban, leszervizelve. Kormánycsapágy, teleszkóp, himbarendszer nem lóg. Hátsó lengéscsillapító elengedte az olajat. A blokk sajnos szakszerűtlen üzemeltetés, majd javítás miatt felújításra szorul. Részlegesen szét van szedve, nem zsákbamacska.
Ára: 50.000,- Ft
Időnként nagyon kétségbeesve olvasom a hozzászólásokat. Ha valaki még azt sem tudja, mi a különbség a kompresszió felsőholtpont, és a szelepváltási felsőholtpont között, akkor hogy mer hozzányúlni egy motorhoz? Most már értem, miért találkozok időről-időre borzasztóan szétbarmolt motorokkal. Szóval: ha szelephézagot akartok állítani, akkor el kell kezdeni forgatni a főtengelyt forgásirány szerinti irányba. Nézed a kipufogó szelephimbát. Egyszercsak elkezdi benyomni a szelepet. Ekkor kezdődik a kipufogás. Forgatod tovább a főtengelyt. Teljesen benyomja a himba a szelepet, majd kezdi visszaengedni. Mikor már majdnem teljesen zárt a kipufogószelep, elkezd nyitni a szívószelep. Ezt a helyzetet nevezik szelepegybenyitásnak, v. szelepváltásnak. Ebben a helyzetben a főtengely "T" jelzésének a nyílás környékén kell legyen. Beállítod a jelzést pontosan. Ezután fordítasz a főtengelyen 360 fokot, vagyis 1 egész fordulatot. Ekkor ismét pontosan "T" jelzésre állítod. Ekkor áll a motor kompresszió felsőholtponton. Ekkor kell a szelphézagot a szervízkönyv szerinti értékre beállítani!
Remélem oszlik már a homály.
Egyébként azt ajánlom mindenkinek, hogy tankönyvekből, vagy régebbi kiadású motorozással, karbantartással, javítással foglalkozó könyvekből szerezzétek meg az alapvető tudást. Sajnos a fórumokon rengeteg marhaságot összehordanak a hozzá nem értő emberek.
ja ugyhogy mivel bratyesz nem engedi jobban szétszedni igy szerelö lesz belöle legalább is azt mondja pedig én szét szedném neki :D meg össze is raknám ingyé
de nem engedi
azért köszi a segitséget
Honda xl en a szelephézag állítás az úgy zajlik hogy kiveszed a gyertyát....... a blokk ball oldalán van 2 aluminium csaval a felsőt kiveszed és nézed a lenkereket és ha a a T betűt látod akkot az melett van egy kis vonal..... na azt a vonalat a csavar menetébe amit kivettél annak a teteján van egy marás és azzal egy volanlba legyenm a T melleti vonalll.... és akkor kell szepephézagot állítanod..
szíó 0.05
kipufogó 0.10
XL/XR eknél úgyan így megy........ csak az xr eln
Szjvó 0.10
kipufogó 0.12
ha az xl erre teszed akkor egy mikulátnyi kopogó hangod lessz hidegen .......
1 T van meg van F is csak nem mind1 hogy melyik főtengelyfordulatnál csinálod az állítást most ha a T hez állítod akkor ott van neki lógása, ekkor kell állítani, de lehet h te most az ellenkező fordulatnál csináltad ahol elvileg nem lehetne állítani, próbáld meg h minden fordulatnál van e lógás, mert akkor nem jó
R es és azt hiszem azt mondta hogy 87-88as vagy valahogy igy
én csak T jelzést láttam abbol egyet meg magyarázott hogy van még F is? nem vok biztos benne
a 642 es hozzászolás szerint csináltuk mi is az állítást
Szia neken lenne egy kérdésem ha tudnál segíteni akkor jó lenne bátyám vett egy 600xl-t járt vele több mint egy honapot nem volt semmi baja utána hozzányult a szelepekhez a haverjával állítolag utána állítottak (hozzá teszem nem kopogott meg semmi oda nem illö hang nem volt) és mindez után már velem tette össze a gépet mert haverja lelépett! beinditottuk és valami irtó ba***ot kopogás jött a hengerfejtöl mind ha valamelyik szelep verne vagy valami de mind a 4nél meg van a gyári hézag állítva mert utána már velem állította.
és azt szeretném kérdezni nincs-e valaki tippje mi lehet a baj. elöre is köszi
Szelepházagok minden típusnál mások... nem elég az hogy XL600. mert pl egy RMG és egy R között van majd 1 tized különbség. Elrontani nem tudod, ha egy kicsit nagyobb akkor maximum lesz egy minimális szelephangja. Akkor van baj ha nincs hézag semennyi. RMG : szívó 0.12 kipuf 0.16 és nincs megadva tűrés. A többi típusnál tudtommal van tűrés. Hirtelen igy ennyi ment fejből :) Remélem használt vmit.
előre is köszönöm!
Tévedés ne essék, nem magam, vagy a szerelők mellett beszélek. Hivatásszerűen nem szerelek, más munkával keresem meg a betevőt. Sajnos tudom, nehéz megfelelő szakembert találni, de ha tudásotokat meghaladó javításra kerül a sor, inkább forduljatok szakemberhez, vagy tanuljátok meg, hogyan kell.
További jó kézolajzást!
Motoros
Valami hasonlót próbáltunk páran elmondani, de szakképzettség híján nem találjuk a szakkifejezéseket, neveket.
Egyébként azt hiszem, nagyon kevesen vallják magukat Szerelőnek!
Hobbisták próbálják barkácsolni a mocijukat, mert senki/ vagy nagyon kevesen/ engedhetik meg maguknak, hogy betolják egy szakszervizbe, és hetek, hónapok múlva ha elkészül, csengetnek mint a katonatiszt...
Amúgy egy jó motorozáshoz hozzátartozik az olajos kéz is néha
Ezért jó, hogy vagytok Ti, szakemberek, el tudjátok helyesen mondani amit mi dadogunk
Áruba bocsájtom Honda XL 125R PD típusú motoromat. Első-hátsó futómű jó állapotban, leszervizelve. Kormánycsapágy, teleszkóp, himbarendszer nem lóg. Hátsó lengéscsillapító elengedte az olajat. A blokk sajnos szakszerűtlen üzemeltetés, majd javítás miatt felújításra szorul. Részlegesen szét van szedve, nem zsákbamacska.
Ára: 50.000,- Ft
Motoros
Időnként nagyon kétségbeesve olvasom a hozzászólásokat. Ha valaki még azt sem tudja, mi a különbség a kompresszió felsőholtpont, és a szelepváltási felsőholtpont között, akkor hogy mer hozzányúlni egy motorhoz? Most már értem, miért találkozok időről-időre borzasztóan szétbarmolt motorokkal. Szóval: ha szelephézagot akartok állítani, akkor el kell kezdeni forgatni a főtengelyt forgásirány szerinti irányba. Nézed a kipufogó szelephimbát. Egyszercsak elkezdi benyomni a szelepet. Ekkor kezdődik a kipufogás. Forgatod tovább a főtengelyt. Teljesen benyomja a himba a szelepet, majd kezdi visszaengedni. Mikor már majdnem teljesen zárt a kipufogószelep, elkezd nyitni a szívószelep. Ezt a helyzetet nevezik szelepegybenyitásnak, v. szelepváltásnak. Ebben a helyzetben a főtengely "T" jelzésének a nyílás környékén kell legyen. Beállítod a jelzést pontosan. Ezután fordítasz a főtengelyen 360 fokot, vagyis 1 egész fordulatot. Ekkor ismét pontosan "T" jelzésre állítod. Ekkor áll a motor kompresszió felsőholtponton. Ekkor kell a szelphézagot a szervízkönyv szerinti értékre beállítani!
Remélem oszlik már a homály.
Egyébként azt ajánlom mindenkinek, hogy tankönyvekből, vagy régebbi kiadású motorozással, karbantartással, javítással foglalkozó könyvekből szerezzétek meg az alapvető tudást. Sajnos a fórumokon rengeteg marhaságot összehordanak a hozzá nem értő emberek.
Motoros
de nem engedi
azért köszi a segitséget
na az enyémnek meg mindenféle hangja van már
tomesz0020
Honda xl en a szelephézag állítás az úgy zajlik hogy kiveszed a gyertyát....... a blokk ball oldalán van 2 aluminium csaval a felsőt kiveszed és nézed a lenkereket és ha a a T betűt látod akkot az melett van egy kis vonal..... na azt a vonalat a csavar menetébe amit kivettél annak a teteján van egy marás és azzal egy volanlba legyenm a T melleti vonalll.... és akkor kell szepephézagot állítanod..
szíó 0.05
kipufogó 0.10
XL/XR eknél úgyan így megy........ csak az xr eln
Szjvó 0.10
kipufogó 0.12
ha az xl erre teszed akkor egy mikulátnyi kopogó hangod lessz hidegen .......
bocs a tudatlanságért
én csak T jelzést láttam abbol egyet meg magyarázott hogy van még F is? nem vok biztos benne
milyen xl 600?
Szia neken lenne egy kérdésem ha tudnál segíteni akkor jó lenne bátyám vett egy 600xl-t járt vele több mint egy honapot nem volt semmi baja utána hozzányult a szelepekhez a haverjával állítolag utána állítottak (hozzá teszem nem kopogott meg semmi oda nem illö hang nem volt) és mindez után már velem tette össze a gépet mert haverja lelépett! beinditottuk és valami irtó ba***ot kopogás jött a hengerfejtöl mind ha valamelyik szelep verne vagy valami de mind a 4nél meg van a gyári hézag állítva mert utána már velem állította.
és azt szeretném kérdezni nincs-e valaki tippje mi lehet a baj. elöre is köszi
előre is köszönöm!
Üdv, Hipsz.